Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel tijd per dag/week besteed jij aan je paard?

 
Profiel   

naar mijn verzorgpaarden..
als het koud is een paar uurtjes in de week, denk met rijden 5 ofzo.
als het warm is kan ik er zo de hele dag zijn, denk dan wel aan ten minste 25-30 uur in de week!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 22:43 



 
Profiel   

Als ik dit allemaal lees ben ik erg dankbaar voor mijn vrijheid qua planning _/-\o_
Ik werk 24 uur, verdeeld over 3 dagen in de week (7-16 of 15-00) en doe een deeltijd hbo studie. Hiervoor ga ik 1 vaste dag naar school en besteed daarnaast ongeveer 12 uur aan zelfstudie per week. Mijn werkdagen zijn elke week weer anders en zo kan ik mijn zelfstudie tijd ook elke week zelf inplannen. Ik heb ongeveer 15 min reistijd. Zowel naar stal als naar werk. Mijn werk zit 5 min bij stal vandaan, dus erg goed te combineren. Ik kan dus makkelijk 4/5 keer per week naar stal toe :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 22:55 



 
Profiel   

Vind het wel interessant om te lezen, kan je ook eens zien waar eventueel winst zit voor mijn eigen tijdsbesteding :') ik heb namelijk altijd het gevoel dat ik altijd iets verwaarloos, ofwel mijn paard, mijn vriend, mijn huishouden of mijn werk ...

Ik heb niet écht een vaste planning voor een week, ik probeer soms wel, maar het lukt gewoon niet om elke week altijd alles hetzelfde te doen.

Ik werk(te) rond de 42u per week (ga dit waarschijnlijk terugschroeven naar 38u), meestal van 8u30 tot 17u30/18u. Reistijd naar werk is 15min. met de fiets.
Ik probeer 2x in de werkweek naar stal te geraken, dat is dan tegen 20u, na koken en avondeten, om 22u30 weer thuis. Reistijd naar stal is 20min. met de auto of 30min. met de fiets bij goed weer.
Ik vraag me bij sommige mensen hier trouwens echt af wat en wanneer jullie avondeten? Ik word letterlijk ziek als ik te ongezond of te laat eet, helaas last van een supergevoelige spijsvertering.

In het weekend ga ik liefst beide dagen, maar ook daar lukt me dat niet altijd. We hebben vaak een drukke planning met familie bezoeken, die wel meer dan een uur rijden weg woont, of andere bezigheden soms.

Gelukkig staat paardlief ook 24/7 buiten met hooi en vriendjes, dus die heeft mij niet nodig. We rijden en training ook recreatief, dus geen hoge verwachtingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 23:23 



 
Profiel   

Ja bij die drukke schema's van gelijk uit werk door naar stal en pas rond 2100 uur thuis oid, dan denk ik ook, wanneer en wat eet je dan?
Hier wordt in principe elke dag thuis gegeten tussen 1700 en 1900 ergens.

En dat gaat in overleg. Als ik s avonds wil sporten of les heb met paard, eten we meestal erg vroeg, zodat ik op tijd weg kan (of in geval van sporten m'n maag niet te vol meer zit).

Ik heb overigens met werk ook de mazzel dat ik een deel van mijn tijd zelf in mag delen.
Dus in de wintertijd kan het op een zonnige dag zomaar zijn dat ik om 14.00 uur op stal ben voor een rondje bos, om dan s avonds na het eten nog achter de computer te duiken.
Die vrijheid had ik al voor de corona pandemie.
Ik plan mijn paardrijden dus soms in op basis van de uren daglicht of dreigend slecht weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 06:54 



 
Profiel   

suffie schreef
Lieser schreef
Klopt het dat ik hier geen mensen met (kleine) kinderen tussen zie? Ik ben wel benieuwd naar hun tijdbesteding.


Hier een dochter van 12, vanaf baby af aan al meegeweest naar de paarden. Kinderwagen of box naast de bak en rijden maar. Inmiddels rijdt ze zelf ook en moet in het weekend meehelpen met de verzorging.

Maar dan ben je niet pas om 22.00 uur 's avonds thuis, neem ik aan.
En hoe troost je een baby in de box als je zelf op je paard zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 07:22 



 
Profiel   

Met zon reistijd is het idd extra pittig!

Toen ik op kantoor werkte(50 minuten deur tot deur heen en dan weer 50 terug) was het best pittig. Nu ik thuiswerk is het veel beter te doen (15 minuten naar stal). Ik werk 36 uur (zomer 4x9, winter 4x8 en 1x4).

Ik ben iig 2 uur per dag op stal, het is een doe het zelf stal. In weekend hele middagen vaak. Ik heb geen kids, partner of verplichtingen dus dat maakt het wel makkelijker.

Zomer doe ik eerst eten (rond half 6) en daarna naar stal. Winter stop ik iets eerder met werk nu, ga ik rond half 5 naar stal, en eet ik als ik thuis kom (vaak rond 8 uur). Door de weeks eet ik snelle happen (opwarmen), weekend probeer ik te koken en vriezer aan te vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 08:42 



 
Profiel   

Ik werk minimaal 40u per week en ga dan meestal direct door naar stal vanuit kantoor. Ik warm vaak wat op in de magnetron :P maar als ik niet echt ga rijden ben ik meestal rond 7 uur half 8 weer thuis. Met uitgebreid rijden en kletsen wordt het soms half 10

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:02 



 
Profiel   

Ik heb mijn dieren bij huis, dus kan wanneer ik maar wil ernaar toe - ongeacht hoeveel ik moet werken in een week. Da's wel een luxe. Als ik mijn dieren op een stal elders had moeten zetten, dan weet ik niet of ik het nog haalbaar had gevonden. Grote kans dat ik er dan niet meer aan begonnen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:30 



 

Ik heb de paarden (en een kleinschalige pensionstal) aan huis en ben recent van 36 u naar 24 u werken gegaan. Dat heb ik verdeeld over 5 dagen zodat ik iedere dag overdag tijd heb voor de paarden. Ik probeer mijn eigen merries allebei om de dag te longeren of iets dergelijks.

De dagelijkse verzorging van de boel kost me zo'n 2 u per dag. Rijden dan ook nog een uurtje of 2 totaal, wanneer ik thuis rijd minder. Daarnaast nog huishouden een 20 minuutjes per dag en dan komen we een heel eind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:37 



 

Ik eet of thuis iets wat snel en makkelijk klaar is. Of neem eten mee wat ik kan opwarmen als ik direct vanuit een klant kom. Dan leg ik dat dus smorgens al in de koelkast. Dat doen meer mensen bij ons, of dus maken even snel een tosti. Kwestie van maaltijden voorbereiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:47 



 
Profiel   

Ik werk 32 uur per week en ik ga naar mijn paarden als ik daar zin in heb. Meestal is dat 3 tot 5 keer per week.
Ik heb bewust voor een plek gekozen om ze neer te zetten waar dat goed kan. Ze vermaken zich prima zonder mij. [ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik heb wel een bijrijdster maar meestal gaan we samen omdat dat gezelliger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:59 



 
Profiel   

@ Sure-lee

Wat een mooie plek voor de paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 20:14 



 
Profiel   

Lastige, voor mijn gevoel zou ik veel meer met ze willen doen maar nu kan het helaas niet,
Ben sinds september weer begonnen met een opleiding met 24u werk er naast wat inhoud dat ik 1 dag in de week naar school moet, en 3 dagen werk.
daarnaast nog 2 jonge kinderen.
Maandag 17:00 tot 20:00 bij mn paard
en donderdag van 16:00 tot 19:00 ongeveer.

de andere dagen doet mijn moeder en de andere eigenaresse haar. maar ik heb ook nog een shetje waar ik mee men.
op donderdag kom ik meestal zo moe uit school dat ik totaal geen zin meer heb in rijden dus dan probeer ik samen met mijn moeder een buitenritje ofzo te maken.

ohja en paard is 35 - 40 min reizen


Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 04-11-21 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 20:44 



 
Profiel   

Ik werk 32 u. Onregelmatig. Heb een fantastische lieve moeder die helpt.
Maar ik zet hooi ruim optijd klaar. En rij 2/3 x per week. Maar heb wel de luxe dat ze aan huis staan. Kan ze bijna ieder moment van de dag zien. Aaien of nog even wat bij voeren.
Daarnaast studeer ik nog 1 dag pw.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 20:58 



 
Profiel   

Ik werk 40 uur en heb mijn 2 paarden aan huis (in een paddock paradise 24/7 buiten). Daarnaast staan er nog 3 paarden bij mij in pension. Het is pittig maar het lukt.

Ik vertrek iedere dag rond 07.00 naar het werk. Voor die tijd voer ik hooi en soms mest ik alvast 1 kruiwagen uit. Rond 07.45 ben ik op mijn werk en rond 16.30 ga ik weer naar huis. Dan voer ik direct weer hooi. Daarna ga ik rustig eten. Ik kook vaak voor 2 dagen en wissel af met mijn vriend die ook af en toe kookt. Daarna weer naar buiten en dan rij ik een van mijn 2 paarden en mest ik verder uit. Tussendoor vul ik nog wat hooinetten. Voor het slapen rond 22.00 voer ik weer.

Mijn pensioenklanten helpen mee, we hanteren het “doe het samen” principe. We verwachten dat ze er minimaal 4x per week zijn en dan wat uitmesten en hooinetten vullen. Dat gaat gelukkig goed.

Ik werk 2 dagen in de week thuis en dat scheelt veel, dan kan ik wat meer voor het werk doen en direct na het werk. Dan heb ik s avonds meer tijd voor de paarden of wat anders. Met de lunch maak ik dan vaak een kleine wandeling en soms neem ik ook een paardje mee.

Het huishouden doe ik vaak tussendoor of s avonds. Iedere dag een half uurtje en dan is het goed bij te houden. Qua was maak ik gebruik van de start uitstel van de machine zodat ik schone was heb op het moment dat ik tijd heb om het op te hangen. Ik strijk alleen het hoognodige.

Verder heb ik veel geïnvesteerd in dingen die het makkelijker maken. Zo hebben we in huis een robot stofzuiger die we dagelijks een rondje laten maken. Dat kan mooi tijdens werktijd of als ik aan het paardrijden ben. Bij de paarden heb ik bijvoorbeeld geïnvesteerd in goede sproeiers om in de zomer de weilanden te kunnen sproeien, rijbak verlichting. Ik heb een hele lading hooinetten (35) terwijl ik er per voerbeurt 5 nodig heb. Kan dus altijd 2-3 dagen vooruit. Mogelijk koop ik in de toekomst nog een hooi automaat zodat ik iets minder tijdgebonden ben. Hooi kopen we in grote pakken en dan voor 2 maanden, dan hoef ik niet zo vaak thuis te blijven. Mest brengen we niet weg maar we hebben geïnvesteerd in een grote mesthoop en laten die 2x per jaar ophalen.

Het is nog steeds veel maar op deze manier goed te doen. Ik rij mijn paarden nu 2-3x per week allebei, en heb een bijrijder die ook 2-3x per week mee helpt en plezier heeft met de paardjes. Als ik meer zou willen rijden moet ik ergens tijd “kopen”. En een avondje tv zit er nu helaas niet altijd in maar dat vind ik niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 09:03 



 

Ik werk 36 per week en heb mijn paard vol pension staan. Wel moeten we op de weide zelf dagelijks hooi bijvullen en de weide mesten. Ik deel de weide met een stalgenootje en maken afspraken over wie wanneer het hooi bijvult en de weide mest. Meestal komt het er op neer dat ik 5 dagen per week op stal ben. Per keer meestal 3 uurtjes. Als we in het weekend gaan uitrijden dan meestal wel wat langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 09:12 



 
Profiel   

Ik zou best wel wat meer tijd aan ze willen besteden, nu is dat vaak alleen maar even een controle rondje door de wei, kijken of er geen rare dingen zijn en dan gaat het werk weer verder :+

Zo hebben we een jaarling staan, die kan nog niet eens een halster om :Y) Daar zijn we wel mee begonnen maar er kwam weer werk tussendoor dus niet mee verder gegaan.

Hebben er een staan die is bijna 7, hebben we al 6 jaar en heb er maar 1 keer op gezeten..

En dan staan de paarden gewoon thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 09:16 



 
Profiel   

Ik werk fulltime (40 uur), maar heb alles op zo'n 5 tot 15 min afstand.

Heb zelf een enter, bij haar moet ik 4x in de week 3 stallen + paddock mesten.

Dan rijdt ik op andere locatie nog een merrie, haar verzorging wordt door de eigenaar gedaan. Maar daar is geen bak aanwezig en moeten wij met de trailer oppad naar de bak.

En dan rijdt ik nog op een andere locatie een 3 jarige, zij is het paard van een pension eigenaar en wordt dus ook verzorgd. Daar is een binnenbak bij aanwezig.

Ohja ik probeer ook nog te sporten en tijd voor mijn vriend te hebben :+

Met eten heb ik vaak bakjes klaar die ik alleen even hoef op te warmen..

Tot nu toe lukt het mij altijd om het goed afwisselend te plannen. Mijn vriend is chauffeur, dus door de week niet thuis. Dat maakt de planning ook gemakkelijker..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 09:35 



 
Profiel   

Ivm ongeveer 35/40 minuten reistijd kom ik meestal maar 4/5 dagen in de week.

Ik maak 2 lange werkdagen. 07.00 tot 17.00 en deze dagen ga ik niet naar stal.

Dan maak ik nog 2 dagen van 07.00 tot 17.30, die werk ik thuis, maar dan ga ik tussendoor naar stal. Dit kost me vaak ongeveer 3.5 uur i.c.m. reistijd. Dus 1.5 uur reistijd (heen en terug) en dan ben ik 2 uren op stal.

In het weekend ben ik vaak ongeveer 4.5 uur kwijt incl i.v.m buitenritjes maken.

Ik mis het wel om niet iedere dag even naar stal te gaan, maar ik heb hier bewust voor gekozen omdat ze hier in de winter ook de gehele dag op de wei kan staan. Verder wordt ook alles voor me gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:52 



 
Profiel   

Ik heb nu een pasgeboren baby, dus nu doe ik even niets, maar voorheen zag mijn schema er zo uit (met dreumes/peuter):

Ochtend vóór 8.00: verzorging van de paarden (circa 30 minuten), soms al rijden/grondwerk

Overdag: voor de lol met de kleine paardjes aaien (als hij wat groter is mag hij ponyrijden).

Avond als de kleine op bed ligt: rijden of grondwerk, als ik geen zin heb blijf ik binnen.

In het weekend dan extra klusjes etc.

Dus al met al minimaal 30 minuten per dag maar vaak 's avonds nog een uurtje of anderhalf (niet verplicht). Nog los van onderhoud etc, dat tel ik dan even niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:17 



 
Profiel   

Ik werk 34 uur verdeeld over 4 dagen. 3 dagen per week thuis 1 dag op kantoor. Voor kantoor reken ik qua reistijd 1,45 uur.
Ik kan mijn werk redelijk flexibel indelen, moet uiterlijk 8.45 uur beginnen en kan het eventueel verdelen over de dag zolang ik rekening houd met vergaderingen.
In principe werk ik idealiter van 7 tot de 16 uur. Daarna spullen inpakken en naar stal (15 minuten rijden vanuit huis en 30 minuten vanaf kantoor). Op zijn vrije dag(en) ben ik minimaal 2 uur kwijt (kan korter indien het moet) en op trainingsdagen is het afhankelijk van waar we gaan trainen hoe lang ik bezig ben. Als we extern gaan trainen ben ik gerust 5 uur zoet in totaal. Kanttekening, ik ben een menner dus heb iets meer handelingen dan een ruiter waardoor ik daar sowieso meer tijd aan kwijt ben. Ik ga 7 dagen per week naar stal. Ik ben eigenlijk nooit voor 8 uur thuis, meestal rond een uur of 9 en als we extern trainen ook wel is rond 11 uur. Daarna inderdaad nog avond eten, maar in principe probeer ik als lunch warm te eten zodat ik het ‘s avonds simpel kan houden. Pre-Corona werkte ik alle dagen op kantoor.
Klinkt misschien vermoeiend, maar ik vind het heerlijk en zou niet anders willen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 09:56 



 
Profiel   

Hier ook paarden en kinderen.
En de rest van de beestenboel ;)
Maar het voordeel is, we hebben de paarden aan huis.
Manlief heeft eigen bedrijf en ik spring heel af en toe bij. Maar ben hoofdzakelijk de huismoeder die dus:
- verzorging dieren
- verzorging kinderen
- huishouden doen
- zorgt dat er eten op tafel komt
Etc.
Toen de paarden nog niet aan huis stonden ging zoonlief ook mee in de kinderwagen. Die parkeerde ik in een lege stal of naast de bak.
Lag dan heerlijk te slapen.
Nu doen we als gezin veel samen met de paarden.
Zoonlief is intussen 11, dochter 8 en rond 5 december komt kindje nr 3.
Vaak gaan we als een stoet op pad een buitenrit maken. Gezellig met picknick.
Aan huis hebben we een binnenbak, vijver en cross bultjes.
We vermaken ons dus prima met de paardjes aan huis.
Maar hoeveel tijd ik er uiteindelijk aan kwijt ben? Heb geen idee.
Naast het voerschema geen vaste activiteiten gepland.
Het is maar net hoe het uit komt en hoe het weer is ;)
Of we dan naar buiten gaan of in de bak een schrik training doen. Verzinnen we ter plekke.
Hele gezin rijdt op de Haflinger en de shet heeft sinds kort een sulky.
In februari komt er nog een schwartzwalder fuchs bij, want de Haflinger krijgt het wel druk zo ;)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het uitmesten en voeren doet iedereen in het gezin.
Ook honden uitlaten, kippen voeren etc.
We zorgen samen voor onze diertjes.
Als ik bijvoorbeeld sta te koken, vraag ik de kinderen om de paarden binnen te doen en te voeren.
Of nog even de hond uit te laten.
Op dit moment moet ik de verzorging compleet uit handen geven ivm zwangerschap.
En dan ben ik extra dankbaar dat de kinderen met liefde helpen! Ze vinden het ook gewoon leuk om voor de dieren te zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 10:17 



 
Profiel   

Ik werk 32 uur. Van 8 tot 4 uur en woensdag ben ik vrij.
Werk is op 10/15 minuten met de auto en ik ga ook regelmatig op de fiets (20 min).
Paard staat op 15 min (auto of fiets, fiets kan binnendoor) dus ik ga vaak gelijk door.

Op werk dagen lukt het nu niet meer om te gaan mennen (ik rijd geen paard) want het is te donker. Dus dan is het wat longeren, grondwerk of vrije dag. Als het woensdags droog ik ga ik een rondje om en dat geld ook voor het weekend. Ma, Woe en Vr ga ik ook nog sporten. Huishouden/boodschappen doe ik beetje tussen door. Supermarkt kom ik dagelijks langs.
Ik ben alleen dus niemand zeurt als de afwas een dagje langer staat :D .

Ik heb geen kinderen, scheelt ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:59 



 
Profiel   

frensje schreef
Maar ga je dan altijd tegelijk met je moeder naar stal? Je zou dat, als dit geval is, meer kunnen splitsen. Dan is er iedere dag iemand bij jullie paard maar kan jij een avond minder. In combinatie met je reistijd vind ik dit wel pittig voor je.

Ik woon op 5 min van het werk en een kwartier van stal. Dat scheelt zoveel. Ik ben iedere dag op stal maar regelmatig alleen even een halfuurtje poetsen en weer naar huis.


We moeten wel echt met 2en zijn, het is een volbloed en heel veel ervaring hebben we niet. Anders was afwisselen een goed idee.

Om het nog ingewikkelder te maken een studie er bij, dus de di avond, wo avond, za 2uur, zo 2 uur gaan op aan studie

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 14:21 



 
Profiel   

Wat pittig TS. Dan maak je idd lange dagen.

Werktijden 8.30-17.00 of 8.00-16.30 om de week.
Maandag werken
Eten en dan naar stal longeren
Dinsdag vrije dag rijden
Woensdag vanuit werk ff snel door.
Donderdag werken maar is hij vrij
Vrijdag werken en komt mijn bijrijdster
Weekend als het uitkomt rijden of longeren

Ik heb naar het werk half uur reistijd
Huis stal is 11 minuten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 15:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen