Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veiligheid indien alleen op stal?

 
Profiel   

Hoi Bokkers, de laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat ik alleen op stal ben. M'n paard kan soms een beetje een schijtluis zijn, tot nu toe blijft hij braaf bij me maar ik ga er standaard niet op zitten als ik alleen ben voor het geval dat ik toch een keer vliegles krijg en dan in het ergste geval een paar uur later pas wordt gevonden. Nu ik vaker alleen ben, is het soms toch teleurstellend wanneer we niet even lekker door de bak kunnen hobbelen (zeker met prachtig weer zoals vandaag!). Is er een Bokker die hier ook tegenaan heeft gelopen en een oplossing voor heeft gevonden? Ik zat te denken aan een of andere app of veiligheidsknop oid die in verbinding staat met mijn dierbaren thuis, zag online wel de saferider app maar ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:03 



 
Profiel   

Ik doe dan even een appje naar mijn moeder voordat ik op m'n paard stap en als ik weer klaar ben met rijden. Als ze me dus niet hoort belt ze of weet ze dat er wat aan de hand is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:10 



 
Profiel   

Als je een smartwatch hebt kan je die instellen dat hij als er een klap wordt gemaakt iemand belt, gelukkig zelf niet hoeven testen! maar ben vaak alleen op stal en meer dan een telefoon en een smartwatch heb ik niet bij me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:17 



 
Profiel   

Op buitenrit heeft m'n paard een track en trace systeem aan het zadel en standaard kan mijn man al zien waar m'n gsm is dus als beide punten bij elkaar vandaan gaan weet hij al genoeg :+

Voor zo ff rijden in de bak stuur ik hem een appje als het om een jong paard gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:22 



 
Profiel   

Bij mijn oude vertrouwde merrie doe ik het eigenlijk niet. Maar bij mijn betrouwbare maar net ruitermakke jonkie appte ik even wanneer ik opstapte naar mijn vriend als er verder niemand was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:26 



 
Profiel   

Er bestaat een app die andere waarschuwt als jij van je paard bent gevallen. Als de connectie losgaat door een val dan krijgen je contactpersonen een bericht met locatie.
Ik weet alleen echt niet meer hoe die heet maar zal wel willen zoeken mocht je er belang bij hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:32 



 
Profiel   

Koop een personenalarm met gps.
Mobile track blueline alert, een druk op de knop en het ding belt geprogrammeerde nummers.
En op een app kunnen ze je locatie zien.
Kost een paar centen maar dan heb je ook echt wat!
Ik heb er ook een om medische reden maar op stal zo alleen is het ideaal!
Bij mij zit er een abbo aan vast met een alarmcentrale, die bij geen gehoor hulpdiensten inschakelt zoals afgesproken.
Maar kaal kopen en ouders installeren kan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:40 



 
Profiel   

Ik app de gezinsapp bij het opstappen en na ieder half uur weer tot ik klaar ben met rijden. Alleen bij het afstappen niet vergeten te appen dat je klaar bent ha ha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:48 



 

Mijn horloge heeft een valdetectie. Als het horloge merkt dat ik val moet die een bericht sturen naar mijn vriend en geeft die de locatie weer. Ik heb het alleen nog niet uitgetest want toen ik de laatste keer van mijn paard viel had ik het horloge niet om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:21 



 
Profiel   

Ik rij 80% van de tijd alleen, in het donker, wetende dat er niemand meer zal komen. Met mijn nieuwe paard vind ik dat soms nog wel spannend, die is braaf maar durft soms opeens weg te schrikken.
Ik gebruik de equilab app (ook op wandelingen trouwens), die stuurt mijn vader altijd een bericht en mijn locatie als ik opstap en blijft tracken. Als ik ga wandelen, ziet hij het direct als dat ding stil blijft staan. Als ik ga rijden weet hij dat ik max 1u in de piste rij of er is iets mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:49 



 
Profiel   

Ik heb altijd paarden aan huis gehad, dus ben van kind af aan niet anders gewend. Toen had je ook geen mobiele telefoon. Dat heeft gemaakt dat ik er nu ook niet mee bezig ben, om eerlijk te zijn. Voel me eigenlijk altijd wel safe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:52 



 
Profiel   

Je kan een ding op je cap maken die een val dedecteerd.

https://www.amazon.nl/Tocsen-Crashsenso ... 1704&psc=1

Zelf app ik mijn vriend als ik opstap en daarna als ik afstapt.

Dat ben ik gaan doen nadat ik samen ben gevallen met mijn top brave paard.

Maar waterdicht is het niet.
Mijn hersenletsel heb ik in de wei opgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:59 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar de sport horloges met val-alarm... Als iemand daar goede ervaringen mee heeft zou je hier willen vertellen welk merk/type?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:04 



 
Profiel   

Ik ben ook meestal alleen. Ik stuur mijn man een bericht dat ik ga rijden en hoe lang. We hebben de afspraak dat hij mij belt als het langer duurt en ik niet laat weten dat ik eraf ben. Dat doet hij ook altijd als ik vergeet te melden. Stel dat ik niet oppak dan zorgt hij ervoor dat er iemand komt kijken. Nog nooit nodig geweest, maar het geeft wel een fijn vergeten ge oel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:12 



 
Profiel   

Ik stuurde dan een appje naar de thuisblijver(s) als ik opstapte en weer als ik klaar was. Hadden ze binnen het uur geen 2e appje dan was er wat mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:14 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties iedereen! :) zat zelf inderdaad ook al te denken aan een appje voor- en na het rijden, ben alleen zo'n leeghoofd die dan het tweede appje vergeet te sturen :D maar dat is dan misschien ook gewenning. Equilab ga ik naar kijken! Een smartwatch is ook een idee, hoewel iets via de smartphone mijn voorkeur zou hebben.

Daan13: een gps-tracker voor aan het zadel lijkt mij ook erg fijn! Voor het geval dat je paard zonder jou verder gaat en je hem niet meer kan vinden, brrr :\

AaronYve: het klinkt wel interessant! Toevallig hetzelfde als wat DuoPenotti voorstelde?

Moonfish13: is dat iets waarbij je zelf de noodknop in moet drukken? Of gaat deze automatisch af als je bv valt of een tijd niet meer beweegt?

DuoPenotti: die Tocsen klinkt wel zo'n beetje als wat ik zoek! Begrijpelijk dat het niet waterdicht is natuurlijk, maar perkt een deel wel wat in. Ook handig met buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 23:30 



 
Profiel   

Ik ben ook 9 van de 10 keer alleen.
Heb afspraak gemaakt met weidebazin dat ik haar app als ik ga rijden en na max 40 minuten weer stuur als ik gedaan heb. Als ze dan niets gehoord heeft belt ze eerst... Neem ik niet op komt ze af (woont op 200m van de wei).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 23:37 



 

Even hout vasthouden, maar ik denk er zoals sommige hier eigenlijk ook niet over na :)

Heeft volgens mij te maken met een heel andere tijd waar ik uit kom,
ik trok sinds mijn 10/11 jaar met mijn pony alleen door oneindig groot bosgebied. Kwam letterlijk nooit een kat tegen en een mobiele telefoon bestond nog niet. Ik reed soms wel eens verkeerd en zocht dan de weg gewoon weer terug. Een helm droeg je niet en al zeker geen body protector dat moest nog uitgevonden worden. Gelukkig ben ik nooit gevallen zo in het bos, nochtans was mijn pony totaal niet "bomproof".

Het gebeurde weleens dat er op de manege een paard zonder ruiter terugkwam. Dan gingen we met z'n allen te paard het bos doorzoeken tot we de ruiter gevonden hadden. Maar vaak kwam die dan toch gewoon op eigen houtje aangestrompeld.

Niet dat ik het goed vind zo, voor mijn eigen kinderen zie ik het liever anders :)
En ik vind het op zich ook zeker niet verkeerd om even een appje te sturen als je gaat rijden in de bak. Of een locatie doorstuurt als je op buitenrit gaat in je eentje.
Kost geen moeite en veiligheid voorop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 23:48 



 
Profiel   

Ik liet mijn bijrijder altijd appen als ze klaar was.
Van te voren wist ik vaak hoe laat ze op stal zou zijn.
Zelf heb ik er nooit veel om gegeven met alleen rijden. Maar dat is alweer een aantal jaren geleden.
Had vaak mijn mobiel wel op zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 00:01 



 
Profiel   

Bij dat waar ik het over heb moet je een knop indrukken, maar die activeert heel snel.
Voordeel is dat hij overal op stal werkt niet enkel als je op je paard zit.
Er zit ook valdetectie op maar das niet paardrijproof, ik racede trappen op met valdetectie aan en dat ging niet goed.
3x vals alarm. :+
Dat is meer voor oudere mensen die op hun kont vallen ofzo en zo hard niet meer gaan.
Het is goed gevoelig afgesteld voor het doel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:41 



 
Profiel   

Oud stal genootje die vond het ook niet fijn om met de avond alleen te rijden, paard was ook wat onvoorspelbaar.
Ze had met de stalhoudster (die gewoon in huis was) de afspraak. Ze stuurt een appje als ze op stapte en een weer als ze af stapte. Zat daar meer dat drie kwartier tussen dan kwam de stalhouder even kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:57 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik heb altijd paarden aan huis gehad, dus ben van kind af aan niet anders gewend. Toen had je ook geen mobiele telefoon. Dat heeft gemaakt dat ik er nu ook niet mee bezig ben, om eerlijk te zijn. Voel me eigenlijk altijd wel safe.


Ik heb niet altijd paarden aan huis gehad, maar stond wel altijd kleinschalig en vaak zonder toezicht. Ik denk er ook niet bij na. Maar heb dan ook een superbraaf paard. Mijn stalhouder vindt me wel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:10 



 
Profiel   

Ik heb ook een super braaf paard. Maar deze is toch een keer gestruikeld. Gewoon in de bak, maar in het donker, in de mist en niemand aanwezig. Ik ben even buiten westen geweest. Gelukkig werd ik zelf weer wakker en kom ik in de benen komen. Maar het heeft me wel aan het denken gezet. Als ik ga rijden, dan weet mijn partner dat en zet ik een tracker aan die ik met hen heb gedeeld. Zodat hij kan zien of ik nog beweeg of niet. Dat werkt tot nu toe goed. En geeft mij ook vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:25 



 
Profiel   

Mijn Apple Watch heeft inderdaad val detectie. Maar hij vindt ook wel eens dat ik gevallen ben, zonder dat dat daadwerkelijk gebeurd is. Gelukkig trilt hij dan heel hard en kan ik zelf aangeven dat ik niet gevallen ben, voordat hij allemaal hulpdiensten in gaat schakelen.

Daarnaast stuur ik mijn man ook een berichtje als ik opstap en weer als ik afstap ik het niet helemaal vertrouw en alleen thuis ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:36 



 
Profiel   

Ik had hetzelfde issue met mijn vorige paard. Ik zorgde er in ieder geval altijd voor dat de piste zeker dicht was :') Mocht ik dan vallen, zou paard niet uit de piste geraken. En ik appte ook altijd iemand, meer bepaald mijn mama. Als die me een uur later niet nog eens gehoord had, wist ze genoeg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen