Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kracht voer voor groot sportpaard

 
Profiel   

Cioccolato schreef
Ik vond endurix erg fijn voor iets meer pit en go met rijden.
Verder voer ik graag gastro en lucerne brok. Om aan te zetten seniores priores.

Ik heb 2 voorrondes en doe de ene ronde dan brok en de andere musli en wat lucernebrok. De sp durf ik met alles te mengen


Denk dat de combinatie die je noemt weleens een hele geschikte kan zijn, dankjewel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:04 



 
Profiel   

san4nie schreef
Ik ben geen echte voerkenner. Maar de mijne doet het echt goed op gastro+ met oerbalans. Gastro+ is gewoon een sportbrok zeggen ze. In de winter valt hij vaak af, heeft speedibeet en seniores priores gehad en dat werkt beide goed. Is niet zo’n moeilijke eter, de speedibeet is wat makkelijker voeren, dat hoeft minder lang te weken, alleen is wel minder lekker. Maar heb eigenlijk nog geen paard gezien die de seniores priores niet eet en ze worden daar vaak echt wat voller van.


Speedibeet lust hij niet helaas maar de seniores wil ik zeker halen van de week, is vaker genoemd en lijkt me een fijn extraatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:05 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Als je hem individueel voert, zou ik voor hem getest hooi/voordroog zoeken met veel energiewaarde.
Mijn menpaard staat op Equilin brokjes en nog een pavo muesli erbij. Equilin heeft ook de comfort voor paarden met maagproblemen volgens mij.


Alleen in de nacht kan ik hem iets anders geven. Buiten staat die met een maatje die echt niet te rijk voer mag hebben helaas. Equilin spreekt me ook heel erg aan, Dankje!

Voor de winter wil ik wel voor droog voor hem kopen in kleine baaltjes zodat ik hem dat ‘s nachts kan geven. Dan staat hij niet meer op het gras dus dan wel fijn voor hem denk ik. Nu die nog hele dagen in de wei staat laat ik het qua ruw voer even zo en houd ik nog wat achter de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:07 



 
Profiel   

ellepel schreef
heb je al gekeken naar bodybuilder van mijten?
denk dat die ook wel geschikt is.

https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-bo ... 20295%2015


Bij deze twijfel ik of hij voldoende energie zal hebben voor de training en concoursen maar zal zeker even goed naar de samenstelling kijken tov de andere en z’n huidige voer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:08 



 
Profiel   

de bodybuilder doe je dan bij je andere voer wat je al geeft.
wel even kijken of je dan niet te hoog in vitamine E komt te zitten.
maar het is zeker het proberen waard.

en ga ook even kijken naar de Havens endurance
https://www.paardenvoeders.nl/assortime ... prestatie/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:15 



 
Profiel   

Mijn grote is ook zo'n lastige hooieter. Dan kun je hoog of laag springen, maar als ze het niet willen eten houd het op. En ja, ik heb echt heeeeeeel veel soorten hooi geprobeerd. Als ik op Bokt opschrijf wat erin gaat aan krachtvoer krijg ik de NHbrigade over mij heen, maar voor mij werkt de combi van Mijten BodyBuilder (600gr) met bietenpulp en een mueslie die hoog in de eiwitten staat het beste. Je ziet hem beter in zijn vel komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:40 



 
Profiel   

Als je luzerne wilt geven, pak dan de Hartog Lucerne digest. Die is zachter en ook speciaal voor maagpatienten ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:40 



 
Profiel   

Lastig kayleigh! En gewoon haver voor de energie? Hier kregen ze altijd gewoon sport brok, nieteens enorme hoeveelheden. Max 1,5 kg per dag, en als ze extra energie nodig hadden gewoon haver.


Hoe vol is je wei? Bemest je wel eens? Energierijk gras is de grootste dikmaker :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:46 



 
Profiel   

Capriootje schreef
bigone schreef
Toch zorgen dat hij veel meer goed ruwvoer krijgt, kilo’s krachtvoer lost de schraalheid niet op.


Meer dan onbeperkt is een beetje lastig. Het ding bij hem is dat hij gewoon niet altijd wilt eten. Maar hij staat dus hele dagen in het gras en altijd hooi ter beschikking.

Ik heb een merrie die ook nogal "op haar gemak" is met hooi eten en daardoor wat schraal kan worden. Ook hier gewoon onbeperkt hooi. Ik heb een tweede bak op gehangen in de stal en die vul ik volledig met grasmix van hartog. Die hoeveelheid is een volledige ruwvoervervanger in theorie. Die krijgt ze dus naast het hooi. En die bak heeft ze altijd leeg. :) Op die manier krijgt zij dus toch wat meer ruwvoer binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:49 



 
Profiel   

Komt mij heel bekend voor, daarbij is die van mij helaas nog een stuk groter. Na jaren ben ik overgestapt naar subli basis. Paard werd echt anders. Meer go, zonder schrikkerig of vervelend. Nu proberen we momenteel action quality sport, dat is beter verkrijgbaar. Tussen die beide merk ik weinig verschil. Pavo, Havens voegden te weinig toe voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:51 



 
Profiel   

Havens Performance 14 of Havens Endurance 14, lijken veel op elkaar maar zijn toch verschillend. Zit ook Gastro+ in dus fijn voor een paard met een gevoelige maag. Performance is langdurige en explosieve energie en Endurance langdurige energie.

Verder zou je ook nog wat olie bij kunnen voeren voor extra vetten. Maar hiervoor zijn ook goede muesli’s zoals de Marstall Cornmuesli. Ook geschikt voor kracht en uithoudingsvermogen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 15:54 



 
Profiel   

Pavo fibrebeet voor bij de brok kan ook goed zijn, veel vezels en beter voor zijn maag, zit luzerne in en ook goed voor spieropbouw.Je kan/mag ongeveer 3/4 schep voeren per dag, met water erbij is dat wel meer volume. Dat zou ik voeren naast wat Havens gastro+ brok voor de energie. Als je meer dan 1,5 schep brok voert per dag hoeft daar niets bij, anders nog een vitaminekorrel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 16:01 



 
Profiel   

Ik zou sojaschroot bijgeven voor eiwitten en daarnaast een sportbroek & vette /olierijke muesli. Mijn paard doet het nu heel goed op het voer van Horsefood/Van Gorp. Happy Summer mix is echt een aanrader, daar zetten ze echt héél snel van aan. Dat krijgt hij icm sojaschroot en sportbrok+een vitaminebrokje. Ben nu zelfs gaan minderen in muesli omdat ie te dik wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 16:23 



 
Profiel   

Omegapowermix van Horsefood?
Verder inderdaad gemicroniseerd lijnzaad of omegamix voor meer langdurige energie en vulling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 17:15 



 
Profiel   

ellepel schreef
de bodybuilder doe je dan bij je andere voer wat je al geeft.
wel even kijken of je dan niet te hoog in vitamine E komt te zitten.
maar het is zeker het proberen waard.

en ga ook even kijken naar de Havens endurance
https://www.paardenvoeders.nl/assortime ... prestatie/


De havens endurance staat hij op dit moment op inderdaad, deze lust hij gelukkig erg graag. Dus die heb je goed ingeschat!
Het is voor nu de biks die hij slecht eet en dus niet voldoende binnen krijgt helaas. Op alleen de endurance houd ik hem niet op gewicht tot nu toe helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:38 



 
Profiel   

Utixo schreef
Mijn grote is ook zo'n lastige hooieter. Dan kun je hoog of laag springen, maar als ze het niet willen eten houd het op. En ja, ik heb echt heeeeeeel veel soorten hooi geprobeerd. Als ik op Bokt opschrijf wat erin gaat aan krachtvoer krijg ik de NHbrigade over mij heen, maar voor mij werkt de combi van Mijten BodyBuilder (600gr) met bietenpulp en een mueslie die hoog in de eiwitten staat het beste. Je ziet hem beter in zijn vel komen.


Klopt zeker ja, ik heb ook al veel ruwvoer gehad en ook alles laten testen (duur grapje := ) maar hij eet toch bijvoorbeeld armer/lichter hooi veel beter als kuil bijvoorbeeld. Hij heeft duidelijke voorkeur voor licht verteerbaar. Dan denk ik als hij meer van dat hooi eet is dat dan beter dan rijker voer waar hij aanzienlijk minder van eet. Dat vind ik een lastige keuze.

Alle andere paarden die hier staan (totaal 9 stuks) zijn sneller dik en mogen veel minder dan de mijne dus het is soms ook zoeken naar de juiste balans voor alle paarden qua ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:40 



 
Profiel   

Charmaine schreef
Als je luzerne wilt geven, pak dan de Hartog Lucerne digest. Die is zachter en ook speciaal voor maagpatienten ;-)


Deze heb ik gehad maar wilt hij niet eten helaas, alleen de gewone Hartog met melasse en meer suiker. Hij is een echte zoete eter, als hij slecht eet gooi ik ook gewoon de goedkoopste appelsap erover heen bijvoorbeeld := Niet super gezond maar als hij dan wel eet ben ik allang blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:41 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Lastig kayleigh! En gewoon haver voor de energie? Hier kregen ze altijd gewoon sport brok, nieteens enorme hoeveelheden. Max 1,5 kg per dag, en als ze extra energie nodig hadden gewoon haver.


Hoe vol is je wei? Bemest je wel eens? Energierijk gras is de grootste dikmaker :+


Haver lust hij niet echt helaas, als ik het meng met muesli gaat het er wel een beetje in maar hij laat gerust alleen de haver achter in de voerbak. Sport brok krijgt hij nu, maar ik wissel evt naar de Gastro.
Hij staat dus nu op 2 kg dravers brok en 1 volle schep endurance 14 muesli, en nog een volle schep slobber na het werk. Dit is ongeveer 3,5/4 kg en dat vind ik gewoon eigenlijk veel te veel en hij wil het dus ook niet allemaal op eten. Dus ik wil eigenlijk een meer geconcentreerd voer waar ik minder van hoef te voeren en hij het dus wel op gaat eten.

De wei is wel vol op het moment, bemest elk voorjaar. Dit jaar met koemest korrels. Daar staat hij nu weer hele dagen in gelukkig, maar de laatste week minder omdat het enorm nat was (veen grond). Hoop dat hij daar ook weer wat voller van word inderdaad, en dan kan hij gewoon de komende maanden lekker grasjes eten en kan ik kracht voer evt wisselen voor de extra energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:44 



 
Profiel   

Lithya schreef
Komt mij heel bekend voor, daarbij is die van mij helaas nog een stuk groter. Na jaren ben ik overgestapt naar subli basis. Paard werd echt anders. Meer go, zonder schrikkerig of vervelend. Nu proberen we momenteel action quality sport, dat is beter verkrijgbaar. Tussen die beide merk ik weinig verschil. Pavo, Havens voegden te weinig toe voor hem.


Bedankt voor je tip! Ga ik zeker even bekijken.
Ik ben geen fan van Pavo maar op Havens heb ik wel veel andere paarden goed gekregen, alleen voor deze is het gewoon net niet het juiste blijkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:45 



 
Profiel   

Change3x schreef
Havens Performance 14 of Havens Endurance 14, lijken veel op elkaar maar zijn toch verschillend. Zit ook Gastro+ in dus fijn voor een paard met een gevoelige maag. Performance is langdurige en explosieve energie en Endurance langdurige energie.

Verder zou je ook nog wat olie bij kunnen voeren voor extra vetten. Maar hiervoor zijn ook goede muesli’s zoals de Marstall Cornmuesli. Ook geschikt voor kracht en uithoudingsvermogen!


Ik heb nu de Endurance, ik zal even kijken naar de verschillen met de Performance. Welke zou je eerder aanraden voor dit paard? Marstall heb ik meer goede verhalen over gehoord maar is hier wat slechter te krijgen volgensmij, maar zal het nog even checken bij een andere voer handel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:46 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
Pavo fibrebeet voor bij de brok kan ook goed zijn, veel vezels en beter voor zijn maag, zit luzerne in en ook goed voor spieropbouw.Je kan/mag ongeveer 3/4 schep voeren per dag, met water erbij is dat wel meer volume. Dat zou ik voeren naast wat Havens gastro+ brok voor de energie. Als je meer dan 1,5 schep brok voert per dag hoeft daar niets bij, anders nog een vitaminekorrel.


Is dat ook smaakvol? De speedibeet lust hij echt niet, maar ik had nu de seniores hoog op mijn lijstje staan. Dit mag ik dinsdag even ophalen bij een vriendin om te kijken of hij het lust. Heb al zo vaak met 20 kg gezeten terwijl hij het niet eet en dat vind ik echt zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:47 



 
Profiel   

ElSea schreef
Ik zou sojaschroot bijgeven voor eiwitten en daarnaast een sportbroek & vette /olierijke muesli. Mijn paard doet het nu heel goed op het voer van Horsefood/Van Gorp. Happy Summer mix is echt een aanrader, daar zetten ze echt héél snel van aan. Dat krijgt hij icm sojaschroot en sportbrok+een vitaminebrokje. Ben nu zelfs gaan minderen in muesli omdat ie te dik wordt.


Dat klinkt me nog niet bekend dus ga ik even verder onderzoeken. Te dik zal deze niet snel worden maar ik hem toch wel graag iets in de reserve. Hij is nu oké voor het niveau van fitheid, in beweging zie je wel ribjes maar hij is wel mooi verder en glanst etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:48 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Omegapowermix van Horsefood?
Verder inderdaad gemicroniseerd lijnzaad of omegamix voor meer langdurige energie en vulling.


Ga ik ook even naar kijken! Soms zo'n uit zoekerij met wat waar in zit en hoeveel haha maar het is wel het onderzoeken waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:49 



 
Profiel   

Ik wil iedereen die meegedacht heeft en tips gegeven heeft voor merken/soorten alvast heel erg bedanken! Ik ga er rustig voor zitten om alles even uit te zoeken en te kijken wat het beste aan sluit bij onze wensen en dan hoop ik wat proef verpakkingen te kunnen vinden/krijgen om te proberen wat hij ook lekker vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 11:50 



 
Profiel   

Ik geef een combi van fiberbeet met vitalbix voor mijn kieskeurige reus van 1,85. Ik had hem eerst lopen op ease and excell en topsport wat ook erg goed werd gegeten maar ik vond dat ik teveel zetmeel bleef voeren dus overgestapt. Hij vind de DC niet zo, de muesli heerlijk. Ik ben over beide echt tevreden zeker gelet op maag en darmproblemen. Ik begrijp dat je ook enkel de muesli kan geven. Vind hij de muesli ook niks?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen