Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Kracht voer voor groot sportpaard

 
Profiel   

neetoch schreef
seniores priores al geprobeerd? Moet er wel bij vertellen dat ik alleen ts haar openingspost heb gelezen.


Ja ik heb dit mogen testen van een vriendin, helaas vind hij het echt niet lekker. At een paar hapjes en liet het daarna staan. Heb het de hele nacht in z'n stal gelaten maar helaas was het de volgende ochtend niet op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:28 



 
Profiel   

Princesj schreef
Heb je Pavo Ease&Exel al eens geprobeerd i.p.v. Havens Gastro+? Ik las in een test dat het paard waarmee getest werd er qua maag en stress wel goed op de Gastro ging, maar wat in viel. Pavo heeft iets hogere voedingswaarden en is geen brok.


Nee die nog niet, zou die ook smakelijker zijn? Ik zal even kijken naar de samenstelling. De Gastro vind ik een super goede optie om wel brok te blijven voeren maar die van Havens lust hij gewoon echt niet :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:29 



 
Profiel   

Oh dat is balen. Hier trouwens bij de kieskeur wel begonnen met zijn favoriete voer biks er doorheen. Vind het nu echt ideaal, je kunt er alle poedertjes en supplementen doorheen doen en het zo lekker maken dat hij het wel eet uiteindelijk. En het werkt echt als perfecte "dikmaker" omdat het een ruwvoer vervanger is en je dus grotere hoeveelheden kunt voeren omdat het laag in suikers is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:31 



 
Profiel   

renee16 schreef
Hier een vergelijkbaar verhaal, al train ik iets minder. Merrie 1.78 snel schraal, eerder maagzweren gehad, vanalles geprobeerd qua voeding en supplementen, ook gastro+, ease & excel, ekygard, etc.

Nu staat ze op vrijwel onbeperkt (eiwitarm) hooi en/of gras en krijgt 1x daags 0,5 kilo vitalbix. Geen supplement, ze is voller en vrolijker (daarmee energieker) dan ooit.

Ze is sowieso nu veel constanter dan toen ik haar veel krachtvoer gaf, denk aan sugarrush/dips. Mijn ervaring en tip zou dus zijn, juist te minderen in krachtvoer, terug naar de basis, eventueel een check hoe haar lichaam in vitaminen/mineralen functioneert en vanaf daar kleine beetje toevoegen waar nodig.


Vitalbix is helaas geen optie voor deze, heb ik vorig jaar al een periode geprobeerd. Daarom hoop ik dat die Florian hem wel smaakt. Ik voer over het algemeen geen supplementen, op de maag zweer kuur (omeprazol spuiten) na dan maar dat is meer medicatie. Wel kwam er van het najaar wat magnesium en ijzer tekort uit zijn bloed dus dat heb ik aangevuld met NAF Magic vloeibaar (Deze krijgt hij nog steeds) en 1 kuurtje red cel. Toen was het bloed weer op orde dus dat laat ik verder ook zo. Als de basis goed is, hoeft hij ook niet allerlei rommel erbij en bovendien eet hij zijn voer slecht of gewoon niet met iets erop/overheen aan poeder dus vandaar de vloeibare NAF :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:32 



 
Profiel   

neetoch schreef
Oh dat is balen. Hier trouwens bij de kieskeur wel begonnen met zijn favoriete voer biks er doorheen. Vind het nu echt ideaal, je kunt er alle poedertjes en supplementen doorheen doen en het zo lekker maken dat hij het wel eet uiteindelijk. En het werkt echt als perfecte "dikmaker" omdat het een ruwvoer vervanger is en je dus grotere hoeveelheden kunt voeren omdat het laag in suikers is...


Ik heb nog een beetje staan dus kan het wel proberen om nog wat te mengen ja, bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:32 



 
Profiel   

Capriootje schreef
Princesj schreef
Heb je Pavo Ease&Exel al eens geprobeerd i.p.v. Havens Gastro+? Ik las in een test dat het paard waarmee getest werd er qua maag en stress wel goed op de Gastro ging, maar wat in viel. Pavo heeft iets hogere voedingswaarden en is geen brok.


Nee die nog niet, zou die ook smakelijker zijn? Ik zal even kijken naar de samenstelling. De Gastro vind ik een super goede optie om wel brok te blijven voeren maar die van Havens lust hij gewoon echt niet :n


Mijn lastige eter eet het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:49 



 
Profiel   

Mijn merrie had maagproblemen en was erg teruggevallen.
Is weer goed in balans na een combi van Agrobs slobber (goed voor maag en darmproblemen), de Agrobs Flakes en Coolstance Copra met Mariadistel.

Krachtvoer krijgt ze niet. Wel 100g Pavo Vital.

Paard glimt als een spiegel en is me eigenlijk wat te heet geworden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 14:17 



 
Profiel   

boemel schreef
Mijn merrie had maagproblemen en was erg teruggevallen.
Is weer goed in balans na een combi van Agrobs slobber (goed voor maag en darmproblemen), de Agrobs Flakes en Coolstance Copra met Mariadistel.

Krachtvoer krijgt ze niet. Wel 100g Pavo Vital.

Paard glimt als een spiegel en is me eigenlijk wat te heet geworden :D


Bedankt voor je ervaring! En wat doe je ermee qua arbeid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 15:11 



 
Profiel   

Capriootje schreef
betadine schreef
Ik gebruik hiervoor bietenpulp+grasbrok. Ik zou eerder vitaminekorrel geven i.p.v. krachtvoer. Zelf van equifyt overgestapt naar equifyt graanvrij en hierna terug naar granen en nu vitalbix met in de winter bietenpulp+grasbrok. Was ook eindelijk mijn eerste winter met paard op fijn gewicht en genoeg energie zonder zenuwachtig te zijn. Met krachtvoer alleen kwam ik er niet en vond ik maar moeilijk een evenwicht tussen sloom en zenuwachtig.


Bietenpulp lust hij echt niet helaas, gras brok heeft hij wel eerder gegeten maar liet hij na een paar dagen ook staan. Ik mengde deze twee zodat hij het nog een beetje zou eten ipv direct zijn neus op te halen maar helaas werkte dit niet lang :n



Heel veel paarden willen dit zo niet eten.
Als je het mengt met je muslie is het meestal al een stuk lekkerder.
Kan je mss beetje grasbrok Pavo fibrenuggets aan je andere voer toevoegen mocht dat nog nodig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 16:05 



 
Profiel   

Capriootje schreef
betadine schreef
Ik gebruik hiervoor bietenpulp+grasbrok. Ik zou eerder vitaminekorrel geven i.p.v. krachtvoer. Zelf van equifyt overgestapt naar equifyt graanvrij en hierna terug naar granen en nu vitalbix met in de winter bietenpulp+grasbrok. Was ook eindelijk mijn eerste winter met paard op fijn gewicht en genoeg energie zonder zenuwachtig te zijn. Met krachtvoer alleen kwam ik er niet en vond ik maar moeilijk een evenwicht tussen sloom en zenuwachtig.


Bietenpulp lust hij echt niet helaas, gras brok heeft hij wel eerder gegeten maar liet hij na een paar dagen ook staan. Ik mengde deze twee zodat hij het nog een beetje zou eten ipv direct zijn neus op te halen maar helaas werkte dit niet lang :n

Alleen een vitamine korrel met ruwvoer vind ik voor dit paard niet voldoende, dat is leuk voor lichte arbeid of snel dikke paarden maar deze heeft echt wel wat meer nodig voor zijn lijf en de arbeid die hij verricht.

Equifyt zal ik nog even naar kijken ook als Florian niet gaat, vitalbix heb ik geprobeerd en wilde hij ook echt niet eten dus dat maakt het helaas al lastiger.



Ik heb wel fiberbeet voor je wat ik je eventueel kan opsturen als je dat wil proberen dat lusten de meeste heel graag

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 17:09 



 
Profiel   

Capriootje schreef
boemel schreef
Mijn merrie had maagproblemen en was erg teruggevallen.
Is weer goed in balans na een combi van Agrobs slobber (goed voor maag en darmproblemen), de Agrobs Flakes en Coolstance Copra met Mariadistel.

Krachtvoer krijgt ze niet. Wel 100g Pavo Vital.

Paard glimt als een spiegel en is me eigenlijk wat te heet geworden :D


Bedankt voor je ervaring! En wat doe je ermee qua arbeid?


Momenteel ivm verbouwing niet heel veel. 4x per week dressuur. Ze loopt op L2/M1 niveau.

Merk dat ze gewoon goed in haar vel zit. Is losser in haar lijf en heeft heel veel go.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 19:44 



 
Profiel   

Ik lees dat hij zijn krachtvoer ook niet heel fanatiek eet ? (Niet geheel opeet)

Die van mij heeft dus ook makkelijk last van maag en darmen en at haar eten ook slecht
Sinds ik graanvrij ben gaan voeren eet ze haar eten pas weer op

Ik geef nu Marstall Gastro muesli , dat is graanvrij, zit best leuk in de proteine (16%)
En heeft wat maagzuur bufferende ingredienten,
Ze eet het graag en lijkt eindelijk weer wat bij te komen (komt weer meer energie in het lijf en koppie )
Aangezien er wel een grens aan zit qua hoeveelheden , ik heb een ijslander van 1,36 met verhoogde proteine behoefte
2,5kg ga ik daar niet in gepropt krijgen ;) dus ik geef 150 a 200 gram marstall sensation free en dan vul ik aan met de gastro muesli om zo de vit/min gedekt te hebben

Maar de jouwe is een pak groter ;) en doordat de jouwe s nachts op stal komt kan hij lekker de tijd nemen voor zijn voer

Ook zou ik er standaard een goede vit E bij geven
Jouw paard werkt best stevig
Dan is de vit E behoefte ook gewoon groter

Maar zeker met maag problemen zou ik eens in de graanvrije voeders duiken met een degelijk energie en proteine gehalte

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:19 



 
Profiel   

Oud topic, maar ik kwam het toevalig tegen. TS, hoe is het nu met het voeren?

Ik ben sinds een maand of 2 over op Florian voor mijn reus. Had het hier over de BodyBuilder, maar het concept van Florian stond me wel aan, dus wilde het graag proberen. Wel krijgt hij hiernaast nog steeds pulp.
Ook heb ik eindelijk hooi gevonden wat hij lekker vind, helaas is dit niet het hooi waarvan je dik wordt. Prachtig spul, maar niet als je 180 bent en makkelijk mager wordt.

Ik moet zeggen, vooralsnog ben ik positief. Hij is zelfs wat dik. Nu stond hij wel met een blessure, dus ik moet nog zien wat het doet als hij aan het werk gaat, maar de eerste tekenen zijn positief. En hij eet het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 00:17 



 
Profiel   

Wat fijn dat het goed lijkt te bevallen! Ik vind het ook erg fijn (extra) ruwvoer. Als hij dit hooi lekker vind is dat ook belangrijk natuurlijk dus dan liever wat aanvullen. Ben benieuwd hoe het gaat als hij terug in het werk komt!

Helaas is het paard waarvoor ik dit topic heb geopend plotseling overleden van de zomer. Aan een inwendige bloeding aan de milt veroorzaakt door een vergrote nier dus ik denk dat zijn gewicht problemen misschien al langer een teken hiervan waren. Dmv maag en darmen behandelingen en dus voer was ik al zoekende maar de kliniek gaf ook aan dat ze dit niet 123 gevonden zouden hebben en dan nog de vraag of er iets aan te doen was.

Voor mijn gevoel heb ik gedaan wat ik kon maar hij word enorm gemist :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:39 



 
Profiel   

Ah, wat een nare wending! Sterkte!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen