Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oppas paarden aan huis

 
Profiel   

Wij hebben sinds 2,5 jaar onze paarden aan huis staan. In de zomer is het steeds wel gelukt om oppas te vinden voor onze paarden, honden, katten, kippen. Maar nu willen we in de kerstvakantie weg en zijn mensen minder enthousiast…
Hoe doen andere mensen dat die hun paarden aan huis hebben staan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:09 



 
Profiel   

Familie en vrienden vragen :)

En anders advertentie op bokt markt, marktplaats of pawshake plaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:12 



 
Profiel   

Ik pas zelf af en toe op via de paardenoppasservice en daardoor ook al eens via via. Mocht je toevallig in regio zw Drenthe/zo Friesland zitten, dan mag je me wel een berichtje sturen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:15 



 
Profiel   

Ik heb 2 weken op de paarden van een mevrouw verderop in de straat gepast.
Mijn paarden stonden toen een eindje verderop en mevrouw is bij mij langs gekomen en heeft gevraagd of ik voor de hare wilde zonder. Heb 2x meegelopen en toen ging ze 2 weken op vakantie. Dit was vorig jaar, dit jaar is ze weer gegaan en heb ik weer voor de paarden gezorgd.
Ik zou zelf eerst bij bekende proberen en anders misschien is een rondje vragen op facebook oid, soms willen mensen dat best doen waarvan je het eigenlijk niet verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:19 



 
Profiel   

Bedankt! In onze omgeving kan ik voor de kerstvakantie niemand vinden. Heb nu een advertentie op Bokt markt gezet. En zal eens naar de genoemde sites kijken.

@chantalla: wij zitten in Brabant, Drunense duinen. Helaas een heel stuk uit de buurt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:51 



 
Profiel   

Op Facebook zijn er meerdere groepen voor: bv. dierenoppas aan huis in natura, paardenoppas aan huis in natura of gratis huis en huisdieroppasser (housesitters).
Er zijn er vast nog meer.
Deze zijn niet alleen voor in Nederland, maar soms plaatsen mensen ook berichten voor plekken in het buitenland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:12 



 
Profiel   

Niet weg gaan. :+ Je kan niet alles hebben in het leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:14 



 
Profiel   

Misschien data bij je advertentie zetten.

Het is dat ik al een oppasklusje (katten) heb in de kerstvakantie, anders was het een leuk uitje geweest. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:23 



 
Profiel   

Misschien kan je in dit topic eens vragen?
Daar zitten volgens mij wel een aantal mensen die er wel interesse in hebben. :)

[BEU] Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:31 



 
Profiel   

Ik heb in het verleden vaak opgepast, en weet nu ook zeker dat zodra wij paarden aan huis ga hebben dat ik hoe dan ook tijd ga investeren in een bijrijder. Het is dan wel niet makkelijk om een betrouwbaar persoon te vinden, maar het zou mij veel meer rust geven als ik de persoon echt goed ken plus dat de bijrijder mijn dieren en huis kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:00 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Niet weg gaan. :+ Je kan niet alles hebben in het leven.

zo denken wij er ook over.

Heerlijk lekker thuis.
Mensen vragen wel wel eens, gaan jullie niet op vakantie?
Nee, wij kamperen al elke dag bij de boer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:03 



 
Profiel   

http://oppassie.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:08 



 
Profiel   

Voor dit jaar ben je wellicht wat laat, maar probeer http://care4yourpet.nl/ eens. Betrouwbare dame met prima tarieven. Durf alleen niet te zeggen of ze met kerst ook werkt, voor alle andere vakanties wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:21 



 
Profiel   

De laatste keer dat we weg zijn gegaan, was maar een paar dagen. Van donderdag op zondag (of maandag? dat weet ik even niet meer.)
De pup was mee en de bejaarde hond bleef thuis. De 2 paardjes en de bejaarde hond werden verzorg door de koeienboer naast ons.
Hij liet de hond uit, gaf 'm eten en zorgde er voor dat de paarden hooi en water hadden. Uitmesten hoefde hij niet te doen. Dat deden we zelf bij terugkomst.

De laatste keer dat we langer op vakantie zijn geweest is al even geleden. Maar in die periode hadden we een moeder en haar 2 dochters die de dieren met liefde hebben verzorgd. We kennen elkaar via de manege.
In ruil voor de verzorging en het uitmesten hebben de 2 dochters op de paardjes gereden. Buitenrittten, crossen etc.
De hond, die toen ook al wel op leeftijd was, had iets te veel gedaan. Die kon niet meer lopen van de spierpijn.
Die was extreem over zijn grenzen gegaan, dus dat zijn wel dingen waar je weer van leert.
Wij kennen de dieren en weten wat de grenzen zijn. Andere mensen weten dat niet. Dat zijn wel dingen die je duidelijk moet opschrijven of aangeven.
Intussen is de hond hoog bejaard en wil nog dolgraag mee met buitenritten, maar dat kan echt niet meer! Ookal wil ie zo graag... Die hond gaat door tot ie dood neer valt.
En wat de paarden betreft is het ook wel goed aan de regels houden. Zo vreet de Haflinger maar door... en door... en door... ;)
Betrouwbare mensen die op je huis en dieren willen passen en zich aan de regels houden zijn goud waard.

Ik ga dit winter niet op vakantie, maar rond sinterklaas komt ons 3e kindje. Ik zit ook met het dillema of ik een dieren oppas moet regelen of niet. Ookal staat het spul aan huis, je bent er toch wel druk mee. En ikzelf kan nu al bijna niks meer. Dat duurt nog even voor dat weer beter wordt.
Gelukkig gaf de buurvrouw al aan om te helpen als dat nodig is. Toch wel fijn om dat te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:27 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Niet weg gaan. :+ Je kan niet alles hebben in het leven.


Hahahaha... tsja , ik denk dat je juist alles moet willen, want je weet nooit wat je krijgt en if het blijft.

Maar goed even minder poëtisch:
Buren, vrienden, kennissen, familie?
Advertentie via bokt werkt doorgaand ook goed. (Zeker als ze zelf hun even paard even als zijnde vakantie mee kunnen nemen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:29 



 
Profiel   

De buurvrouw en ik doen het over en weer voor elkaar, anders heb ik nog wel een vriendin vlakbij wonen die er met alle liefde voor wil zorgen, dat doe ik ook voor haar paarden. Altijd fijn om dat soort dingen voor elkaar te kunnen doen. Kerst kan een lastigere periode zijn kan ik me indenken. Succes met vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:34 



 
Profiel   

Misschien kun je een pensionstal vinden voor die tijd. (ik breng de mijne naar een pension als ik op vakantie wil.)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen