Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Betonklinkers rondom inloopstal

 
Profiel   

We maken een inloopstal met een zandpaddock. Rondom de inloopstal willen we bestraten zodat de paarden altijd droog buiten kunnen staan. Hiervoor wil ik simpele betonnen klinkers ('BKK') gebruiken. Zonder deklaag. Zie link. Iemand ervaring hiermee, met name de mate van gladheid?

https://www.bestratingsmarkt.com/a-4070 ... escription
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 13:57 



 
Profiel   

Ik heb zelf stoeptegels rondom stal maar op het terrein ok betontegels en gaat prima. Vriendin heeft ook haar paddock ermee beklinkerd en staan 4kant beslagen paarden op

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 14:01 



 
Profiel   

De stal waar ik hiervoor stond heeft de uitloop bestraat met rode klinkers (vlgens mij was dat gewoon een partij gebruikte straatstenen)
Dat werkt prima

Er is later ook een stuk verhard met stelconplaten, dat is echt een hele dikke afrader en daar hebben ze uiteindelijk zand op moeten storten omdat ze anders met iets vorst aan de grond na nattigheid meer ondersteboven lagen dan recht op stonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:07 



 
Profiel   

Wij hebben tweedehands klinkers.Die zijn geregeld door de straatenmaker.Het zijn stenen van een parkeerplaats.Hier en daar zit nog een wit geverfde klinker tussen.Prima bestrating en goedkoper dan nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:10 



 
Profiel   

Hier ook gebruikte straatklinkers, ligt al 9 jaar en wordt niet glad. Die stenen in jouw link zien er veel gladder uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:42 



 
Profiel   

Bij paarden is vaak een klinker beter dan een tegel. Bij klinker hebben de stenen houvast aan elkaar en bij een tegel als paarden op een pintje gaan staan gaan ze sneller wippen.

Dus je kan gewoon klinkers neerleggen. Vraag even in je gemeente welke huisaannemer ze hebben misschien hebben die nog een leuke restpartijen of inderdaad stapel oude stenen liggen die je goedkoop kan overnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:15 



 
Profiel   

Op marktplaats worden straat klinkers vrij vaak gratis aangeboden.
Wij hebben ook klinkers liggen als een huis.
Die van jou link zien er glad uit en zou ik niet gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:10 



 
Profiel   

Dank voor alle tips. Ik heb gekozen voor klinkers met een ruwere bovenlaag. Het lijkt op dit

https://www.vanderheijdensierbestrating ... js-graniet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 17:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen