Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Veiligheid indien alleen op stal?

 
Profiel   

Ik moet ook zeggen dat ik alleen woon. Dus val ik van de trap is er ook geen haan die er naar kraait. Ik zie het verschil niet zo. Op stal word ik nog gevonden, thuis niet :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:59 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Ik moet ook zeggen dat ik alleen woon. Dus val ik van de trap is er ook geen haan die er naar kraait. Ik zie het verschil niet zo. Op stal word ik nog gevonden, thuis niet :+


Daar zeg je wat… ik woon ook alleen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:05 



 
Profiel   

Als ik mijn man app ik ga rijden…dan lig ik 2 uur later nog op die plek.

Ik ben geregeld alleen …geen veilig paard maar ik ga maar van het goede uit. Als ik zo afhankelijk moet worden ban anderen kan ik beter stoppen met rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:10 



 
Profiel   

Ik ben dagelijks alleen. :+ 'vroeger' ook. Mam zou na een uur of 6 wel eens komen kijken.
Op buitenrit telefoon mee en dat was al enorm wennen.

Gewoon een appje sturen naar een bekende ts, wanneer je op en of afstapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:54 



 
Profiel   

Ik ben thuis vaak alleen, maar met rijden of op stal voorheen ook vaak alleen en in het bos sws.

Ik ben me ervan bewust, dus mn ene merrie rij ik (nog) niet als ik alleen ben, maar mn ruin bijv wel. Is super braaf, maar er kan zoveel gebeuren.
Vanavond stonden hij en zijn moeder kont tegen kont en ik stond ertussen. Dus er zijn meer gevaren dan alleen het rijden.

Ik verdwaalde buiten nogal eens, maar het duurt best even voor mensen in paniek raken en in die tussentijd kan er ook veel gebeuren eigenlijk.
Ooit 1x toen ik nog jong was zijn ze gaan zoeken, maar waren we wel al 4 of 5 uur weg zoiets.

Geen idee wat wijsheid is. Als ik mn man bel; ik ga nu rijden, ik bel over een uurtje weer, maakt hij zich een uur zorgen. En als er wat is, duurt het wel even voor hij hier is.
Je kan na 1 minuut al vallen en er dan al een uur liggen.

Of er gebeurt niks met rijden, je komt binnen en valt van de trap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:47 



 
Profiel   

tita schreef
Als ik mijn man app ik ga rijden…dan lig ik 2 uur later nog op die plek.

Ik ben geregeld alleen …geen veilig paard maar ik ga maar van het goede uit. Als ik zo afhankelijk moet worden ban anderen kan ik beter stoppen met rijden

Dat haha, ik ga even rijden met mijn net zadelmakke paard, hou je even een oogje in het zeil door het raam. Ja prima. *rijd een kwartier later langs het raam*, logt ie te slapen :')

Ik heb die Equilab app voor buitenrijden vooral en een sporthorloge met valdetectie

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 05:15 



 
Profiel   

AMCM schreef
Even hout vasthouden, maar ik denk er zoals sommige hier eigenlijk ook niet over na :)

Heeft volgens mij te maken met een heel andere tijd waar ik uit kom,
ik trok sinds mijn 10/11 jaar met mijn pony alleen door oneindig groot bosgebied. Kwam letterlijk nooit een kat tegen en een mobiele telefoon bestond nog niet. Ik reed soms wel eens verkeerd en zocht dan de weg gewoon weer terug. Een helm droeg je niet en al zeker geen body protector dat moest nog uitgevonden worden. Gelukkig ben ik nooit gevallen zo in het bos, nochtans was mijn pony totaal niet "bomproof".

Het gebeurde weleens dat er op de manege een paard zonder ruiter terugkwam. Dan gingen we met z'n allen te paard het bos doorzoeken tot we de ruiter gevonden hadden. Maar vaak kwam die dan toch gewoon op eigen houtje aangestrompeld.

Niet dat ik het goed vind zo, voor mijn eigen kinderen zie ik het liever anders :)
En ik vind het op zich ook zeker niet verkeerd om even een appje te sturen als je gaat rijden in de bak. Of een locatie doorstuurt als je op buitenrit gaat in je eentje.
Kost geen moeite en veiligheid voorop :)


Ik kom ook uit die tijd. Maar ga nu op die van ons toch echt niet rijden als ik alleen op stal ben. Iets teveel voor meegemaakt samen. In de zomermaanden staan er mensen op de camping naast de stal, dan is het anders en lopen er altijd mensen rond. Maar nu de wintermaanden er aan komen, is er niemand die ziet als ik alleen rijd. Komen goede tips voorbij hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 06:56 



 
Profiel   

Apple Watch + de app "Rider SOS". Alleen als ik naar de les ga zet ik die niet aan, omdat mijn trainer mij dan wel komt zoeken als ik er niet ben :+
Verder: Airtag aan m'n zadel om m'n paard terug te vinden moest hij onverhoopt alleen op wandel gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen