vitamunch, waar nog te krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

vitamunch, waar nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 16:45

Mijn paarden krijgen op stal een "assortiment" aan kruiden/hooi blokken aangeboden naast het gewone hooi en de bak met hartog digest en grasmix gemengd. De vitamunch lijkt onmogelijk te verkrijgen in België, bij alle sites die ze verkopen vang ik bot wanneer ik wil afrekenen. :\ Dan kan ik of mijn land niet selecteren of er komt een melding dat er producten in mijn winkelwagen liggen die niet naar mijn land verzonden worden. >;)

dus, bokt... Weet één van jullie nog waar ze te verkrijgen zijn?

Indien iemand nog andere kruiden/hooi blokken weet (liefst waar ook iets van wortel of appel in zit) dan mogen die ook altijd gemeld worden.
Bekend zijn:
Agrobs pre alpin
timothee blokken (Dtails)
Standaard luzerne blokken
Havens brix
Cavalor vitacrunch
Esparcette blokken (Dtails)
Hipotonic (al kan ik de wortel en appelsmaak ook niet meer vinden.)
Delizia hayswing (eveneens moeilijk om de smaakjes te vinden en gezien ze onbeperkt hooi en de mix hebben vind ik de "natuur" geen toevoeging.)

edit: zal je net zien. De hipotonic heb ik nu bij agradi gevonden. _O-

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: vitamunch, waar nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:38

Vitamunch zijn van die samengeperste grote blokken toch hé?

Ik voer Green Bites van Green Animal Feeds, ik haal deze bij Mijten (heb het geluk niet ver van Mijten zelf te wonen, want de verkooppunten van Mijten dichterbij hebben die Green Bites ook niet).
Verder heb je Havens Brix (noem je zelf ook al) maar de enige verdeler hier in de buurt is nooit open op een moment dat ik zou kunnen gaan, is wel populair bij stalgenoten en lijkt me een mooi product.
De Haychuncks van Pavo kan ik ook nergens krijgen, en de blokken van Agrobs heb ik ook eens proberen te bestellen maar die verdeler bleek toen net gestopt te zijn met Equifyt en Agrobs.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: vitamunch, waar nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:44

Die pavo haychunks heb ik een doos van staan (was aanbieding), ze drogen mij te snel uit waardoor het een losse lading zeer bros super kort, fijn gehakseld hooi gruis wordt. Voer het wel op, maar wil het niet meer hebben. Mogelijk interessant als je het snel genoeg opvoert, maar daar is het mij te duur voor en te snel op.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 13:45

jep. :j

De Havens brix zijn online goed te vinden en zijn heel fijn. Daar doet zelfs mijn schrokkop veulen aardig lang mee. :)) Ze zijn echt goed samen geperst en ze vinden ze heerlijk.

De haychunks van pavo zijn wat minder kwa "hoe lang" ze er mee doen. Dat zijn echt soort vast geperste kleine hooibaaltjes. Waar de Brix echt een "blok" is waar ze flink moeite voor moeten doen vallen de haychunks vrij makkelijk uit elkaar. :)

De green bites ga ik eens op zoeken, hoe groot zijn die ongeveer? Zouden die in zo'n klein hooi netje blijven zitten? (je hebt speciale netjes voor hooiblokken.)

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:51

Ayasha schreef:
De green bites ga ik eens op zoeken, hoe groot zijn die ongeveer? Zouden die in zo'n klein hooi netje blijven zitten? (je hebt speciale netjes voor hooiblokken.)


Ongeveer zo groot als een blikje cola. Ik geef ze in een voerbak, dus geen idee van die netjes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: vitamunch, waar nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 13:55

Oh dat is toch groter dan ik ze in geschat had! Dan zijn die zeker het proberen waard, ik geloof dat ze ze ook met appel oid hebben he? Of heeft Havens die?

tamary: De haychunks waren hier ook niet het grootste succes moet ik eerlijk toegeven. Ik ben ze nog steeds aan het op voeren maar als ze op zijn bestel ik die ook niet meer opnieuw. De havens Brix wel. :j

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: vitamunch, waar nog te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:56