Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Graasmasker voor lang gras

 
Profiel   

MarliesV schreef
Foxy123 schreef
Wou een thinline kopen maar die is uitgeput. Iemand een idee waar ik die kan kopen, is echt dringend


Misschien kan Dabo Design je helpen aan een Easygrazer maar dan zelf gemaakt? Zij maakt heel veel van biothane!

Ik ook ;-), maak zelf bandjes en lijntjes voor mijn honden en maak het liever zelf, ook omdat kk absoluut niet van holnieten hou. Heb de maskers deze week nog nodig, 1'tje met wat diarree :(. Ga wat tweedehandse proberen te gaan halen, wie de thinline of easy grazer te koop heeft, mag me mailen ;-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 22:06 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb zaterdag een thinline binnen gekregen via paardeerlijk.

Ik heb van het rondje een rechthoekje gemaakt. Zodat het beter de vorm van haar lippen volgt.
Ze was met het rondje echt zwaar depressief :+

[ [url=m/1Kyzaz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wdr6SR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thx om te delen, dus 4kant lukt beter? Zal dat ook doen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 22:10 



 
Profiel   

Ik heb van de thinline het ronde gaatje gelijk iets groter laten maken toen ik ‘m kocht, je kon voor een afmeting kiezen. En dat gaat prima, hij is inmiddels nog ietsje groter.
Hij heeft ‘m nu voor het 2e seizoen probleemloos om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 05:40 



 
Profiel   

Dabo design werkt met holnieten en daar word je met een graasmasker niet blij van.

Ik heb ze een tijdje gemaakt van biothane. Maar ik ben er mee gestopt, omdat het niet zo gemakkelijk is als dat het lijkt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 06:49 



 
Profiel   

Zijn er hier handige mensen die het model van harry's horse na kunnen maken maar dan een maat groter dan nu de grootste maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:21 



 
Profiel   

Ik deed ze voor ons trekpaard met een tornmesje bij de neus los halen, extra stukje nylon band er tussen naaien, eventueel bontje er omheen, en dat werkte perfect voor onze belg die geen enkel graasmasker pastte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:25 



 
Profiel   

Ja zoiets heb ik ook al zitten denken om te doen, maar ben zo onhandig wat dat betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:41 



 
Profiel   

Ik wil alleen maar een zachte rubberen onderkant.
Dat harde raster van bijvoorbeeld de greenguard wil ik niet ivm slijtage van de tanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:05 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik wil alleen maar een zachte rubberen onderkant.
Dat harde raster van bijvoorbeeld de greenguard wil ik niet ivm slijtage van de tanden.

Oh super tip !
Geen raster, idd.
Heb wel ervaring, maar geen tijd helaas en heb hem nu nodig.
Mijn gevoeligste merrie reageert furieus op de easy grazer, terwijl de andere merrie gewoon rustig ermee eet.
Ga als ik tijd heb voor haar een easy grazer maken met paar aanpassingen. Ze heeft een enorm gevoelig hoofdje en wil echt dat het licht en zacht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:11 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Dabo design werkt met holnieten en daar word je met een graasmasker niet blij van.

Ik heb ze een tijdje gemaakt van biothane. Maar ik ben er mee gestopt, omdat het niet zo gemakkelijk is als dat het lijkt.

[ [url=m/Cf27q4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YSuX4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik durfde het nog niet zeggen, maar holnieten zijn zo cheap en foeilelijk, vooral in natuurlijk landschap echt een no go.
Ik vind discreet design toch ook belangrijk.
Vind graasmaskers vreselijk, maar na al die kolieken in de voorbije jaren, ben ik echt super blij dat dit bestaat. Mijn merrie's waren echt slank, en stonden op vetveel gras. Hoop alleen dat die vieze merrie het gewoon wordt, want volgende week gaan ze de volle 4 hectares op

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:14 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Zijn er hier handige mensen die het model van harry's horse na kunnen maken maar dan een maat groter dan nu de grootste maat?

Heb eens gekeken, vind jij dat een goeie? Op deze reageerden de mijne echt furieus. Durf deze niet meer te kopen voor de andere paarden.
Je kan bvb proberen om hem zelf in leder te maken. Is niet zo overdreven moeilijk, je moet alleen een goede mal maken en goed mes hebben. Naaien kun je, als je het zelf niet kan, voor niet te veel geld overlaten aan een schoenmaker.
Ik zou je wel willen helpen, maar zal na 25 juni moeten zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:20 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Dabo design werkt met holnieten en daar word je met een graasmasker niet blij van.

Ik heb ze een tijdje gemaakt van biothane. Maar ik ben er mee gestopt, omdat het niet zo gemakkelijk is als dat het lijkt.

[ [url=m/Cf27q4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YSuX4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb jij dat gemaakt? Is wel netjes, alleen zou ik geen holnieten gebruiken en het masker conisch maken zoals de easy grazer.
Daardoor creeer je betere pasvorm, en toch ruimte bij de neus, want heb gemerkt dat dit heel belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:26 



 
Profiel   

Waar kom jij vandaan?
Want ja ik zo enorm geholpen zijn daarmee.

Ja hij herkent ze zelfs.
Cheepoo had dus eerst het model van HH, maar dan in een XXL versie.
Ik heb m nog als mal. Maar hij is gewoon echt versleten.
Maar het grappige is dus, kom ik met die aan blijft hij staan in de stal.
Kom ik met elk ander model aan draait hij om.
Hoe duidelijk moet je het hebben dan :D

Maar elk hoofd heeft natuurlijk zijn eigen pasvorm, dus bij een ander paard kan het best anders zijn.
Wat ik door de jaren heen heb ervaren ook bij een ander paard.
Wondjes onderaan de kin is door een te klein masker.
Volgens het 2-3 vingers op de neus aan te houden zou hij de XL ook moeten passen.
(bij een ander paard was dat L)
Maar dan hadden beide wondjes. Pakte ik dan een maat groter, lijkt best erg groot, maar wondjes weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:26 



 
Profiel   

Foxy123 schreef
mirriejj schreef
Dabo design werkt met holnieten en daar word je met een graasmasker niet blij van.

Ik heb ze een tijdje gemaakt van biothane. Maar ik ben er mee gestopt, omdat het niet zo gemakkelijk is als dat het lijkt.

[ [url=m/Cf27q4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YSuX4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb jij dat gemaakt? Is wel netjes, alleen zou ik geen holnieten gebruiken en het masker conisch maken zoals de easy grazer.
Daardoor creeer je betere pasvorm, en toch ruimte bij de neus, want heb gemerkt dat dit heel belangrijk is.



Klopt. Ik heb ze een tijdje gemaakt.
Ik gebruikte op 2 punten holnieten om als breekpunt te gebruiken, voor het geval ze vast zouden komen te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:30 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Waar kom jij vandaan?
Want ja ik zo enorm geholpen zijn daarmee.

Ja hij herkent ze zelfs.
Cheepoo had dus eerst het model van HH, maar dan in een XXL versie.
Ik heb m nog als mal. Maar hij is gewoon echt versleten.
Maar het grappige is dus, kom ik met die aan blijft hij staan in de stal.
Kom ik met elk ander model aan draait hij om.
Hoe duidelijk moet je het hebben dan :D

Maar elk hoofd heeft natuurlijk zijn eigen pasvorm, dus bij een ander paard kan het best anders zijn.
Wat ik door de jaren heen heb ervaren ook bij een ander paard.
Wondjes onderaan de kin is door een te klein masker.
Volgens het 2-3 vingers op de neus aan te houden zou hij de XL ook moeten passen.
(bij een ander paard was dat L)
Maar dan hadden beide wondjes. Pakte ik dan een maat groter, lijkt best erg groot, maar wondjes weg.

Thx voor het delen van je ervaring, ik ga hem dan toch bestellen, geen thinline en easy grazer meer in cob. En deze is goedkoper ook. Wil gewoon geen gefrustreerde paarden, maar ook geen kolieken meer ;(.
Anders kunnen we online eens samen brainstormen? Jij lijkt er meer ervaring mee te hebben, voor mij is het nieuw en we kunnen dan misschien een graasmassker maken zodat de paarden geen wondjes hebben, het uiterst licht is en goed past, en volledige neus vrijheid. Ik voel me telkens depri als ik moet vechten om het masker om te doen. Is zo'n koppige merrie, wil dat ze gelukkig is zonder zich dood te wreten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:35 



 
Profiel   

Het moeilijke is denk ik ook echt dat elk paard anders is.

Zo heeft die van mij een kort hoofd, maar wel breed hoofd.
Loop ik met hoofdstellen ook tegen aan dat ze bij full bijna bovenin de bakstukken zitten, maar amper rond de neus passen. En ook dat de frontriem ruim moet zijn.
Door zijn korte hoofd zijn sommige graasmaskers ook te diep, komen dan tegen zijn jukbeen aan.

Mijn kwpn-er had een lang slank hoofd, hij hoefde geen masker op, maar die zou weer iets anders beter passen.
Die zou weer geen last hebben van een te diepe korf.

En dan met een graasmasker is het een kwestie van wennen.
Die van mij heeft nu lang gras gehad en dan doet hij ook heel drama als ik erbij sta want dat kan niet.
Ja het kan wel, maar niet hap slik weg en dan baalt hij.

Kijk ik stiekem vanuit het stalraam staat hij wel gewoon dat lange gras te eten hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:39 



 
Profiel   

Ik heb thinlines en ze kunnen er prima lang gras (50cm) mee eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:42 



 
Profiel   

:j I
mirriejj schreef
Dabo design werkt met holnieten en daar word je met een graasmasker niet blij van.

Ik heb ze een tijdje gemaakt van biothane. Maar ik ben er mee gestopt, omdat het niet zo gemakkelijk is als dat het lijkt.

[ [url=m/Cf27q4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YSuX4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar heb je een punt. Ik zag dat de easy grazer ook holnieten heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:43 



 
Profiel   

AnnoNiemand schreef
Ik heb thinlines en ze kunnen er prima lang gras (50cm) mee eten.

Wil hem graag proberen, weet jij waar ik hem kan kopen? Is uitverkocht bij paardeerlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:43 



 
Profiel   

Hebben jullie ook nog tips voor een paard dat het masker binnen no time af doet?

Ik heb nu een "normale" van QHP. Maar gisteren lag die al naast de ingang van de paddock. Het eerste wat ze doet zodra ze buiten komt is dat ding af.

Stalbaas zie ik nog niet zo 1,2,3 met stiekjes aan de gang gaan om hem vast te zetten ofzo. Mss zijn er modellen die lastiger af te krijgen zijn ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:51 



 
Profiel   

Ken die van qhp niet, maar hoge modellen gaan lastiger af dan lage.
En zit de keelriem strak genoeg? Hij moet natuurlijk wel zijn kaken kunnen bewegen :+ maar te los is ook floep af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:54 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ken die van qhp niet, maar hoge modellen gaan lastiger af dan lage.
En zit de keelriem strak genoeg? Hij moet natuurlijk wel zijn kaken kunnen bewegen :+ maar te los is ook floep af.


Deze is het:
[ img ]


Ze heeft kleine oortjes en is ook handig met halsters af krijgen enzo. Keelriem kan ik nog wel eens naar kijken!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:58 



 
Profiel   

Foxy123 schreef
AnnoNiemand schreef
Ik heb thinlines en ze kunnen er prima lang gras (50cm) mee eten.

Wil hem graag proberen, weet jij waar ik hem kan kopen? Is uitverkocht bij paardeerlijk

Even contact met hen opnemen. Hij is meestal wel snel weer leverbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:01 



 
Profiel   

Morgen moeten ze uit de strookbegrazing, en gaan de volle wei op.
Heeft iemand een thinline te koop of te huur voor mij? Is een hyper gevoelige merrie en kan haar absoluut niet zonder de wei opzenden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:11 



 
Profiel   

oh ja die van qhp, had ik inderdaad ook gezien voor knollie van mij, maar ook te klein. :+

Je zou dan nog kunnen kijken of je het kopstuk mee kunt vlechten met de manen. Word ook wel eens gedaan bij paarden die hun hoofdstel met een keer schudden kwijt raken door kleine oortjes :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen