Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De goedkoopste paddock, vee of grindroosters?

 
Profiel   

Hoe werken die biggenroosters precies? Ik zie hele fijne rasters, gebruik je die dan met zand of gewoon als de enige bodembedekking? Lijkt me dat die ontzettend snel verstoppen met mest als ze op de grond liggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:40 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Wij hebben ze bij Grindplaatshop gekocht, € 9,50 per m2


Heb je dan de goedkoopste G25 plaatsen?
Blijven die wel goed met de paardenhoeven?

https://grindplaatshop.nl/geosystem-g25/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:24 



 
Profiel   

Cemlys schreef
SSDesign schreef
Wij zijn heel content over de roosters van Bos Rubber. Zeer sterk, makkelijk te leggen. Wij hebben een grote paddock gemaakt van bijna 200m2. Eerst de grond bewerkt, daarna gefreesd en de roosters gelegd. Was zo gebeurd. En nu een heerlijk droge maar stevige paddock waar de paarden heel graag staan en slapen!

Maar goed ik lees dat Bos rubber te duur is.

Op welke grond heb je ze gelegd? En doek ertussen, of gewoon grond, roosters en zand erop?


Wij zitten op zandgrond en hebben de grond gekeerd. Daarna alles vlak gemaakt en op afschot richting een wadi. Op de roosters 5cm (?) zand zoals aanbevolen door Bos.

Biggenroosters vond ik spannend. Ik heb 5 grote en zware paarden (zwaarste >800kg) en we rijden er ook met ons mini trekkertje over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:34 



 
Profiel   

Of je op zand op klei zit maakt al veel verschil, hier op de klei liggen ook de roosters na 1 seizoen regen weer scheef gezakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:16 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Coentjuh schreef
Wij hebben ze bij Grindplaatshop gekocht, € 9,50 per m2


Heb je dan de goedkoopste G25 plaatsen?
Blijven die wel goed met de paardenhoeven?

https://grindplaatshop.nl/geosystem-g25/


Weet nog niet, we gaan ze de komende week plaatsen :). Ze komen hier niet direct op de klei maar we gaan er een goed grindbed onder doen, worteldoek ertussen. En laag zand erover. Ze adviseren inderdaad liever de G3 of G4, maar omdat we het op deze manier willen aanpakken, hebben we er wel vertrouwen in dat het goedkomt.

Dit is al 4e keer dat we paddock aan gaan passen. Drainage etc ligt er allemaal al. Ik hoop dat we na deze klus even een tijd vooruit kunnen en af en toe alleen maar keer aan moeten vullen met zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:24 



 
Profiel   

Die van ons liggen op veengrond/lichte klei. Bij veen of klei moet je inderdaad meer doen om de roosters te plaatsen. Bij ons is er gras gefreesd, afgegraven, worteldoek, laag zand, daarop de roosters, en gevuld met gefreesde grasmat gemengd met zand. Ze liggen al jaren als een huis, en niet verzakt. Bij klei raden ze inderdaad aan om eerst puin/grind te storten, dan worteldoek, zand, roosters en afvullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:12 



 
Profiel   

Ik heb de roosters van INB liggen.
Deze:
[ img ]

Hiervoor werd de grond eerst gevlakt. Er ligt geen doek tussen. Wel zand op gelegd.
Ondertussen het 2de jaar in gebruik. Heel blij mee. Ik kan sindsdien de paarden droog binnen en buiten zetten hoe veel het ook geregend heeft. Onze ondergrond is loeizware klei.

Nadeel is dat ze er niet graag op liggen, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Liggen doen ze hier 's nachts op stal standaard. Paddock is nu de hele winter bruikbaar. Hiervoor was dat echt drama. 40 cm inzakken. Ik had dat eerder moeten doen. Zo veel geniet van. Het oogt ook veel netter. Voor paarden die er 24/7 op staan in de winter zou ik dus wel een plek voorzien waar meer zand op ligt of een stukje onverhard met genoeg zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:32 



 
Profiel   

Volg even
Zoek ook betaalbare oplossing voor mijn huur weide

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:14 



 
Profiel   

betadine schreef
Nadeel is dat ze er niet graag op liggen, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Liggen doen ze hier 's nachts op stal standaard. Paddock is nu de hele winter bruikbaar. Hiervoor was dat echt drama. 40 cm inzakken. Ik had dat eerder moeten doen. Zo veel geniet van. Het oogt ook veel netter. Voor paarden die er 24/7 op staan in de winter zou ik dus wel een plek voorzien waar meer zand op ligt of een stukje onverhard met genoeg zand.


Je kan in zo'n geval ook wat zachte rubber matten er op leggen. Als de rechtstreeks op het rooster legt vinden de meeste paarden dat ook best fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:14 



 
Profiel   

Zou dit dan ook niet kunnen? Is nieuw en groter om neer te leggen.
https://rubbermatten24.nl/ringmat-rol-100

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:50 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
Zou dit dan ook niet kunnen? Is nieuw en groter om neer te leggen.
https://rubbermatten24.nl/ringmat-rol-100

ruim 32 euro per vierkante meter is wel duur.
Ik heb voor 18 euro per m² dikke betonplaten van 20 cm dik gelegd, is iets duurzamer en een stuk goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:00 



 
Profiel   

Duhelo schreef
tirzasarah10 schreef
Zou dit dan ook niet kunnen? Is nieuw en groter om neer te leggen.
https://rubbermatten24.nl/ringmat-rol-100

ruim 32 euro per vierkante meter is wel duur.
Ik heb voor 18 euro per m² dikke betonplaten van 20 cm dik gelegd, is iets duurzamer en een stuk goedkoper.


Oeps blond :o ik dacht voor de hele rol haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:44 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
betadine schreef
Nadeel is dat ze er niet graag op liggen, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Liggen doen ze hier 's nachts op stal standaard. Paddock is nu de hele winter bruikbaar. Hiervoor was dat echt drama. 40 cm inzakken. Ik had dat eerder moeten doen. Zo veel geniet van. Het oogt ook veel netter. Voor paarden die er 24/7 op staan in de winter zou ik dus wel een plek voorzien waar meer zand op ligt of een stukje onverhard met genoeg zand.


Je kan in zo'n geval ook wat zachte rubber matten er op leggen. Als de rechtstreeks op het rooster legt vinden de meeste paarden dat ook best fijn.


Ja kan ook. Of een deeltje met van die rubber tegels. Daar liggen ze over het algemeen wel graag op. Voor mij is het in ieder geval niet echt een probleem. Ze kunnen op stal liggen en in de zomer op de wei. Ook als de wei open is komen ze voor te rusten op de tegels staan. Zal voor hen denk ik droger aanvoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:14 



 
Profiel   

betadine schreef
Ik heb de roosters van INB liggen.
Deze:
[ Afbeelding ]

Hiervoor werd de grond eerst gevlakt. Er ligt geen doek tussen. Wel zand op gelegd.
Ondertussen het 2de jaar in gebruik. Heel blij mee. Ik kan sindsdien de paarden droog binnen en buiten zetten hoe veel het ook geregend heeft. Onze ondergrond is loeizware klei.

Nadeel is dat ze er niet graag op liggen, maar het weegt niet op tegen de voordelen. Liggen doen ze hier 's nachts op stal standaard. Paddock is nu de hele winter bruikbaar. Hiervoor was dat echt drama. 40 cm inzakken. Ik had dat eerder moeten doen. Zo veel geniet van. Het oogt ook veel netter. Voor paarden die er 24/7 op staan in de winter zou ik dus wel een plek voorzien waar meer zand op ligt of een stukje onverhard met genoeg zand.

Deze heb ik ook al een hele tijd in de gaten, is even wat geld maar ik denk dat wij met de tijd ook voor deze gaan en dan eventueel een schuilstal aan vast met matrassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:39 



 
Profiel   

@Cemlys: Krijg je geen spijt van. Let wel op als je ze legt dat je ze niet te dicht tegen elkaar schuift. Ze zetten nogal uit met de warmte.
Ik had eerst kunstgras gelegd, maar dat was echt niet goed. Verzakte op de slechtste stukken. Was ook hel om de mest af te halen en die lagen zo oneffen en vuil. Die roosters zijn heel gemakkelijk in onderhoud en blijven strak liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:49 



 
Profiel   

Top om te horen en bedankt voor de tip. Hopelijk kunnen we er aankomend jaar mee aan de slag. Heb jij ze opgesloten of gewoon vrij liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:16 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Top om te horen en bedankt voor de tip. Hopelijk kunnen we er aankomend jaar mee aan de slag. Heb jij ze opgesloten of gewoon vrij liggen?


Opgesloten, maar een beetje speciaal. Ik heb 2 eilanden gemaakt met planten waar geen tegels liggen. Dus in plaats van een postzegel formaat hebben ze een soort van track + kleine open ruimte + schuilstal.
Ze maken echt gebruik van de tracks. Lopen soms rondjes op de tracks terwijl de wei open is. Ik wil je privé wel is een foto sturen hoor. Vind het super gaaf op die manier, maar de paddock is ook wel 500m2. Hierdoor is het geen saaie postzegel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:30 



 
Profiel   

betadine schreef
Cemlys schreef
Top om te horen en bedankt voor de tip. Hopelijk kunnen we er aankomend jaar mee aan de slag. Heb jij ze opgesloten of gewoon vrij liggen?


Opgesloten, maar een beetje speciaal. Ik heb 2 eilanden gemaakt met planten waar geen tegels liggen. Dus in plaats van een postzegel formaat hebben ze een soort van track + kleine open ruimte + schuilstal.
Ze maken echt gebruik van de tracks. Lopen soms rondjes op de tracks terwijl de wei open is. Ik wil je privé wel is een foto sturen hoor. Vind het super gaaf op die manier, maar de paddock is ook wel 500m2. Hierdoor is het geen saaie postzegel.

Ik ben wel benieuwd naar een foto, als je die zou willen sturen graag

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:16 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Dispar_Vulgo schreef
Heb je dan de goedkoopste G25 plaatsen?
Blijven die wel goed met de paardenhoeven?
https://grindplaatshop.nl/geosystem-g25/

Weet nog niet, we gaan ze de komende week plaatsen :). Ze komen hier niet direct op de klei maar we gaan er een goed grindbed onder doen, worteldoek ertussen. En laag zand erover. Ze adviseren inderdaad liever de G3 of G4, maar omdat we het op deze manier willen aanpakken, hebben we er wel vertrouwen in dat het goedkomt.

Dit is al 4e keer dat we paddock aan gaan passen. Drainage etc ligt er allemaal al. Ik hoop dat we na deze klus even een tijd vooruit kunnen en af en toe alleen maar keer aan moeten vullen met zand.


Waren een paar pittige dagen, maar het ligt er in. Roosters zijn nu niet meer te zien ivm de laag zand die inmiddels uitgesmeerd is. Ik vind het belangrijk dat ze toch nog lekker kunnen liggen of rollen buiten. Het zand wat ik iedere keer gratis in de stallen krijg, neem ik wel voor lief :D Inmiddels al een paar dagen fulltime regen gehad en allemaal hebben we droge voeten *\o/*



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-11-21 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek aangepast


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 20:49 



 
Profiel   

Ziet er heel netjes uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 17:11 



 
Profiel   

Zou je er ook gebrui van kunnen maken in je rijbak? Wel een goede laag zand er over. Geen natte bak en zomers minder zwaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 21:32 



 
Profiel   

Is hier ook nog een droom. Zat ik ook aan te denken.. totdat ik ging rekenen := Bijvoorbeeld 20 x 40 x 9,50 = € 7.600

Dan nog zand :+ en misschien ook een grindbed eronder en worteldoek..

Oja drainage


-------

@ Dispar_Vulgo; dankje *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 13:21 



 
Profiel   

Ja het kleine stukje die ik wil doen 19x6 is al dikke 2000 euro zonder zand :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 13:33 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
Zou je er ook gebrui van kunnen maken in je rijbak? Wel een goede laag zand er over. Geen natte bak en zomers minder zwaar?


Ik heb eens gelezen (denk in een oud topic) dat je bij een rijvak wel heel goed moet blijven controleren dat er voldoende zand op blijft liggen, want anders wordt het glad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:59 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Is hier ook nog een droom. Zat ik ook aan te denken.. totdat ik ging rekenen := Bijvoorbeeld 20 x 40 x 9,50 = € 7.600

Dan nog zand :+ en misschien ook een grindbed eronder en worteldoek..

Oja drainage


-------

@ Dispar_Vulgo; dankje *D



Zo ver had ik nog niet gedacht :+
Het leek mij als je ze goed leg en idd op let of er goed zand op ligt handig voor eventueel zware bak. Ik had een heel plan gemaakt voor onze paddock/rijbak maar nu is dat plan anders want de buurman kwam met de mededeling dat er na een goeie 40cm graven zand ligt. Ik was heilig overtuigt van kleigrond... het stukje zandgrond wat er lag was heel zwaar en niet geschikt voor mij shet. Eerst maar eens iemand zoeken die het kan aanleggen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 06:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen