Vliegenspray veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linny__93

Berichten: 144
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Hank

Vliegenspray veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 21:41

Hallo

Helaas is momenteel de veerust vliegenspray nergens meer te krijgen. Nu heb ik vliegen spray van het merk excellent protection spray lotion. Er staat niet op de verpakking dat het wel of niet mag op je merrie als er een veulen bij loopt. Gebruikt iemand dit met een veulen naast de merrie? Veulen is 8 weken oud.

Alvast bedankt :)

Gr Linda.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Vliegenspray veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:51

Volgens mij heeft iedere Welkoop voldoende Veerust op voorraad.
Maar die andere lijkt me geen enkel probleem voor je veulen, dat is op basis van etherische oliën.
Ik gebruik voor veulens juist liever geen Veerust omdat Piperonylbutoxide (1 van de werkzame stoffen) in hoge dosering schade aan lever en nieren kan veroorzaken. Valt vast mee, maar daarom liever niet aan de veulens.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:52

ik kan het bij agradi gewoon bestellen?
verder denk ik even kijken wat de ingrediënten zijn van de spray die je nu hebt?

linny__93

Berichten: 144
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Hank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 21:53

ellepel schreef:
ik kan het bij agradi gewoon bestellen?
verder denk ik even kijken wat de ingrediënten zijn van de spray die je nu hebt?

Oh echt ?! Zal eens kijken thanks voor de tip. Ja staat allemaal dat het plantaardig is enzo..

linny__93

Berichten: 144
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Hank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 21:54

Kendra schreef:
Volgens mij heeft iedere Welkoop voldoende Veerust op voorraad.
Maar die andere lijkt me geen enkel probleem voor je veulen, dat is op basis van etherische oliën.
Ik gebruik voor veulens juist liever geen Veerust omdat Piperonylbutoxide (1 van de werkzame stoffen) in hoge dosering schade aan lever en nieren kan veroorzaken. Valt vast mee, maar daarom liever niet aan de veulens.

Ben bij de boerenbont geweest en de fauna maar die zeiden dat het momenteel niet meer leverbaar is. Oké thanks voor je tip!

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:21


Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Vliegenspray veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:24

Ik heb het donderdag nog gehaald hier

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Vliegenspray veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 23:14

Staat hier gewoon bij de welkoop en webshops hebben het ook. Daarnaast kan je andere sprays ook gebruiken mits het vermeld staat, ik gebruik naast vereist de tedax. Vinden de paarden erg prettig en het beschermt ook tegen teken.

linny__93

Berichten: 144
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Hank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 09:14

mvdbijl schreef:
Staat hier gewoon bij de welkoop en webshops hebben het ook. Daarnaast kan je andere sprays ook gebruiken mits het vermeld staat, ik gebruik naast vereist de tedax. Vinden de paarden erg prettig en het beschermt ook tegen teken.

Klopt ga nu via webshop kijken. Wellicht zit ik dan in een andere regio als jullie waar ze het hier niet in de winkels meer kunnen krijgen.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Vliegenspray veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 09:59


Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:02

Sinds vliegenspray geregistreerd moet zijn (met alle kosten van dien), heten veel middelen nu 'geurspray'. Veespray/Tedax/Veerust zijn geregistreerde middelen. Op al die andere sprays wordt niet meer verwezen naar afweer tegen vliegen (dat mag niet), maar ze kunnen net zo effectief zijn en als er geen chemische troep in zit ook veilig voor veulens. Altijd even proberen op een klein stukje, zeer als ze door het haar heen zijn en een dun velletje hebben - maar dat doe je met Veerust toch ook?

linny__93

Berichten: 144
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Hank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 18:47

Kendra schreef:
Sinds vliegenspray geregistreerd moet zijn (met alle kosten van dien), heten veel middelen nu 'geurspray'. Veespray/Tedax/Veerust zijn geregistreerde middelen. Op al die andere sprays wordt niet meer verwezen naar afweer tegen vliegen (dat mag niet), maar ze kunnen net zo effectief zijn en als er geen chemische troep in zit ook veilig voor veulens. Altijd even proberen op een klein stukje, zeer als ze door het haar heen zijn en een dun velletje hebben - maar dat doe je met Veerust toch ook?


Klopt met veerust nog nooit problemen gehad met me andere veulens.
Laatst bijgewerkt door linny__93 op 13-06-21 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

linny__93

Berichten: 144
Geregistreerd: 15-02-14
Woonplaats: Hank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 18:48

Beste allemaal bedankt voor de reactie’s , neem aan dat ik het niet meer bij de bb oid ik mijn regio kan halen dus ga het indien nodig via internet bestellen bedankt allemaal :)

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Vliegenspray veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:43