Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

4 jarige merrie graaft enorme gaten in paddock, help!

 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Aan iedereen die vind dat TS haar paarden moet verkopen en vind dat ze het zelf allemaal beter doen:

Op zich is iemand helpen en meedenken constructiever dan iemand anders een slecht gevoel aanpraten en jezelf ophemelen. Dat zegt meer over jouzelf dan over de TS. Iemand inspireren is niet: IK doe het beter en JIJ doet het slecht dus IK ben de enige die recht heeft op paarden en JIJ moet ze maar verkopen of pension zetten.

Iedereen hier is gek op zijn of haar paard en probeert er het beste van te maken met de middelen die er zijn. Dus het zou fijn zijn dat iedereen die van mening is het beter te doen dan de TS alle eigen ervaring inzet als inspiratie voor anderen zonder iemand anders naar beneden te halen. :)


Dankjewel. Zo denk ik er ook over. Iedereen doet zijn of haar best en tips zijn natuurlijk altijd welkom :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:34 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
@nelleke
Ik heb even de zoekfunctie in dit topic gebruikt met het zoekwoord "verkopen".
Vraagje? Wie zegt dat ts moet verkopen?

Als je de tip krijgt om de paddocks te asfalteren en 4 fietsen te kopen gaat de hint aardig die kant op , tenminste zo zou ik m wel opvatten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:34 



 
Profiel   

daar heb ik dan overheen gelezen, mijn excuses, vandaar dat ik al het zoekwoord verkopen heb gebruikt omdat ik bang was ergens overheen te lezen.
Heeft niet geholpen dus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:36 



 
Profiel   

Wij hebben de paarden aan huis staan, zomers op de wei en swinters dient de ene bak als paddock voor de paarden en de andere bak als paddock voor de ponys.
Paarden staan met zn 2en (pony's ook), krijgen ruim voldoende hooi. De ene (merrie) staat ook constant te graven. We hebben vanalles geprobeerd (hooi in hooinetten kijken ze niet naar om dus ze krijgen t op de grond, (skippy)ballen doen ze niks mee. We hebben nu wat flinke wilgentakken in de bak gegooid, is de ruin heel druk mee maar de merrie kijkt er niet naar om) de ging elke x graven in 1 hoek van de bak, dat hebben we nu afgezet en nu gaat het beter. Is misschien ook wat voor die van jou? Tenzij ze natuurlijk op verschillende plekken graaft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:41 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Jor1988 schreef
En we gaan weer samen spannen om negatief te antwoorden op mijn topic.

Jullie hebben beide wel een enorm stuk land natuurlijk? En alle top voorzieningen voor jullie paarden? Bij jullie gaat natuurlijk ook nooit iets mis of verkeerd?


Nee, hier ook geen enorm stuk land. En nul voorzieningen behalve een goed hek en een inloopstal. Ik maal niet om luxe voor mijzelf of een bak ;) . Wel een looppad om het perceel van nog geen halve hectare heen, met daartussen nog een pad, en de hooizakken op diverse plekken hangend. Ze scharrelen altijd rond of trekken een sprintje als ze fris zijn. Het geeft zoveel meerwaarde als je ziet dat je paarden zich beter vermaken, ontspannen zijn, meer bewegen, een sprintje trekken, spelen of elkaar uit de weg kunnen gaan.
Een paddock van 15 x 20 is echt te klein voor een jong paard, die wil rennen, de energie kwijt kunnen, scharrelen, spelen.
Om een goede PP-achtige inrichting te maken zijn er een paar basisvoorwaarden van belang anders wordt het een teleurstelling.
Bij 4 paarden is het wel zaak minimaal 4 voerplekken te hanteren, of 3 als er twee goed met elkaar overweg kunnen. Dat mogen bakken zijn maar ook gewoon zakken die ergens hangen. Bij minder voerplekken gaat dat gedonder geven als ze elkaar minder goed liggen. Ook de schuilstal moet ingericht zijn op elkaar uit de weg kunnen gaan; 1 deur is dan geen goede oplossing; dat moeten er dan 2 worden, of een heel brede opening. Het pad minimaal 4 meter breed zodat ze elkaar ruim kunnen passeren. Zelfs in de winterperiode kunnen ze tussendoor een uurtje of zo grazen op de binnenweides binnen de tracks; dat vinden ze heerlijk en zo blijven ze veel meer tevreden.

Overigens groef mijn paard op een vorige stalling waar ik even stond wel naar klonten leem in de paddock; hij groef ze perfect op, en likte ze. Dat kwam door de voordroog die hij niet verdroeg. Op hooi was het gedrag snel over.


Dankjewel voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:43 



 
Profiel   

Suzannexx schreef
Wij hebben de paarden aan huis staan, zomers op de wei en swinters dient de ene bak als paddock voor de paarden en de andere bak als paddock voor de ponys.
Paarden staan met zn 2en (pony's ook), krijgen ruim voldoende hooi. De ene (merrie) staat ook constant te graven. We hebben vanalles geprobeerd (hooi in hooinetten kijken ze niet naar om dus ze krijgen t op de grond, (skippy)ballen doen ze niks mee. We hebben nu wat flinke wilgentakken in de bak gegooid, is de ruin heel druk mee maar de merrie kijkt er niet naar om) de ging elke x graven in 1 hoek van de bak, dat hebben we nu afgezet en nu gaat het beter. Is misschien ook wat voor die van jou? Tenzij ze natuurlijk op verschillende plekken graaft...


Vervelend he als ze het toch blijven doen. Die van mij doet het in het midden van de paddock. Ik ga sowieso wilgentakken proberen te verkrijgen, misschien scheelt dat al iets. En alle andere tips doornemen om er een iets actievere paddock van te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:46 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Aan iedereen die vind dat TS haar paarden moet verkopen en vind dat ze het zelf allemaal beter doen:

Op zich is iemand helpen en meedenken constructiever dan iemand anders een slecht gevoel aanpraten en jezelf ophemelen. Dat zegt meer over jouzelf dan over de TS. Iemand inspireren is niet: IK doe het beter en JIJ doet het slecht dus IK ben de enige die recht heeft op paarden en JIJ moet ze maar verkopen of pension zetten.

Iedereen hier is gek op zijn of haar paard en probeert er het beste van te maken met de middelen die er zijn. Dus het zou fijn zijn dat iedereen die van mening is het beter te doen dan de TS alle eigen ervaring inzet als inspiratie voor anderen zonder iemand anders naar beneden te halen. :)


Niet helemaal mee eens. Natuurlijk hoeft ze haar paarden niet te verkopen, maar de middelen die er zijn zijn niet altijd toereikend. Ik heb een tuin van 20 x 20, ga ik ook geen paard op zetten. TS heeft dit dan toevallig keer 4 en kiest er voor om hier 4 paarden op te zetten. Ik vind dat echt te weinig ruimte voor vier paarden en zou ze dan in pension zetten, zeker het paard dat echt duidelijk aangeeft niet happy te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 15:39 



 
Profiel   

Ik denk dat je merrie iets heel duidelijk aangeeft: graven is de oplossing van haar probleem. En dat probleem kan ofwel verveling, te korten, iets hormonaals en iets medisch zijn. En als eigenaar sta je dan voor een puzzel.

Mocht je interesse hebben om je ruimte wat leuker/uitdagender in te richten, kan je natuurlijk denken aan een track, wat extra struikjes/boompjes, leuke snuffelpaden en snackhoekjes. Mocht je instagram hebben, dan geven de volgende accounts wel leuke tips. Marloes van Ukiespaddockparadise heeft zelfs een E-book geschreven erover!

Over het opleuken van je paddocks:

@Dr.paddockdesign
@Ukiespaddockparadise
@MagicDreamAppoloosa

Over kruiden/planten voor je paard:
Juf in het groen

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 15:52 



 
Profiel   

Tja wij hebben onze paarden met 2 samen op een land van 1,5ha zomer en winter met heel het jaar rond gras. En onze ruin van 5 doet het ook gewoon.....
Zn vader deed het ook. Sommige zouden het gewoon echt super leuk vinden en hij is voor de rest ook echt een grapjas en clown.
Als we met hem gaan wandelen en komen een berg zand tegen dan moet hij daar ook altijd even in graaien, hij vind het gewoon prachtig om te doen. Net als in het water, dat vind hij gewoon geweldig.

Tips om af te leren heb ik niet voor je want het lukt me hier ook niet. Gelukkig heb ik er een vrij dominante merrie bij staan die hem geregeld zegt dr mee te stoppen voor hij naar de andere kant van de wereld heeft gegraven. :D
En nee ook dit paard wordt top verzorgt en heeft geen tekorten in zn rantsoen dit is allemaal gecheckt.
Het enige wat ik wel is doe ter afwisseling is dr geregeld takken bij leggen van bv wilg of berk. Dan heeft hij daar weer even zn werk mee.
O ja en niet te veel hooi in de ochtend zodat hij buiten nog gras (of in jou geval hooi) gaat eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 15:57 



 
Profiel   

Sorry hoor maar ik vind dit weer Bokt op zijn smalst! :?

Advies om dan maar paarden in pension te zetten?? Waar is het idee op gebaseerd dat ze daar beter af zijn dan bij TS thuis? Beetje kort door de bocht.
Hier in het westen (op zware klei) komen de paarden op pensionstallen alvast NIET op het land in de wintermaanden en moeten het dan doen met ruim 20 uur op 3x3 of misschien 4x3.

TS heeft het naar mijn mening verder prima voor elkaar voor haar paarden. Ideaal? Niet geheel, maar ik zeg altijd dat de ideale plek eigenlijk niet bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 16:05 



 
Profiel   

TS, de reacties zijn niet per se naar jou alleen zoals ik lees.

Er zijn mensen die dit gedrag normaal vinden of het goed willen praten als hun eigen paard dat ook doet. Of dat paarden graven nou eenmaal leuk vinden........Ja, ze kunnen zoeken naar mineralen, maar echte kuilen en dag in dag uit is echte verveling.
Onze hengst hield daar echt mee op toen hij na castratie samen kon lopen en meer buiten kon zijn.

Ook lees ik dat alleen op een kleine paddock staan beter is dan in een stal van 3x3, maar dat is gewoon niet zo. Paarden komen nog steeds heel veel tekort als ze zo gehouden worden. Dat valt niet goed te praten. Dat goed praten doet men alleen voor zichzelf, omdat men graag een paard wil houden en geen moeite wil doen om te investeren in betere omstandigheden.

Als je aangeeft dat je paard graaft, je verteld de omstandigheden en leeftijd, dan is het voor veel mensen gewoon duidelijk dat zij zich verveelt. Niet om jou te pesten, maar om jou antwoord op je vraag te geven.
Je kan de gaten wel dicht gooien, maar je neemt daarmee de oorzaak niet weg.

Jij wil weten waar het vandaan komt, wat je eraan kan doen en je paard gelukkig zien. Dan krijg je advies en zou je daar iets mee kunnen doen.

Een grote wei is ook echt niet altijd beter. Ik zie om me heen paarden die overdag een aantal uren op de wei mogen, maar zich ook vaak vervelen. Een wei is maar een wei. Er is gras en verder geen enkele uitdaging en variatie.
Ook is het qua voeding niet veelzijdig en vaak geeft een standaard grasmat ook nog wel problemen.

Zoals ik noemde; Femke Dohle heeft hele leuke tips voor kleine ruimte's. Ook dan moet je echt een limiet stellen aan het aantal paarden, maar je kan op een kleine ruimte heel erg veel aanbieden waar de behoefte's van paarden liggen. Bewegen, samen staan, rusten, schuilen, eten, scharrelen en zoeken naar andere zaken zoals kruiden, liksteen etc. Obstakels'die ze echt leuk vinden en veel gebruik van maken. Vaak niet eens moeilijk om aan te brengen.
Zoals gezegd; vul wat grote banden met zand en je hebt al een leuke heuvel. Wij hebben een andere heuvel, maar ze staan er heel vaak op.

En met een stuk wei kan je dan alsnog voorzien in de graasbehoefte. Dat hoeft echt niet 24/7. Die van ons komen er vaak zelf na een uur, soms 2 uur weer vanaf en eten ook graag van bosjes, takken etc.

Heel veel is eenvoudig naast je paardenplek aan te planten.

Het gedrag is ook besproken. Puur en alleen om je te tippen dat je daar echt wel wat aan kan doen.

Maar zoals gezegd; beschutting is ook echt belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 16:22 



 
Profiel   

Hier ook een graver. Onbeperkt hooi, pp, weide, inloopstal, meer dan voldoende te doen en beleven en samen met twee anderen. Ik sleep ze gewoon maar steeds dicht de gaten.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:15 



 
Profiel   

dakplaat schreef
Klinkt dodelijk saai zo'n paddock, ik zou mezelf ook naar China graven..


Hahhaa omg

Maar ja. Je hebt 4 paarden in een stal of in een postzegel. Samen zetten kan niet omdat het te klein is.

Dan vraag je je af hoe het komt dat de merrie hele andere dingen gaat doen.

Denk dat je merrie niet duidelijker kan zijn.

Vraag me wel af, hoe je dan op 4 paarden komt terwijl je al aangeeft geen ruimte te hebben. Dat je er 2 houdt voor het sociale aspect, terwijl 1 al niet kan oké... of niet oké.

Maar er dan nog eens 2 extra bij houden. ??

Hoop voor je dat die weide snel mag lukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:43 



 
Profiel   

Jor1988 schreef
En we gaan weer samen spannen om negatief te antwoorden op mijn topic.

Jullie hebben beide wel een enorm stuk land natuurlijk? En alle top voorzieningen voor jullie paarden? Bij jullie gaat natuurlijk ook nooit iets mis of verkeerd?

@pmarena en @duoPenotti


Dat negatief samen spannen valt wel mee toch....?

Ik heb lang niet getypt wat ik er eigenlijk van denk, heb alleen maar gevraagd of er niet meer mogelijkheden zijn met je terrein, om een beetje mee te denken voor een "oplossing" van je probleem :=

Ik heb geen enorm stuk land, maar wel meer dan genoeg voor 2 ponies. Anders hadden ze hier ook niet gestaan en daarom heb ik er ook niet meer :) Over het algemeen komen paarden niet aanwaaien toch?

Je bepaalt zelf waar je ze neer zet en hoeveel je er neerzet.
Ik vind "ik heb nu eenmaal niet zoveel land" wel erg makkelijk jezelf er vanaf maken.
En die paarden hebben het er maar mee te doen.....ik vind dat sneu.

Koop dan geen 4 paarden maar hou het bij 2 of richt op zijn minst het stukje dat je hebt, een stuk paardvriendelijker in.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 19:07 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Sorry hoor maar ik vind dit weer Bokt op zijn smalst! :?

Advies om dan maar paarden in pension te zetten?? Waar is het idee op gebaseerd dat ze daar beter af zijn dan bij TS thuis? Beetje kort door de bocht.
Hier in het westen (op zware klei) komen de paarden op pensionstallen alvast NIET op het land in de wintermaanden en moeten het dan doen met ruim 20 uur op 3x3 of misschien 4x3.

De wereld is wel groter dan het stuk kleigrond waar jij het over hebt. Jij bent blijkbaar gewend paarden te zien die heel vaak binnen staan en buiten enkel op een paddock.
Maar op heel veel plaatsen komen de paarden ook in de winter tenminste een paar uur op de weide. Als je gewend bent om dat te zien is het toch logisch dat je enige bedenkingen hebt bij paarden die niet verder geraken dan een paddock, en dat je dan rare gewoontes van een paard linkt aan te weinig afwisseling.
ik vind het juist goed dat mensen regeren vanuit verschillende referentiekaders, altijd nuttig om eens over het muurtje te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:42 



 
Profiel   

Mijne staat op een stal waar ze een half uur per dag los mogen in de paddock. Ik denk dat ik ook een fiets ga kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:56 



 
Profiel   

Voordat heel bokt me gaat schreeuwen staat mijn paard uiteraard langer buiten dan de 30 minuten.

Mijn paard vertoond geen raar gedrag en speelt zeer veel met andere, maar helaas staan ze ook wel eens met zijn 4e kuilen te graven. Zo zijn ze dan ook wel weer. Mijne likken de onderlaag die ze opgegraven hebben. Zou je zeggen een vitamine te kort, maar die van mij krijgen nog net geen overdosis aan vitamines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:57 



 
Profiel   

Citaat
Jij bent blijkbaar gewend paarden te zien die heel vaak binnen staan en buiten enkel op een paddock.


Ik geef aan dat een pensionstal juist in veel gevallen geen betere plek is en vooral in deze omgeving niet omdat de grond zich daar simpelweg niet voor leent. Geen idee waar TS woont.
Mijn paarden staan aan huis en komen slechts van dec t/m maart niet op de wei (ook klei) anders hebben ze in de andere maanden geen wei meer (kapot getrapt).

Denk dat overal wel wat voor te zeggen is en de ideale situatie bestaat niet. Ook vind niet elk paard wei/paddock/stal even fijn of even niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 22:19 



 
Profiel   

Tja ik kan je niet helpen, en ik weet ook niet of het uit verveling komt. Daar kom je alleen maar achter als je er een maatje bij zet, en ook op een mepper is er altijd een maatje te vinden.

Ik heb hier een merrie en ruin die graven, lopen bij ons in de rijbak dus gelukkig ermee ben ik niet. Maar op de wei mogen ze nog niet. Ze staan met z’n 6e in de bak, dus genoeg om te doen en ravotten. Moet ook
Wel eerlijk zeggen dat de ruin als er 1 door de kids nog een halster om heeft deze op de grond ligt of de ruin is er rondjes mee aan gooien of hij probeert een ander te halsteren, of hij sleurt ze mee en ze moeten verplicht rondjes lopen. Of hij heeft weer wat anders bedacht, ach het houd ze paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 22:45 



 
Profiel   

Ik las iets over overprikkeling. Kun je haar paddock misschien (tijdelijk) wat afzetten met bijvoorbeeld schaduwdoek zodat in ieder geval de externe visuele prikkels minder worden, dus die fietser en hond etc?

Daarnaast zou je ook eens in het topic eetwaar voor paardjes of paarden kunnen kijken voor tips over eetbaar groen, naast wilg, berk, linde, hazelaar etc. Of op paard en plant.
[VS] Eetwaar voor paardjes

Op Facebook volg ik de polderheks, zij heeft vaak leuke tips voor kruiden die je aan kunt bieden. Misschien dat je ook wat verstop plekjes kunt maken, of een puzzel met voer of iets dergelijks? Een kartonnen doos is misschien ook wel leuk om te slopen ipv graven.
[VSW] [FOTO]Show je paddock paradise!
In dit topic staan ook wel leuke ideeën voor pp, en voor verstop plekjes voor lekkere dingen zoals stukjes wortel etc.

Ik vond de paddock roosters van Sizzle ook wel een idee, dan kan ze niet zo diep graven. Wel een grotere investering natuurlijk. Ik heb ze laatst bij agri shop.eu besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 23:26 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Voordat heel bokt me gaat schreeuwen staat mijn paard uiteraard langer buiten dan de 30 minuten.

Mijn paard vertoond geen raar gedrag en speelt zeer veel met andere, maar helaas staan ze ook wel eens met zijn 4e kuilen te graven. Zo zijn ze dan ook wel weer. Mijne likken de onderlaag die ze opgegraven hebben. Zou je zeggen een vitamine te kort, maar die van mij krijgen nog net geen overdosis aan vitamines.


Maar dan ontbreekt het je paard toch aan iets. Verveling los je niet alleen op met buiten zetten. Ik zie paarden op de wei staan die zich ook rot vervelen.

En een teveel aan vitamines en minderalen kan ook een oorzaak zijn van een disbalans. Veel mensen geven geheel ongegrond veel teveel en in verkeerde verhoudingen.

Er is altijd verbetering mogelijk als de mens maar wil. Het ligt niet aan de paarden. Biedt ze wat leuke, afwisselende dingen aan en zie hun reactie. En dan niet alleen het gebruik maken van, maar ook in de omgang, met rijden en naar andere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 00:35 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Citaat
Jij bent blijkbaar gewend paarden te zien die heel vaak binnen staan en buiten enkel op een paddock.


Ik geef aan dat een pensionstal juist in veel gevallen geen betere plek is en vooral in deze omgeving niet omdat de grond zich daar simpelweg niet voor leent. Geen idee waar TS woont.
Mijn paarden staan aan huis en komen slechts van dec t/m maart niet op de wei (ook klei) anders hebben ze in de andere maanden geen wei meer (kapot getrapt).

Denk dat overal wel wat voor te zeggen is en de ideale situatie bestaat niet. Ook vind niet elk paard wei/paddock/stal even fijn of even niet fijn.


Maar dan wil de mens dus niet investeren en niks verbeteren.

Wij zitten op veen en hebben laten afgraven en daar zand op laten storten. Onze weitjes gaan relatief laat open, maar kunnen ze ook langer nog op. Niet de hele dag, want ze hebben helemaal geen hele dagen gras nodig.

Het is vaak zelfs af te raden.

Ik heb al meerdere paarden uit stal 24/7 buiten gezet en er is er nooit 1 die daar moeilijk over heeft gedaan. De oudste was al 20 bij die overgang en die hoef ik echt niet meer op te sluiten.

Mensen kijken niet verder. Het is niet 24/7 in de blub of op stal of op een klein zand postzegeltje, vaak alleen, nog vaker zonder eten en drinken.
En zelfs op een postzegel met een bak hooi, is het een oersaai leven.

Waar mensen wel kunnen investeren in een bruikbare rijbak, kantine, zadelkamer, poetsplaats, stallen, kan men niet investeren in goede buiten omstandigheden.

dan nemen ze een molen. Neemt weinig ruimte in en is lekker makkelijk. Heb er zelf weleens in gelopen, VRESELIJK!

Maar goed, als het paard maar kan dienen waar het voor aangeschaft is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 00:41 



 
Profiel   

Jor1988 schreef
Wauw wat ontzettend jammer dat er ook zo negatief gereageerd wordt zeg. De paddock is 15 bij 20, kan ik niet echt een postzegel noemen maar nee het is ook geen hectare weiland. Ik vraag hier om tips en niet om negatief beoordeeld te worden op hoe ik mijn paarden heb staan. Als de andere 3 niet graven zullen ze niet zo'n heel slecht leven hebben. Ik vraag me alleen af hoe ik het zou kunnen verhelpen. Ik ben heel blij met de reacties die ik krijg natuurlijk, maar we willen onze paarden allemaal op 10 hectare grond kunnen zetten, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Bij mij kunnen ze inderdaad naar buiten en staan ze niet 24/7 op stal. Ze hebben heel de dag hooi en kunnen elkaar zien en aanraken. Ook krijgen ze kwaliteitsvoer en hooi. Hebben elke dag beweging en aandacht. Had ik het geld, dan had ik me zeker een landhuis gekocht met hectares grond. Ik vraag me af hoe jullie jullie paarden dan houden? Jullie hebben natuurlijk allemaal een enorm stuk land ter beschikking met allemaal vriendjes die er bij staan.

Ja, toevallig wel. Ik vind dit altijd zo'n sneu antwoord: "andere paarden hebben het veel zwaarder, dus die van mij moeten maar blij zijn met wat ze hebben."
het is simpel te verhelpen: Paard de wei op met vrienden. Niet alleen op een paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 01:00 



 
Profiel   

Is ze niet gewoon op zoek naar mineralen?
Dat hoor je wel vaker bij paarden die bepaalde voedingsstoffen/vitamines tekort komen na een lichamelijk probleem zoals bijvoorbeeld een maagzweer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 02:58 



 
Profiel   

Undefined schreef
_Nelleke_ schreef
Aan iedereen die vind dat TS haar paarden moet verkopen en vind dat ze het zelf allemaal beter doen:

Op zich is iemand helpen en meedenken constructiever dan iemand anders een slecht gevoel aanpraten en jezelf ophemelen. Dat zegt meer over jouzelf dan over de TS. Iemand inspireren is niet: IK doe het beter en JIJ doet het slecht dus IK ben de enige die recht heeft op paarden en JIJ moet ze maar verkopen of pension zetten.

Iedereen hier is gek op zijn of haar paard en probeert er het beste van te maken met de middelen die er zijn. Dus het zou fijn zijn dat iedereen die van mening is het beter te doen dan de TS alle eigen ervaring inzet als inspiratie voor anderen zonder iemand anders naar beneden te halen. :)


Niet helemaal mee eens. Natuurlijk hoeft ze haar paarden niet te verkopen, maar de middelen die er zijn zijn niet altijd toereikend. Ik heb een tuin van 20 x 20, ga ik ook geen paard op zetten. TS heeft dit dan toevallig keer 4 en kiest er voor om hier 4 paarden op te zetten. Ik vind dat echt te weinig ruimte voor vier paarden en zou ze dan in pension zetten, zeker het paard dat echt duidelijk aangeeft niet happy te zijn.


Een pensionstal is ook niet altijd alles. Ik heb het graag ook in eigen beheer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen