Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 18:31

Hoi allemaal,

Vanwege ons aanstaande project om de paarden naar huis te halen, ben ik op zoek naar ervaringen met de zogenaamde weidetenten.

Idee is een 6x6 meter aan te schaffen, deze door de helft te delen met behulp van panelen, ene helft hooi opslag (6x3 dus, evt iets kleiner, afhankelijk van het formaat balen), andere helft schuilplaats voor 2 paarden.

Afbeelding

Alle ervaringen, leveranciers (ook uit Duitsland, we wonen in Oostenrijk), do's en don'ts zijn welkom!

Alvast bedankt,
Groetjes Ilse

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:45

Bij onze buren staat er sinds kort een, sinds eind januari. Heeft de sneeuw overleefd, maar we hebben wel de eigenaar gewaarschuwd om de sneeuw even van het dak te vegen. Maar stormen heeft die tent nog niet meegemaakt. Hij staat met de openingen naar noord en zuid, paarden kunnen ‘m als tunnel gebruiken. Hij is wel kleiner dan wat jij wil, ik denk 3x5 ongeveer.
Ik weet niet waar de tent vandaan komt, mocht ik morgen iemand zien daar, kan ik het wel even vragen.

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:52

Ik heb jarenlang een tent voor mijn paarden gehad, een Zeltgarage van Profizelt24.de

Functioneerde uitstekend, heeft meerdere stormen en sneeuwbuien doorstaan en mijn paarden stonden er graag in. Na een paar jaar kwamen er wel wat kleine scheurtjes maar heb dan ook een stel lompe boeren lopen

Pauww

Berichten: 395
Geregistreerd: 25-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:56

Ik heb er nu al bijna 5 jaar zo eentje staan. Eerste jaar weggewaaid met een storm, nadien beter vastgezet en geen problemen meer gehad. Ook nog geen scheuren etc., heel tevreden over dus! De mijne heeft wel halverwege de muren naar onderen toe 'windnetten' ipv het gewone zeil. Hierdoor is er ook meer licht in de stal. Ik heb de tent uit Duitsland laten komen, ik kan de leverancier nog wel voor je opzoeken als je dat zou willen. Dus voornaamste tip: zet het goed vast in de grond en dan kan ie lang mee :P

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 18:56

Ja wij hebben er eentje. Dient als tweede schuilstal.
Komt van profitent24. Hebben hem zelf opgehaald dus over bezorging kan ik je niet veel vertellen. Je hebt verschillende diktes en wij hebben de op één na dikste.

Foto uploaden wil even niet, maar hebben hem vlak voor de storm van een paar maand terug opgezet (en ook nog zonder de extra kabels :+ ) en dat ging prima. Sneeuw ging ook prima. Hij is ook prima waterdicht. Kan idd als dichte schuilstal of als tunnel beide.

Hij staat hier nog geen half jaar dus of hij 10 jaar meegaat kan ik je niet vertellen maar tot nu toe zeker wel tevreden mee!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:43

Ik heb er zoéén al 10 jaar staan. Gekocht als kraamtent, maar nu schuiltent. Het dak moet je idd wel sneeuwvrij houden, want het zeil kan niet dat gewicht hebben.

Afbeelding

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 10:15

Wat fijn al zulke positieve reacties!!

Gelukkig waar wij gaan wonen valt wel eens wat sneeuw, maar we zitten niet in een sneeuwgebied. Ook de winters hier in Oostenrijk worden anders! Waar we heen gaan is afgelopen winter misschien 5cm gevallen.
Hoe is het qua warmte in de zomer? Mijn vriend denkt dat de "volle tenten" (en we willen één kant dus dicht ivm het hooi) heel warm worden en neigt daardoor meer naar de optie met windbreekgaas.

Hilary, heel graag!

Pauww, als je het zou willen opzoeken heel graag!

Dubbelfun, die jij hebt is idd met panelen en windbreekgaas, toch? Waar heb jij hem vandaan?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:18

Die van mij komt uit Duitsland (Ebay) omdat hij daar een stuk goedkoper was dan hier in NL zelfs mét de verzendkosten er bij :)
Ik heb zelfs een stuk winddoek in een punt geknipt en gezoomd voor aan de achterkant en de zijkanten idd ook van winddoek.
Alhoewel als het buiten echt heet is dan is het in de tent ook wel vies warm hoor. Maar ze hebben er iig schaduw.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:56

DubbelFun schreef:
Die van mij komt uit Duitsland (Ebay) omdat hij daar een stuk goedkoper was dan hier in NL zelfs mét de verzendkosten er bij :)
Ik heb zelfs een stuk winddoek in een punt geknipt en gezoomd voor aan de achterkant en de zijkanten idd ook van winddoek.
Alhoewel als het buiten echt heet is dan is het in de tent ook wel vies warm hoor. Maar ze hebben er iig schaduw.


Heb je daarvan een link :-)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:15


Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:17

Vrienden van mijn ouders hebben al jaren een oude legertent in de wei als schuilmogelijkheid. Gaat prima.

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:50

Wij hebben er 2 uit België.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:33


Ik heb een kleine versie, onderkant windbreekgaas. Mijn paarden staan er graag in, maar in de zon is het wel warm, ondanks het gaas. Dan gaan ze meestal liever onder de schaduw van de bomen staan in de tocht.
Belangrijkste is vooral wat hier al genoemd is, heel goed vastzetten (de standaard verankeringsdingen die je erbij krijgt volstaan echt niet) en sneeuwvrij houden. De mijne gaat ondertussen al 3 jaar mee nu.