Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eetbare speld in hooiberg gezocht

 
Profiel   

:+ nou ja, ongeveer :D

Om de poeders als glucobalance en glucosamine te mengen, maakte ik altijd wat slobber van havens Gastro. Mijn paard kan niet tegen luzerne (en esparcette), dit was de enige uitzondering op de regel. Tot nu :Y)

Voer zonder luzerne vinden is een ding, maar hij is tevens gevoelig voor hoefbevangenheid. Dus het product mag ook nog eens een laag suiker/zetmeel percentage hebben.

Tot slot is hij een kieskeurige eter }:0 Met onbeperkt ruwvoer is de interesse in menig grasbrok zeer laag :')

Hij krijgt als balancer de victorious secret (mits met zn Gastro) en ik meet elke maand kruiden voor hem uit.

Wie o wie, kan ons verder helpen aan een brokje, dan wel muesli om slobber van te maken (zonder luzerne en laag in s/z)?

Al geprobeerd en niet geslaagd:
- grasbrok Hartog
- Grasbrok Pavo
- Bietenpulp (speedibeet)
- Metazoa timotexxx
- Metazoa Esparcette
- Coolstance copra
- Pure grasbrok (ook jeuk)

Mogelijke opties waarbij ik twijfel of het smakelijk genoeg is?
- agrobs wiesencobs
- Marstall freizeit
- Marstall havervrij
- Marstall wiesencobs
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:16 



 
Profiel   

Vitalbix heeft een nieuwe variant brok zonder luzerne en nu met Timotheegras


https://vitalbix.com/vitalbix-daily-complete-timothy/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:22 



 
Profiel   

Yes, ken 'm. Ik ben alleen tevreden over de Victorious en een tweede balancer lijkt me wat veel :)
Wat nog wel een optie is, is om te testen of hij deze zonder Gastro eet. Dan is mijn probleem deels opgelost. Ik vind 'm wat te duur om ook als beloningsbrok te geven (daar gaat rustig 400gr doorheen op een dag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:32 



 
Profiel   

je kunt het niet mengen met de victorious?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:34 



 
Profiel   

en de slobber van vitalbix, is dat niks voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:35 



 
Profiel   

Ik mixte glucobalance en glucosamine altijd met Marshall vito, maar zie dat daar 4% lucerne in zit.
Een handje voer was altijd genoeg voor een behoorlijke hoeveelheid slobber en het is echt heel smakelijk (denk ik :+ ) spul, zo rook het iig en mijn pony at het heel goed. Maar een klein beetje zal dan vast al teveel zijn voor de jouwe..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:37 



 
Profiel   

agrobs mash is ook een goede optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:37 



 
Profiel   

Marstall Bergwiesen-Mash
Marstall Gastro

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:40 



 
Profiel   

Pure feed meadow mash? Positieve ervaringen mee en wordt goed gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:45 



 
Profiel   

Poeders met wat water mengen en via een spuit in de mond van je paard stoppen? Dan ben je van het hele probleem af. Sommige paarden komen netjes om hun spuit vragen na een paar dagen als ze het spelletje door hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 18:48 



 
Profiel   

Ik kan deze aanbevelen!

https://www.hoveler.nl/product/pur-gastro/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 19:06 



 
Profiel   

Kinke schreef
je kunt het niet mengen met de victorious?


Die eet hij niet zonder de Gastro :o


Sas_Mon schreef
Poeders met wat water mengen en via een spuit in de mond van je paard stoppen? Dan ben je van het hele probleem af. Sommige paarden komen netjes om hun spuit vragen na een paar dagen als ze het spelletje door hebben.


Het is teveel poeder voor in de spuit. :+


Julia schreef
Pure feed meadow mash? Positieve ervaringen mee en wordt goed gegeten.


Ik ga hem eens opzoeken, thanks!

carone schreef
Marstall Bergwiesen-Mash
Marstall Gastro


Ga ik ook opzoeken, thx!


Linda2B schreef
agrobs mash is ook een goede optie

Ken ik ook nog niet, dat is anders dan de cobs?

Britt schreef
Ik mixte glucobalance en glucosamine altijd met Marshall vito, maar zie dat daar 4% lucerne in zit.
Een handje voer was altijd genoeg voor een behoorlijke hoeveelheid slobber en het is echt heel smakelijk (denk ik :+ ) spul, zo rook het iig en mijn pony at het heel goed. Maar een klein beetje zal dan vast al teveel zijn voor de jouwe..?


Het is wellicht nog een optie om te proberen als het andere niets is. De Gastro is 16% luzerne.


DuoPenotti schreef
en de slobber van vitalbix, is dat niks voor je?

Bevat helaas ook luzerne -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 19:07 



 
Profiel   

Spytgnieskje schreef


Ah de hoveler site had ik al doorzicht, maar deze had ik nog niet gevonden!
Dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 19:08 



 
Profiel   

Pavo is een nieuwe graanvrije slobber aan het ontwikkelen. Mijn pony eet het graag.

Misschien informeren? Ik kan ook een deel van mijn proefpakket verzenden op jou kosten indien gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 19:14 



 
Profiel   

Hier ook fan van de agrobs Mash en de balancer. Bij paardeerlijk hebben ze veel soorten voer ook zonder luzerne en graan. Wellicht daar even kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 19:21 



 
Profiel   

Blue_flower schreef
Pavo is een nieuwe graanvrije slobber aan het ontwikkelen. Mijn pony eet het graag.

Misschien informeren? Ik kan ook een deel van mijn proefpakket verzenden op jou kosten indien gewenst.


Interessant! Wat een lief aanbod!
Ik kan zo op de site nog geen info vinden. Heb jij een ingredientenlijst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 19:22 



 
Profiel   

Equifyt en agrobs hebben een hele lijn zonder luzerne en laag in suiker en zetmeel. https://www.equifyt.com/nl/bestel-onlin ... le/1/174/0

Mijn paarden doen een moord voor een slobber gemaakt van de herbs. Als ik daar eens veel poeder in gooi eten ze het zo op. Maar zupa lusten ze ook graag, dat is meer een echte slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 23:21 



 
Profiel   

agrobs mash is ook een goede optie

Ken ik ook nog niet, dat is anders dan de cobs?

Jazeker, is slobber, wel aan de prijs. Hier staat de uitleg:
https://www.equifyt.com/nl/bestel-onlin ... sh-15kg/39

Ik voer de mash aan mijn te dikke merrie als dagafsluiter, mijn andere twee paarden krijgen dan de Zupa, bevalt ook goed als slobber maar de mash is wel echt heel goed qua samenstelling. De herbs heb ik ook als slobber geprobeerd maar die viel bij mijn diva niet in de smaak.

Verder voer ik de muesli's van Equifyt (pre active en alfalfablend) en die bevallen goed, alles daarvan kun je overigens weken als je wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 23:44 



 
Profiel   

Gewoon pure zemelen en daar een papje van maken? Zou wel je brokjes erdoorheen mengen, want niet ieder paard vind het lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 00:22 



 
Profiel   

Utixo schreef
Gewoon pure zemelen en daar een papje van maken? Zou wel je brokjes erdoorheen mengen, want niet ieder paard vind het lekker.


Vroeger kregen de paarden haver en zemelen bijgevoerd. Toen bestond slobber nog niet eens, of ja je maakt het dus zelf met haver en zemelen. Ik deed er zelf vaak nog stukjes wortel door.
Dus dit zou een goede optie zijn nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 06:04 



 
Profiel   

Gewoon de Victorious secret wat natmaken en dan de poeders erover? Doe ik ook met de vitalbix en gluco balance voor mijn pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 06:16 



 
Profiel   

Veel paarden zijn gek van de vanillesmaak, nu is vanillesuiker geen optie voor je, maar je hebt ook flesjes vloeibare essance/extract. Misschien is dat een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 08:32 



 
Profiel   

Ik zou het gewoon eens met een portie tarwezemelen mengen of een portie sojaschroot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 08:56 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
en de slobber van vitalbix, is dat niks voor je?


Ja, die gebruik ik ook voor het mengen van poedertjes. Wordt hier met smaak gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:04 



 
Profiel   

De slobber van vitalbix zit Luzerne in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen