Moeilijk te vinden stalling/plekje voor shet zeeuws vlaander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Moeilijk te vinden stalling/plekje voor shet zeeuws vlaander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:14

Sinds mijn shetlander en beste maatje, 7 jaar geleden is overleden aan een hevige koliekaanval, ben ik een tijdje uit de paardenwereld geweest. (shet is naar de kliniek gebracht waar ze al niks meer voor konden doen omdat ze ook drachtig was).

Nu begint het toch wel heel erg te kriebelen om weer een eigen menpony/ shet of A pony te willen kopen. Ben al maanden aan het adverteren hier op bokt ,op marktplaats en andere soortgelijke sites. Niks helpt. Krijg 0,1% reactie. de meeste mensen die dan reageren zitten veel te ver weg en de laatste die reageerde was een belg die hier vlak over de grens in NL een boerderij heeft, en 5 minuten loopafstand bij mij zit.

Ik dacht, dat is de perfecte oplossing. helaas heeft hij een bemiddelaar die 200 euro per jaar vraagt voor die bemiddeling tussen mij en de Belgische eigenaar. Na veel beraad heb ik dat niet gedaan. Hij kiest er zelf voor een bemiddelaar in de hand te nemen en ik ben niet van plan voor die kosten op te draaien. De eigenaar zit grotendeels van het jaar in Belgie en komt met vakanties met zijn familie naar de boerderij.

Vind dit echt zo jammer, Wat zouden jullie doen? Tocht die 200 euro investeren aan die bemiddelaar? Met de kans dat de boerderij binnen 5 jaar verkocht wordt? Of gewoon verder zoeken?

Ik ben echt ten einde raad. Heb een scooter die het zo nu en dan begeeft, dus ik moet ten alle tijden op de fiets naar mijn pony kunnen. Maar helaas reageert nooit iemand in een straal van 10km op mijn bericht.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik wil namelijk graag eerst een vast verblijf voor mijn pony, alvorens ik een pony koop.

Ben zeer benieuwd hoe andere potentiele eigenaren dit doen. Eerst paard kopen en dan stalling zoeken of juist eerst stalling zoeken en dan een pony?

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:46

Eerst een stal dan een paard.

Dat de boerderij binnen 5 jaar verkocht kan worden is altijd een risico. Elke stal kan stoppen of verkocht worden.

Is de stallingsprijs per maand naar je zin? Is het met €16,6 per maand extra nog steeds een oke bedrag? Want dat betaal je per maand extra als je €200 per jaar betaald aan bemiddelingskosten.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:49

Chiren schreef:
Eerst een stal dan een paard.

Dat de boerderij binnen 5 jaar verkocht kan worden is altijd een risico. Elke stal kan stoppen of verkocht worden.

Is de stallingsprijs per maand naar je zin? Is het met €16,6 per maand extra nog steeds een oke bedrag? Want dat betaal je per maand extra als je €200 per jaar betaald aan bemiddelingskosten.


Jazeker met 16,50 euro extra per maand is te doen, maar ik moet dan nog wel voor eigen hooi en tro zorgen en een weidemaatje. aangezien er alleen schapen lopen. de bemiddelingskosten zijn volgend mij 200 euro per jaar en daarbovenop komt dus de stallings kosten. Maar op zich is dat haalbaar vanaf mei wanneer ik mijn nieuwe job heb. Ik kan alleen met geen mogelijkheid de eigenaar van deze stal bereiken. Denk dat ik morgen maar eens een briefje in de brievenbus gooi en kijken wanneer hij weer in NL is.

En inderdaad, eerst een goede stal regelen en dan pas een paard. Maargoed, stel dat hij binnen 5 jaar de boel wilt verkopen....waar moet ik dan heen met mijn paard, aangezien het hier allemaal erg schaars is wat stalling betreft. Of is dit gewoon het risico wat een paarden eigenaar heeft?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:06

Persoonlijk vind ik dat die kosten voor de eigenaar van het huis zijn en hoogstens eenmalig, als dit per jaar is zou ik er niet aan beginnen. Tenzij de stallingskosten zo laag zijn dat je die makkelijk kan betalen.

Eigenlijk zou ik in jouw geval meer energie gaan steken in jouw eigen mobiliteit, dus knappe scooter, rijbewijs etc zodat je minder afhankelijk van de afstand bent. Want inderdaad, eerst een stal dan een paard.

Daarnaast, heb je naast zoekertjes ook zelf rondjes gereden op de scooter en bij mensen aangeklopt? Dat werkt vaak het beste. Veel mensen adverteren niet en lezen ook geen zoekertjes of er iemand een plekje zoekt, zij krijgen de meeste klanten die een keer langskomen om te vragen voor stalling. Dan hebben ze de betreffende persoon al even gesproken en weten een beetje wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Het plaatsen van een zoekertje is vrij passief, je moet naar actief gaan.
Bijvoorbeeld google maps kijken en bij stallen langsgaan of bellen of ze plek hebben.


Als laatste, hoe lang die het huis nog heeft weet je nooit, maar dat kan ook bij een andere stal zo zijn.
Die kunnen ook stoppen of het bevalt jou helemaal niet dat je zelf weg wil.
Als je met alles rekening wil houden of overal bomen op de weg ziet raak je nooit aan een eigen pony, je moet ergens een risico durven te nemen.
De stal waar ik sta heeft nog nooit op een zoekertje gereageerd of een advertentie geplaatst, mensen komen langs of bellen op. Zo worden alle stallen weer gevuld als er een plekje vrij komt zonder dat de eigenaren daar veel moeite voor hoeven doen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 13:13

ingvdh schreef:
Persoonlijk vind ik dat die kosten voor de eigenaar van het huis zijn en hoogstens eenmalig, als dit per jaar is zou ik er niet aan beginnen. Tenzij de stallingskosten zo laag zijn dat je die makkelijk kan betalen.

Eigenlijk zou ik in jouw geval meer energie gaan steken in jouw eigen mobiliteit, dus knappe scooter, rijbewijs etc zodat je minder afhankelijk van de afstand bent. Want inderdaad, eerst een stal dan een paard.

Daarnaast, heb je naast zoekertjes ook zelf rondjes gereden op de scooter en bij mensen aangeklopt? Dat werkt vaak het beste. Veel mensen adverteren niet en lezen ook geen zoekertjes of er iemand een plekje zoekt, zij krijgen de meeste klanten die een keer langskomen om te vragen voor stalling. Dan hebben ze de betreffende persoon al even gesproken en weten een beetje wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Het plaatsen van een zoekertje is vrij passief, je moet naar actief gaan.
Bijvoorbeeld google maps kijken en bij stallen langsgaan of bellen of ze plek hebben.


Als laatste, hoe lang die het huis nog heeft weet je nooit, maar dat kan ook bij een andere stal zo zijn.
Die kunnen ook stoppen of het bevalt jou helemaal niet dat je zelf weg wil.
Als je met alles rekening wil houden of overal bomen op de weg ziet raak je nooit aan een eigen pony, je moet ergens een risico durven te nemen.
De stal waar ik sta heeft nog nooit op een zoekertje gereageerd of een advertentie geplaatst, mensen komen langs of bellen op. Zo worden alle stallen weer gevuld als er een plekje vrij komt zonder dat de eigenaren daar veel moeite voor hoeven doen.


Bedankt voor de tip om overal langs te gaan. Dat ga ik zeker ook doen de komende tijd. Hopelijk dat er iemand is die nog iets vrij heeft :) Ik heb een rijbewijs, maar nog geen auto ;) Dat moet allemaal wel in het financiele plaatje passen aangezien ik niet aan mijn dierenarts potje wil omen voor bijv. reparatie kosten van de auto. Vandaar dat ik momenteel een scooter heb. Als daar wat mee is kan ik dat makkelijk betalen om te repareren.

wat betreft die 200 euro. Dat is inderdaad per jaar. En dat moet telkens in 1x betaald worden. Nu kan ik uiteraard iedere maand wel 16,60 opzij zetten om het dan te betalen, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje "sneu geld" :')

Anyway, ik ga dit weekend eens op pad! :)

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Moeilijk te vinden stalling/plekje voor shet zeeuws vlaander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:13

Geen idee waar ergens je in zeeuws vlaanderen zit, maar evt een berichtje plaatsen op de facebookpagina ontmoetingsplaats zeeuws vlaamse recreatie ruiters?
Daar zitten ook veel particulieren met de paarden aan huis, is regelmatig iemand die een plekje aanbied voor een weidemaatje. Misschien zit de match voor jou er net tussen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 21:15

Fangio schreef:
Geen idee waar ergens je in zeeuws vlaanderen zit, maar evt een berichtje plaatsen op de facebookpagina ontmoetingsplaats zeeuws vlaamse recreatie ruiters?
Daar zitten ook veel particulieren met de paarden aan huis, is regelmatig iemand die een plekje aanbied voor een weidemaatje. Misschien zit de match voor jou er net tussen.


Ga ik doen! Dankjewel voor de tip, was al wel van een aantal zeeuwse pagina's lid, maar deze was ik nog niet tegengekomen.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Moeilijk te vinden stalling/plekje voor shet zeeuws vlaander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:21

Mocht je terug gaan mennen misschien ook leuk om lid te worden van de vereniging zelf, ze organiseren (normaal, zonder corona) regelmatig bewegwijzerde ritten en andere evenementen. Afgelopen jaar ook een speciale men dag georganiseerd voor de menners onder de leden.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 21:22

Fangio schreef:
Mocht je terug gaan mennen misschien ook leuk om lid te worden van de vereniging zelf, ze organiseren (normaal, zonder corona) regelmatig bewegwijzerde ritten en andere evenementen. Afgelopen jaar ook een speciale men dag georganiseerd voor de menners onder de leden.


Dat is zeker leuk. Ik zoek trouwens iets in de omgeving Hulst ;)

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:26

Thestral schreef:
Fangio schreef:
Mocht je terug gaan mennen misschien ook leuk om lid te worden van de vereniging zelf, ze organiseren (normaal, zonder corona) regelmatig bewegwijzerde ritten en andere evenementen. Afgelopen jaar ook een speciale men dag georganiseerd voor de menners onder de leden.


Dat is zeker leuk. Ik zoek trouwens iets in de omgeving Hulst ;)

Ik zit zo ongeveer in het andere uiterste deel, dus daar ken ik niet veel. Ik ken daar alleen Stal Elbers in Ossenisse en Equus Terra ofzo in Koewacht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:36

Thestral schreef:
Fangio schreef:
Mocht je terug gaan mennen misschien ook leuk om lid te worden van de vereniging zelf, ze organiseren (normaal, zonder corona) regelmatig bewegwijzerde ritten en andere evenementen. Afgelopen jaar ook een speciale men dag georganiseerd voor de menners onder de leden.


Dat is zeker leuk. Ik zoek trouwens iets in de omgeving Hulst ;)

Braspenning zit in Clinge, misschien hebben zij plek.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 23:18

_San87_ schreef:
[qute="Thetral"]
Fangio schreef:
Mocht je terug gaan mennen misschien ook leuk om lid te worden van de vereniging zelf, ze organiseren (normaal, zonder corona) regelmatig bewegwijzerde ritten en andere evenementen. Afgelopen jaar ook een speciale men dag georganiseerd voor de menners onder de leden.


Dat is zeker leuk. Ik zoek trouwens iets in de omgeving Hulst ;)

Braspenning zit in Clinge, misschien hebben zij plek.[/quote]


Dankje! Zal deze stal ook op mijn lijst zetten om langs te gaan.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 23:21

Fangio schreef:
Thestral schreef:
[qute="Fangio"]
Mocht je terug gaan mennen misschien ook leuk om lid te worden van de vereniging zelf, ze organiseren (normaal, zonder corona) regelmatig bewegwijzerde ritten en andere evenementen. Afgelopen jaar ook een speciale men dag georganiseerd voor de menners onder de leden.


Dat is zeker leuk. Ik zoek trouwens iets in de omgeving Hulst ;)

Ik zit zo ongeveer in het andere uiterste deel, dus daar ken ik niet veel. Ik ken daar alleen Stal Elbers in Ossenisse en Equus Terra ofzo in Koewacht.[/quote]

Klopt, met Terra Equus heb ik al contact gehad. Mocht ik in Mei niks dichterbij gevonden hebben dan ga ik bij haar zeker eens langs.

In het andere uiterste van ZvL? Daar ga ik morgen toevallig heen, naar kennis van mij die daar eigen stal heeft. Jammer dat zij zo ver weg woont, anders had ik het wel geweten waar ik mijn pony wilde zetten. :D

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Moeilijk te vinden stalling/plekje voor shet zeeuws vlaander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:31

Bonte in Clinge heeft ook wat pensionpaarden, Blue Eyed stables (naast Braspenning) ook. Zou toch moeten lukken om hier wat te vinden in de buurt, want deze drie is dan alleen maar al mijn uitzicht :D.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 23:38

veerledec schreef:
Bonte in Clinge heeft ook wat pensionpaarden, Blue Eyed stables (naast Braspenning) ook. Zou toch moeten lukken om hier wat te vinden in de buurt, want deze drie is dan alleen maar al mijn uitzicht :D.



top, dankjewel! haha lucky you dat je dat uitzicht hebt. _/-\o_ Gaat vast lukken binnenkort.