Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

verhuizen voor je pony/paard

 
Profiel   

Zijn er mensen die verhuisd zijn naar een andere stad of land voor hun paard?
Ik ben benieuwd naar hun verhalen.

Waar ik woon is op paardgebied niet echt wat ik zoek. Het is hier op zich prima maar ik mis bijv bos waar ik uren zou kunnen rijden. Ook qua stalling is het op zich prima maar zou ik graag op een paddock Paradise achtig iets willen staan met grote inloopstal/ loods voor mijn paard.
Mijn werk is 50 km hier vandaan ik rij drie dagen in de week een uur heen en een uur terug ervoor. Als ik richting mijn werk zou verhuizen in een straal van 20 km erom heen zou ik eerder op mijn werk zijn en valt er voor mijn paard mogelijk in die omgeving meer te bieden. We hebben echter net twee jaar geleden hier een huis laten bouwen en qua huis en locatie wil ik echt niet weg. maar toch merk ik dat ik regelmatig op funda kijk.

soms zeg ik wel eens tegen mijn man dat we gewoon gek moeten doen en de boel verkopen en aan de andere kant van Nederland een baan gaan zoeken en daar wat kopen... waarom niet??? Mijn man vind het hier echter prima, lekker rustig en mooi huis. vind het reizen naar zijn werk niet erg ( ook 45 min enkele reis)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Als ik eerlijk ben zou ik nu dus enkel verhuizen voor mijn paard...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:03 



 
Profiel   

Ik was al van plan om te verhuizen. Maar ik heb er voor gekozen om mijn paard eerder naar de nieuwe woonplaats te brengen en ik pendel nu heen en weer. Telt dat ook? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:04 



 
Profiel   

Hier paard 1 woonplaats verderop en wij willen graag diezelfde polder in verhuizen zodat hij op eigen terrein kan staan... Telt dat ook? Haha wel verhuizen ivm paard(en) dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:26 



 
Profiel   

Is er geen optie om je paard tussen huis en werk te stallen? Dan kom je er op je werkdagen langs en kun je meteen na je werk naar je paard toe en op niet werkdagen is de afstand een half uur naar je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:29 



 
Profiel   

Ehhh, ja hier een gek die 2x is verhuisd om dichter bij paard te zijn haha. Eerste keer kwam voor werk ook praktisch uit. Daarna paard verhuisd en toen ook zelf die kant op gegaan. Eerste woonplek was voor mij geen thuis qua omgeving, dus ging zonder problemen verhuizen. Inmiddels ook ideaal omdat het dichter bij mijn nieuwe werk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:39 



 
Profiel   

Ik ben voor mijn paard naar Limburg verhuist vanuit de randstad :D . Ik had mijn paard eerst in de randstad staan op een pensionstal, maar merkte dat het gewoon niet goed was voor mijn paard, hij kwam wel buiten maar teveel paarden op een te kleine ruimte, slecht ruwvoer, en gewoon te veel stress voor zowel paard als mezelf :+ . Toen ik geen betere stal kon vinden een bod gedaan op een huis in Limburg en voila .

Mijn ouders hebben een tuin van 1,5 hectare waar ook mijn oude paard en onze fokmerrie staan, ik woon er 5 minuten vandaan dus het scheelt me ook een hele hoop reistijd. Nu staat hij heerlijk 24/7 buiten in een grote paddock (5000 m2 :D :Y) ) met een inloopstal, overdag weidegang hele jaar door, en goede kwaliteit hooi uit slowfeeders. Dus wel meer werk aan, maar gelukkig doe ik het samen met mijn ouders en kan ik ook gewoon een dagje overslaan.

Qua werk is het wel anders, werk nu officieel nog in Amsterdam :+ , maar nog volledig vanuit huis. Wil uiteindelijk wel iets dichter bij huis werk zoeken, en liefst gewoon veel vanuit huis blijven werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:45 



 
Profiel   

ik kan zeker mijn paard halverwege zetten hoor maar dan ga ik er qua omgeving niet heel erg op vooruit. Ik zou dan overwegen om juist bijv 20 km aan de andere kant van mijn werk te gaan wonen en dan in die straal zoeken. Mijn paard staat nu ip goed. komt veel buiten heeft vriendjes en genoeg te eten toch mis ik hier soms dingen die hier in de omgeving ook niet zijn. bijv lange bosachtige ruiteroutes. Daarom spookt het de laatste tijd regelmatig door mijn hoofd om te verkassen, maar doe t dan puur voor t paard. mijn huidige woning en locatie zou ik wel gaan missen. Mijn werk zou ik eerder zijn maar ik werk in de zorg dus een baan aan de andere kant van Nederland is ws zo gevonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:57 



 
Profiel   

Na een relatiebreuk wilde ik graag terug verhuizen naar het gebied waar ik vandaan kwam. Echter in die omgeving is er geen fijne stalling voor mijn paard te vinden. Veel stallen zijn gestopt of hebben grote groepen kudde verband of hebben overdag geen ruwvoer of 24/7 binnen. Daarom heb ik besloten te verhuizen naar een plekje in de buurt van de huidige stal waar hij het wel naar zijn zin heeft. Ik moet zeggen dat ik mijn geboren en getogen omgeving enorm mis. Maar voor nu is het eventjes niet anders. Misschien dat ik later in het jaar besluit om toch terug te verhuizen naar de plek waar ik vandaan kom en dat ik maar heen en weer rijd naar stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:07 



 
Profiel   

jij hebt het dus andersom, ook lastige keuze dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:16 



 
Profiel   

Tja, als jouw paard een groot deel van jouw leven is kun je het serieus gaan overwegen\bespreken. Mocht je slechts 3x per week gaan en als je het niet erg vind dan 70km naar huis te reizen na paard, is dat natuurlijk ook een optie. Wij kunnen niet alle persoonlijke voors en tegens afwegen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:17 



 
Profiel   

Ja, wij zijn verhuisd voor de paarden.

We woonden in Almere en daar is vrijwel geen mogelijkheid om een huis met grond te kopen, dus we zijn destijds al in het Noorden gaan kijken.

Door familie omstandigheden toen niet gekocht wat we wilden en vlakbij familie gaan wonen.
Er waren plannen iets samen te kopen, maar dat liep anders.

Toen de prijzen weer begonnen te stijgen, gekozen om in heel Nederland te kijken en vlakbij onze oude woonplaats in t Noorden iets gekocht. Hadden nog wel mazzel. Konden ons huis goed verkopen en ook nog goed aankopen, maar wel met veel werk.

We zijn dus ook 3x van werk verandert vanwege de grote afstanden verhuizingen.

Maar het bevalt ons hier goed en we hebben inderdaad ook een pp kunnen maken. Wel is het duidelijk in ons voordeel dat we al enkele jaren in deze omgeving hebben gewoond en ons ook wel snel thuis voelden, ons snel weer konden aanpassen, met de mensen mee konden praten over het wonen en leven hier etc.
En we wisten waar we absoluut niet wilden wonen als import bijvoorbeeld.

Tussendoor ook lange tijd emigratie plannen gehad vanwege het klimaat, ruimte en natuur, maar dat ook vanwege onze zoon opzij geschoven voorlopig.
Of dit dus blijvend is, zullen we meemaken. Dat zal straks ook van de huizenmarkt af hangen als we wel weg willen.

We hebben niet veel familie en vrienden hechten we ook niet zoveel waarde aan om daarvoor ergens te blijven. Je ziet ook dat als je verhuisd op afstand dat contacten onderhouden moeizaam gaat. Maar wij zijn dus echt niet van die hele sociale dieren. Onderneem je veel samen, zal dat echt anders zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:27 



 

Ook hier verhuisd voor 'de droom' paarden aan huis. Vanuit brabant naar Limburg in ons echte droomhuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:37 



 
Profiel   

We zijn niet alleen vanwege ons paard van de randstad naar de Achterhoek verhuisd, maar het heeft wel een grote rol gespeeld. Inmiddels wonen we in een boerderij met paard (en pony' s) aan huis. Het was een grote stap, maar geen moment spijt gehad. En paard doet het in eigen beheer veel beter dan al die 14 jaar op pensionstallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:33 



 
Profiel   

Ik ben niet verhuisd voor mijn paard.. Ik heb wel mijn paard verhuisd juist voor het welzijn van mijn paard.. Hier in 't westen van het land is gewoon niets naar mijn smaak qua stalling en buitengang in de winter..

Nu sta ik op de Veluwe, in de bossen en mijn paard staat overdag lekker in een kudde van 4 en snachts aan huis.. Ik kan mijn paard minder vaak zien, maar hij is 100x zo happy..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:36 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Ik ben niet verhuisd voor mijn paard.. Ik heb wel mijn paard verhuisd juist voor het welzijn van mijn paard.. Hier in 't westen van het land is gewoon niets naar mijn smaak qua stalling en buitengang in de winter..

Nu sta ik op de Veluwe, in de bossen en mijn paard staat overdag lekker in een kudde van 4 en snachts aan huis.. Ik kan mijn paard minder vaak zien, maar hij is 100x zo happy..


en over welke afstand heb je het dan?? hoe vaak ga je dan nog heen? Ik ben nu 7 dagen per week bij mijn paard.hij is pas 10 dus nog in de bloei van zijn leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 10:23 



 
Profiel   

Ik zat nog even je openingspost te lezen.

Je gaat naar je werk en reist een uur. Dat is maar 3 dagen? Dus nu al je paard daar neerzetten en vanuit je werk gaan is geen optie? Nadeel is dat je die andere dagen er ook nog heen moet natuurlijk.

Wij hebben 1 of meer paarden ook weleens verder weg gehad en dat brak wel op. Ik ga graag elke dag en doe alles zelf, maar dan ga je toch naar 1 of 2 vrije dagen en uit handen geven.
Op een pp vind ik zoiets wel iets makkelijker, omdat ze al bewegen, sociaal contact hebben en doorgaans ook genoeg te eten en drinken.

Toen wij de eerste keer over een grote afstand verhuisden gaf dat wat problemen door de familie omstandigheden zeg maar. Maar daar dichtbij gaan wonen werden wij echt niet happy van en viel ook tegen.

Toen alles veranderde bleven we er tegenaan hikken. Wel wat huizen bekeken, maar niet doorgezet. Toen dit huis bekeken en we vonden de plek fijn.
Mijn man kon niet mee naar d eopen dag, dus ik ging alleen en heb daarna gewoon geboden. Ons bod is uit veel biedingen geaccepteerd.
Het was spannend en het is qua verbouwen echt veel werk, maar je leeft maar 1x.
Heel veel mensen zeiden; wat stoer dat jullie die stap gewoon zetten en jullie droom volgen. Het huis en de plek passen ons om meerdere redenen.

Maar we hebben nu wel zoiets van; we zien wel. We hebben geen toekomst uitgestippelt hoelang we hier moeten wonen of wat we hierna zouden doen. Voor nu is het goed en genieten we. We kijken niet naar andere huizen, dus een goed teken, denk ik.

Mannen zijn misschien soms iets makkelijker. Mijn man vond veranderen niet per se leuk en moest ook op nieuwe werk wel steeds wennen. Maar dan is hij daar ook wel weer makkelijk in.
Maar dan is het wel belangrijk denk ik dat je weet waar je het voor doet, de omgeving je aanstaat, je ergens een thuis gevoel hebt.

Als je kijkt naar die andere omgeving. Is daar ook iets voor je man wat hem zou trekken?

Kan je daar niet een weekje op vakantie gaan? En dan buiten de vakanties om en ook een keer boodschappen doen.
Heel veel mensen gaan bijv op een zondag ergens kijken of bij iets leuks, een markt, een evenement, een bezienswaardigheid etc. Maar het gaat juist om het gewone leven.
Houdt je man van sporten?Natuur?cafe's?

Wat laat je achter en wat kan je krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:33 



 
Profiel   

Ja, hebben wij gedaan.
Waar wij woonde was voor ons paarden aan huis niet betaalbaar.
Waar we nu wonen scheelde het gewoon een paar ton.

Maar waar ik eerst woonden stonden de paarden ook goed, daar hoefde het niet voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:36 



 
Profiel   

Wij zijn 15 jaar geleden van Purmerend NH naar Belgie verhuisd om de paarden aan huis te kunnen hebben. Geen moment spijt van gehad maar toch mis ik af en toe de gezelligheid van een pensionstal. Of in de wintermaanden wanneer het flink vriest en de leidingen bevroren zijn, mis ik de stalhouder die voert, de stal uitmest en met emmers water sleept om de paarden toch van water te voorzien. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:42 



 
Profiel   

Koop een trailer en een trekauto!
Echt waar, de vrijheid en geluk die zo'n ding je geeft zijn de centen meer dan waard. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:55 



 
Profiel   

Wij zijn 17 jaar geleden van Zaanstad naar Groningen verhuist, voor de ruimte, je kon in Groningen een vrijstaande eengezinswoning kopen met een grote tuin voor hetzelfde geld als in Zaanstad voor een flatje in een achterbuurt.
We hadden toen geen paard, mijn paard wat ik 20 jaar had was toen al een paar jaar overleden.
Daarna na verhuizen wel weer paarden genomen, heerlijk bij huis en een gehuurd weiland.
Nu hebben we een huis gekocht met nog meer ruimte voor de paarden en in een mooie rij omgeving.
Wij hebben geen dag spijt gehad dat we naar Groningen zijn gegaan.
Als je nu wil verhuizen, hou er rekening mee dat het in deze tijd gekkenhuis is op de woningmarkt en er veel concurrentie is.
Voordeel is dat je ook veel geld krijgt voor je eigen huis en het makkelijk verkoopt.

Je zou natuurlijk ook kunnen kijken of er op trailer afstand nog leuke plekken zijn.
En af en toe met je paard op vakantie te gaan.
Als je man niet zo graag weg wil is dat wel een dingetje. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:00 



 
Profiel   

Ik ben twee keer verhuisd vanwege mijn paard, of in ieder geval waarbij het een belangrijke factor was. En op dit moment verhuis ik juist niet vanwege mijn paard. Ik wil zelf graag ergens anders wonen, maar wil mijn paard niet verhuizen, en dus blijf ik waar ik zit.

Maar ik moet wel zeggen dat ik huur. In bepaalde opzichten maakt het dat makkelijker. Hoewel, ergens ook weer niet, want ik kan niet zomaar kiezen wanneer ik wil verhuizen en waar naartoe. Ook kan ik niet, als ik net verhuisd ben, twee jaar later weer verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:05 



 
Profiel   

Ik ga juist niet verhuizen vanwege dat ik vind dat mijn paard een voor hem geschikte stalling heeft nu,en voor mij dicht genoeg in de buurt.Terwijl als ik helemaal geen dieren had,dat ik dan wel heel ergens anders zou willen wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:26 



 
Profiel   

Mijn paard was ook een belangrijke factor om te verhuizen.

Als single kan ik geen huis kopen en daarom heb mij zo'n 12 jaar geleden al laten inschrijven in Drenthe.

Sinds een jaar woon ik daar nu.
Hoewel het paard niet op de ultime uitrij plek staat, mede vanwege zijn hb gevoeligheid, kan ik hier toch veel beter mennen dan in NH. Het is veel rustiger en heb naast zandpaden ook stukken bos.

Ik heb mij gelijk opnieuw ingeschreven en sluit zeker niet uit dat ik nog eens op een ander plekje in drenthe ga wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:36 



 
Profiel   

lnvdh schreef
nine1987 schreef
Ik ben niet verhuisd voor mijn paard.. Ik heb wel mijn paard verhuisd juist voor het welzijn van mijn paard.. Hier in 't westen van het land is gewoon niets naar mijn smaak qua stalling en buitengang in de winter..

Nu sta ik op de Veluwe, in de bossen en mijn paard staat overdag lekker in een kudde van 4 en snachts aan huis.. Ik kan mijn paard minder vaak zien, maar hij is 100x zo happy..


en over welke afstand heb je het dan?? hoe vaak ga je dan nog heen? Ik ben nu 7 dagen per week bij mijn paard.hij is pas 10 dus nog in de bloei van zijn leven.


Ik heb het over een afstand van +/- 100 km enkele reis.. We zijn er elk weekend.. En de onze is 8, dus ook in de bloei van z'n leven.. Mede daarom zie ik 'm liever de hele dag buiten lopen in een kudde, dan 18 uur per dag op stal, 4 uur op een postzegelpaddock en dan nog 2 uur met mij elke dag.. Dan doe ik 't voor mijn eigen lol en niet voor 't welzijn van mijn paard..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen