Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De goedkoopste paddock, vee of grindroosters?

 
Profiel   

Hallo iedereen,

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik begin mij aardig te irriteren aan mijn eigen onkunde om toch een goede maar redelijk goedkope oplossing te creëren. := ik heb om te beginnen 400 m2 roosters nodig voor mijn kleigrond paddock, maar daarna komt er nog een grotere bestelling bij voor alle paden.

Ik zoek de goedkoopste oplossing die er is, maar niet zo goedkoop dat het duurkoop wordt. Ik kreeg bijvoorbeeld de tip om het stuk met grote rubberen tweededehands inloopmatten te "bestraten" maar vooral mijn reus van 900 kg loopt die matten binnen 1 winter kapot, plus ze zijn veel te flexibel om lang goed te blijven :+

Ik ben nu in staat om de boel te bestraten met tegels, alleen maar om van die modderpoel af te komen, maar aan de andere kant is dat echt enorm zonde van de ruimte en het geld. Als het droog is liggen ze er graag te slapen (zelfs liever dan in de inloopstallen) en ik gebruik de paddock ook als kleine rijbak bij droog weer. Plus ze beschikken al over een groot bestraat stuk bij de inloopstallen waar ze hun hooi krijgen, dus dan is het meteen zo dubbelop.

Gebruiken jullie "de echte paddock roosters" of hebben jullie gekozen voor bijvoorbeeld grindroosters of veeroosters? Of misschien wel een heel ander (rooster)systeem? Wat zijn nu de goedkoopste roosters?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:02 



 
Profiel   

Neem contact op met Bos Rubber. Zij zijn importeur en kunnen de beste prijs bieden voor kwalitatief goede grasroosters. Er zijn 3 soorten, de sterkste soort is vast bestand tegen jouw reus.
Ik heb zelf 180 m2 op een track liggen, al vier jaar. Perfect, nooit blubber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:43 



 
Profiel   

Ik volg even!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:48 



 
Profiel   

Taar_tje schreef
Neem contact op met Bos Rubber. Zij zijn importeur en kunnen de beste prijs bieden voor kwalitatief goede grasroosters. Er zijn 3 soorten, de sterkste soort is vast bestand tegen jouw reus.
Ik heb zelf 180 m2 op een track liggen, al vier jaar. Perfect, nooit blubber.

Thanks! Ik heb meteen even een e-mail gestuurd. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:32 



 
Profiel   

Ik vond bos rubber juist nog aardig aan de prijs. Voor de paardenspeeltuin heb ik bij de grind split discounter besteld. Ik kwam op minder dan 10 euro per m2. incl bezorgen.
Qua gewicht maakt het niet zoveel uit wat er over heen gaat als je ze maar op een goed vlakke ondergrond legt en opsluit aan de zijkanten.
Ik heb de speeltuin afgelopen zomer gebouwd en sinds hij open is word er dagelijks in gerent, gebokt en gesprongen. Paard is beslagen, pony niet. De roosters vinden alles prima. Echt zo blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:09 



 
Profiel   

Heel erg bedankt Foreverkliek :)) Ik ga meteen even kijken of ik online wat meer info kan vinden over de grind split discounter.

Dit is de website? https://www.grindsplit-discounter.nl/ ?

En mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke roosters jij gekozen hebt? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:13 



 
Profiel   

Hier zijn we zeer tevreden over (kunstof) varkens/biggenroosters
Een fractie van de prijs van paddockroosters en naar onze mening werkt het even goed

Ondergrond losgemaakt zodat het even is, roosters gelegd, aangetrild en zand erop. Nu al een aantal buien erop gehad en zeer enthousiast over de werking.
We hebben geen paarden van 900 kilo maar wel 4 volwassen paarden die er regelmatig overheen rennen en stuiteren, ligt zeer stevig!

Net gelegd
[ img ]
Vanuit een andere hoek, maar hier met het zand erover
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:31 



 
Profiel   

Djoena schreef
Heel erg bedankt Foreverkliek :)) Ik ga meteen even kijken of ik online wat meer info kan vinden over de grind split discounter.

Dit is de website? https://www.grindsplit-discounter.nl/ ?

En mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke roosters jij gekozen hebt? :D


Dat is idd de site.
Ik heb de dsg platen volgens mij. Zijn de enige waar ze op de site ook een foto van een paard bij hebben staan dus makkelijk te vinden :D al heb ik er wel een laag zand overheen liggen :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:40 



 
Profiel   

Foreverkliek schreef
Djoena schreef
Heel erg bedankt Foreverkliek :)) Ik ga meteen even kijken of ik online wat meer info kan vinden over de grind split discounter.

Dit is de website? https://www.grindsplit-discounter.nl/ ?

En mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke roosters jij gekozen hebt? :D


Dat is idd de site.
Ik heb de dsg platen volgens mij. Zijn de enige waar ze op de site ook een foto van een paard bij hebben staan dus makkelijk te vinden :D al heb ik er wel een laag zand overheen liggen :)*


Ik zag net inderdaad pas dat er 1 product is met paarden op de foto :') _O- thanks! :))

Jinte schreef
Hier zijn we zeer tevreden over (kunstof) varkens/biggenroosters
Een fractie van de prijs van paddockroosters en naar onze mening werkt het even goed

Ondergrond losgemaakt zodat het even is, roosters gelegd, aangetrild en zand erop. Nu al een aantal buien erop gehad en zeer enthousiast over de werking.
We hebben geen paarden van 900 kilo maar wel 4 volwassen paarden die er regelmatig overheen rennen en stuiteren, ligt zeer stevig!

Net gelegd
[ [url=m/ONJ53v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanuit een andere hoek, maar hier met het zand erover
[ [url=m/TMg6Ub.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat slim geregeld! :)) heb je de biggenroosters nieuw gekocht of tweedehands? Biggenroosters zie ik nog weleens tweedehands op Marktplaats. Als je ze nieuw gekocht hebt, waar komen ze vandaan? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:49 



 
Profiel   

Wij hebben ze tweedehands gekocht :) Momenteel worden veel varkensstallen afgebroken en kun je ze echt voor een prikkie kopen. Was een pokkewerk met het ophalen maar was het zo waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:58 



 
Profiel   

Ik lees graag mee. Heb een aardig dichtgeslipte witzand paddock, waar ik graag iets mee wil.

Heeft iedereen een speciale ondergrond onder de roosters of zo op een vlakke zandbodem gelegd?

Bosrubber heb ik trouwens wel goede ervaringen mee. Gaven goed advies over bakranden en trapbescherming in de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:07 



 
Profiel   

Jinte schreef
Wij hebben ze tweedehands gekocht :) Momenteel worden veel varkensstallen afgebroken en kun je ze echt voor een prikkie kopen. Was een pokkewerk met het ophalen maar was het zo waard!


Heel erg bedankt! :)) Wat is nu een beetje een schappelijke tweedehands m2 prijs voor biggenroosters?

Ik heb net de (hele uitgebreide) offerte terug van Bos Rubber. Ze zijn snel met reageren :j ik vond alleen de prijs weer veel te hoog, dus die valt af :+

Dispar_Vulgo ik stort ivm de kleigrond waar wij op zitten eerst 10 cm woudzand voor de platen erop komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:12 



 
Profiel   

Zou je (via PB) willen delen wat het bij bos rubber kost?

Aha oké, alleen zand dus, maar geen grindlaag of worteldoek oud onder het zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:07 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Zou je (via PB) willen delen wat het bij bos rubber kost?

Aha oké, alleen zand dus, maar geen grindlaag of worteldoek oud onder het zand.

Ja hoor geen probleem :j

250 m2: € 2.886,80
600 m2: € 6.760,-
850 m2: € 8.932,-

Ik gebruik inderdaad alleen een laag zand, zonder worteldoek etc. Ze lopen zoveel op de paddock dat er al 3 jaar niks meer groeit := :D misschien dat ik wel grind nog toevoeg voor de afwatering. Dat zal wel de slimste keuze zijn op kleigrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:13 



 
Profiel   

Poeh behoorlijk duur ja.
Het deel van mijn paddock wat ik wil aanpassen zal zo’n 150m2 zijn, dus dan circa 1700 euro.
Hoop geld om uit te proberen :')

Grind is wel heel fijn. Hier hebben we wat puin onderin de paddocks en daarop witzand. Maar met de jaren dus toch wel vies (dus dicht) geworden.

Grote uitdaging hier is dat ik Duitsers heb :+ ze hebben een enorme kuil gegraven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:17 



 
Profiel   

Ik vind het ook echt veel te duur. Er zijn zoveel goedkopere oplossingen :j

Hahaha! Ik weet precies hoe dat eruit ziet _O- wij hebben sinds de regenval 2 nog best wel diepe "Duitse vijvers" met een doorsnede van 3 meter in de paddock. Ook precies naast elkaar :+ ik vond het nog best knap gedaan.

Ik heb tot nu toe de biggenroosters op 1 staan trouwens. Die zijn ook makkelijk tweedehands te krijgen en het principe is hetzelfde en ze zijn veeeeeel goedkoper :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:48 



 
Profiel   

Ik lees mee, hier ook klei grond en moet een oplossing verzinnen voor een extra paddock te creëren omdat ik ze niet in de rijbak wil laten eten aan hooi :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 22:05 



 
Profiel   

Wij zijn heel content over de roosters van Bos Rubber. Zeer sterk, makkelijk te leggen. Wij hebben een grote paddock gemaakt van bijna 200m2. Eerst de grond bewerkt, daarna gefreesd en de roosters gelegd. Was zo gebeurd. En nu een heerlijk droge maar stevige paddock waar de paarden heel graag staan en slapen!

Maar goed ik lees dat Bos rubber te duur is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 07:10 



 
Profiel   

SSDesign schreef
Wij zijn heel content over de roosters van Bos Rubber. Zeer sterk, makkelijk te leggen. Wij hebben een grote paddock gemaakt van bijna 200m2. Eerst de grond bewerkt, daarna gefreesd en de roosters gelegd. Was zo gebeurd. En nu een heerlijk droge maar stevige paddock waar de paarden heel graag staan en slapen!

Maar goed ik lees dat Bos rubber te duur is.

Op welke grond heb je ze gelegd? En doek ertussen, of gewoon grond, roosters en zand erop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 11:33 



 
Profiel   

SSDesign schreef
Wij zijn heel content over de roosters van Bos Rubber. Zeer sterk, makkelijk te leggen. Wij hebben een grote paddock gemaakt van bijna 200m2. Eerst de grond bewerkt, daarna gefreesd en de roosters gelegd. Was zo gebeurd. En nu een heerlijk droge maar stevige paddock waar de paarden heel graag staan en slapen!

Maar goed ik lees dat Bos rubber te duur is.


Ik hoor ook alleen maar goede geluiden over Bos Rubber en ze zijn ook nog eens heel snel met reageren en het verzenden van offertes :j

Maar inderdaad voor mij persoonlijk vind ik dat ik het goedkoper kan doen :j ik ben momenteel aan het onderhandelen over 250 m2 biggenroosters voor €2,50 per m2. Dat zijn meer prijzen wat ik in mijn hoofd had :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:46 



 
Profiel   

Mag ik vragen waar je die biggenroosters vind? Ik heb ook gezocht maar niks kunnen vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:53 



 
Profiel   

Degene waar ik nu voor in onderhandeling ben heb ik op Marktplaats gevonden. Vandaag hoor ik of ze zijn opgehaald door iemand die eerder gereageerd had of dat ik ze op kan halen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:09 



 
Profiel   

Wij hebben ze bij Grindplaatshop gekocht, € 9,50 per m2

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:57 



 
Profiel   

Ik volg even mee. Wij hopen de eigenaar van de stal zover te krijgen iets aan de paddock te doen. Het is nu zo dramatisch dat de paarden nog amper buiten kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:12 



 
Profiel   

Volg ook, willen ook platen voor circa 75m2 paddock. Maar wil ook echt stevige platen waar ook grote trekker overheen kan rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen