Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel tijd per dag/week besteed jij aan je paard?

 
Profiel   

Ik werk fulltime (40 uur, soms meer, soms minder), maar kan alles zelf indelen en werk vaak savonds of in het weekend. Ik probeer tot een uurtje of 3 te werken, dan ga ik naar mijn paard en savonds werk ik nog even - dit lukt niet altijd hoor, soms ben ik echt van 9 tot 5 op kantoor en moet ik savonds ook nog werken dus dan ga ik tussendoor even snel. Ik woon op 10 minuten fietsen van mijn werk dus dat is echt super fijn. Ik rij ongeveer 3 keer per week, waarvan meestal 1 keer naar buiten, longeer 1 keer en verder heeft ze vrij (jong paard en zijn weer ah opbouwen na pauze) dus dan wandelen we een stukje of gaat ze even in de molen. Ik ga elke dag en vind het soms echt vermoeiend, zeker aan het einde van een drukke week (en zeker omdat ze nu binnen staan, weideseizoen was een stuk relaxter). Ze is wel heel makkelijk dus als ik een keer heel druk ben is het ook niet erg als ze een dagje wat minder doet. In het begin vond ik dat heel moeilijk, want dan dacht ik, ik moet me aan mn planning houden, maar daar krijg je alleen maar stress van dus ben er wat relaxter in geworden :)

Mijn paard staat wel 20km verderop dus probeer altijd buiten de spits te gaan, maar dat lukt niet zo vaak meer de laatste tijd (het is weer bizar druk op de weg). Dichterbij zou daarom wel fijn zijn.


Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 02-11-21 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:15 



 
Profiel   

Ik loop daar soms ook wel tegen aan met het huishouden. We proberen elke dag te stofzuigen (4 Maine Coons in huis), maar echte schoonmaak is meestal in het weekend.

Ik werk fulltime doordeweeks. Op maandag, woensdag en vrijdag heb ik 2 hele lieve kleine verzorgstertjes (uiteraard met hun moeder) die lekker met mijn pony (mini appaloosa) aan de gang gaan. Deze avonden ga ik naar de sportschool. Dinsdag en donderdag na werk ga ik zelf. En in het weekend sport ik ook nog een dag en ik ga sowieso 1 dag zelf naar stal. Vaak gaan dan de andere weekenddag de verzorgsters. Deze dag hebben wij dan een schoonmaakdag.

Zelf ben ik er dus maar 3/4x in de week bij mijn pony. Maar ze krijgt elke dag lekker aandacht. Een enkele keer komt het voor dat niemand kan. Dan heeft ze lekker een dagje vrij. Ze staat gelukkig op een volpension stalling 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer en vriendjes. Kunnen altijd schoon en droog staan en er is altijd toezicht. Dat was voor mij ook wel een must, zodat als er een dagje niemand komt dat geen probleem is.

De stal is voor mij 35 min rijden. Dichterbij voldeed niks aan mijn eisen. En mijn werk is op 30 min rijden. Maar momenteel werk ik maar 1 dag op kantoor en 4 thuis. Ik probeer nog wel eens tussen werk door wat in huis te doen, al schiet dat er vaak bij in door het vele werk :')

Rust pakken is dus soms ook wel een dingetje, aangezien ik daarvoor alleen in het weekend tijd heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:30 



 
Profiel   

Maar ga je dan altijd tegelijk met je moeder naar stal? Je zou dat, als dit geval is, meer kunnen splitsen. Dan is er iedere dag iemand bij jullie paard maar kan jij een avond minder. In combinatie met je reistijd vind ik dit wel pittig voor je.

Ik woon op 5 min van het werk en een kwartier van stal. Dat scheelt zoveel. Ik ben iedere dag op stal maar regelmatig alleen even een halfuurtje poetsen en weer naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:35 



 
Profiel   

's Morgens van 6 tot 7, paarden op de wei, stallen uitmesten en de hooinetten vullen (en de koeien, geiten en kippen voeren)

's Middags mest mijn man de paddocks uit en haalt de paarden binnen, meestal een half uurtje werk.

's Avonds gemiddeld 1,5 uur. Soms les bij de vereniging, soms thuis rijden en soms niets. Stallen afmesten en hooinetten vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:47 



 
Profiel   

Ik werk van 7.45 uur tot 16.30 uur/17.00 uur. Dat is 5 dagen in de week.
Op zaterdag geef ik om de week paardrijles van 9.00 utot 13.00 u.

En dan heb ik ongeveer twee uur per dag voor mijn pony. Zo goed als elke dag.
Naar stal is 15 minuten reistijd, naar werk maar 5 minuten, dus dat scheelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 21:52 



 
Profiel   

Ik werk 40 uur per week verdeeld over 4 dagen. Mijn werk is 45-60min rijden afhankelijk van de verkeersdrukte en weersomstandigheden. Mijn pony staat op 20km afstand in volpension. Bij goed weer ga ik met de scooter anders met de auto. Qua reistijd blijft het 30 minuten. Soms denk ik er wel eens overna om hem dichterbij huis te zetten maar mijn ouders wonen nu op 8 minuten reistijd van mijn pony en helpen nog altijd veel. Bij verplaatsen ben ik deze hulp kwijt. Mijn vriend kookt.

Mijn week ziet er als volgt uit:
-Maandag: werken van 7.30 tot 17.45 daarna vanaf het werk meteen door naar stal (is ook 45-60 min rijden). Samen met mijn vader longeer ik mijn pony. Meestal ben ik tussen 20.30-21.00 thuis en eet dan mijn avondeten.
- Dinsdag: werken van 7.30 tot 17.30 daarna vanaf het werk naar mijn ouders om daar te eten. Van 20.00 tot 21.00 groepsles. Meestal rond 22.15 thuis. Ook hier komt mijn vader gezellig kijken.
- Woensdag: vrije dag. Om de week priveles om 13.30. Andere week ga ik zelf rijden op een tijd die mij beste uitkomt. Meestal komt mijn moeder dan kijken. S morgens poets ik het huis en draai een wasmachine.
-Donderdag: werken van 7.30 tot 17.00. Daarna naar huis om te eten. Rond 18.30 weer naar stal om te rijden. Rond 21.30 meestal weer thuis.
- Vrijdag: werken van 7.30 tot 18.15. Ik ga op deze dag nooit maar mijn vader gaat mijn pony altijd longeren.
- Zaterdag: s ochtends samen met mijn vriend huis poetsen. Daarna naar stal. Meestal rond 11.00 daar en rond 14.00 weer thuis. S middags ga ik nog 3 uur met mijn hond wandelen
-Zondag: rond 11.00 op stal en rond 14.00 weer terug. Bij goed weer nog een mooie ronde wandelen met de hond en anders lekker thuis wat chillen.

Ik vind het op deze manier goed te doen. Alleen de donderdag is vrij pittig in mijn beleving maar zou op dit moment niks veranderen. Samen met mijn vader of moeder, 1 van de 2 komt eigenlijk altijd kijken, is het toch wel erg gezellig. Daar heb ik mijn reistijd graag voor over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 22:01 



 
Profiel   

Wow ts en sommige andere wat een reistijden, pff dat doe ik jou of jullie echt niet na.

Ik werk op 5 minuten van huis en 7 minuten van stal, werk ligt ook nog een tussen thuis en stal in. Ik sta 100% doe-het-zelf omdat het kan en ik dat mega fijn vind.

Ik rij smorgens 5,55u a 6u. Thuis weg om mijn paard en pony te voeren en de paddock uit te mesten. Begin om 6.30u. op het werk tot 17.u, ik rij tussendoor in de pauze ook wel naar stal om b.v. de wei even open of dicht te doen.

Na het werk ga ik weer voeren en mesten en als ik zin heb longeer of wandel ik even op werkdagen als ik daar zin in heb en dan ben rond 18u en max. 18.30 u. Weer thuis. Mijn vriend heeft het eten dan klaar.

Ik werk 36 uur in 4 dagen.
Op mijn vrije dagen besteed ik meer tijd aan de paardjes door te rijden of wat uitgebreider te longere en wat extra klusjes op stal, dan voer en mest ik gewoon 2x daags en 1x daarvan blijf ik langer hangen dat verschilt per keer hoelang maar meestal is dat tussen de 2 en 4 uur.

Ik doe op mijn vrije dagen ook wat dingen in huis en dan ga ik ook trainen en extra lang wandelen met onze hond. Die overigens mee gaat naar het werk en waar ik na het avondeten ook nog een ronde mee ga wandelen, dus voor een uurtje of 20u. zit ik niet op de bank.


Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 02-11-21 22:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 22:08 



 
Profiel   

Je kan winst behalen door je reistijd
Je zit op 3,5 uur per dag (zonde van je kostbare tijd)
1,5 naar werk
1,5 naar paard
30 naar huis

Je kan een schoonmaakster je huis laten doen dan heb je in het weekend meer tijd voor leuke dingen

Ik vind het zelf ook lastig want wil bijv ook nog sporten en aangezien ik diabetes heb kan ik niet na werk zonder eten door naar stal
Ik ga begin december naar volpension zodat ik op stal ook echt alle tijd aan mijn paard kan besteden.
En ik doe hem samen met mijn zusje en ze gaat 3 dagen dat scheelt ook.
En ik plan op zondag eigenlijk nooit iets dat is bij ons thuis samen dag en niks hoeft heerlijk vind ik dat

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 22:09 



 
Profiel   

Ik werk 32u per week in het ziekenhuis, wisseldiensten. Heb ongeveer 30 minuten nodig van deur tot deur (incl. omkleden op werk).
Probeer mijn oudere paard (18jr) zo'n 5x per week te laten lopen, 1 a 2 keer daarvan doet de bijrijdster. Mijn jonkie (4jr) loopt nu 4 a 5 dagen per week.

Deze week ziet er bijv. zo uit:
Ma 09.00 - 17.00 cursus, 19.00-22.00 beide paarden gereden
Di 07.30 - 16.00 werken, 19.00 - 20.45 1 paard gereden (andere door bijrijdster)
Woe vrij, paarden zijn ook vrij. Huishouden & boodschappen doen en naar museum met m'n vader.
Do 15.00 - 23.30 werken, 1 paard rijden en 1 longeren (10.00 - 13.00)
Vrij nachtdienst, dus in de ochtend uitslapen (voorslapen), middag 1 paard rijden en 1 longeren, vanaf 23.15 werken tot 08.00 volgende ochtend
Zat nachtdienst, dus slapen tot 16.00, daarna 1 paard rijden (of geen) en weer nachtdienst in om 23.15
Zon slapen tot 16.00, daarna 1 paard rijden en 1 door bijrijdster

Probeer allebei de paarden minimaal 1x in het bos te rijden en 1x te longeren in de week. Huishouden doe ik wat verspreid over de week en om de week komt de schoonmaakster goed dweilen en afstoffen. Sociaal leven heb ik op mijn vrije dagen en soms na een vroege dienst tot 19.00 (dan kook ik bijv voor vriendinnen en ga ik daarna naar stal)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 22:12 



 
Profiel   

Ik werk 3 dagen met per dag 2x 45-60 minuten reistijd. Ik ga om 7 uur de deur uit en met mazzel om 17:30 terug, regelmatig later.
Op mijn vrije dagen besteed ik 3 tot 4 uur op stal, verzorging, werken en klussen op de PP. Op dinsdag en donderdag ga ik niet, tenzij nodig. Op vrijdag ben ik eerder klaar op werk en ga ik meteen vanuit werk (1 uur rijden werk-stal) en ben ik daar tussen 16:30 en 17. Ik ben er dan altijd kort, tot 18:30 a 19:00.
In het weekend ben ik vaak op zaterdag lang bezig, 4 a 5 uur en zondag wat korter, 2 a 3 uur. Alles bij elkaar dus doordeweeks minimaal 8 uur, in het weekend minimaal 6 uur. Dus minimaal 14 uur per week verdeeld over 5 dagen. Mijn reistijd vanuit huis is 15 minuten enkele reis, dus 4x 30 minuten per week en 1x als ik vanuit mijn werk kom 1 uur en 15 minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 22:36 



 
Profiel   

Klopt het dat ik hier geen mensen met (kleine) kinderen tussen zie? Ik ben wel benieuwd naar hun tijdbesteding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 07:23 



 
Profiel   

Lieser schreef
Klopt het dat ik hier geen mensen met (kleine) kinderen tussen zie? Ik ben wel benieuwd naar hun tijdbesteding.


Hier wel, mijn kinderen zijn 11 en 13.
Het is nu iets makkelijker omdat ze prima even alleen kunnen zijn. Ik ga bijvoorbeeld wel eens 's ochtends naar mijn paard en kan dan gerust iets later thuiskomen als de kinderen uit school komen.
Maar het blijft passen en meten. Beide kinderen sporten 3x per week. Het is dus best een uitdaging met paard, gezin, werk, huishouden etc.
Die lockdown beviel mij ook wel zeg maar, kon lekker veel naar mijn paard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 07:37 



 
Profiel   

Lieser schreef
Klopt het dat ik hier geen mensen met (kleine) kinderen tussen zie? Ik ben wel benieuwd naar hun tijdbesteding.


Klopt, ik heb geen kinderen en zou het ook niet kunnen combineren met kinderen op deze manier. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 07:49 



 
Profiel   

Leo schreef
Lieser schreef
Klopt het dat ik hier geen mensen met (kleine) kinderen tussen zie? Ik ben wel benieuwd naar hun tijdbesteding.


Klopt, ik heb geen kinderen en zou het ook niet kunnen combineren met kinderen op deze manier. :)


Same. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ook nog kinderen zou hebben, ik begrijp niet hoe mensen dat klaar kunnen spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 08:57 



 
Profiel   

Nee hier ook geen kinderen.

Maar kan me ook niet voorstellen dat ik dan een fulltime baan zou houden. 2 fulltimers en kinderen, naast paarden en andere hobbies lijkt mij niet haalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 09:12 



 
Profiel   

Captain schreef
Same. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ook nog kinderen zou hebben, ik begrijp niet hoe mensen dat klaar kunnen spelen.
[/quote]

Dat lukt dus ook regelmatig niet..
Maar ik zou niet zonder kunnen (kinderen én paard :D ). Heb daarom thuis de afspraak dat ik tijd voor mijn paard en bewust de keuze dat paard een topplek heeft waar hij mij niet elke dag nodig heeft.
En... ik ben geen fanatieke ruiter. Dst scheelt denk ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 09:39 



 
Profiel   

In de zomer gaat het altijd wel makkelijk. Maar ik merk dat ik er in de winter mee 'moeite' mee heb helemaal als het nat en dinker is als ik klaar ben met werken.

Mijn schema:
Maandag en dinsdag werken van 8:30 tot 17:30 dan ben ik ongeveer 18:00 thuis, snel eten, en dan om 18:30 weer naar stal van 19:00 tot 20:30 bij het paard, vaak rijd ik dan of de maandag of op dinsdag, en dan plof ik rond 21:00 op de bank.

Woensdag doe ik van 9:00 tot 11:00 de administratie thuis, daarna wat huishouden/boodschappen en ga ik in de (na)middag naar stal. Dan mest ik 5 stallen uit, hooi, vegen, paarden op stal, mest uit de paddocks en dan rijd ik nog even als ik niet uitgeput ben. Haha.

Donderdag en vrijdag geld hetzelfde schema als maandag en dinsdag. Ik stap in iedergeval één van de dagen op.

Op zaterdag hebben we wedstrijd/lessen en andere uitjes. Inclusief de de verzorging van de 5 paarden, stallen enzovoort.

Op zondag blijf ik in bed. _O- Alle gekheid, dan doen we alleen de stallen en de verzorging. Maar qua training hebben we helemaal vrij. En word het huis gepoetst. ~~}>

Al met al probeer ik mijn paard zo'n 4 dagen in de week te rijden. En 3 dagen in de week de stallen en de verzorging op mij te nemen. De andere 4 dagen doet mijn schoonvader of mijn zwager die taken. Zo hebben we allemaal ook wel eens een dagje vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:02 



 
Profiel   

Pfoehh jeetje dat snap ik met zoveel reistijd dat het echt niet grappig is.
Ik heb ooit besloten dat ik nooit verder dan 15 minuten met de auto van mijn werk af wil wonen.

Mijn weken zijn zo,

Maandag vrij 09:00-10:pilates 13:30-15:30 op stal
Dinsdag werk 07:30-16:30 daarna eten en van 18:30-20:30 op stal (1rijden 1 longeren)
Woensdag werk 07:30-16:30
Donderdag werk 07:30-16:30 eten 18:30-20:00 op stal (rijden)
Vrijdag werk 07:30-16:30 niet naar stal
Zaterdag 09:00-11:00 op stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:19 



 
Profiel   

Ik heb mijn pony's aan huis staan. Om 8 uur opstaan en de eerste ronde voeren en track plus paddock uitmesten, 1 uur ongeveer. Om 11 uur nog even een weilandje open voor 2 uur grazen. Om 1 uur voeren en klaar zetten van hooi en soms een beetje uitmesten, 1 uur. om half 6 3e ronde voeren en opnieuw track en paddocks uitmesten, anderhalf uur werk. Dan om 11 uur laatste voerronde en beetje uitmesten van de inloopstal, half uur werk. Tussendoor werk ik vaak thuis en gedeeltelijk met de paarden in de hulpverlening of in de opleidingen. Langer dan 4 á 5 uur weg is eigenlijk te lastig in mijn eentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 11:24 



 
Profiel   

Zo! Jullie leven allemaal voor de paarden, duidelijk is dat wel. Tot vorig jaar spendeerde ik ook gerust 3-4 uur op stal per dag, maar nu ben ik werkstudent en heb ik veel minder tijd.
Zo ben ik deze ochtend bijvoorbeeld 30 min gegaan om even bij te voeren, te borstelen en een klein ommetje aan de hand te maken. Normaal gezien ging ik rijden, maar ik had het zo koud dat ik dat niet gedaan heb. De laatste tijd merk ik wel dat ik steeds vaker niet rij en/of longeer door gebrek aan 'zin'.

Ik ga nu gemiddeld 3 keer per week minimaal 30-45min - maximaal 2 uur per keer. Tot vorig jaar ging ik zeker 6 dagen per week. Wel staat mijn paard nu nog steeds 24/7 buiten in tegenstelling tot vorig jaar, toen ging ik ook regelmatig om de stal even te controleren. Dit is nu niet meer aan de orde.

Ik merk dat ik wat minder zin heb om naar stal te gaan, zeker wanneer het rond het uur van de voederbeurten is, dan heb ik het idee 'dat paardlief toch niks aan me heeft want hij is aan het eten' :+
Soms baal ik hier wel van, want ik werk ook voor een deel om hem te kunnen onderhouden, en ik geniet er minder van als vroeger. Mijn reistijd bedraagt 25 min enkele reis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:42 



 
Profiel   

Ik moet dagelijks, maar zou binnen één uur alles gedaan kunnen hebben (incl. 20 min reistijd heen en terug). Daarmee bedoel ik dus hooi voeren, uitmesten, water bijvullen.
Mocht ik gaan rijden is het gelijk 2-3 uur, dit omdat ik geen bak heb en het bos 15 minutjes stappen is. Ben dan al snel 1-1.5 onderweg.
Mocht ik even gaan longeren, poetsen, wandelen, ben ik zo'n 2 uur bezig. Ik heb vaak geprobeerd een schema te maken, maar eigenlijk is het meer wanneer heb ik er energie voor.. Nu word mijn 5jarige ingereden dus daar heb ik geen 'omkijken' naar, hoewel ik die nu ook 1-2 in de week ga opakken.
De shetlander begin ik nog maar even niet aan. :+ Die mag maatje wezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 15:55 



 

Ik verbaas me juist over hoe snel mensen dingen hier kunnen doen haha. Wij zetten onderling buiten en delen een paddock dus doen dat om en om, maar ik ben echt elke dag wel 4 uur op stal. Vooral zodat hij nog even extra beweging heeft etc etc. Maar volgens mij hebben de meeste een verzorger of staan de paarden meer dan 10 uur buiten bij de mensen die snel kunnen gaan.

Maar ook hoe mensen in anderhalf uur alles gedaan kunnen hebben, haha. Dat red ik niet met mesten, voer klaar zetten, hooi, paddock klaarmaken én poetsen en zadelen en rijden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 16:10 



 
Profiel   

Jorienn schreef
Ik verbaas me juist over hoe snel mensen dingen hier kunnen doen haha. Wij zetten onderling buiten en delen een paddock dus doen dat om en om, maar ik ben echt elke dag wel 4 uur op stal. Vooral zodat hij nog even extra beweging heeft etc etc. Maar volgens mij hebben de meeste een verzorger of staan de paarden meer dan 10 uur buiten bij de mensen die snel kunnen gaan.

Maar ook hoe mensen in anderhalf uur alles gedaan kunnen hebben, haha. Dat red ik niet met mesten, voer klaar zetten, hooi, paddock klaarmaken én poetsen en zadelen en rijden :+


Dat red ik ook alleen als ik geen 'dienst' heb (1x per week). Voor de rest kom ik echt alleen voor het paard. Dus uit de wei halen, poetsen, zadelen, ongeveer 30 minuten rijden, afzadelen, nog beetje tutten en weer terug zetten.
En met longeren eigenlijk net zo. Of wandelen of grondwerk. Alleen met een buitenrit ben ik langer weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 16:14 



 
Profiel   

Rijden (2 kandidaten) kom ik weinig aan toe, borstelen doe ik nauwelijks, ze leven alleen buiten met een schuilkapschuur van 260m2 . Dus naast voeren en mesten klets ik een hoop met ze en ga met sommigen wandelen. De meesten zijn ook niet beleerd, dus naast de hulpverlening in de kudde "hoef" ik ook niet zoveel met ze te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 16:27 



 
Profiel   

Lieser schreef
Klopt het dat ik hier geen mensen met (kleine) kinderen tussen zie? Ik ben wel benieuwd naar hun tijdbesteding.


Hier een dochter van 12, vanaf baby af aan al meegeweest naar de paarden. Kinderwagen of box naast de bak en rijden maar. Inmiddels rijdt ze zelf ook en moet in het weekend meehelpen met de verzorging.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 22:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen