Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

4 jarige merrie graaft enorme gaten in paddock, help!

 
Profiel   

freetorun schreef
Ik denk dat je merrie iets heel duidelijk aangeeft: graven is de oplossing van haar probleem. En dat probleem kan ofwel verveling, te korten, iets hormonaals en iets medisch zijn. En als eigenaar sta je dan voor een puzzel.

Mocht je interesse hebben om je ruimte wat leuker/uitdagender in te richten, kan je natuurlijk denken aan een track, wat extra struikjes/boompjes, leuke snuffelpaden en snackhoekjes. Mocht je instagram hebben, dan geven de volgende accounts wel leuke tips. Marloes van Ukiespaddockparadise heeft zelfs een E-book geschreven erover!

Over het opleuken van je paddocks:

@Dr.paddockdesign
@Ukiespaddockparadise
@MagicDreamAppoloosa

Over kruiden/planten voor je paard:
Juf in het groen

Succes!


Bedankt voor deze leuke links! Hier ga ik zeker iets mee doen. Heb al op markplaats gezocht naar Wilgentakken en inderdaad deze worden aangeboden :) Dan kan ik ook aan boomstammen komen en heb ik gisteren via internet zaadjes besteld om een soort van eet tuintje te kunnen maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:09 



 
Profiel   

3timesmom schreef
Tja wij hebben onze paarden met 2 samen op een land van 1,5ha zomer en winter met heel het jaar rond gras. En onze ruin van 5 doet het ook gewoon.....
Zn vader deed het ook. Sommige zouden het gewoon echt super leuk vinden en hij is voor de rest ook echt een grapjas en clown.
Als we met hem gaan wandelen en komen een berg zand tegen dan moet hij daar ook altijd even in graaien, hij vind het gewoon prachtig om te doen. Net als in het water, dat vind hij gewoon geweldig.

Tips om af te leren heb ik niet voor je want het lukt me hier ook niet. Gelukkig heb ik er een vrij dominante merrie bij staan die hem geregeld zegt dr mee te stoppen voor hij naar de andere kant van de wereld heeft gegraven. :D
En nee ook dit paard wordt top verzorgt en heeft geen tekorten in zn rantsoen dit is allemaal gecheckt.
Het enige wat ik wel is doe ter afwisseling is dr geregeld takken bij leggen van bv wilg of berk. Dan heeft hij daar weer even zn werk mee.
O ja en niet te veel hooi in de ochtend zodat hij buiten nog gras (of in jou geval hooi) gaat eten.


Bedankt voor je berichtje. Die takken ga ik sowieso al 'aanschaffen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:11 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Sorry hoor maar ik vind dit weer Bokt op zijn smalst! :?

Advies om dan maar paarden in pension te zetten?? Waar is het idee op gebaseerd dat ze daar beter af zijn dan bij TS thuis? Beetje kort door de bocht.
Hier in het westen (op zware klei) komen de paarden op pensionstallen alvast NIET op het land in de wintermaanden en moeten het dan doen met ruim 20 uur op 3x3 of misschien 4x3.

TS heeft het naar mijn mening verder prima voor elkaar voor haar paarden. Ideaal? Niet geheel, maar ik zeg altijd dat de ideale plek eigenlijk niet bestaat.


Zo denk ik er toch ook over. Niet elke pensionstal is per definitie beter. Er zijn er natuurlijk wel die het echt super goed voor elkaar hebben. Maar ik heb al eens rondgekeken bij mij in de buurt en dan hou ik ze toch liever aan huis. Ideaal? niet geheel inderdaad maar met al deze tips kan ik het wel verbeteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:14 



 
Profiel   

Goudhaan1 schreef
Jor1988 schreef
Wauw wat ontzettend jammer dat er ook zo negatief gereageerd wordt zeg. De paddock is 15 bij 20, kan ik niet echt een postzegel noemen maar nee het is ook geen hectare weiland. Ik vraag hier om tips en niet om negatief beoordeeld te worden op hoe ik mijn paarden heb staan. Als de andere 3 niet graven zullen ze niet zo'n heel slecht leven hebben. Ik vraag me alleen af hoe ik het zou kunnen verhelpen. Ik ben heel blij met de reacties die ik krijg natuurlijk, maar we willen onze paarden allemaal op 10 hectare grond kunnen zetten, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Bij mij kunnen ze inderdaad naar buiten en staan ze niet 24/7 op stal. Ze hebben heel de dag hooi en kunnen elkaar zien en aanraken. Ook krijgen ze kwaliteitsvoer en hooi. Hebben elke dag beweging en aandacht. Had ik het geld, dan had ik me zeker een landhuis gekocht met hectares grond. Ik vraag me af hoe jullie jullie paarden dan houden? Jullie hebben natuurlijk allemaal een enorm stuk land ter beschikking met allemaal vriendjes die er bij staan.

Ja, toevallig wel. Ik vind dit altijd zo'n sneu antwoord: "andere paarden hebben het veel zwaarder, dus die van mij moeten maar blij zijn met wat ze hebben."
het is simpel te verhelpen: Paard de wei op met vrienden. Niet alleen op een paddock.


Dan ben jij ook heel bevoorrecht :) Ik ben met een weiland bezig, maar dat vlot helaas niet zo als gehoopt. Dan heb ik er 1.5 hectare grond bij. Maar dat heb ik nu dus nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:23 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Is ze niet gewoon op zoek naar mineralen?
Dat hoor je wel vaker bij paarden die bepaalde voedingsstoffen/vitamines tekort komen na een lichamelijk probleem zoals bijvoorbeeld een maagzweer.


Dat ga ik nu ook proberen te ontdekken. Ik zag leuke variaties voorbijkomen met wateremmers en een hoekje met mineralenstenen.

Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:28 



 
Profiel   

Jor1988 schreef
Wauw wat ontzettend jammer dat er ook zo negatief gereageerd wordt zeg. De paddock is 15 bij 20, kan ik niet echt een postzegel noemen maar nee het is ook geen hectare weiland. Ik vraag hier om tips en niet om negatief beoordeeld te worden op hoe ik mijn paarden heb staan. Als de andere 3 niet graven zullen ze niet zo'n heel slecht leven hebben. Ik vraag me alleen af hoe ik het zou kunnen verhelpen. Ik ben heel blij met de reacties die ik krijg natuurlijk, maar we willen onze paarden allemaal op 10 hectare grond kunnen zetten, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Bij mij kunnen ze inderdaad naar buiten en staan ze niet 24/7 op stal. Ze hebben heel de dag hooi en kunnen elkaar zien en aanraken. Ook krijgen ze kwaliteitsvoer en hooi. Hebben elke dag beweging en aandacht. Had ik het geld, dan had ik me zeker een landhuis gekocht met hectares grond. Ik vraag me af hoe jullie jullie paarden dan houden? Jullie hebben natuurlijk allemaal een enorm stuk land ter beschikking met allemaal vriendjes die er bij staan.


Je leest niet wat er geschreven wordt, je trekt t meteen jezelf aan een heel herkenbare reactie van de gemiddelde paardeneigenaar. Wat de oaardenmensen hier zeggen is dat je je paard beter met een ander paard kan zetten zodat ze kunnen spelen. Dat hoort namelijk een paard is een sociaal beest en mist het samen zijn met anderen, elkaar zien en over een hekje kunnen aanraken is niet voldoende

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:33 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Jor1988 schreef
Wauw wat ontzettend jammer dat er ook zo negatief gereageerd wordt zeg. De paddock is 15 bij 20, kan ik niet echt een postzegel noemen maar nee het is ook geen hectare weiland. Ik vraag hier om tips en niet om negatief beoordeeld te worden op hoe ik mijn paarden heb staan. Als de andere 3 niet graven zullen ze niet zo'n heel slecht leven hebben. Ik vraag me alleen af hoe ik het zou kunnen verhelpen. Ik ben heel blij met de reacties die ik krijg natuurlijk, maar we willen onze paarden allemaal op 10 hectare grond kunnen zetten, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Bij mij kunnen ze inderdaad naar buiten en staan ze niet 24/7 op stal. Ze hebben heel de dag hooi en kunnen elkaar zien en aanraken. Ook krijgen ze kwaliteitsvoer en hooi. Hebben elke dag beweging en aandacht. Had ik het geld, dan had ik me zeker een landhuis gekocht met hectares grond. Ik vraag me af hoe jullie jullie paarden dan houden? Jullie hebben natuurlijk allemaal een enorm stuk land ter beschikking met allemaal vriendjes die er bij staan.


Je leest niet wat er geschreven wordt, je trekt t meteen jezelf aan een heel herkenbare reactie van de gemiddelde paardeneigenaar. Wat de oaardenmensen hier zeggen is dat je je paard beter met een ander paard kan zetten zodat ze kunnen spelen. Dat hoort namelijk een paard is een sociaal beest en mist het samen zijn met anderen, elkaar zien en over een hekje kunnen aanraken is niet voldoende


Als je goed leest heb ik op alle andere reacties daarna ook nog gereageerd en aangegeven met alle tips die ik heb gekregen wat te gaan doen. Wat ik zou kunnen realiseren thuis ga ik proberen te realiseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:38 



 
Profiel   

Jeetje ik denk dat ik mijn pony verwaarloos als ik het zo lees.. Hij staat in een groepspaddock met een deel zand, een deel hard en een container. Volgens Google maps is de afmeting ongeveer 12x21 en hier staan echt wel een aantal paarden bij elkaar (oké misschien net wat teveel naar mijn mening maar je kunt niet alles hebben). Maar goed, op deze 'postzegel' zoals dat genoemd wordt staan allemaal jonkies en twee oudjes en hoewel er soms mot is (vooral nu met de lente kriebels) ging het eigenlijk maandenlang erg goed. Ik denk dat als je die paddocks kunt verbinden dat je echt wel een mooie plek hebt voor deze paarden hoor. Maar ook met meerdere lijkt het me prima op dit 'kleine' stukje. :j

Verder sluit ik me aan bij de takken, een jolly bal en misschien kun je iets van een borstel ophangen voor het verharen. Hebben ze ook wat te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:57 



 
Profiel   

Jorex schreef
Wat voor voer krijgt ze en in welke hoeveelheid? Mijne groeven ook altijd in voorgaande jaren door mineralentekort. Met het huidige voer graven ze niet.


Ik wilde inderdaad vragen eet ze daarbij ook zand? Want vaak doen paarden het om een mineralentekort. Als ze dieper graven komt er wat klei boven en dat eten ze dan. Vaak hebben paarden dan ook slecht groeiende of brokkelhoeven.
Een silicium supplement kan dan helpen.

Wat voor voer geef jij Jorex?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 10:06 



 
Profiel   

Babootje schreef
Jorex schreef
Wat voor voer krijgt ze en in welke hoeveelheid? Mijne groeven ook altijd in voorgaande jaren door mineralentekort. Met het huidige voer graven ze niet.


Ik wilde inderdaad vragen eet ze daarbij ook zand? Want vaak doen paarden het om een mineralentekort. Als ze dieper graven komt er wat klei boven en dat eten ze dan. Vaak hebben paarden dan ook slecht groeiende of brokkelhoeven.
Een silicium supplement kan dan helpen.

Wat voor voer geef jij Jorex?


Ze eet geen zand gelukkig. Ik voer haar op advies Health Change van Horsemolen 1kg in de ochtend en 1kg in de avond. Daarnaast heeft ze onbeperkt hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 10:32 



 
Profiel   

Ik zou zeker kijken of je iets met je ruimte kan. Een track, poeltje en dat soort dingen. Met een beetje creativiteit kan je ook van een kleiner stuk wat leuks maken! Er loopt een heel topic over. Show je paddock paradise. Wellicht kan je daar wat inspiratie uit opdoen?

Dat gezegd hebbende heb ik ook minder leuk nieuws := ik heb hier een pony in pension gehad die het zogenaamde paradijs kreeg (paddock, een hectare track, zwemvijver en grote schuilstal, onbeperkt ruwvoer) en die eik*l bleef graven. Echt grote gaten. Maakte ook niet uit hoeveel uitdaging, werk of speelgoed of maatjes je hem gaf gaten graven was gewoon leuk.
Godzijdank zijn mijn andere paarden het niet van hem over gaan nemen, hij leeft inmiddels niet meer maar is ergens begonnen en nooit meer gestopt. Echt levensgevaarlijke je breekt je nek gaten. Sommige blijven het dus ook gewoon doen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 10:36 



 
Profiel   

Achaiah schreef
Ik zou zeker kijken of je iets met je ruimte kan. Een track, poeltje en dat soort dingen. Met een beetje creativiteit kan je ook van een kleiner stuk wat leuks maken! Er loopt een heel topic over. Show je paddock paradise. Wellicht kan je daar wat inspiratie uit opdoen?

Dat gezegd hebbende heb ik ook minder leuk nieuws := ik heb hier een pony in pension gehad die het zogenaamde paradijs kreeg (paddock, een hectare track, zwemvijver en grote schuilstal, onbeperkt ruwvoer) en die eik*l bleef graven. Echt grote gaten. Maakte ook niet uit hoeveel uitdaging, werk of speelgoed of maatjes je hem gaf gaten graven was gewoon leuk.
Godzijdank zijn mijn andere paarden het niet van hem over gaan nemen, hij leeft inmiddels niet meer maar is ergens begonnen en nooit meer gestopt. Echt levensgevaarlijke je breekt je nek gaten. Sommige blijven het dus ook gewoon doen helaas.


Die je breekt je nek gaten maakt die van mij dus ook haha. Ik ga er inderdaad iets leuks van proberen te maken. Dat ze genoeg variatie krijgt en wat om mee te spelen. In ieder geval bedankt voor je berichtje en ik hoop dat de mijne na wat aanpassingen zal stoppen met graven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 10:40 



 

Mijn jonge merrie deed dat voorheen ook, als ze in de winter soms hele dagen op de paddock stond. En inderdaad gaten zo diep, dat het weleens gebeurde dat ze de drainage in haar mond had.....
Zij stond wel met 2 maatjes en de paddock is 18x44 mtr met 2 schuilstallen en hooi in slowfeeders.

Ik heb het op kunnen lossen door in de winter een stuk weiland op te offeren en ze nu 365 dgn per jaar toch in de winter elke dag een paar uur op het weiland te zetten. Graven is compleet gestopt. Bij mijn paard was het overduidelijk verveling, ondanks onbeperkt hooi, speelgoed, vriendjes enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 10:40 



 
Profiel   

superpony schreef
GabberGill schreef
Voordat heel bokt me gaat schreeuwen staat mijn paard uiteraard langer buiten dan de 30 minuten.

Mijn paard vertoond geen raar gedrag en speelt zeer veel met andere, maar helaas staan ze ook wel eens met zijn 4e kuilen te graven. Zo zijn ze dan ook wel weer. Mijne likken de onderlaag die ze opgegraven hebben. Zou je zeggen een vitamine te kort, maar die van mij krijgen nog net geen overdosis aan vitamines.


Maar dan ontbreekt het je paard toch aan iets. Verveling los je niet alleen op met buiten zetten. Ik zie paarden op de wei staan die zich ook rot vervelen.

En een teveel aan vitamines en minderalen kan ook een oorzaak zijn van een disbalans. Veel mensen geven geheel ongegrond veel teveel en in verkeerde verhoudingen.

Er is altijd verbetering mogelijk als de mens maar wil. Het ligt niet aan de paarden. Biedt ze wat leuke, afwisselende dingen aan en zie hun reactie. En dan niet alleen het gebruik maken van, maar ook in de omgang, met rijden en naar andere paarden.


Mijn paarden staan naast hun dagelijkse trainingen nog veel buiten dus vervelen zich niet zo snel. Worden allemaal leuke dingen meegedaan en veel afwisseling.

Daarbij hebben ze hele uitgerekende bakjes. Ze lachen mij vaak uit op stal hahahaha, maar maakt me niet zoveel uit. Ik geef graag alles wat ze nodig hebben. Ze doen dagelijks gigantisch hun best en moeten daarom ook de beste zorg krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 16:10 



 
Profiel   

Mijn paard graaft/groef ook gaten. Echt dusdanig diep dat hij de drainage aantaste, met terechte ongenoegen van de stalbaas. Daarbij kwam nog bij dat mijn paard op ijzers staat voor, waardoor hij grotere schade aanricht. Ook voor die van mij gold: hij had onbeperkt ruwvoer, vriendjes en speelgoed. Toch bleef hij het doen.

Nu hebben we sneeuw gehad en werd in onze app medical hoofboots gedeeld voor paarden met ijzers zodat ze toch buiten zouden kunnen. Had ze toen niet gekocht maar bij ons ontstond het idee om die aan te schaffen tegen het graven. Nooit geschoten, altijd mis. En wonder boven wonder werkt het! Op de een of andere manier vind hij het niet boeiend meer. En als hij het nog wel doet dan komt hij niet ver met graven :+ . Verwacht dat het zodra ze de wei weer op kunnen volledig stopt. Maar geweldig dat hij hierdoor toch met z’n vriendje lekker in de paddock kan blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 10:50 



 
Profiel   

Al ga ik mee met verveling ivm te kleine paddock. Ik lees wel dat je bezig bent met een stuk grond dus ga ik daar verder niet op in. (die van mij staan op een huurland dus ruimte genoeg.)

Tegen het graven kan je misschien onder het zand grastegels/paddock roosters leggen. Dan kan ze al geen putten meer graven. Op zo'n stukje paddock kost dat de wereld nog niet om te doen.

Mijn oudste heeft wel eens zand gemikt en groef dus eerst ook een beetje. Hem heb ik een maand lang kiezelzand/diatemeeënaarde gevoerd over z'n voer. En het likken van zand stopte.

Verder krijgen ze onbeperkt hooi, enkele takken en ligt er een bal maar daar doen ze niks mee.


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 20-03-21 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 11:40 



 
Profiel   

Jor1988 schreef
Wauw wat ontzettend jammer dat er ook zo negatief gereageerd wordt zeg. De paddock is 15 bij 20, kan ik niet echt een postzegel noemen maar nee het is ook geen hectare weiland. Ik vraag hier om tips en niet om negatief beoordeeld te worden op hoe ik mijn paarden heb staan. Als de andere 3 niet graven zullen ze niet zo'n heel slecht leven hebben. Ik vraag me alleen af hoe ik het zou kunnen verhelpen. Ik ben heel blij met de reacties die ik krijg natuurlijk, maar we willen onze paarden allemaal op 10 hectare grond kunnen zetten, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Bij mij kunnen ze inderdaad naar buiten en staan ze niet 24/7 op stal. Ze hebben heel de dag hooi en kunnen elkaar zien en aanraken. Ook krijgen ze kwaliteitsvoer en hooi. Hebben elke dag beweging en aandacht. Had ik het geld, dan had ik me zeker een landhuis gekocht met hectares grond. Ik vraag me af hoe jullie jullie paarden dan houden? Jullie hebben natuurlijk allemaal een enorm stuk land ter beschikking met allemaal vriendjes die er bij staan.



Ik vind het argument dat ze niet op stal staan maar buiten kunnen altijd een slap excuus.
Ook paarden die buiten staan kunnen zich vervelen. Zeker als er geen speel maatjes zijn waarmee ze kunnen ravotten. Een paard is een kudde dier dat in de natuur kilometers aflegt.
Dus een stal is niet natuurlijk
Maar een paddock of wei waar ze de hele dag alleen /alleen maar instaan is net zo goed niet natuurlijk.

Beide is behelpen voor deze beesten,
Als dit een heel sociaal paard is en de overige paarden niet bij haar kunnen of geen zin hebben om met haar te spelen dan is de kans groot dat zij zich verveelt. Ik zou dus idd experimenteren met een speel maatje, die dezelfde behoefte heeft bij haar in de paddock,’

Mijn ruin is ook super sociaal en die graaft ook als ik hem alleen in de paddock zet. Met een ander paard die ook graag speelt erbij doet hij dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 11:42 



 
Profiel   

Vind wel dat er een beetje realistisch moet zijn ook.
Als geen van alle anderen geaccepteerd wordt door deze merrie en de merrie dus echt blijft slaan om te slaan... Wat ga je dan doen?
Steeds een paard op proef nemen en zien of dat wel samen gaat? Dan ben je misschien zomaar even 5 paarden verder en als ze dan aan gort geslagen worden wil de verkoper ze niet terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 11:46 



 
Profiel   

Dan zorg je er dus bijvoorbeeld voor dat het beestje toch in de buurt van anderen kan zijn zonder ze te beschadigen.

Ofwel een looppad rondom de verblijfplaats van de anderen.
Wel contact, wel samen op lopen, maar steeds met een hek er tussen.

En ja, dat vraagt een investering van tijd, moeite en geld.
Niet altijd leuk. Niet altijd makkelijk.
Maar je zal toch fatsoenlijk voor zo'n dier moeten zorgen of een betere plek er voor vinden, als je je verantwoordelijkheid wilt nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 13:37 



 
Profiel   

HorseTimeXL schreef
Mijn paard graaft/groef ook gaten. Echt dusdanig diep dat hij de drainage aantaste, met terechte ongenoegen van de stalbaas. Daarbij kwam nog bij dat mijn paard op ijzers staat voor, waardoor hij grotere schade aanricht. Ook voor die van mij gold: hij had onbeperkt ruwvoer, vriendjes en speelgoed. Toch bleef hij het doen.

Nu hebben we sneeuw gehad en werd in onze app medical hoofboots gedeeld voor paarden met ijzers zodat ze toch buiten zouden kunnen. Had ze toen niet gekocht maar bij ons ontstond het idee om die aan te schaffen tegen het graven. Nooit geschoten, altijd mis. En wonder boven wonder werkt het! Op de een of andere manier vind hij het niet boeiend meer. En als hij het nog wel doet dan komt hij niet ver met graven :+ . Verwacht dat het zodra ze de wei weer op kunnen volledig stopt. Maar geweldig dat hij hierdoor toch met z’n vriendje lekker in de paddock kan blijven.


Goede tip! Dank je wel!
Wel duur grapje voor beide voorbenen natuurlijk maar als het werkt is het wel een oplossing. Zowel voor de sneeuw als tegen het graven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 17:31 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
HorseTimeXL schreef
Mijn paard graaft/groef ook gaten. Echt dusdanig diep dat hij de drainage aantaste, met terechte ongenoegen van de stalbaas. Daarbij kwam nog bij dat mijn paard op ijzers staat voor, waardoor hij grotere schade aanricht. Ook voor die van mij gold: hij had onbeperkt ruwvoer, vriendjes en speelgoed. Toch bleef hij het doen.

Nu hebben we sneeuw gehad en werd in onze app medical hoofboots gedeeld voor paarden met ijzers zodat ze toch buiten zouden kunnen. Had ze toen niet gekocht maar bij ons ontstond het idee om die aan te schaffen tegen het graven. Nooit geschoten, altijd mis. En wonder boven wonder werkt het! Op de een of andere manier vind hij het niet boeiend meer. En als hij het nog wel doet dan komt hij niet ver met graven :+ . Verwacht dat het zodra ze de wei weer op kunnen volledig stopt. Maar geweldig dat hij hierdoor toch met z’n vriendje lekker in de paddock kan blijven.


Goede tip! Dank je wel!
Wel duur grapje voor beide voorbenen natuurlijk maar als het werkt is het wel een oplossing. Zowel voor de sneeuw als tegen het graven.


Klopt moest ook wel even slikken hoor en het blijft me verbazen hoe langzaam ze slijten aan de andere kant. Het graven is niet volledig weg, maar het effect door die schoenen lijkt veel minder. Alleen het eerste paar vergat niks steeds schoon te maken dus met die blubber van de afgelopen tijd gubg de rust spek stuk maar dat kwam door het zand wat er vast in kwam te zitten. En inderdaad, nu kan hij gewoon lekker blijven in de paddock en hoeft hij niet op stal. Naja dat is me ergens ook wel wat waard. Nu wel blijven hopen dat het gedrag verdwijnt zodra ze weer de wei op gaan, waardoor hij weer lekker zonder kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-21 18:06 



 
Profiel   

_Bianca schreef
Jeetje wat een onaardige reacties staan hierboven.. -O-

Sanet schreef
Graaft ze trouwens richting zwarte aarde of leem? Dan zou je ook nog kunnen denken aan een mineralen te kort?


Dit wilde ik ook zeggen TS. Mijn merrie groef toen ik haar net had ook bijna naar China. Ik heb toen een liksteen in haar box gehangen en die had ze letterlijk in een paar weken schoon op. Daarna nooit meer gegraven en inmiddels doet ze al dik een jaar met de tweede steen..


Watvoor liksteen was dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 21:24 



 
Profiel   

Hier doen de boeven het ook af en toe, terwijl ze hele dagen buiten zijn in groepsverband en met (zo goed als) onbeperkt ruwvoer. Nu had ik ergens gelezen, ik dacht op bokt, maar weet het niet meer zeker, dat als je de gaten dicht gaat gooien je er wat paardendrollen in moet gooien, dan zouden ze het niet meer doen en ik moet zeggen, ze graven bijna niet meer op de plek waar de drollen begraven zijn. Eerst gingen ze dan ergens anders graven, maar we houden hier stug vol met drollen onderin de gaten te gooien en het lijkt hier wel minder te worden. Het kan natuurlijk zijn dat het nu zomer is en ze meer afwerk hebben aan alles wat groeit en bloeit (en te eten is), maar ik hoop dat het drollensysteem helpt. We moeten maar weer een winter door om te kunnen zeggen of het echt helpt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 21:41 



 
Profiel   

Hier 4 pony's op een stukje van 40x10. Ook erg klein, maar heb het ondertussen ingedeeld met een slalom pad. Erg makkelijk te maken. Gewoon wat prikpaaldjes en lint, en dan minimaal 2 paden maken met de openingen tegenover elkaar. In die paden heb ik wat boomstammen, autobanden en wat bakjes staan waar ik af en toe wat lekkers in doe.

Merk dat de pony's hierdoor sneller op onderzoek uitgaan en dus ook meer wandelen. Sindsdien ook geen gaten meer.
Misschien is zoiets te doen?

Hoop dat t land snel gaat lukken! Zou voor zowel de paarden als voor jou fijn zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 21:44 



 
Profiel   

Mijn paard groef kuilen als ze hooi kreeg uit plastic pakken. Super mooi droog, maar in het plastic vindt fermentatie plaats en daar konden haar darmen niet tegen. Haar darmflora was te geïrriteerd. Ze stnd s winters in een groep in een grote paddock.

Pas toen ik voor haar over ging naar droog hooi en kleine pakjes zonder plastic omwikkeling, toen pas ging voelde ze zich beter en stopte het graven.

Ik snap alle tips tegen verveling etc maar mijn ervaring is dat het graven vaak een onderliggende medische achtergrond heeft.

Zeker het proberen waard om een maand droog hooi te voeren en te zien of ze daar van opknapt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 04:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen