Verschil kwaliteit tapijtvezels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Verschil kwaliteit tapijtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 10:12

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag.

Wij hebben vorig jaar een nieuwe rijbak aangelegd. Helaas is de bak dusdanig zwaar dat er bijna niet in te rijden is. Ik wil er dus tapijtvezels in. Nu heb ik op het internet wat af zitten struinen naar de tapijtvezels. Het valt me echter op dat er een enorm prijsverschil is in tapijtvezels. Weet iemand hoe dat dat zit? Zijn de tapijtvezels echt veel beter van kwaliteit? Is goedkoop in dit geval duurkoop? Of ben ik met aanschaf van de duurdere variant, een dief van m'n eigen portemonnee?

Aanraders en ervaringen van leveranciers wordt gewaardeerd! *\o/*

Groetjes! Elise

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Verschil kwaliteit tapijtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:30

De samenstelling van het zand en wat er onder ligt bepaalt wat voor snippers je nodig bent.
Je kunt het maar één keer goed doen, dus wij hebben iemand laten komen met verstand van zaken.
Dat was Ronald Zorgdrager - volgens mij levert hij niet meer aan particulieren, maar zeker weten doe ik dat niet. Maar er zijn meer.
Denk er ook aan dat tapijtsnippers chemisch afval is, dus afvoeren is een serieus probleem.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Verschil kwaliteit tapijtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:51


DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:52

Kendra schreef:
Denk er ook aan dat tapijtsnippers chemisch afval is, dus afvoeren is een serieus probleem.

Het is geen chemisch afval, je krijgt er een ontloogverklaring bij (als het goed is). Je kunt het alleen niet afvoeren als 'grond', maar als 'huis'-afval en gezien de hoeveelheid en gewicht kost dat wel wat meer :)

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Verschil kwaliteit tapijtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:19

Sorry, klopt. Het is geen chemisch afval.
Afvoeren blijft een probleem.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Verschil kwaliteit tapijtvezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 12:34

Dank voor het meedenken. Ik heb in ieder geval Ronald Zorgdrager een berichtje gestuurd, ben benieuwd.

Het is de bedoeling dat de bak de komende tientallen jaren blijft liggen, afvoeren zijn we over een jaartje of 50 wel weer :Y) Ach, datzelfde probleem heb je met zonnepanelen ook toch?