Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Louche pensionstallen

 
Profiel   

Best raar, als honden of katten fokker moet je dure diploma's halen om maar 1 kitten te verkopen. Als pensionhouder kan je zomaar een stal beginnen. T ergste is nog als er een doorstart wordt gemaakt onder een andere naam en je het liefst alle mensen wil behoeden voor de drugs praktijken en dronken mensen die er rond lopen met een ijzeren knuppel. 18 paarden vertrokken in enkele weken.... en nieuwe mensen die niets vermoedend hun paard daar neerzetten onder mooie beloftes. Maar uiteindelijk heb je geen idee in wat voor omgeving je terecht ben gekomen. Van in beslaggenomen spullen waar drugs vaten in zaten, tot paarden zonder hooi of met beschimmeld eten... toch erg dit maar door kan gaan... hoe kom je er achter of een stal wel oke is? Een keurmerk hebben de meeste stallen niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:35 



 
Profiel   

Je kunt zodra je daar iets van merkt meteen weggaan? Je ziet echt wel aan de hand van een rondleiding de kwaliteit van de stal, hoe de paarden eruit zien, wat ze voeren etc? Een slechte naam hebben stallen snel te pakken en dat verspreid vaak als een lopend vuurtje. Beetje navraag doen doet wonderen in de omgeving. Dat ben je ook verplicht aan je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:40 



 
Profiel   

Ja ik heb ergens gestaan en kwam er dus pas na een half jaar achter, omdat er een beheerder was aangesteld. Tot die eigenaar steeds vaker op stal verscheen. De praktijken gebeurden vooral nachts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:43 



 
Profiel   

Idd en een niet nieuwe stal die plots zoveel lege plekken heeft, moet toch ook al alarmbellen laten afgaan lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:44 



 
Profiel   

Ze zeggen dat ze nog in opbouw zijn ;) al 2 jaar ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:45 



 
Profiel   

Wat een vaag topic :=
En idd van tevoren research doen, open een topic op bokt of lees reviews online. Die zijn er ook genoeg op bijvoorbeeld FB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:48 



 
Profiel   

Ik snap wel waar je heen wilt ts maar weet niet of dat echt zou helpen. Een keurmerk of verplichte cursus
Ik heb op een ontzettend fijne stal gestaan bij iemand die geen kennis had van paarden. En ben op stallen geweest die verschrikkelijk waren van mensen die al jaren in de paarden zaten

Sommige dingen kun je ook niet weten bij een rondleiding en bij rondvragen. Zo was ik een keer met een kennis mee naar haar nieuwe stal. Haar paard stond tegen de automatische drinkbak aan te duwen maar er gebeurde niks.
Dit hebben we aangeven bij de staleigenaar die vertelde dat het water maar drie keer per dag aan ging en dat de paarden dan konden drinken, als ze onbeperkt toegang hebben dan plaste ze te veel 8)7
Kennis is uiteraard zsm vertrokken maar de stal stond helemaal vol met pension klanten en bij een kennismaking vraag ik nooit of het water altijd aanstaat als ze automatische bakken hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:56 



 
Profiel   

Vaag hoor. Je hebt natuurlijk wel aangifte gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 23:03 



 
Profiel   

Als er iets is dat paardenmensen goed kunnen, is het banketstaaf. Daarom weet ik dat je bij stal A niet je eigen instructeur mee mag nemen en dat ze bij stal B met een timer bij de wei staan omdat je maar zoveel uur per dag krijgt.

Als het echt ontzettend mis is op een stal komt dat toch vanzelf uit?

Als er een keurmerk of verplichte cursus moet komen zullen veel boeren afhaken want teveel gedoe. En dat zou jammer zijn, heb altijd heerlijk gestaan bij de boer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 23:07 



 
Profiel   

En dan krijg je een keurmerk zoals de fnrs manages. Voor de klant super voor de paarden.....

Dat zegt ook niet zoveel. Vooral goed oriƫnteren en weggaan als het niet bevalt om welke reden dan ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 00:00 



 
Profiel   

Omdat dit topic beter past op VSW verplaats ik het daar naar toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 14:47 



 
Profiel   

Overigens kan iedereen met honden en katten fokken (als je het fokken noemt) daar heb j echt geen dure papieren voor nodig.

Of bedoel je een honden/katten pension/asiel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 15:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen