Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagje over Bucas deken.

 
Profiel   

75% van de mensen koopt de dekens te groot dan gaat die hangen aan de borst en scheeftrekken. Zoek maar eens filmpjes van bucas er over op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 06:52 



 
Profiel   

Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar ik snap de hele maatvoering van Bucas niet. :') 135/185 bijvoorbeeld is dat een reguliere 185? En waar staat 135 dan precies voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:01 



 
Profiel   

135 Is de bovenmaat, 185 de ondermaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:04 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar ik snap de hele maatvoering van Bucas niet. :') 135/185 bijvoorbeeld is dat een reguliere 185? En waar staat 135 dan precies voor?

https://m.youtube.com/watch?v=TiDhnLktlYs

Ja is 185 en bovenmaat 135 dat is overigens bij elk merk zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:08 



 
Profiel   

Ik heb hem besteld, ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:31 



 
Profiel   

De vraag is vooral of het model je paard past. Bucas is een prima merk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:37 



 
Profiel   

Sintara schreef
De vraag is vooral of het model je paard past. Bucas is een prima merk



Dit ja. Ik heb een irisch die prima past maar de smartex ligt niet fijn.
En mijn fjord vind de voering ook niet fijn, die heeft liever glad. Zeker na het scheren
Dus die is te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:43 



 
Profiel   

Per paard verschillend hoe ze merken/modellen vallen. Gewoon van stalgenootjes passen of zorgen dat je hem kunt ruilen.

Naast Bucas is Horseware ook wel een groot merk. Vooral de Rambo dekentjes van Horseware zijn erg stevig.

Er is een centraal deken topic. Misschien heb je daar nog wat aan?

[SV] [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:46 



 
Profiel   

Ah het centrale topic had ik even gemist!

Klopt ik had ook gelezen dat het met Bucas maar de vraag is of het op je paard past. Ik had ook gelezen dat de Irish een model is die op bijna elk paard past en omdat hij erg stevig is en waterdicht en een leuke prijs heeft vond ik het het proberen waard. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:50 



 
Profiel   

En nu wil ik dus een onderdeken bestellen alleen die maten zijn weer anders dan de deken. Bij de deken had ik 135/185. Moet ik dan de onderdeken 135/183 hebben? 185 bestaat namelijk niet, zou vast zijn omdat een onderdeken iets korter moet zijn? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:55 



 
Profiel   

Grappig dat lijkt dus alleen zo te zijn bij de maat 185.

Ik heb wel gewoon 175/130 liners :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 15:08 



 
Profiel   

Maar 183 komt dus overeen met 185? Niet dat ik opeens een gekke maat bestel wat nergens op slaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 15:12 



 
Profiel   

Ga ik wel vanuit ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 15:14 



 
Profiel   

Zou de 50 grams deken nu te koud zijn? Paard heeft wel een behoorlijke vacht en voelt niet koud aan. Ik heb wel een onderdeken maar wil die eigenlijk pas op doen als ik haar begin volgende week geschoren heb. Ben zelf een beetje bang dat als ik de onderdeken er nu onder doe dat ze er dan geen profijt van heeft als ze geschoren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:33 



 
Profiel   

Ik heb mijn ruin ongeschoren (de streep onderaan de hals geschoren tel ik even niet mee) nu ook onder z’n 50 grams Irish staan. Afgelopen nacht had hij (na nathagelen in het bos gisteren tijdens het buitenrijden) z’n Smartex een nachtje op, maar daar vond ik hem vrij warm onder vandaan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 15:11 



 
Profiel   

Hoezo zou ze er niks meer aan hebben als ze straks geschoren is? De deken is daarna nog net zo warm hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:13 



 
Profiel   

Sintara schreef
Hoezo zou ze er niks meer aan hebben als ze straks geschoren is? De deken is daarna nog net zo warm hoor

Een ongeschoren paard onder 2 dekens is toch een stuk warmer als een geschoren paard onder 2 dekens??

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:32 



 
Profiel   

Dat wel ja. Maar als een ongeschoren paard die twee dekens nodig heeft en je geeft ze niet, dan heeft ie het gewoon te koud.
En als hij dan geschoren is en die twee dekens zijn niet genoeg dan heeft ie het ook gewoon te koud.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen