Prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 19:05

Ik wil graag jullie advies of ervaring over prijzen voor een paddock.voor een mini shet en een a pony.

Halve hecatere groot, 4 dagen de klusjes doen dus de mest, hooi en water en eten geven. Hooi en water inbegrepen in de prijs. Graspiste. En een roundpen. Schuilstal en zadelkamer met een eigen kast.

Wat is jullie gedacht voor een prijs voor de 2 pony's of eventueel appart gerekend?

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:06

Voor hoeveel andere paarden moet je klusjes doen? Is er een stal? Is er krachtvoer?

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:10

Ik las je berichtje :)
Ik zou zeggen 50 euro per pony.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:27

Hoeveel paarden staan er? Is er licht aanwezig? Uitrijmogelijkheden? Kunnen ze droge voeten houden in de wintermaanden? Is er schaduw en hoe groot is de schuilstal? Zijn er verschillende voerplekken? Mogen ze over de gehele halve hectare komen of maar een stukje? Is er een mogelijkheid tot apart staan ivm blessure? Zou voor mij allemaal meetellen..

Kreeg ook net een pbtje, hier in het zuiden is dat toch rond de 200,- per maand denk ik. Of althans, ik heb veel stallen gehad en ééntje op een veel kleiner stuk met 2 kleine bergjes en een schuilstal met 8(!) paarden betaalde ik ook 200,-. Nu betaal ik 200,- pm voor mijn 2000m2 weide met schuilstallen en stuk verhard, komt hooi nog bij kijken en alles zelf doen, mesten, voeren, etc. Dus ik denk rond de 150-200 per maand?

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:50

Anastasia24 schreef:
Hoeveel paarden staan er? Is er licht aanwezig? Uitrijmogelijkheden? Kunnen ze droge voeten houden in de wintermaanden? Is er schaduw en hoe groot is de schuilstal? Zijn er verschillende voerplekken? Mogen ze over de gehele halve hectare komen of maar een stukje? Is er een mogelijkheid tot apart staan ivm blessure? Zou voor mij allemaal meetellen..

Kreeg ook net een pbtje, hier in het zuiden is dat toch rond de 200,- per maand denk ik. Of althans, ik heb veel stallen gehad en ééntje op een veel kleiner stuk met 2 kleine bergjes en een schuilstal met 8(!) paarden betaalde ik ook 200,-. Nu betaal ik 200,- pm voor mijn 2000m2 weide met schuilstallen en stuk verhard, komt hooi nog bij kijken en alles zelf doen, mesten, voeren, etc. Dus ik denk rond de 150-200 per maand?



200 euro per maand voor 2 kleine ponietjes waarbij de TS dan nog de helft van alle beurten moet nemen inclusief verzorging van een ander paard? Wow. Wat duur.

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 21:56

Poekkie schreef:
Anastasia24 schreef:
Hoeveel paarden staan er? Is er licht aanwezig? Uitrijmogelijkheden? Kunnen ze droge voeten houden in de wintermaanden? Is er schaduw en hoe groot is de schuilstal? Zijn er verschillende voerplekken? Mogen ze over de gehele halve hectare komen of maar een stukje? Is er een mogelijkheid tot apart staan ivm blessure? Zou voor mij allemaal meetellen..

Kreeg ook net een pbtje, hier in het zuiden is dat toch rond de 200,- per maand denk ik. Of althans, ik heb veel stallen gehad en ééntje op een veel kleiner stuk met 2 kleine bergjes en een schuilstal met 8(!) paarden betaalde ik ook 200,-. Nu betaal ik 200,- pm voor mijn 2000m2 weide met schuilstallen en stuk verhard, komt hooi nog bij kijken en alles zelf doen, mesten, voeren, etc. Dus ik denk rond de 150-200 per maand?



200 euro per maand voor 2 kleine ponietjes waarbij de TS dan nog de helft van alle beurten moet nemen inclusief verzorging van een ander paard? Wow. Wat duur.


Ik betaal voor mini shet en a pony 500 per maand. Hooi, water, schuilstal, zadelkast, inbegrepen. Ik doe de klusjes 4 dagen per week dat is de mest opruimen over heel de track van 3 paarden in totaal of 1 paard en mijn 2 ponies dan. Water en hooi geven. En ja eten geven maar dat betaal ik zelf. Ze heeft de grond gekocht en ze betaald die nog af. Als ik geen 4 dagen zou klusse kwam er 60 euro bij. Zij had gezegd dat het normale prijzen waren want ze had rondgehoord. Maar iedereen die deze prijs hoort vindt het heel duur. En ze zeggen dat ik de grond afbetaal. Ik zou toch meer voor 350 euro gaan denk ik.. plus ze poets soms men shetter en gaat ermee wandele

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:00

Zelfs dat is veel te duur voor wat je allemaal moet doen. Voor 350 heb je een groot paard ergens op volpension met binnenpiste.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:01

Welke regio ts?

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 22:02

Jester_ schreef:
Welke regio ts?



Antwerpen

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 22:02

Poekkie schreef:
Zelfs dat is veel te duur voor wat je allemaal moet doen. Voor 350 heb je een groot paard ergens op volpension met binnenpiste.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:03

Oke geen idee van de prijzen daar. Maar kan me voorstellen bij een regio met weinig grond dat het dan duur is. Ik zou het voor hier wel veel geld vinden, maar bijv regio Amsterdam betaal je het dubbele weer dan regio friesland

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:04

Ik denk dat de locatie ook belangrijk is om te vermelden. Omgeving Groningen is goedkoper dan Randstad.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:08

Aangezien dit geen wedstrijdvraag is, verhuist het topic:

WD-V -> VSW

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:22

Als die klusjes inhouden dat je die dagen ook voor de andere paarden die er staan zorgt, zou ik eigenlijk zelfs meer aan gratis/een symbolisch bedrag denken. Klopt het als ik veronderstel dat het geen pensionstal is, maar dat iemand met wat grond aan huis jou een plekje voor je pony's heeft aangeboden?

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 10:25

Gini schreef:
Als die klusjes inhouden dat je die dagen ook voor de andere paarden die er staan zorgt, zou ik eigenlijk zelfs meer aan gratis/een symbolisch bedrag denken. Klopt het als ik veronderstel dat het geen pensionstal is, maar dat iemand met wat grond aan huis jou een plekje voor je pony's heeft aangeboden?


Ja gewoon haar grond aan huis klopt.

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:34

Ik vind 50 euro per pony toch ook zeker genoeg, het is ook niet dat ze megaveel eten. De eigenaar krijgt er een gratis stalhulp bij, en als ik het goed lees staat haar paard nu alleen dus die krijgt weidemaatjes erbij. Dat lijkt me al genoeg win! Ik zou daar zeker geen 200 euro de maand per paard voor geven.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:35

Hebben jullie wel een idee wat een paard houden kost? Symbolisch bedrag, 50 euro? :+ alleen aan hooi kost een paard al rond de 75 euro per maand. Dan heb ik het nog niet over water, omheining, stroom, mest afvoer, andere spullen, verhoogde huur/ hypotheek, loonwerk, etc etc. Vergeet de kosten voor een schuilstal zetten niet. Afhankelijk van de m2-prijs van de grond in de betreffende omgeving, kan de prijs variëren, maar voor minder dan 100 euro per maand sta je al zeker niet gek, ook al verdeel je het werk 50/50.
Laatst bijgewerkt door Caily op 31-03-21 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:36

Kiwiaa schreef:
Ik vind 50 euro per pony toch ook zeker genoeg, het is ook niet dat ze megaveel eten. De eigenaar krijgt er een gratis stalhulp bij, en als ik het goed lees staat haar paard nu alleen dus die krijgt weidemaatjes erbij. Dat lijkt me al genoeg win! Ik zou daar zeker geen 200 euro de maand per paard voor geven.


Voor 50 euro heb je nog niet eens hooi per maand voor 1 pony. De prijzen liggen hoog momenteel.

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:38

Ik betaal 120 euro per maand voor een paard en een shetlander aan hooi, dan kom je met 100 euro toch wel toe voor 2 ponies? (Paarden staan aan huis).

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 10:39

Matheno schreef:
Kiwiaa schreef:
Ik vind 50 euro per pony toch ook zeker genoeg, het is ook niet dat ze megaveel eten. De eigenaar krijgt er een gratis stalhulp bij, en als ik het goed lees staat haar paard nu alleen dus die krijgt weidemaatjes erbij. Dat lijkt me al genoeg win! Ik zou daar zeker geen 200 euro de maand per paard voor geven.


Voor 50 euro heb je nog niet eens hooi per maand voor 1 pony. De prijzen liggen hoog momenteel.
idd ik ging de laatste tijd ook naar hans mollen. Die zijn duurder maar beter

Lolagirl
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 10:42

Kiwiaa schreef:
Ik vind 50 euro per pony toch ook zeker genoeg, het is ook niet dat ze megaveel eten. De eigenaar krijgt er een gratis stalhulp bij, en als ik het goed lees staat haar paard nu alleen dus die krijgt weidemaatjes erbij. Dat lijkt me al genoeg win! Ik zou daar zeker geen 200 euro de maand per paard voor geven.
ik dacht meer aan dan toch 350 per maand ipv 500. Ik versta dat niet enkel hooi is. Heb ze 6 jaar aan huis gehad en deed alles zelf maar dan kwam zeker niet op 6000 per jaar

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:46

Matheno schreef:
Kiwiaa schreef:
Ik vind 50 euro per pony toch ook zeker genoeg, het is ook niet dat ze megaveel eten. De eigenaar krijgt er een gratis stalhulp bij, en als ik het goed lees staat haar paard nu alleen dus die krijgt weidemaatjes erbij. Dat lijkt me al genoeg win! Ik zou daar zeker geen 200 euro de maand per paard voor geven.


Voor 50 euro heb je nog niet eens hooi per maand voor 1 pony. De prijzen liggen hoog momenteel.


‘T is een shet he... ik woon amper 25 km van TS en mijn 2 shets eten echt geen 50 euro hooi weg met hun beiden. Onbeperkt, droog, onverpakt.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:49

Caily schreef:
Hebben jullie wel een idee wat een paard houden kost? Symbolisch bedrag, 50 euro? :+ alleen aan hooi kost een paard al rond de 75 euro per maand. Dan heb ik het nog niet over water, omheining, stroom, mest afvoer, andere spullen, verhoogde huur/ hypotheek, loonwerk, etc etc. Vergeet de kosten voor een schuilstal zetten niet. Afhankelijk van de m2-prijs van de grond in de betreffende omgeving, kan de prijs variëren, maar voor minder dan 100 euro per maand sta je al zeker niet gek, ook al verdeel je het werk 50/50.


Ja ik heb daar een perfect idee van, al jaren 8 in eigen beheer.
Weet je wat een weidemaatje kost? En hoeveel tijd 4 dagen per week klussen kosten? En dat voor een stuk zonder iets van een piste oid? Wij vroegen vroeger (2 jaar geleden) 200 voor een ‘echt’ paard voor iets vergelijkbaars en alleen zelf stal uitmesten in de winter. Waren de normale prijzen hier. En mijn regio is echt niet ver weg van die van TS.

Voor 100 euro per maand per shet sta je ok als je dan geen klussen hoeft te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:52

Dat is inderdaad veel te duur Ts, zelfs voor regio Antwerpen. Zelfs met €350 betaal je al erg ruim.

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:06

Poekkie schreef:
Ja ik heb daar een perfect idee van, al jaren 8 in eigen beheer.
Weet je wat een weidemaatje kost? En hoeveel tijd 4 dagen per week klussen kosten? En dat voor een stuk zonder iets van een piste oid? Wij vroegen vroeger (2 jaar geleden) 200 voor een ‘echt’ paard voor iets vergelijkbaars en alleen zelf stal uitmesten in de winter. Waren de normale prijzen hier. En mijn regio is echt niet ver weg van die van TS.

Voor 100 euro per maand per shet sta je ok als je dan geen klussen hoeft te doen.


Dat dus! Ik voel me al een beetje stom dat ik zelf een shetlander geadopteerd heb als weidemaatje als ik dat hier zo lees, ik had beter een plekje beschikbaar gesteld :+ als eigenaar van ong. zelfde stuk (weide + paddock + schuilstal) zou dat voor mij alleen maar een win-situatie geweest zijn. Ik zit trouwens in dezelfde regio als TS.