Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zou jij doen?

 
Profiel   

Ik hoop dat dit topic op de goede plek staat.

Hoi!

Ik zit een beetje met een dilemma, ik sta nu ongeveer een jaar op onze pensionstal maar heb het hier niet echt naar mijn zin (het is echt onwijs druk, staan meer dan 100 pensionpaarden, en ik vind het gewoon te druk voor mezelf). En nu heb ik de mogelijkheid om te verhuizen.

De situatie nu:
- 24/7 op het gras (ze zijn gevoelig voor hb dus dit is voor mij echt een minpunt, maar is helaas geen andere mogelijkheid op deze stal)
- 2 buitenbakken waarin gemend mag worden
- 5 minuten van mijn huis
- niet echt uitrijmogelijkheden
- 1 dag in de week een mestdag

De stal waar ik naar toe kan verhuizen:
- 's nachts op stal en overdag kunnen ze jaarrond op de paddock (echt een pluspunt)
- direct tegenover het bos
- zelf hooi voeren (voor mij ook een pluspunt want zo kan ik ze precies geven wat ze nodig hebben zonder dat ze te dik worden.)
- Binnen buiten zetten volgens schema
- Mag ook in de bak gemend worden
- 15 minuten van mijn huis

Nu is het zo dat er voor nu op de 'nieuwe' stal eigenlijk maar 1 plekje is, ik sta wel op de wachtlijst maar ik heb geen idee hoelang dat gaat duren. Ik twijfel ontzettend of ik alvast 1 van de pony's daarheen verhuis en dat ik de ander nog op de oude stal laat staan, ze staan daar ook meer dan prima, is een nette stal en heb een verzorger die 3 dagen komt. Plan is om dan zelf 2 dagen nog te gaan.

De reden dat ik zo twijfel is omdat ik op de huidige stal zodanig mijn motivatie ben verloren dat ze nu eigenlijk meer staan te grasmaaien als dat ik wat met ze doe. En dat vind ik zonde, het kost allemaal genoeg en uiteindelijk heb ik geen paarden gekocht om niks mee te doen.

Het lastige vind ik dat ik voor de huidige stal 4 jaar op de wachtlijst heb gestaan (wilde altijd ontzettend graag hier staan) en nu sta ik er en vind ik het niks. Ik heb het een jaar aangekeken maar ik ben echt tot die conclusie gekomen. Hiervoor heb ik altijd op kleine stallen gestaan, super naar mijn zin gehad maar er mocht niet in de bak gemend worden (echt een eis voor mij omdat ik goed wil trainen voor de wedstrijden/mijn wekelijkse lessen daarin rijd).

Sorry als het een beetje een warrig verhaal is geworden. Ik ben super enthousiast over de 'nieuwe' stal maar twijfel nog een beetje waar ik goed aan doe, zouden ze beide tegelijk kunnen verhuizen zou ik zo verhuizen. Maar er kan er voor nu maar 1 verhuizen.

Waar zouden jullie voor kiezen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 11:56 



 
Profiel   

Ik zou het zelf ontzettend onhandig vinden om de paarden op 2 plekken te hebben. Ook met je spullen is dat eigenlijk niet heel praktisch. Zit de kans erin dat er op korte termijn een tweede plekje vrijkomt op de nieuwe stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:04 



 
Profiel   

Ik zou de ene pony alvast verhuizen, de kans lijkt me redelijk klein dat er 2 plekken tegelijk vrij komen? Als je nu die plek laat gaan, dan moet je misschien weer lang wachten tot er terug 1 plek vrijkomt en dan heb je weer hetzelfde dilemma en schiet er niks op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:05 



 
Profiel   

Marjo schreef
Ik zou het zelf ontzettend onhandig vinden om de paarden op 2 plekken te hebben. Ook met je spullen is dat eigenlijk niet heel praktisch. Zit de kans erin dat er op korte termijn een tweede plekje vrijkomt op de nieuwe stal?

@Kiwiaa

Nee die kans zit er eigenlijk niet in. Daarom twijfel ik onwijs, als ik het plekje laat gaan ben ik bang dat ik onwijs veel spijt ga krijgen.

Qua spullen is het gelukkig niet zo'n probleem, de sulky gaat mee naar de nieuwe stal en het zadel blijft bij de andere pony op stal want die word nu eigenlijk alleen onder het zadel gereden. De pony die ik wil verhuizen is ook niet beleerd ohz maar alleen voor de wagen. De leasers hebben zelf borstels liggen in mijn kast en de dekens heb ik allemaal dubbel, ze hebben beide eigen dekens. Dus die kan ik gewoon meenemen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:14 



 
Profiel   

Deemiii schreef
Marjo schreef
Ik zou het zelf ontzettend onhandig vinden om de paarden op 2 plekken te hebben. Ook met je spullen is dat eigenlijk niet heel praktisch. Zit de kans erin dat er op korte termijn een tweede plekje vrijkomt op de nieuwe stal?

@Kiwiaa

Nee die kans zit er eigenlijk niet in. Daarom twijfel ik onwijs, als ik het plekje laat gaan ben ik bang dat ik onwijs veel spijt ga krijgen.

Qua spullen is het gelukkig niet zo'n probleem, de sulky gaat mee naar de nieuwe stal en het zadel blijft bij de andere pony op stal want die word nu eigenlijk alleen onder het zadel gereden. De pony die ik wil verhuizen is ook niet beleerd ohz maar alleen voor de wagen. De leasers hebben zelf borstels liggen in mijn kast en de dekens heb ik allemaal dubbel, ze hebben beide eigen dekens. Dus die kan ik gewoon meenemen ook.


Nou dan zou ik het wel weten. Deze ponyu verhuizen en zelf hopelijk de lol er weer in terug vinden. De andere pony laten staan totdat er een plekje komt en daar kan de leaser dan mee rijden (en jij af en toe langsgaan) lijkt me prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:19 



 
Profiel   

Deemiii schreef
Marjo schreef
Ik zou het zelf ontzettend onhandig vinden om de paarden op 2 plekken te hebben. Ook met je spullen is dat eigenlijk niet heel praktisch. Zit de kans erin dat er op korte termijn een tweede plekje vrijkomt op de nieuwe stal?

@Kiwiaa

Nee die kans zit er eigenlijk niet in. Daarom twijfel ik onwijs, als ik het plekje laat gaan ben ik bang dat ik onwijs veel spijt ga krijgen.

Qua spullen is het gelukkig niet zo'n probleem, de sulky gaat mee naar de nieuwe stal en het zadel blijft bij de andere pony op stal want die word nu eigenlijk alleen onder het zadel gereden. De pony die ik wil verhuizen is ook niet beleerd ohz maar alleen voor de wagen. De leasers hebben zelf borstels liggen in mijn kast en de dekens heb ik allemaal dubbel, ze hebben beide eigen dekens. Dus die kan ik gewoon meenemen ook.


Dan zou ik gewoon gaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:44 



 
Profiel   

Ik zou er ook gewoon voor gaan dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:29 



 
Profiel   

Gaan! Spullen pakken en lekker naar nieuwe plekje verhuizen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:47 



 
Profiel   

Deemiii schreef
Ik hoop dat dit topic op de goede plek staat.

Hoi!

Ik zit een beetje met een dilemma, ik sta nu ongeveer een jaar op onze pensionstal maar heb het hier niet echt naar mijn zin (het is echt onwijs druk, staan meer dan 100 pensionpaarden, en ik vind het gewoon te druk voor mezelf). En nu heb ik de mogelijkheid om te verhuizen.

De situatie nu:
- 24/7 op het gras (ze zijn gevoelig voor hb dus dit is voor mij echt een minpunt, maar is helaas geen andere mogelijkheid op deze stal)
- 2 buitenbakken waarin gemend mag worden
- 5 minuten van mijn huis
- niet echt uitrijmogelijkheden
- 1 dag in de week een mestdag

De stal waar ik naar toe kan verhuizen:
- 's nachts op stal en overdag kunnen ze jaarrond op de paddock (echt een pluspunt)
- direct tegenover het bos
- zelf hooi voeren (voor mij ook een pluspunt want zo kan ik ze precies geven wat ze nodig hebben zonder dat ze te dik worden.)
- Binnen buiten zetten volgens schema
- Mag ook in de bak gemend worden
- 15 minuten van mijn huis

Nu is het zo dat er voor nu op de 'nieuwe' stal eigenlijk maar 1 plekje is, ik sta wel op de wachtlijst maar ik heb geen idee hoelang dat gaat duren. Ik twijfel ontzettend of ik alvast 1 van de pony's daarheen verhuis en dat ik de ander nog op de oude stal laat staan, ze staan daar ook meer dan prima, is een nette stal en heb een verzorger die 3 dagen komt. Plan is om dan zelf 2 dagen nog te gaan.

De reden dat ik zo twijfel is omdat ik op de huidige stal zodanig mijn motivatie ben verloren dat ze nu eigenlijk meer staan te grasmaaien als dat ik wat met ze doe. En dat vind ik zonde, het kost allemaal genoeg en uiteindelijk heb ik geen paarden gekocht om niks mee te doen.

Het lastige vind ik dat ik voor de huidige stal 4 jaar op de wachtlijst heb gestaan (wilde altijd ontzettend graag hier staan) en nu sta ik er en vind ik het niks. Ik heb het een jaar aangekeken maar ik ben echt tot die conclusie gekomen. Hiervoor heb ik altijd op kleine stallen gestaan, super naar mijn zin gehad maar er mocht niet in de bak gemend worden (echt een eis voor mij omdat ik goed wil trainen voor de wedstrijden/mijn wekelijkse lessen daarin rijd).

Sorry als het een beetje een warrig verhaal is geworden. Ik ben super enthousiast over de 'nieuwe' stal maar twijfel nog een beetje waar ik goed aan doe, zouden ze beide tegelijk kunnen verhuizen zou ik zo verhuizen. Maar er kan er voor nu maar 1 verhuizen.

Waar zouden jullie voor kiezen?


ik zou gewoon gaan 1 van je paarden die de meeste spullen heeft op de nieuwe plek zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 14:55 



 
Profiel   

gaaaaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 14:57 



 
Profiel   

Zeker gaan hoor!

Nu kan je nog, straks niet meer… en jij en je pony hebben meteen een goed plekje. Voor de ander komt er vast snel een plek! En misschien kan je als je daar staat ook aangeven dat je in deze situatie zit. Wie weet wat ze voor je kunnen betekenen!
En natuurlijk gewoon hopen dat er snel een plekje vrij komt.

Maar voor nu zou ik denken: Waar wacht je nog op? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 15:27 



 
Profiel   

Kunnen ze niet samen in een box?
Ik zou alvast 1 verhuizen dan heb je ook veel meer kans dat als er nog een plekje vrij komt, die ook voor jou is

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 15:30 



 
Profiel   

Ik zou ook verhuizen met die ene pony. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 15:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen