Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies gevraagd: Buitenstallen laten bouwen?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

We zijn aan het oriënteren om een huis te kopen waar de paarden aan huis kunnen worden gestald. Om deze reden win in graag jullie advies in wat betreft het bouwen van stallen. Ik zou 4 of 5 buitenstallen willen laten plaatsen van 3,5x3,5m met een overkapping van 1m en een aaneengesloten dichte opslag van 4,5x6m ongeveer. Regio Venlo.

Door wie hebben jullie je stallen laten bouwen? Hoe is dit bevallen? Hoe lang duurde de bouw? Wat waren de kosten ongeveer? Heb je hier misschien foto’s van?

Alvast bedankt voor de informatie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 09:28 



 
Profiel   

Ik heb stallen van Ascot en die staan ondertussen al 25 jaar en dat is ze goed aan te zien ook.
De stallen zijn van betonnen palen waartussen betonnen elementen geschoven worden. Sommige van die elementen zijn gescheurd/gebroken en het geheel ziet er niet zo fraai meer uit. De bouw was in één dag gebeurd (2,5 stal) en de prijs is na die tijd niet meer relevant :)

Als ik het over mocht doen zou ik nu stallen van kunststof laten zetten met een geïsoleerd metalen dak, want de afvoer van die standaard golfplaten die op asbest lijken geeft veel problemen omdat ze na al die tijd niet meer kunnen zien dat het asbestvrij is en je dus met verklaringen en afvoerkosten komt te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 09:37 



 
Profiel   

[ img ]

Bij Bedaf. Volgens mij was de betonplaat 8.000 euro (niet door stallenbouwer), stallen in elk geval 26.000 euro (4 stallen 3,5 x 3,5 m, dichte zadelkamer en open ruimte voor voer en poetsen, excl. palen, excl. elektra/water en excl. montage. Reken voor die zaken nog een paar duizend euro extra. Is ook al wat jaren geleden, dus de materiaalprijzen kunnen anders zijn. Het dak bestaat uit geïsoleerde sandwichpanelen en 2 stallen hebben een dubbel luik met gelaagd glas en spijlen. De andere twee stallen hebben er één. O, en de rubberen puzzelmatten heb ik ook niet meegerekend. Dat tikt ook nog best aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 09:48 



 
Profiel   

De kosten zijn eigenlijk niet aan te geven op dit moment (tenzij je zeer recent een stal hebt gebouwd). De prijzen zijn sky high gegaan. Een simpele cls was anderhalf jaar geleden (inkoop) €1,60 per meter. Nu meer dan 3,50 per meter.

Als wij onze stal niet vorig jaar maar dit jaar hadden gebouwd, dan waren we meer dan het dubbele kwijt geweest…. Wij hebben zelfbouw gedaan, dus kan je verder niet adviseren. Behalve dan offertes opvragen en recensies lezen. Wij hebben uiteindelijk voor zelf bouwen gekozen omdat we veel meer stal kregen voor minder geld op die manier. Maar dat moet je kunnen en willen en vooral tijd voor hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 10:17 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties tot zo ver! Ik lees graag nog meer ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 20:14 



 
Profiel   

Wij hebben nu 3 jaar een stal met schuur en overkapping staan van dit bedrijf: https://www.horsestables.nl

Heel tevreden over! Vloer door ander bedrijf laten maken. En hun hebben de stal in ik meen 1 dag gezet.
Bijna alles wordt al zo ver mogelijk in elkaar gezet geleverd.

Hebben de stal wel zelf nog gebeitst omdat deze anders verweert. Maar zijn er zeker tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 20:35 



 
Profiel   

Je kan eens bij Prubo informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 21:04 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bedaf, 3 kunststof stallen van 3 5 x 3,5 en een hooiopslag van 3 x 3, deze is later door Bedaf bijgeplaatst.. Staan nu 4 jaar en nog als nieuw.
Plaatsen duurde 1 dag voor de stallen, als de hooiopslag ook in 1x geplaatst had moeten worden, hadden ze dat ook makkelijk gered.
Kosten; vraag een gratis offerte, ze helpen je graag!

Wij hebben voor het bouwen van de stallen extra (sloop)meters moeten bijkopen van een stoppende varkensboer.
Vloer hebben we zelf gelegd, zijn stelconplaten van een stoppende boer.
Electra en water hebben we zelf laten aa leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 22:03 



 
Profiel   

Ik ben wel nieuwsgierig; hoe leg je water en electra aan bij stelconplaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 22:18 



 
Profiel   

Wij hadden van tevoren alles aangelegd en op 1 punt naar boven laten komen.
1 hoek uit een plaat en die is daar als eerste gelegd en de andere platen daar tegenaan.
De stal is ook vanuit die hoek gebouwd (alles kwam in 1 hoek binnen in het schuurgedeelte), wij hebben er ook 1 van horsestables.
Deze hebben wij (foto is van de site, niet van mijn schuur).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 22:23 



 
Profiel   

weslyjune schreef
Ik ben wel nieuwsgierig; hoe leg je water en electra aan bij stelconplaten?


Zorgen dat je een loze leidingen onder de platen legt of zoals in ons geval het voorwerk hebben gedaan en alle leidingen op 1 hoekpunt naar boven laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 22:39 



 
Profiel   

Ik ben ook erg tevreden over Bedaf. Ze komen overigens uit Achtmaal (N-B). Ik heb geen complete buitenstal gezet maar wel buitenwanden van hen in gebruik. Aardige mensen, goeie prijs kwaliteit verhouding. Ze denken goed met je mee en kunnen alles op maat voor je maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 00:11 



 
Profiel   

Niello schreef
Je kan eens bij Prubo informeren.


Heb hier m’n stallen van en ben er heel tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 09:35 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Ik wil binnenkort wat offertes op gaan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 21:41 



 
Profiel   

Zijn er nog meer mensen met ervaringen/adviezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:52 



 
Profiel   

Goede ervaringen met rutjes stallenbouw. Eerste huis had ik bedaf, nooit meer! Buren 4 jr geleden stal van bedaf ook alleen ellende die nog steeds niet is opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 18:39 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie! Wat voor problemen ben je tegenaan gelopen bij bedaf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 09:59 



 
Profiel   

Wij zitten helemaal niet in de buurt van Bedaf, maar hebben er nooit problemen mee gehad. Toen we stormschade hadden (windveren waren eraf geslagen, bovenluik met glas kapot gewaaid en nog wat dingen), kwamen ze snel om het weer te repareren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 10:03 



 
Profiel   

Dat is fijn om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:59 



 
Profiel   

Hier alles van Bedaf. En echt super geholpen.
Stal wand in de schuur met twee kasten. Overkapping achter de schuur. En nog een inloop stal 3 meter lang 2,5 meter diep.

Alles netjes op tijd geleverd en zelf geplaatst. Maar altijd goed geholpen als we vragen hadden of als we ergens niet uit kwamen.
1 ding bleek niet te passen en alles netjes opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:46 



 
Profiel   

Ik heb het Texasmodel van Horsestables bv. Stond in minder als een dag en ik ben er nu al een paar jaar dolblij mee. Nette prijzen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:03 



 
Profiel   

We zijn toendertijd ook bij Bedaf geweest. Aardige mensen, maar reageerden steeds niet op onze mails. We zijn toen naar een ander gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:13 



 
Profiel   

Ik heb mijn buitenstallen bij Dekker stal en contructie vandaan via deze site https://www.paardenstallen.nu
Hebben alles in 1x dag geplaatst, wordt goed meegedacht en na stormschade was het na 1 dag weer gemaakt.
Als ondergrond had ik ook stelconplaten gelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:25 



 
Profiel   

Bedankt! Hoe is er bij jullie gefundeerd en geïsoleerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:16 



 
Profiel   

Beide niet.
Hier zijn betonpalen 50 cm de grond in gegaan en daar zijn betonnen elementen in geschoven. Die kún je laten bekleden met watervast multiplex aan de binnenkant en Douglas hout aan de buitenkant, maar at heb ik niet. Ook het dak is niet geïsoleerd.
De bodem in stal is gewoon betegeld met stoeptegels en daar op rubber matten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen