Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voeding (sport)haflinger

 
Profiel   

Goedemorgen,

Samen met mijn haflinger mogen wij Z gaan starten en merk nu ook met de warmte dat hij iets energie tekort komt. Hij staat de gehele dag op het gras en krijgt twee keer daags nog hooi.

Hij staat nu ongeveer twee jaar op Cavalor Fiberforce, ongeveer 3 handjes per dag en als ik gereden heb krijgt hij nog een handje Cavalor Endurix level 3. Graag zou ik hem beter willen ondersteunen om meer pit te krijgen, want hij krijgt niet extreem veel brok.

Hebben jullie tips om hem hier goed bij te ondersteunen? Lees veel over haver etc., maar weet niet of dit echt goed is en in welke hoeveelheid?

Groetjes *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:47 



 
Profiel   

Als ik mijn Haflingers op zo’n niveau zou trainen, zou ik in eerste instantie denken aan Vitalbix Active+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:49 



 
Profiel   

3 handjes Cavalor Fibreforce is echt te weinig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:59 



 
Profiel   

veerxsjimm schreef
3 handjes Cavalor Fibreforce is echt te weinig...


Hij heeft het hier al die tijd goed op gedaan. Nu merk ik dat hij het soms niet helemaal bij kan benen, vandaar vraag ik tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:00 



 
Profiel   

Miran schreef
Als ik mijn Haflingers op zo’n niveau zou trainen, zou ik in eerste instantie denken aan Vitalbix Active+.


Ga ik mij in verdiepen, bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:01 



 
Profiel   

Ik ben tot nu toe heel erg tevreden met de vitamine brok van je paard gezond en fit, mijn shet doet het hier heel goed op.
Eventueel zou je voor extra eiwitten luzernebrok kunnen overwegen, eiwitten zijn wel noodzakelijk voor het goed houden van de spieren.


Haver kan ook hoor, maar dat is snelle energie, dat kan net dat beetje extra energie geven voor een wedstrijd, maar voor lange termijn is dat erg eenzijdig

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:18 



 
Profiel   

Lillian__ schreef
Ik ben tot nu toe heel erg tevreden met de vitamine brok van je paard gezond en fit, mijn shet doet het hier heel goed op.
Eventueel zou je voor extra eiwitten luzernebrok kunnen overwegen, eiwitten zijn wel noodzakelijk voor het goed houden van de spieren.


Haver kan ook hoor, maar dat is snelle energie, dat kan net dat beetje extra energie geven voor een wedstrijd, maar voor lange termijn is dat erg eenzijdig


Waarom zou haver op lange termijn niet goed zijn? Ik ga er van uit dat je dat dan als een toevoeging zou gebruiken op krachtvoer/vitaminebrok?

TS: ik heb ook een haf en die krijgt een combi van pavo Inshape en cavalor nutrisupport balancer, aangevuld met een beetje equifirst booster mix na het werk. Mijn pony is een ouderwets gebouwd type en wij rijden vaak (4-6x per week) maar wel op veel lager niveau (sterke B ruiter ongeveer maar in belgie). Bij hem is er meer aandacht op dieet / te vet gezet dan op de energie, dus of het echt vergelijkbaar is weet ik niet. Hij houdt het werk goed vol en ik ben in elk geval tevreden. Vroeger kreeg hij alleen pavo summerfit vitaminekoek en in de wei, maar dat was zowel qua energie als qua gewicht echt niet ok.

Eventueel kan je ook professioneel voeradvies vragen. Er zijn enkele bokkers die hiervoor beschikbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:27 



 
Profiel   

Ik kan een rantsoenberekening voor je maken. Ben bezig in de afronding van mijn opleiding paardenvoeding en kan voor gezonde paarden een complete rantsoenberekening maken (de modules voor paarden met gezondheidsproblemen, fokkerij en topsport rond ik binnenkort af).
Zonder kosten, want voor mij oefenmateriaal :D
Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:28 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik kan een rantsoenberekening voor je maken. Ben bezig in de afronding van mijn opleiding paardenvoeding en kan voor gezonde paarden een complete rantsoenberekening maken (de modules voor paarden met gezondheidsproblemen, fokkerij en topsport rond ik binnenkort af).
Zonder kosten, want voor mij oefenmateriaal :D
Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een pb.


Kan ik aanraden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:30 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik kan een rantsoenberekening voor je maken. Ben bezig in de afronding van mijn opleiding paardenvoeding en kan voor gezonde paarden een complete rantsoenberekening maken (de modules voor paarden met gezondheidsproblemen, fokkerij en topsport rond ik binnenkort af).
Zonder kosten, want voor mij oefenmateriaal :D
Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een pb.


Ik heb je een pb gestuurd, super leuk aanbod! Bedankt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:34 



 
Profiel   

Een balancer om de hoeveelheid vitaminen en mineralen op te schroeven?

Als hij goed op gewicht is, zeker niet meer brok/muesli gaan voeren.

Mijn haflinger die klasse 2 endurance loopt (wedstrijden van 40-80 km), doet dit, naast onbeperkt ruwvoer (gras en voordroog van eigen land van onze stalling) op 100 gram Pavo vital, 350 gram Nature'S Best en na een erg pittige training een 400 gram Topsport en electrolyten, geweekt met een halve kg bietenpulp. Dat laatste krijgt hij niet meer dan 3x per week, eerder minder, want we trainen niet vaker dan max 3x per week echt pittig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:35 



 
Profiel   

Hier ook 24/7 ruwvoer en gras, tezamen met wat Vitalbix om de mineralen en vitamines op te vullen. Met dit warme weer wat electrolyten door een slobbertje na de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:38 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Lillian__ schreef
Ik ben tot nu toe heel erg tevreden met de vitamine brok van je paard gezond en fit, mijn shet doet het hier heel goed op.
Eventueel zou je voor extra eiwitten luzernebrok kunnen overwegen, eiwitten zijn wel noodzakelijk voor het goed houden van de spieren.


Haver kan ook hoor, maar dat is snelle energie, dat kan net dat beetje extra energie geven voor een wedstrijd, maar voor lange termijn is dat erg eenzijdig


Waarom zou haver op lange termijn niet goed zijn? Ik ga er van uit dat je dat dan als een toevoeging zou gebruiken op krachtvoer/vitaminebrok?



Laat ik mezelf anders verwoorden, haver zou niet mijn keuze zijn voor extra energie. Feit blijft wel dat haver eenzijdige voeding is.

Persoonlijk kijk ik liever of het voer dat gevoerd word compleet is. Als paardlief dan nog te weinig energie heeft, dan zou ik misschien een keer haver overwegen.

Dus eigenlijk, conclusie, zeggen we hetzelfde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen