Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling kiezen

 
Profiel   

Wat als je de perfecte stalling gevonden hebt maar waar je weinig wandelmogelijkheden hebt... ?

Of je twijfelt beetje over een stalling maar er zijn wel veel wandelmogelijkheden...?

Wat te kiezen...?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:18 



 
Profiel   

Ligt er denk ik helemaal aan waar je over twijfelt.. ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:18 



 
Profiel   

Mijn paard moet er wonen, ik niet. Ik heb een aantal eisen waar mijn stalling aan moet voldoen. Namelijk:
- goede omheining
- vers drinkwater
- schuilstal
- voldoende hooi
- samen met soortgenoten
En een buitenbak, meer heb ik eigenlijk niet nodig.

Wandel opties zouden voor mij wegvallen als mijn paard op die stalling super zou staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:22 



 
Profiel   

Je kan inderdaad kijken welke stal het beste is voor je paard, dat je dat op nummer 1 zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:23 



 
Profiel   

Stalling zoeken is lastig, zelf veel plekken gezien! Maar niet een "kloppend" gevoel..

Feitelijk klopte het wel, toch elke keer er voor gekozen om het dan niet te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:26 



 
Profiel   

Tiffany schreef
Ligt er denk ik helemaal aan waar je over twijfelt.. ?


De twijfel ligt bij het volgende...
Ze hebben een vast voedsel beleid waar ze niet gemakkelijk van afwijken. Paarden groot deel op het jaar 24/7 buiten met bomen maar niet echt een schuilstal... indien ze op stal eens moeten geven ze enkel stro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:34 



 
Profiel   

Mijn pony staat ook buiten zonder schuilstal maar met bomen. Dat vond ik in het begin moeilijk maar het maakt haar weinig uit.

Op stal alleen sto als eten zou ik wel een probleem vinden. Is het niet mogelijk om dan zelf hooi te kopen en te voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:53 



 
Profiel   

Ligt inderdaad aan de stallen. Hoe groot is het stuk waar de paarden 24\7 op staan? Een schuilstal is natuurlijk wel belangrijk. 24\7 in de zon, regen, wind is niet iets waar ik voor zou kiezen.
Vast voedsel, wat bedoel je daarmee? Ik zou voor jezelf aanhouden dat een paard onbeperkt\vrijwel onbeperkt hooi tot beschikking moet hebben of niet langer dan 2-3 uur zonder staat.
Mocht de andere stal beter zijn voor je paard, kies je dan voor je paard of een langere\leukere wandelroute?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:53 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Mijn pony staat ook buiten zonder schuilstal maar met bomen. Dat vond ik in het begin moeilijk maar het maakt haar weinig uit.

Op stal alleen sto als eten zou ik wel een probleem vinden
. Is het niet mogelijk om dan zelf hooi te kopen en te voeren?


Nee ik heb gevraagd of ik een netje in de stal mocht klaar hangen maar ze willen geen hooi in de stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:55 



 
Profiel   

Melle1904 schreef
Amber_anne schreef
Mijn pony staat ook buiten zonder schuilstal maar met bomen. Dat vond ik in het begin moeilijk maar het maakt haar weinig uit.

Op stal alleen sto als eten zou ik wel een probleem vinden
. Is het niet mogelijk om dan zelf hooi te kopen en te voeren?


Nee ik heb gevraagd of ik een netje in de stal mocht klaar hangen maar ze willen geen hooi in de stal.


Ah dan zou ik hier niet gaan staan. Hooi is wel echt belangrijk om te geven. Rare stal ook die geen hooi in stal wilt...

Dan zou ik gaan voor de stal met minder wandelmogelijkheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:57 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
Ligt inderdaad aan de stallen. Hoe groot is het stuk waar de paarden 24\7 op staan? Een schuilstal is natuurlijk wel belangrijk. 24\7 in de zon, regen, wind is niet iets waar ik voor zou kiezen.
Vast voedsel, wat bedoel je daarmee? Ik zou voor jezelf aanhouden dat een paard onbeperkt\vrijwel onbeperkt hooi tot beschikking moet hebben of niet langer dan 2-3 uur zonder staat.
Mocht de andere stal beter zijn voor je paard, kies je dan voor je paard of een langere\leukere wandelroute?


In de winter krijgen ze krachtvoer bij. In de zomer krijgen zijn niets bij van krachtvoer of vitaminen, enkel gras.

Natuurlijk komt mijn paard op de eerste plaats. Maar we moeten natuurlijk ook gezellig samen aan de slag kunnen. Hij wandelt heel graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:59 



 
Profiel   

Omdat de paarde overdag genoeg ruwvoer hebben vinden ze het niet nodig om voor die paar uurtjes dat ze op stal staan extra hooi te voorzien. Ze vinden het voldoende dat ze stro hebben om aan te knabbelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:03 



 
Profiel   

Ik vind altijd de basisvoorwaarden het belangrijkste:

1. goed onbeperkt hooi (met stip op 1, ruwvoer moet in orde zijn)
1. schoon drinkwater (ook met stip op 1, dit is ook de gezondheid van je paard dus belangrijk)

2. goede ondergrond (droge voeten, en regelmatige mestafvoer ivm bacterien en wormen)

3. terrein veilig voor paarden (geen onafgezette sloten of rommel waar de paarden bij kunnen bijvoorbeeld)

4. samen met vriendjes (zeker ook heel belangrijk dat het klikt met de paarden)

5. voldoende ruimte en vrije beweging. (paddock paradise, hit actief, oid)

6. schuilstal, fijn maar de mijne staat vooral buiten, deken (ivm artrose) is vaak belangrijker of beschut kunnen staan.

7. kosten, het moet betaalbaar zijn, ga je je in de schulden steken of kun je de dierenarts niet laten komen houd het op.

All the rest kun je over twijfelen:
Binnenbak / Buitenbak / longeercirkel / plek voor grondwerk
kantine/Wc
Buitenrijmogelijkheden
stalgenoten
ruimte voor je spullen
fijne eigenaren
afstand tot je huis
enz.


Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 05-10-21 12:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:11 



 
Profiel   

maar de periode dat ze op stal moeten is er toch niks te vreten in de wei? Bizar dat ze dan geen hooi voeren.
Hier zou ik ver weg van blijven en op zoek gaan naar een andere optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:11 



 
Profiel   

Ik zou absoluut niet op de plek gaan staan waar je over twijfelt qua “voerbeleid”. Dat is niet hoe je paarden moet willen houden. Gezondheid boven alles en alleen krachtvoer in de winter + stro is waardeloos voeren. Welk ruwvoer eet je paard dan? En waar moet hij zijn energie vandaan halen?

Je paard brengt er meer tijd door dan jij als baas en voor hem is een goed voederbeleid belangrijker dan een rondje wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:17 



 
Profiel   

Kinke schreef
maar de periode dat ze op stal moeten is er toch niks te vreten in de wei? Bizar dat ze dan geen hooi voeren.
Hier zou ik ver weg van blijven en op zoek gaan naar een andere optie.


In de winter staan ze overdag wel op een paddock met hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:19 



 
Profiel   

Chiren schreef
Ik zou absoluut niet op de plek gaan staan waar je over twijfelt qua “voerbeleid”. Dat is niet hoe je paarden moet willen houden. Gezondheid boven alles en alleen krachtvoer in de winter + stro is waardeloos voeren. Welk ruwvoer eet je paard dan? En waar moet hij zijn energie vandaan halen?

Je paard brengt er meer tijd door dan jij als baas en voor hem is een goed voederbeleid belangrijker dan een rondje wandelen.


Overdag krijgen ze hooi op de paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:19 



 
Profiel   

Ik zou mijn paard niet ergens willen hebben staan zonder mogelijkheid tot schuilen.
In de vorige zomer stonden ze op het heetst van de dag vaak onder de overkapping en met deze "slechte" zomer ook tegen de regen/wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:21 



 
Profiel   

Brainless schreef
Ik zou mijn paard niet ergens willen hebben staan zonder mogelijkheid tot schuilen.
In de vorige zomer stonden ze op het heetst van de dag vaak onder de overkapping en met deze "slechte" zomer ook tegen de regen/wind.


Ja dat vind ik ook wel. Vroeg dit ook aan de eigenaars en ze zeiden dat ze genoeg konden schuilen onder de bomen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:23 



 
Profiel   

De stalling met beperkte wandelmogelijkheden is een padock paradise. Wel heel kleinschalig, 4 paardjes. Op 5min van mijn deur. Basic buitenbak. Maar denk dat hij daar wel heel happy zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:27 



 
Profiel   

Melle1904 schreef
De stalling met beperkte wandelmogelijkheden is een padock paradise. Wel heel kleinschalig, 4 paardjes. Op 5min van mijn deur. Basic buitenbak. Maar denk dat hij daar wel heel happy zou zijn.


Ik zou hier voor gaan ts, klinkt echt heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:30 



 
Profiel   

Melle1904 schreef
De stalling met beperkte wandelmogelijkheden is een padock paradise. Wel heel kleinschalig, 4 paardjes. Op 5min van mijn deur. Basic buitenbak. Maar denk dat hij daar wel heel happy zou zijn.


Nou, als hier plek is, zeker doen! Kleinschalig, lekker buiten, blij paard. Nog een bak ook en maar op 5 minuten van je huis. Je kunt altijd later nog kijken of je met de trailer weg kan of via een paar wat drukkere wegen ook bij een leuk rij gebied kunt komen. Ik zou zeker erg ver weg blijven van die andere stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:39 



 
Profiel   

Omdat dit topic beter past op Verzorging stalling en weide verplaats ik hem daar heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 13:24 



 
Profiel   

Voor mij is hooi voeren wanneer ik dat ook wil wel heel belangrijk O:) Of najha vooral dat ik ruim keuzes kan maken zonder dat de stalling mij daarin belemmerd.


Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 05-10-21 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:12 



 
Profiel   

Overkapping is voor mijn vent niet belangrijk. Hij heeft er 1 maar maakt er echt nooit gebruik van. Is meer voor de show en voor het goede gevoel van de eigenaren hahaha

Zonder hooi hangt af van het aantal uren op stal. Als ze max een uur of 5 op stal staan dan zou ik er niet zoveel moeite mee hebben maar dat zal in de wintertijd eerder een uur of 15 zijn denk ik en dat is wel echt andere koek natuurlijk! Dat zou voor mij een reden zijn om het niet te doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen