Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Eetbare speld in hooiberg gezocht

 
Profiel   

Ik geef mijn zeer kieskeurige verzorgpaard senior mash van Equifirst. Hij mag weinig suiker en zetmeel ivm cushing. Dit eet hij graag, en je mengt er makkelijk wat doorheen. het bevat geen luzerne.
https://equifirst.eu/nl/senior-mash
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:48 



 
Profiel   

Heb je al eens geprobeerd om een eetlepel zout door de geweekte grasbrok/bietenpulp te mengen? Nog lekkerder wordt het met wat gekookte lijnzaad en zout :Y)

Maakt het nog uit of je de kruidenmix weg laat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:51 



 
Profiel   

irmaz schreef
Heb je al eens geprobeerd om een eetlepel zout door de geweekte grasbrok/bietenpulp te mengen? Nog lekkerder wordt het met wat gekookte lijnzaad en zout :Y)

Maakt het nog uit of je de kruidenmix weg laat?

Wat een creatieve tip weer. Keltisch zeezout voer ik op hete dagen bij, geen gek idee om eens te proberen. Lijnzaad geef ik ook, dat gaat er ook goed in. Kruiden weg laten maakt eigenlijk geen verschil. Ook geef ik elke maand een psylliumkuur, ook daarvoor is er echt een lekkere slobber/brok-achtig iets nodig :)

MissNienke1 schreef
Ik geef mijn zeer kieskeurige verzorgpaard senior mash van Equifirst. Hij mag weinig suiker en zetmeel ivm cushing. Dit eet hij graag, en je mengt er makkelijk wat doorheen. het bevat geen luzerne.
https://equifirst.eu/nl/senior-mash

MarjanB schreef
Deze kende ik ook niet. De volledige ingredientenlijst kan ik niet vinden en ik zie nergens een suiker/zetmeel percentage. Ik lees in een bokt topic dat het vooral zemelen bevat?

Hier ook fan van de agrobs Mash en de balancer. Bij paardeerlijk hebben ze veel soorten voer ook zonder luzerne en graan. Wellicht daar even kijken?


Dank, daar ga ik even kijken!


Matheno schreef
DuoPenotti schreef
en de slobber van vitalbix, is dat niks voor je?


Ja, die gebruik ik ook voor het mengen van poedertjes. Wordt hier met smaak gegeten.

Hier zit idd ook luzerne in helaas.


stitchlover schreef
Ik zou het gewoon eens met een portie tarwezemelen mengen of een portie sojaschroot.


Suzanne F. schreef
Utixo schreef
Gewoon pure zemelen en daar een papje van maken? Zou wel je brokjes erdoorheen mengen, want niet ieder paard vind het lekker.


Vroeger kregen de paarden haver en zemelen bijgevoerd. Toen bestond slobber nog niet eens, of ja je maakt het dus zelf met haver en zemelen. Ik deed er zelf vaak nog stukjes wortel door.
Dus dit zou een goede optie zijn nu.


Utixo schreef
Gewoon pure zemelen en daar een papje van maken? Zou wel je brokjes erdoorheen mengen, want niet ieder paard vind het lekker.


Hele goeie tips deze, ik denk dat ik hiermee ga beginnen. Ik heb eerder zemelen gevoerd en volgens mij werd dit ook zonder brokje goed gegeten. Is weer wat jaren geleden, dus ik duik even mn 'paardendagboek' in hoe dat werd gegeten.


judithM schreef
Gewoon de Victorious secret wat natmaken en dan de poeders erover? Doe ik ook met de vitalbix en gluco balance voor mijn pony.

De victorious eet hij niet zonder brokje :Y)

Linda2B schreef
Jazeker, is slobber, wel aan de prijs. Hier staat de uitleg:
https://www.equifyt.com/nl/bestel-onlin ... sh-15kg/39

Ik voer de mash aan mijn te dikke merrie als dagafsluiter, mijn andere twee paarden krijgen dan de Zupa, bevalt ook goed als slobber maar de mash is wel echt heel goed qua samenstelling. De herbs heb ik ook als slobber geprobeerd maar die viel bij mijn diva niet in de smaak.

Verder voer ik de muesli's van Equifyt (pre active en alfalfablend) en die bevallen goed, alles daarvan kun je overigens weken als je wilt.

De mash zet ik op de lijst en de muesli's ook. Mooi dat die geweekt kunnen worden. Luzerne is in het engels toch alfalfa? Dan zou die helaas niet lukken.


Veulen84 schreef
Equifyt en agrobs hebben een hele lijn zonder luzerne en laag in suiker en zetmeel. https://www.equifyt.com/nl/bestel-onlin ... le/1/174/0

Mijn paarden doen een moord voor een slobber gemaakt van de herbs. Als ik daar eens veel poeder in gooi eten ze het zo op. Maar zupa lusten ze ook graag, dat is meer een echte slobber.


Herbs zet ik ook op de lijst, samen met de mash. Eens kijken of ik daar proefverpakking van kan vinden. Zupa moet vrij lang geweekt worden toch? Dat zou hier minder praktisch zijn.

DubbelFun schreef
Veel paarden zijn gek van de vanillesmaak, nu is vanillesuiker geen optie voor je, maar je hebt ook flesjes vloeibare essance/extract. Misschien is dat een optie.

Wat een creatieve tip, thanks!

Divoza verkoopt ook een hooibrokje, die werd helaas ook niet goed gegeten, mocht iemand die nog bedenken ;)

Heel erg bedankt voor deze vele tips. Dat had ik niet verwacht! Om te beginnen start ik met zemelen en/of haver, puur vanwege de verkrijgbaarheid en weinig toevoegingen. Als beloningsbrok en/of toch slobber zal ik dan een van onderstaande gaan proberen:

- agrobs mash
- marstal bergwiesen mash
- marstal gastro
- pure meadow mash
- Hoveler pur gastro
- Pavo's graanvrije slobber
- equifit herbs
- equifit alpengrun mash of muesli
- vanille aroma
Optioneel:
- agrobs wiesencobs
- marstall wiesencobs/flakes/chips
- marstall freizeit
- marstall havervrij

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 10:06 



 
Profiel   

Mocht je in de buurt wonen ik heb de agrobs Mash dus als je ff een beetje wil proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 10:39 



 
Profiel   

Ik doe het supersimpel dus misschien heb je dit ook al geprobeerd, maar ik typ het voor de zekerheid toch: ik heb hier een ouwetje staan die gruwelijk kieskeurig is en weinig kan hebben en daarvoor pureer ik stomweg elke dag een wortel of appel met wat water in een ouwe blender die ik op stal gezet heb. Poedertjes erdoor en slobberen maar. Terwijl als ik het met 'echt voer' vermeng, hij het stomweg vertikt te eten.
Als 'ie de blender hoort komt 'ie al naar het hek van z'n paddock en stal. Ons dealtje. Mooi he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:04 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Mocht je in de buurt wonen ik heb de agrobs Mash dus als je ff een beetje wil proberen?


Lief! Echter zag ik in je profiel dat je een heel eind uit de richting woont :+


Eatshay schreef
Ik doe het supersimpel dus misschien heb je dit ook al geprobeerd, maar ik typ het voor de zekerheid toch: ik heb hier een ouwetje staan die gruwelijk kieskeurig is en weinig kan hebben en daarvoor pureer ik stomweg elke dag een wortel of appel met wat water in een ouwe blender die ik op stal gezet heb. Poedertjes erdoor en slobberen maar. Terwijl als ik het met 'echt voer' vermeng, hij het stomweg vertikt te eten.
Als 'ie de blender hoort komt 'ie al naar het hek van z'n paddock en stal. Ons dealtje. Mooi he.


Heel creatief! Hij is gek op wortel. Ik weet alleen niet hoe gelukkig mijn pensionhouder ervan wordt als ze dagelijks moet blenden :')
De dagen dat ik er ben kan dat prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:19 



 
Profiel   

Vooraf een klein voorraadje maken en in de koelkast bewaren moet toch ook kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:54 



 
Profiel   

Coolstance Copra? Dit is op basis van kokos, mijn stelletje vindt het echt suuuper lekker en eet alles wat ik er door heen meng netjes op. Maar het wel een totaal andere smaak, dus ik ken ook paarden die er hun neus voor optrekken. Anders is Agrobs AlpenGrün Müsli misschien nog een optie, dat vinden ze ook erg lekker en is luzerne vrij. Ik bestel altijd bij Rene Wielens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:58 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Vooraf een klein voorraadje maken en in de koelkast bewaren moet toch ook kunnen :)


Zeker een idee! Thanks!


Marlu schreef
Coolstance Copra? Dit is op basis van kokos, mijn stelletje vindt het echt suuuper lekker en eet alles wat ik er door heen meng netjes op. Maar het wel een totaal andere smaak, dus ik ken ook paarden die er hun neus voor optrekken. Anders is Agrobs AlpenGrün Müsli misschien nog een optie, dat vinden ze ook erg lekker en is luzerne vrij. Ik bestel altijd bij Rene Wielens!


At hij eerder ook niet zonder brok. Stalgenootje heeft t nog staan, kan t altijd nog eens testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:08 



 
Profiel   

Equifyt zupa. Hoeft niet bijzonder lang te staan hoor, met warm water is het zo klaar. Ik deed het altijd eerst maken, dan bezig met paard en als ik klaar was kon ik het zo geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:12 



 
Profiel   

Misschien de fibrebeet. Die vinden ze hier erg lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:15 



 
Profiel   

beegee schreef
Equifyt zupa. Hoeft niet bijzonder lang te staan hoor, met warm water is het zo klaar. Ik deed het altijd eerst maken, dan bezig met paard en als ik klaar was kon ik het zo geven.


Ah ik las op de site een half uur :)


pluisbeer schreef
Misschien de fibrebeet. Die vinden ze hier erg lekker


Daar zit helaas luzerne in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:47 



 
Profiel   

Half uur is toch niet lang? Even met je ogen knipperen en het is al voorbij, zeker als je op stal bent. Als je direct het voer klaarmaakt en daarna dingen gaat doen, kun je het daarna voeren. Eventueel klaarzetten voor de dag er na? Als je dat ergens koel kunt bewaren op stal. Emmertje maken, volgende dag geven en meteen nieuwe emmer maken voor de dag erna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:52 



 
Profiel   

Ik ben heel erg tevreden over de producten van Höveler, heb heel lang de kruidenmuesli gevoerd (voor jou geen optie, want luzerne). Ik ben nu overgestapt op St. Hyppolyt. Deze hebben een speciale lijn voor paarden met stofwisselingsproblemen (waaronder hoefbevangenheid) en de muesli die ik nu heb, ziet er echt uit als versnipperde kruiden, ruikt super lekker en de paarden zijn er helemaal gek van. Ze hebben ook verschillende zonder luzerne, maar de site is in 100 verschillende talen, behalve in Nederlands, maar ze leveren wel naar Nederland. Wellicht is dat een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 13:00 



 
Profiel   

Citaat
Citaat
Equifyt en agrobs hebben een hele lijn zonder luzerne en laag in suiker en zetmeel. https://www.equifyt.com/nl/bestel-onlin ... le/1/174/0

Mijn paarden doen een moord voor een slobber gemaakt van de herbs. Als ik daar eens veel poeder in gooi eten ze het zo op. Maar zupa lusten ze ook graag, dat is meer een echte slobber.


Herbs zet ik ook op de lijst, samen met de mash. Eens kijken of ik daar proefverpakking van kan vinden. Zupa moet vrij lang geweekt worden toch? Dat zou hier minder praktisch zijn.


Zupa doe ik inderdaad een half uur met heet water uit de koker. Vond dat zelf ook wel redelijk lang. De herbs doe ik 10 minuten met kraan warm water. Vind dat nog wel te doen kwa tijd.

Paardeerlijk verkoop de proefzakjes. Zag dat ze nu even uitverkocht zijn, maar misschien een handige:
https://www.paardeerlijk.nl/a-60306549/ ... escription

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 15:44 



 
Profiel   

beegee schreef
Half uur is toch niet lang? Even met je ogen knipperen en het is al voorbij, zeker als je op stal bent. Als je direct het voer klaarmaakt en daarna dingen gaat doen, kun je het daarna voeren. Eventueel klaarzetten voor de dag er na? Als je dat ergens koel kunt bewaren op stal. Emmertje maken, volgende dag geven en meteen nieuwe emmer maken voor de dag erna.


Als je zelf voert is dat idd niet lang, maar als er een praktischere en snellere manier is kies ik daarvoor. Ik zit er niet perse om te springen om mn PH extra gedoe te geven. Gelukkig zijn er nog andere opties :o

Siesjuh schreef
Ik ben heel erg tevreden over de producten van Höveler, heb heel lang de kruidenmuesli gevoerd (voor jou geen optie, want luzerne). Ik ben nu overgestapt op St. Hyppolyt. Deze hebben een speciale lijn voor paarden met stofwisselingsproblemen (waaronder hoefbevangenheid) en de muesli die ik nu heb, ziet er echt uit als versnipperde kruiden, ruikt super lekker en de paarden zijn er helemaal gek van. Ze hebben ook verschillende zonder luzerne, maar de site is in 100 verschillende talen, behalve in Nederlands, maar ze leveren wel naar Nederland. Wellicht is dat een optie?

Dank, ik ga eens kijken!


Veulen84 schreef
Citaat

Herbs zet ik ook op de lijst, samen met de mash. Eens kijken of ik daar proefverpakking van kan vinden. Zupa moet vrij lang geweekt worden toch? Dat zou hier minder praktisch zijn.


Zupa doe ik inderdaad een half uur met heet water uit de koker. Vond dat zelf ook wel redelijk lang. De herbs doe ik 10 minuten met kraan warm water. Vind dat nog wel te doen kwa tijd.

Paardeerlijk verkoop de proefzakjes. Zag dat ze nu even uitverkocht zijn, maar misschien een handige:
https://www.paardeerlijk.nl/a-60306549/ ... escription


Hou ik in de gaten, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 16:29 



 
Profiel   

En agrobs alpengruen muesli? Zit t ook niet in en vond mijn paard errugggg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 18:09 



 
Profiel   

Hier werkt het prima om een wat grotere hoeveelheid lijnzaadolie door de brokjes te doen, waar de poeders dan aanpakken.....vinden ze heerlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 18:19 



 
Profiel   

beegee schreef
En agrobs alpengruen muesli? Zit t ook niet in en vond mijn paard errugggg lekker.


Yes heb ik op mn lijstje!


Vleddertje1 schreef
Hier werkt het prima om een wat grotere hoeveelheid lijnzaadolie door de brokjes te doen, waar de poeders dan aanpakken.....vinden ze heerlijk..


Ook al geprobeerd, maar helaas :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 18:43 



 
Profiel   

https://www.equifyt.com/nl/bestel-onlin ... le/1/174/0

Equifyt heeft meerdere dingen zonder luzerne. Ik geef mijn paard zelf de equifyt herbs voor haar poedeltjes, dat laat ik ca. 10-15 minuten weken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 22:37 



 
Profiel   

Ik heb een hele periode vanalles bij moeten geven aan mijn knuffelkneus. Ik gaf alles in een beetje slobber, hij moest het even leren eten maar daaarna deed hij er een moord voor. Ik maak er dan ook schandalig ongegeneerd reclame voor. (en heb niet eens aandelen.)

Marstall Bergwiesen-Mash – De graan- en melassevrije, suikerarme en licht verteerbare slobber! Rijk aan darmactieve, intelligente Marstall Previta-vezels met bewezen, prebiotische werking.
Zonder toegevoegde suiker, vitaminen en mineralen.

Als warme, graanvrije slobber een smakelijke afwisseling in het winterrantsoen van paarden met een gevoelige stofwisseling. Door koud water toe te voegen is Bergwiesen-Mash ook zeer geschikt als koele verfrissing in de zomer.

- Graan- en melassevrij
- Zetmeel- en suikerarm
- Glutenvrij
- Licht verteerbaar
- Prebiotisch, verzorgt de darm
- Zonder toegevoegde vitaminen en mineralen
- Kan warm en koud gevoerd worden
- Speciaal voor paarden met voedingsgerelateerde stofwisselingsproblemen die zonder granen gevoerd moeten worden

Samenstelling
Gras, gedroogd bij hoge temperaturen (van Allgäu blijvend grasland) (35,00%), linnenextractiemeel (22,50%), appelpulp, gedroogd (21,00%), lijnzaad (10,00%), gedroogd cichoreipulp, kruiden (brandnetel, eucalyptus, Koriander, venkelzaad, heemstbladkruid, tijm, kamille, fenegriek, berkenblaadjes, anijs, sparrennaalden, kruiskruid, karwij, salie, jeneverbessen, knoflook) (2,00%), plantaardige olie uit koolzaad, raff. (2,00%), calciumcarbonaat (0,80%), granen, biergist (0,80%), goudsbloembloemen, fenegriekzaden (gemalen), natriumchloride

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 22:35 



 
Profiel   

goldyc schreef
https://www.equifyt.com/nl/bestel-onlin ... le/1/174/0

Equifyt heeft meerdere dingen zonder luzerne. Ik geef mijn paard zelf de equifyt herbs voor haar poedeltjes, dat laat ik ca. 10-15 minuten weken

Sorry dat ik een ouder topic even leven in blaas maar voor de volledigheid wil ik mijn laatste bevinding hier even toevoegen.

Volgens de site van Equifyt zou hun Herbs Luzernevrij zijn maar op het label aan de zak staat bij de opgegeven voedermiddelen wel Luzerne vermeld.
Als iemand dus echt op zoek is naar volledig luzernevrij zou ik Equifyt Herbs niet nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:39 



 
Profiel   

Ik voer Victorious Secret met een halve schep Agrobs muesli. En dat eet ook de fijnproever hier prima.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen