Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke accu en apparaat

 
Profiel   

Ik huur ruim 5 hectare in de bergen in Frankrijk. Er zit prikkeldraad omheen, we zijn bezig met schrikdraad. We hebben nu een stuk van ongeveer 1 hectare afgezet en zijn bezig met het 2e stuk, dat is ongeveer 2 hectare. In het voorjaar doen we het laatste stuk. Er is geen stroom, dus we werken met een mobiel apparaat. Die had ik nog liggen. Ik heb een batterij gekocht van 170 Ah.
Nu ben ik bang dat dat voor het grotere stuk niet voldoende stroom gaat geven, dus ik wil investeren in een accu. Het schrikdraad apparaat dat ik heb kan ook op 12 V, maar is maar een simpel dingetje. Dus misschien is een beter apparaat ook noodzakelijk.
Nou zie ik door de bomen het bos niet meer, je hebt zoveel soorten. Sommige moet je zelf nog vullen met accuzuur, dat lijkt mij niet handig. Er staan er genoeg te koop op de diverse websites, het is natuurlijk ook nog allemaal in het Frans, dat spreek ik niet zo goed.
Dus kortom wie heeft er een goede tip voor een accu en apparaat. 1 op zonne-energie is denk ik geen optie, in de winter is er hier niet veel zon. Zelf opladen is geen probleem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 13:14 



 
Profiel   

Ik heb zelf deze, ooit bij Decathlon gekocht..

[ img ]


Als accu heb ik een gewone 60 AH accu. Daar doe ik ongeveer 3 maanden per lading mee. Eigenlijk zou je een accu moeten hebben die ontworpen is voor geringe stroomafname, maar die zijn vaak veel duurder. Zorg er ook voor dat de accu goed tegen de vorst beschermd is.

Een zonnepaneel kan wel degelijk ook in de winter werken. Het werk namen op licht, dus ook als het bewolkt is kan het opladen. Desnoods neem je een groter zonnepaneel (kijk even bij een camper zaak).


Z'n grote broertje vind je hier: 5km met veel vegetatie of 12 km met weinig vegetatie.
https://agrarzone.fr/electrificateur-ak ... -45-joules

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 13:43 



 
Profiel   

Let op dat de km's op zo'n apparaat gaan over het totaal aantal meters stroomdraad die het moet voeden. 1 draadje langs een koeienwei van 5 ha heeft dus minder nodig dan een omheining met 3, 4, 5 draden om paarden binnen te houden. En als het ook nog wat buiten moet houden zit je helemaal aan zo zwaar mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 13:49 



 
Profiel   

Oh, bij mij blijven de paarden braaf achter een enkel draadje staan....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 18:03 



 
Profiel   

Ik heb 2 draden, maar met strook begrazing maar 1 draadje. En daar blijven ze keurig achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 18:16 



 
Profiel   

Ik wil de Lacme secur 300 gaan aanschaffen. Maar nu zit ik met het dilemma, welke accu koop ik erbij. Die met 62 Ah of 85 Ah?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 15:11 



 
Profiel   

Meer omheining = hoger klap = meer stroom nodig, 85 Ah dus.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen