Nu nog volledig nieuw inzaaien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Nu nog volledig nieuw inzaaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:46

Je zou ook kunnen kijken of je de gaten niet kan opvullen met een paar boompjes. Ervaring de laatste jaren heeft me geleerd dat een beetje schaduw midden op de dag echt geen overbodige luxe is

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Nu nog volledig nieuw inzaaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:56

Wij hebben drie weken terug nog een stuk ingezaaid. Dat hadden ze van de winter stuk gelopen. Dat is redelijk gegaan door al het water dat is gevallen maar verwacht niet dat ze er voor einde van de zomer of de winter weer op kunnen.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:22

Citaat:
Je hebt nog een half jaar de tijd om rond te kijken. Er zit vast wel iemand in de buurt met schapen

Citaat:
Over 2 maanden staan mn paarden bij huis.

Ja dat is me duidelijk. Ik bedoel voordat het aangepakt is en opnieuw in gezaaid en er gras staat ben je een half jaar verder. Voor nu is het niet nodig, we hebben het hier toch over het nieuw ingezaaide land.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 13:16

Polly schreef:
Je zou ook kunnen kijken of je de gaten niet kan opvullen met een paar boompjes. Ervaring de laatste jaren heeft me geleerd dat een beetje schaduw midden op de dag echt geen overbodige luxe is


We hebben de luxe dat er altijd schaduw is.
We hebben een Beukenlaan naast de wei en een hoge berk.


Verder kunnen ze in de stal. Was anders een goed idee geweest. :D

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Nu nog volledig nieuw inzaaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:45

Wij hebben van het voorjaar in laten zaaien en werd ons aangeraden dan volgend voorjaar het tweede stuk te doen. Wij hebben voor de helft inzaaien gekozen, zodat de paarden nu van de andere helft gebruik kunnen maken. Nu ben je te laat, krijg je of met veel warmte geen gras van, of erg veel onkruid. Wij hebben het laten doen en hangt toch wel een prijskaartje aan, dus zou er nu niet op gokken. Najaar evt, maar ons werd aangeraden liever voorjaar. Wij hadden wel met een paar weken gras, maar dat is allemaal nog erg los, daar kunnen de paarden nog lang niet op. Ik hoop eind van de zomer, anders in de herfst, het duurt dus echt wel even!