Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Overgaan op welke sportbrok

 
Profiel   

Dag allemaal,
Mijn paard is liever lui dan moe wat opzich geen probleem is. Ik moet alleen vaak harder werken dan hij en daarom vroeg ik me af of verandering van voer hem iets meer energie kan geven. Ik voer nu Hartog concept kruidensportbrok (1 schep per dag). Op buitenrit en met springen is hij overigens wel fanatieker. Ik hoop dat jullie tips hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:46 



 
Profiel   

Dit lijkt me eerder rijtechnisch dan dat het te maken heeft met voer.
Hoe is je paard aan het been en in de hand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:48 



 
Profiel   

Niet zo goed aan het been, maar wel goed op mijn stem, heel licht in de hand. Beter aan been rijden ben ik al tijden mee bezig maar verbetert maar heel langzaam en hij valt veel terug in een langzamer tempo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:58 



 
Profiel   

Hij wil wel lopen, maar gewoon niet harder dan nodig is

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:06 



 
Profiel   

Dan is je paard gewoon echt nog niet goed aan de hulpen, ook is heel licht in de hand niet altijd goed, je moet verbinding hebben aan leuning, probeer met een goede instructeur echt de rem uit je paard te rijden, gehoorzaam maken dat hij reageert op je kleine hulp zonder dat je de hulp eindeloos gaat herhalen om m aan de praat te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:17 



 
Profiel   

Ik ben het eens met bovenstaande rij tips maar als je daar al mee bezig ben is dat natuurlijk heel goed en kan je dat alleen maar beter maken in je trainingen.

Qua voer doen de meer sport paarden hier het erg goed op de Havens draversbrok dus dat is misschien een optie voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:36 



 
Profiel   

Ik heb aanleuning, waarbij hij niet hangt in mijn hand, dus licht is. Ik heb samen met mijn instructeur getraind en hoewel het tijdens het rijden steeds beter gaat, kan ik de volgende keer gewoon weer opnieuw beginnen met aan de hulpen maken. Vandaar dat ik vraag naar tips voor het voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:39 



 
Profiel   

Dankjewel capriootje
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen