Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een eigen zadelkast maken!

 
Profiel   

Helaas kunnen we op stal geen zadels kwijt en hebben mijn vriend en ik nog geen eigen huis waar we alles kunnen neerleggen. Gelukkig mogen we het tuinhuisje van zijn ouders onze paarden spullen kwijt. Helaas word de zadelsteun te veel gebruikt om andere spullen op te leggen en met het oog op volgend jaar een nieuw zadel wilde ik het toch allemaal wat meer op orde leggen. Natuurlijk kwamen mijn partner en ik hier gisteravond mee dus vandaag zijn we naar de gamma geweest voor materiaal.

Hier was ik dus niet zo blij mee :Y)
[ img ]

En deze hoek word omgetoverd tot zadelkast.

[ img ]

Dit is de afmeting schets

[ img ]

En dit was onze inspiratie foto

[ img ]

We hopen vandaag het geraamte nog af te krijgen. Ik zal in dit topic het proces blijven updaten. *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 13:47 



 
Profiel   

Oh gaaf! Ik volg gezellig mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 13:50 



 
Profiel   

Goed idee!! Hoe ga je dit aanpakken & is het veel gedoe? Ik moet ook nog een zadelkast en zelf maken is wel gaaf :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 13:51 



 
Profiel   

Ik heb dit model destijds besteld (ik had geen zin om het zelf te doen :') ), minus de plank onder het zadel, en één brede plank bovenin in plaats van het doorgetrokken scheidingswandje. Heel fijn model, en de diepe deuren zijn ook heel handig. :j
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Welk materiaal ga je gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:11 



 
Profiel   

CastaMickey schreef
Goed idee!! Hoe ga je dit aanpakken & is het veel gedoe? Ik moet ook nog een zadelkast en zelf maken is wel gaaf :j


Ik heb gelukkig een zeer handige vriend bij mijn zijde. Het is vooral uitzoeken wat je nodig hebt en de afmetingen. Daarna is het een kwestie van op maat zagen en in elkaar zetten.

We gaan na de start van de F1 race beginnen met het geraamte. De planken aan de buitenkant komen een andere keer want dan moeten we even met de trailer naar de gamma rijden.

Dit zijn de latjes voor het geraamte

[ img ]

Eerst even de stalling uitruimen, planken en zadelsteun van de muur af en met de bezem er doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:11 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ik heb dit model destijds besteld (ik had geen zin om het zelf te doen :') ), minus de plank onder het zadel, en één brede plank bovenin in plaats van het doorgetrokken scheidingswandje. Heel fijn model, en de diepe deuren zijn ook heel handig. :j
Ik ben benieuwd naar het resultaat! Welk materiaal ga je gebruiken?


Voor het geraamte hebben we het goedkoopste ongeschuurde vuurhout van de gamma gehaald.


[ img ]

De planken worden ook zo goedkoop mogelijk maar die moeten we nog een keer halen.

Schroeven

[ img ]

Scharnieren

[ img ]

Handvat

[ img ]

Slot

[ img ]

En een gordijnrails voor mijn steeds groter wordende dekjes collectie :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:19 



 
Profiel   

De huidige tussenstand

[ img ]

We hebben de kast nu 2.10m hoog gemaakt in plaats van 2.00m. De latjes waren al 2.10 en het paste in de berging dus onder het motto te lui om te zagen is die wat hoger.

Kwamen er wel achter dat de deur links niet open kan zoals we dachten :+
Maar kunnen de andere kast nog schuiven dus dan heb je links toch plaats genoeg om de deur te kunnen openen.

Ook kwamen we er achter dat de vloer belachelijk scheef is maar zolang je er niet met de waterpas langs komt zal het niet zo deren. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 16:52 



 
Profiel   

Leuk dat je zelf een kast maakt, maar bedankt je wel dat een scheve vloer op alles door gaat werken; je houten konstruktie gaat scheefzakken, de deuren sluiten niet meer etc.
Best werk je met stelvoetjes (of blokjes) onder de staanders om de boel toch waterpas te zetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen