Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Overgang zandpaddock naar weide: opsluitband nodig?

 
Profiel   

Ik maak een zandpaddock. Deze sluit aan op een weide. Deze weide staat niet altijd open. Ik vraag mij af: moet ik de zandpaddock omringen met opsluitband? Ik ga dat sowieso doen op de randen waar de paddock aansluit op bestrating en mijn grasperk. Daar zit ook een hek boven. Maar de overgang naar de weide zet ik af met prikpalen. Moet ik het zand opsluiten om het gras te sparen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 18:53 



 
Profiel   

Lijkt me niet nodig, nergens gezien dat ze dit doen.


Laatst bijgewerkt door _Anne_V op 08-06-21 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 20:59 



 
Profiel   

Nee dat hoeft niet. Zand wordt toch ingeklonken doordat ze erop lopen en regen etc regent het goed stevig in elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 21:11 



 
Profiel   

Okay, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 22:04 



 
Profiel   

Wij hebben juist wel opsluitbanden gebruikt. Heel fijn dat het zand niet direct wegloopt in het gras.
Graslaag afgegraven, non-woven worteldoek en 30cm zand erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 22:23 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Wij hebben juist wel opsluitbanden gebruikt. Heel fijn dat het zand niet direct wegloopt in het gras.
Graslaag afgegraven, non-woven worteldoek en 30cm zand erover.


Zou je wat meer kunnen aangeven over die opsluitbanden? Ik heb ze nog nooit ergens gezien, dus wel benieuwd wat dan de voordelen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 00:00 



 
Profiel   

@Mirranda, de worteldoek heb je verticaal of horizontaal geplaatst? Een opsluitband is meer een plank formaat, dus ik ben zo benieuwd hoe jouw constructie werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:13 



 
Profiel   

De opsluitbanden zijn van zwaardere soort dan je normaal gebruikt bij bestratingen in je tuin. Meer type stoepranden.
Worteldoek hebben we verticaal liggen (korte zijde paddock). Door de flinke laag zand is het geen probleem als er eentje naar China denkt te moeten graven :o

Aan de buitenzijde van de opsluitbanden ligt aan 2 zijden bestrating en aan 2 zijden hebben we met wat grond een kleine heuvel gemaakt waarddoor de banden tussen zand en aardewal zijn opgesloten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 20:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen