Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

shetlander kopen op de Zuidlaren markt

 
Profiel   

Jennyj01 schreef
Daan13 schreef
Vorige keer heb ik bedragen gehoord van 400,-

Echt bizar hoog voor een shetter.

Wat ze dit jaar doen is geen pijl op te trekken.

Gewoon heen gaan,vragen en onderhandelen.

En vooral goed kijken.


Ik vind dat het eindelijk normale prijzen zijn voor een pony. Heb me jaren verbaasd dat ze net zo duur waren als een ikea boekenkast.

Voor bij een particulier vindt ik die prijs vrij normaal maar voor op de markt vindt ik het vrij prijzig omdat er vaak wat mis is met die shetlanders
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:01 



 
Profiel   

Ligt mss aan welke markt je bezoekt maar de markt waar mijn ponys vandaan komen komen vooral veel hobbyboertjes en fokkers uit de regio. Er staan heel weinig kneusjes waar iets mee is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:17 



 
Profiel   

Lissaaaa16 schreef
Voor bij een particulier vindt ik die prijs vrij normaal maar voor op de markt vindt ik het vrij prijzig omdat er vaak wat mis is met die shetlanders


Dan moet je je afvragen of je er wel zo één wilt hebben.

Ga gewoon op zoek bij een goede fokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:58 



 
Profiel   

Marigold schreef
Dit jaar zijn er geen opkopers uit Italië en dergelijke. Misschien is het aanbod overdag daardoor wat ruimer dan anders?
Omdat de opkopers niet heel vroeg al groepen ponys opkopen.

Hoe weet je dat zo zeker? Omdat er geen directe export vanaf de markt mogelijk is?

Ze zullen er vast wel zijn, die vinden wel een andere weg om aan de exportpapieren te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:31 



 
Profiel   

Jeetje wat word er veel geroepen wat gewoon niet waar is. Jonge shet veulens worden vaak als partij opgekocht door handelaar en die gaan mee de markt op. Dus dat ponytje wat je koopt had je net zo goed van de fokker af kunnen halen het blijft dezelfde pony. Fokkers willen vaak alles in 1 en geen particulieren vandaar de aanloop van die shetten op de markt.

Het zijn geen corona prijzen, corona heeft het versneld maar de prijzen stijgen al langer

Daarnaast is er een pony te kort. Er word minder gefokt (en dat is toch wat iedereen wil om het even breder te bekijken 'broodfok') ja dan worden ze dus duurder.
Daarnaast was dekking shet altijd incl BTW etc sinds een jaar of 2 is dat excl dus zit je snel al rond de 180/200 voor een dekking! Tja... Ik vind het eerlijke prijzen.

Geen geld uit willen geven maar wel op de eerste rang willen zitten!


Hier shet veulen 425, - duur? Misschien maar is wel 2 x al ontwormd, enkele keren al bij gevijld, opgevoed en paspoort /chip in orde en zelfs Ingeënt.... Reken maar uit wat die mijn nog opbrengt.
Moeder heeft in dracht extra brok gekregen dus maak maar een rekensom


Export gaat gewoon gewoon door hoor ik van vaste handelaren mag niet op de markt zelf maar dus wel buiten de markt om

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 15:43 



 
Profiel   

Even een slotje om te kijken hoe het zit met de accounts.

Probleem opgelost, slotje gaat er weer af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 23:00 



 
Profiel   

Vanmiddag zien staan op horses.nl:

De Paardenmarkt in Zuidlaren gaat dit jaar weer door, maar wel met een aantal aanpassingen. Zo wordt het publiek geweerd bij de paarden, is er geen vrije markt en zal er geen export plaatsvinden.

Ik denk dus niet dat je er een paard zal kunnen kopen, omdat het alleen voor vastee handelaren zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 19:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen