Schuilstal plaatsen maar wat voor vloer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SMariffa
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-05-19

Schuilstal plaatsen maar wat voor vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 20:48

Ik wil binnenkort een nieuwe schuilstal gaan plaatsen en ben opzoek naar wat advies?

Het liefste heb ik namelijk een schuilstal die verplaatsbaar is, maar na lang zoeken heb ik nog niet gevonden wat ik wil.
Ik heb een paard van 175cm schofthoogte dus contrainerstallen ed. zijn te laag.

Nu heb ik een standaard kunststof schuilstal op het oog maar deze moet aan de grond bevestigd worden. Nu heb ik tot nu toe alleen een zandbodem op de plek waar hij komt te staan en twijfel ik wat ik het beste als fundering kan gebruiken. Alleen een betonnenrand en de rest zand houden, een volledige betonplaat storten of losse betonplaten en dan uiteraard met rubbermatten zodat het niet glad wordt.

Wat zijn jullie tips/ervaringen over wat fijn is en financieel ook nog leuk is?

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Schuilstal plaatsen maar wat voor vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:59

Ik heb betonplaten en gebruik alleen als het heel nat weer is of nu met de veulens een bodembedekking er op. Als een betonwagen bij de locatie kan komen is dat wss goedkoper. Dan kun je het beton ook gelijk laten ruwen tegen gladheid.

SMariffa
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 21:00

dblijham schreef:
Ik heb betonplaten en gebruik alleen als het heel nat weer is of nu met de veulens een bodembedekking er op. Als een betonwagen bij de locatie kan komen is dat wss goedkoper. Dan kun je het beton ook gelijk laten ruwen tegen gladheid.


Heb jij je stal ook op de betonplaten gemonteerd? En gaat dat goed?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Schuilstal plaatsen maar wat voor vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:18

2e hands stelconplaten zijn ruwer, en kan je makkelijk een stal op monteren