Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Lava in de paddock, ervaringen?

 
Profiel   

Binnenkort komen de paarden aan huis en voor de natte periodes wil ik graag een paddock aanleggen.

Ik kijk naar paddockplaten, maar las ook wat over lava en dat lijkt ook interessant.

Iemand ervaring met lava?
Denk dan aan waterdoorbaarheid, effect op de hoeven, gemakkelijk uit te mesten, etc.

Ik hoor graag jullie ervaringen :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 18:45 



 
Profiel   

Bokker Malenka heeft lava op (een deel van) haar track.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 19:10 



 
Profiel   

Ik heb het ook ooit ergens een paar m2 op het zand gestrooid. De eerste tijd werkte het perfect, nu - na jaren- is het zand er doorheen gelopen en merk ik er weinig meer van. Je ziet het ook niet meer al komen er bij heel droog weer nog wel eens wat brokjes boven 'drijven'.
Het deel waar het ligt is wel 'harder'/vaster dan de rest en wordt minder snel rul met lange droogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:08 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb het ook ooit ergens een paar m2 op het zand gestrooid. De eerste tijd werkte het perfect, nu - na jaren- is het zand er doorheen gelopen en merk ik er weinig meer van. Je ziet het ook niet meer al komen er bij heel droog weer nog wel eens wat brokjes boven 'drijven'.
Het deel waar het ligt is wel 'harder'/vaster dan de rest en wordt minder snel rul met lange droogte.


Weet je nog hoeveel cm je erop gegooid had in 1e instantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:24 



 
Profiel   

Ik meen iets van 15 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 08:01 



 
Profiel   

Ik wil dit topic graag weer even onder de aandacht brengen. Zijn er nog mensen met ervaring hiermee? Wij zitten ook te denken om een deel van de track van lava te voorzien, maar ben heel benieuwd of en hoe het anderen bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 07:19 



 
Profiel   

Wij zijn uiteindelijk toch voor paddockroosters met drainagezand gegaan, dus kan t je helaas niet zeggen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 08:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen