Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tijdelijke paddock

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Aankomende winter zal ik rondom kerst 3 weken tijdelijk met 4 paarden (1 paard, 2 pony's en 1 shet) in Almere verblijven.

Nu ben ik al een tijdje aan het brainstormen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Een houten hek is natuurlijk niet haalbaar en een paar paaltjes met een lintje is niet stevig genoeg. Ik ben al aan het kijken naar van die ijzeren panelen, maar wilde toch ook hier nog eens vragen om ervaringen en ideeën!

Daarnaast wil ik ook graag een overkapping hebben, het liefste over de hele paddock, of in ieder geval toch grotendeels. Verder dan een grote stevige tent (die vrij prijzig kunnen zijn) of meerdere gewone partytenten ben ik nog niet gekomen...

Ik zit echt vast aan één locatie, dus het is niet mogelijk om ergens een paar stallen te huren. Het is op een grasveld in een park :)
Het is voor nu enkel dit jaar, dus qua prijs wil ik het wel een beetje leuk houden voor het geval dit maar eenmalig is. Als het daarna meerdere jaren terug komt, kan ik altijd nog verder kijken wat beter werkt. Maar het moet natuurlijk wel stevig zijn haha

Misschien dat mensen hier ideeën hebben waar ik nog niet aan heb gedacht :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 21:03 



 
Profiel   

Er waren toch schuilstallen die per maand te huur waren?
Er zijn zeker overdekte paddocks/rijhallen, maar dat prijskaartje past niet en iets met vergunning krijgen voor bouwwerk ellende.
Stevig, word gebruikt en geen van je paarden claimt schuil voor zichzelf oplossing heet regendeken. (Is ook vergunnigsvrij). Vraag eerst maar wat mag (en wat de eigenaar vindt van de schade die paarden op zo'n stukje zullen maken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 21:10 



 
Profiel   

Dekens krijgen ze sowieso op, om de wintervacht een beetje te beperken maar ook om ze droog te houden.
Qua toestemming hoef ik geen zorgen te maken, het is voor een evenement dus de organisatie regelt alles.
Ik hoef dus enkel iets voor de paarden te regelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 00:38 



 
Profiel   

Hoe groot is de ruimte die je wil overkappen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 01:50 



 
Profiel   

Qua omheining als je de hoekpalen met goede (2,5-3 meter afhankelijk van grondsoort etc) doet, dan kun je gerust daar tussen opspannen en prikpaaltjes er tussen doen.

Ik heb geen idee wat je budget is, maar dit is wel heel mooi: https://www.idagro.nl/producten/the-horse-lounge

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 05:48 



 
Profiel   

Misschien zijn er ook bokkers in/rond Almere die je zo’n grote tent of ijzeren panelen kunnen lenen?
Ik weet niet hoe groot je pony’s zijn, maar je zou misschien ook geschuurde pallets tussen palen kunnen zetten, relatief stevig en goedkoop te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 07:35 



 
Profiel   

Blijven de paarden sowieso niet achter lint met stroom, of is het puur vanwege dat je met prikpaaltjes lastiger hoekpalen kan uitzetten?

In het eerste geval moet je inderdaad wat anders. In het tweede geval kan je kijken of 4 houten palen in de grond een optie is met daartussen prikpaaltjes of dat je voor verstevigde prikpaaltjes op de hoeken gaat: https://www.agradi.nl/ako-multi-paal-hoogte-165cm.htm (1.30 boven de grond). Een andere optie is 4 prikpalen bij elkaar in de grond steken en die gebruiken als hoekpaal, dat doet het ook behoorlijk is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 08:09 



 
Profiel   

Kan je niet gewoon een paar stevige palen doen en daar een rol gaas omheen spannen, als het maar om een tijdelijke paddock gaat...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 08:29 



 
Profiel   

pmarena schreef
Kan je niet gewoon een paar stevige palen doen en daar een rol gaas omheen spannen, als het maar om een tijdelijke paddock gaat...?

Buitenom en stroom binnenom dan wel, maar zeker een optie ivm mogelijk meekomende honden op een evenement. Die wil je niet tussen je paarden hebben en gaas is daar het meest practische voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 09:38 



 
Profiel   

Een rol schapennet, makkelijk neerzetten - stroom hele oppervlak, dus houdt honden goed buiten
https://www.agrishop.nl/voss-farming-ba ... -punt.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 09:56 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips!
Houten palen in combinatie met prikpaaltjes zie ik niet heel erg zitten.
Ze gaan niet snel door draad, zeker niet als er stroom op staat, maar omdat we er ook met oud en nieuw staan, heb ik liever iets massiefs om te voorkomen dat ze door het draad heen gaan.

Gisteren hebben we weer een meeting gehad en ik zit niet aan grootte gebonden. Wij worden als eerst geplaatst, de rest qua personeel wordt om ons heen opgebouwd.
Maar het moet natuurlijk wel haalbaar zijn voor mij om het vrij gemakkelijk te vervoeren en relatief snel op te bouwen, het moet dus wel hanteerbaar zijn.

Ik ben er wel over uit dat ik toch liever voor stallen idee ga. Praktischer om de paarden in en uit te halen tijdens de shows en qua voeren. Ook kan ik dan alles makkelijker overdekken.
Nu kom ik hier en daar vee en weide tenten tegen, onder andere van profitent en vidaXL. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zag bij vida een grote van 3,3 bij 16 en bij profitent meerdere kleine van 3,3 bij 6 bijvoorbeeld. Alleen bij profitent staat dat het niet geschikt is om dieren te houden, maar als een tijdelijke schuilstal in combi met panelhekken zou toch wel moeten lukken?
Of kan ik net zo goed een garage tent aanschaffen, dat die qua stevigheid hetzelfde is?

Ik zag ook een rond dak, dat is ook ideaal. Maar daar moet ik de panelhekken apart bij aanschaffen lijkt me.

Dilemma's dilemma's :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:16 



 
Profiel   

https://www.schuilstal.nl/ Vraag hier anders of ze je wat kunnen verhuren voor die periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:18 



 
Profiel   

Concoursboxen huren en dan met prikpaaltjes een paddock erbij maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 11:02 



 
Profiel   

Ik zou voor koeien panelen gaan.

Edit: zoiets
https://www.nedlandic.nl/paneel-en-padd ... 39908.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 11:20 



 
Profiel   

Moska schreef
Concoursboxen huren en dan met prikpaaltjes een paddock erbij maken?

Dit, kun je ze snachts op stal zetten. En wel icm met houten palen, dat is echt stevig hoor, je kan ook alles met houten palen zetten, is best wel te doen.
Vooral als je iemand vraagt om ff te helpen en/of een grondboor huurt op benzine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 11:48 



 
Profiel   

Ik heb 2e hands dranghekken in gebruik in een paddock waar geen paal in de grond kan wegens een meter puin onder het zand... Ze functioneren prima en door het in elkaar haken zijn ze erg degelijk. En je kunt ze na afloop eventueel weer verkopen. Of voor 3 weken huren misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 12:04 



 
Profiel   

Er zijn bedrijven waarbij je stal zeecontainers kan huren voor lange en kortere periodes, geen idee wat daar de kosten van zijn, maar gezien oud en nieuw in vooruitzicht, wel een veilige optie. Dan kun je de paarden voor die nacht opsluiten in een dichte stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 12:06 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Ik heb 2e hands dranghekken in gebruik in een paddock waar geen paal in de grond kan wegens een meter puin onder het zand... Ze functioneren prima en door het in elkaar haken zijn ze erg degelijk. En je kunt ze na afloop eventueel weer verkopen. Of voor 3 weken huren misschien.

Over het algemeen zijn de openingen tussen de spijlen dusdanig dat er met gemak een hoef tussen kan komen en hekken die zo makkelijk ín elkaar haken kunnen dus ook heel makkelijk úit elkaar, zéker met een paardenhoef er in kun je dan een mega-probleem krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 13:09 



 
Profiel   

Ja, je moet wel die hekken nemen die genoeg spijlen hebben en daarmee kleine openingen. Hoewel mijn shetjes er nog zeker doorkunnen trouwens. Maar ik gebruik ze al 3 jaar als afscheiding tussen mijn pony's en ervaar gelukkig geen problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:50 



 
Profiel   

Bouwhekken zijn inderdaad ook nog een optie. Nu weet ik niet hoe duur het is om te kopen, maar ik weet wel dat je ze bij Boels kunt huren. Dan heb je anti klim hekken, met smallere openingen tussen de spijlen, maar ook met damwand ipv spijlen.
Dan zou ik eventueel zelfs nog kunnen zeggen, dat ik daar overheen een groot afdekzeil span. Dan is de helft overdekt maar hebben ze toch nog genoeg licht.
Zou ik alleen even moeten checken qua hoogte, de grootste is 1,60 dus die zou in theorie wel onder 2m moeten kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:36 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik zou voor koeien panelen gaan.

Edit: zoiets
https://www.nedlandic.nl/paneel-en-padd ... 39908.html


Ik heb een keer op een menwedstrijd van deze hekken gezien waar ze mbv een partytent een stal hadden gemaakt. zag er behoorlijk stevig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 12:38 



 
Profiel   

Er stond op Facebook market zoiets te koop. Ik stuur je een pb met de link
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen