Ervaringen tijdgestuurde hooikist Heufresser

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Ervaringen tijdgestuurde hooikist Heufresser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 11:10

Hallo,

Ik weet dat er meerdere topics over zijn maar mijn vraag kan ik niet echt terugvinden dus toch maar een eigen topic.

Ik ben op zoek naar ervaringen met de timegestuurde hooikist van Heufresser op 12V accu.
https://www.heufresser.com/produkte/heukisten-zeitgesteuert/20/heukiste-zeitgesteuert?c=10

Ik vraag me vooral af of de paarden tussentijds de kist niet zelf open kunnen krijgen en hoe ze reageren op het dicht gaan van de kist.
En hoe de timer werkt.

Ik vind dit een heel mooi model wat super zou passen onder een afdakje (net te laag voor veel hooikasten) maar toch een beetje duur om zomaar aan te schaffen.
Dus ik hoop dat er hier iemand (liefst positieve) ervaring mee heeft. Natuurlijk wil ik negatieve ervaringen ook horen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:32

Ik heb hier ook naar gekeken en heb uiteindelijk voor iets anders gekozen binnen dezelfde prijscatagorie maar toch echt meer waar voor je geld.
Er zaten me iets teveel haken en ogen aan dit systeem.
Zijn ook mensen die zoiets zelf hebben gemaakt, dan had ik het wel willen proberen.

Ik heb gekozen voor de Feedingmaster.
Veel meer mogelijkheden, sluit meer aan op de graasbehoefte, en echt heel robuust…. Niet te slopen.

Mijn paarden doen het er enorm goed op. Ze zien er opvallend goed uit en zijn nu gewoon kalm rond eten



jetm schreef:
Hallo,

Ik weet dat er meerdere topics over zijn maar mijn vraag kan ik niet echt terugvinden dus toch maar een eigen topic.

Ik ben op zoek naar ervaringen met de timegestuurde hooikist van Heufresser op 12V accu.
https://www.heufresser.com/produkte/heukisten-zeitgesteuert/20/heukiste-zeitgesteuert?c=10

Ik vraag me vooral af of de paarden tussentijds de kist niet zelf open kunnen krijgen en hoe ze reageren op het dicht gaan van de kist.
En hoe de timer werkt.

Ik vind dit een heel mooi model wat super zou passen onder een afdakje (net te laag voor veel hooikasten) maar toch een beetje duur om zomaar aan te schaffen.
Dus ik hoop dat er hier iemand (liefst positieve) ervaring mee heeft. Natuurlijk wil ik negatieve ervaringen ook horen.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 17:23

Ninx schreef:
Ik heb hier ook naar gekeken en heb uiteindelijk voor iets anders gekozen binnen dezelfde prijscatagorie maar toch echt meer waar voor je geld.
Er zaten me iets teveel haken en ogen aan dit systeem.
Zijn ook mensen die zoiets zelf hebben gemaakt, dan had ik het wel willen proberen.

Ik heb gekozen voor de Feedingmaster.
Veel meer mogelijkheden, sluit meer aan op de graasbehoefte, en echt heel robuust…. Niet te slopen.

Mijn paarden doen het er enorm goed op. Ze zien er opvallend goed uit en zijn nu gewoon kalm rond eten

Bedankt voor je reactie. Die heb ik ook gezien, mooi ding, maar werkt niet voor mij want: moet op stroom (en dat hebben we niet bij de wei), kan maar 10 kilo hooi in (te weinig voor 2) en te hoog (mijn shetje kan er niet bij).
Daarbij vraag ik me af hoe mijn paardjes zouden reageren als ze het hooi wel zien maar er niet bij kunnen.
Bij de Heufresser vraag ik me dus af of ze creatief gaan zijn met "zelluf doen !" en open maken :D
Laatst bijgewerkt door jetm op 08-10-21 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Ervaringen tijdgestuurde hooikist Heufresser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:37

Ik zou geen ding van hout voor dat geld willen kopen, maar die mening is gebaseerd op mijn paarden die laten niets heel }:0 Mijn shet van 93 cm eet wel uit de feedingmaster.