Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen stallen

 
Profiel   

Zit met een moeilijk dilemma. We hebben een veulen van een half jaartje. Gekocht bij de manege waar mijn dochter haar lessen volgt. Manege is een groot woord. Ze hebben een buitenpiste, een weide en een grote inloopstal. Dit is bij ons in het dorp. Nu heeft ze ons veulen samen met twee andere veulens en haar kweekmerrie naar een weide een paar dorpen verderop gezet. Weide is een groot woord, want er staat geen gras en is ongeveer 1500 m2. Er staat ook een stalletje op. Hier gaat ze dus overwinteren. Ik vind het super dat ze daar met andere veulens staat, maar voorlopig is het nog vrij droog, en er ligt nu eigenlijk al veel modder. De andere plaats waar ze voorheen stond staan nu ook al vier paarden en er komen er nog twee bij. Dit op een stuk van een 3000m2. Ik zie dus niet goed hoe mijn veulen in het voorjaar daar nog bij kan. Ze had beloofd grote veranderingen te doen, maar in de plaats heeft ze een mooie auto gekocht.
Nu is hier gisteren iemand geweest die haar weide aan mij wil verhuren voor 100 euro per jaar. Staat een stal op, is 3000m2 groot. Helemaal afgemaakt,...En er komt een volwassen ruin bij te staan van iemand. Maar nu weet ik dus niet gied wat ik moet doen. Ik zou ze graag bij andere veulens zien staan, maar de omstandigheden daar zijn niet ideaal. Maar een veulen bij enkel een volwassen paard lijkt mij ook weer zielig. Iemand tips? De wei is ook heen dicht bij huis.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:11 



 
Profiel   

Waarom breng je je veulen niet naar een opfokbedrijf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:16 



 
Profiel   

Er zijn gelukkig meer opties dan deze 2 beroerde. Kijk eens bij opfokbedrijven. Niet te lang wachten want het winterseizoen is begonnen en als de groepen vol en stabiel zijn, kom je er niet meer tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:19 



 
Profiel   

Op zich is 1500m2 niet zo slecht mits er goed en voldoende hooi wordt bijgevoerd en ze in het stalletje kunnen schuilen. Daar zou ik eerst eens naar vragen. En wat is de grondsoort? Klei wordt een modderpoel maar zand wordt lang zo drassig niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:23 



 
Profiel   

Ik zou het doen, misschien dat je nog een maatje voor je veulen kan vinden? Een ouder paard is wel heel goed voor de opvoeding. Mijn veulen (inmiddels 2,5) heeft ook tot haar 2 jaar bij mijn oude merrie en shetlander gelopen. Ging prima tot ik merkte dat ze toch echt wilde spelen toen naar iemand gebracht die ook een 2 jarige heeft. Oude merrie en shetlander hebben haar super opgevoed ze is heel respect vol naar andere toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:51 



 
Profiel   

linny__93 schreef
Ik zou het doen, misschien dat je nog een maatje voor je veulen kan vinden? Een ouder paard is wel heel goed voor de opvoeding. Mijn veulen (inmiddels 2,5) heeft ook tot haar 2 jaar bij mijn oude merrie en shetlander gelopen. Ging prima tot ik merkte dat ze toch echt wilde spelen toen naar iemand gebracht die ook een 2 jarige heeft. Oude merrie en shetlander hebben haar super opgevoed ze is heel respect vol naar andere toe :)



Als ik voor de weide in de buurt zou gaan, dacht ik ook al om een leeftijdsgenootje bij te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:55 



 
Profiel   

Ik zou voor een opfokbedrijf gaan. Deze hebben de kennis, ervaring en mogelijkheden om een veulen goed op te laten groeien ipv op een weitje wat het allemaal nog nét niet is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 16:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen