Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29532
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:19

Wat is er kort door de bocht?
Ik heb al 25 jaar paarden. ook fanatiek in de sport gereden. Zowel dressuur als springen. En dat meestal zonder binnenbak gedaan.
Wel paarden die overdag buiten stonden. Dat was mijn eis, 25 jaar terug al.
2e eis was een goede buitenbak. een die altijd nat is wilde ik ook niet.
En dat scheelt gewoon 100 euro in de maand.
En het is me altijd gelukt dat te vinden, al die jaren. Particulier of professioneel. Met een max van 25 auto minuten.
Dus vertel mij eens wat er kort door de bocht aan is?



verrekieker schreef:
dank je maar van iemand die zo kort door de bocht denkt ga ik geen advies aannemen

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 11:26

Het. Gaat. Niet. Om. De. Binnenbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:28

Absolem schreef:
Weet je wat ik grappig vind je zegt dat je niks kunt.

Maar tegenwoordig moeten alle paarden geregistreerd worden in Nederland.

Wettelijk is het zo dat als je boven de zes paarden gaat houden je geen particulier bent maar automatisch pensionstal wordt bedrijfsmatig. Dat betekend een Heeeeeele boel regeltjes en belasting betalen voor de beste man :Y). Nou is een mondelinge afspraak gewoon geldig. Jouw paard staat daar al een poos op stal.

Ik zou als dus gewoon naar de stalhouder stappen en zeg joh ik ben dit gelazer zat en jij wil geen problemen. Ik ga slapende honden (a. K.a belastingdienst) wakker maken als mijn paard verplaatst wordt wegens een nieuw paard.

Dan kunnen er vijf dingen gebeuren. 1.Die vriendin vertrekt.2. Die stal baas steekt een stokje voor de aankoop van dat nieuwe paard.3 het nieuwe paard komt wel. Maar wordt dus wel alleen gezet waar jouw merrie nu staat. 4. Het nieuwe paard wordt samen gezet met een van die vriendin haar andere paarden. 5.ze zeggen dat je bluft lazeren jouw paard alsnog in die stal waarop jij de slapende honden wakker maakt en die vent die heerlijke problemen en gedoe die hij probeert te ontwijken verviervoudigd over zich heen krijgt. :)F

Wil niet wil praten wil moet maar voelen.
optie 6: hij vertelt dat ts met paard voor X datum of per direct kan vertrekken en Ts staat op straat met paard voordat ze een andere stal heeft. Lijkt mij niet de beste oplossing.

TS, ik zou inleveren op je eis van een binnenbak en kijken naar een plek waar je paard meer buiten komt. Je paard hier laten staan tot je klaar bent met je opleiding, een baan hebt, wat meer te besteden hebt en dan gaan zoeken naar een plek met een binnenbak als die zo belangrijk is.

Paarden die 24/7 op stal staan kunnen wel rustig zijn en relaxt ogen maar in principe zijn gewoon “dood” en accepteren ze de situatie maar.

DuoPenotti

Berichten: 29532
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:30

Mooi, dat geeft je al meer mogelijkheden :j
Dan een plekje zoeken met lekker veel buiten en die zijn niet duurder dan met weinig buiten.
Nu is je kans. :j Verhuizen kom je door die "vriendin" niet onderuit.
Je zegt verhuizen geeft haar stress. Nou mooi, door naar iets meteen goeds dan :)

Kom je bijvoorbeeld niet regelmatig langs huizen waar je de paarden fijn buiten ziet en denkt, dat is een mooi plekje?
Daar gewoon aanbellen, vragen ik zoek een nieuw plekje voor mijn paard, heeft u een stal over, of weet u anders iets?

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 11:30

verrekieker schreef:
En nee niet omdat er een binnenbak is, jezus…


Lezen

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 11:33

Ik denk dat ik met deze discussies alleen maar verder in de knoop loop. Voor iedereen tellen dingen anders mee.

Dank je wel voor alle adviezen. Ik red me wel en het zal wel goed komen :)

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:35

Deze reactie overtuigt mij er wel van dat betere regels omtrent paardenwelzijn duidelijk nodig zijn. Anders zouden er nu ook nog paarden 24/7 in stands staan.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:37

verrekieker schreef:
Ten eerste, ik heb nog niks besloten en ik praat niks goed. Ik zeg alleen dat het een hard pill to swallow is dat ik daar weg moet. Het is dichtbij, goedkoop, de meest prachtige plek in Limburg en most of all, mijn paard is echt happy daar. Als ik het voor de een of andere reden niet op móét geven, dan zou ik het dus inderdaad liever niet doen.

Er zijn genoeg sportstallen waar weidegang het hele jaar door beperkt is. Daarmee praat ik mijn keuze niet goed, maar Ik heb toen de keuze gemaakt om hierheen te komen omdat hier 10 andere dingen zijn die wél bijdragen aan het welzijn van mijn paard en één ding wat dan inderdaad 4 maanden lang niet perfect is. Bij een stalling waar alles zo was zoals jullie idealisten het nu omschrijven, was mijn merrie geen ontspannen en lief paard hoor. Dat is ze nu wel.

En ookal heb ik dus niks besloten, “tijdelijk” iets overbruggen is bijna geen optie. Mijn merrie heeft overduidelijk meer stress van een verhuizing dan alleen op stal staan. Is het een gunstige situatie? Nee helemaal niet, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb.

Ik heb eerst mijn eigen dierenarts gebeld en daarna een ander voor een second opinion. Beiden artsen zeggen dat het niet erg is zolang het paard rustig is. Dit zeg ik niet om weer een discussie aan te wakkeren, maar zelfs deskundigen kunnen dus een andere mening hebben.

En Ik ben bereid om in te leveren op alles, geld, tijd, faciliteiten. Maar qua financiën zit er natuurlijk een grens aan. En ik ben eigenlijk niet bereid om nog een paard erbij te kopen (zoals ik al eerder in een reactie aangeef) omdat het niet verantwoord is. Echter, en daarmee wil ik alleen de situatie verduidelijken, een tweede paard voor bij mijn merrie op stal is goedkoper dan dat ik met mijn merrie ergens anders naartoe ga. Moet je even nagaan…

Als ik alleen aan mezelf zou denken zou ik daar gisteren al weg zijn. Denk maar niet dat ik nu nog met plezier naar stal ga. En als ik afgekat wordt en jullie me veroordelen door de keuzes die ik zelfs nog niet heb gemaakt, kan ik dit topic beter helemaal verwijderen, asap. Als het voor jullie zo’n easy keuze is, vind ik dat ontzettend fijn voor jullie. Ik gun dit namelijk niemand. Voor mij ligt het wat zwaarder. En nee niet omdat er een binnenbak is, jezus…


Normaal meng ik me liever niet in dit soort discussies, maar ik wil nu toch graag een kritische vraag stellen aangezien ik het echt niet begrijp. Hoe weet je dat je paard meer stress heeft van verhuizen dan van alleen op stal staan? Dat hangt toch helemaal af van de plek waar je naartoe verhuisd? Naar jullie huidige stal ging het toch ook goed? En alleen op stal heb je toch nog helemaal niet geprobeerd met haar? Dus hoezo geeft verhuizen dan per definitie meer stress? Ik kan die redenatie niet volgen, sorry..
En tuurlijk geeft verhuizen stress, alle nieuwe situaties geven stress. Maar als je naar een fijne plek verhuisd, dan went ze daar snel genoeg en verdwijnt de stress ook weer. Als de situatie echter onprettig en stressvol blijft (zoals alleen op stal), dan zal de stress ook niet weggaan.
Je geeft ook aan je paard pas sinds juni te hebben, dat zijn nu dus zo'n 5 maanden. En je zegt dat je paard super happy is op deze stal en je daarom (liever) niet weg wilt. Maar de tijd dat je nu op die stal staat heeft je paard lekker veel buiten gestaan en dat doet ieder paard goed. Ik begrijp dus echt niet hoe je ook maar kunt denken dat je paard het nog steeds zo naar haar zin gaat hebben daar als ze opeens praktisch dag en nacht in een stal wordt opgesloten en zelfs zonder echt contact met andere paarden. Je kunt toch niet serieus denken dat je paard dan nog steeds zo happy zal zijn en niet (enorm) gaat veranderen? Je weet nu juist wat je paard (en in mijn optiek ieder paard, maar ok) nodig heeft en blij van wordt. En dat is veel naar buiten met soortgenoten in een rustige omgeving. En hoewel de stal an sich hetzelfde blijft, verandert er de komende 4 maanden juist vrijwel alles voor je paard. Alles waar ze juist blij van wordt.
Misschien ben ik raar hoor, maar ik kan je redenatie van niet weg willen omdat dit de beste plek is voor je paard omdat ze er zo gelukkig is terwijl hetgeen wat haar juist zo gelukkig maakt er de komende 4 maanden juist niet voor haar zal zijn, dus echt niet volgen..

En dat het een hel is om een fijne stal te vinden waar paarden goed verzorgd worden, voldoende buiten komen, betaalbaar is en te doen is qua afstand voor jezelf, daar kan ik ontzettend over meepraten helaas. Maar ook ik sta nu op een plek waar het qua luxe voor mezelf op een laag pitje staat, maar voor mijn paard echt de hemel op aarde is. En dat was ontzettend zoeken, maar ik heb het gelukkig wel gevonden. En dat gun ik jullie (en anderen natuurlijk) ook echt. Maar je vraagt om advies en mijn advies is dan ook om even heel kritisch te kijken naar de situatie. Want dan kun je niet anders dan de conclusie trekken dat als je blijft, je dan de komende tijd het tegenovergestelde creëert voor je paard van waar ze gelukkig van wordt.
En daarnaast denk ik eigenlijk ook niet dat je echt fijn op een stal kunt staan waar de staleigenaar het schijnbaar prima vindt dat paarden 4 maanden lang niet buiten komen..

Veel succes en sterkte met de beslissing, ik begrijp goed dat het je niet in je koude kleren gaat zitten :(:)
En nog wat betreft die "beste vriendin"; wat een rotstreek zeg. Ik zou niet eens meer met zo iemand op stal willen staan als ik eerlijk ben.. _-:(

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:44

Okay, het gaat dus niet om die binnenbak.

Wat zijn op dit moment jouw wensen- en/of eisen voor jouw paard en voor jouzelf?

Paard
-ruime weidegang in de zomer met soortgenoten
-winter .. buiten : hoe wat waar en hoe lang? Met soortgenoten
-voldoende goede kwaliteit ruwvoer (je kan evt werken met slowfeeder)
-goede buitenbak, rijdbaar door weer en wind
-rustige stal

Jijzelf:
-betaalbaar, goede prijskwaliteit verhouding
-binnen scooterafstand
-zelf graag stal uitmesten
- ....?

Heb je de twee gepolste dierenartsen gevraagd of ze misschien een stal prive binnen hun netwerk weten? Je hoefsmid of je zogenaamde vriendin of nog andere mensen met paarden, briefje ophangen op de manege, supermarkt, etc. You never know. Er zijn ook facebook groepen te vinden bv. Via-via werkt vaak erg fijn en goed. :j

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:47

verrekieker schreef:
Het. Gaat. Niet. Om. De. Binnenbak.


Ik vraag me dan oprecht af waar het wel om gaat?

De binnenbak is het enige voordeel (als is de eigenaar en niet het paard de enige die er wat aan heeft) dat ik bij jouw huidige stal kan zien. En de lage prijs waarschijnlijk....?

Maar in ruil daarvoor staat het paard 24/7 binnen in zijn eentje (want losgooien gebeurt ook alleen en in de binnenbak -O- ). Er zijn meerdere stallen die zo hun paarden huisvesten, klopt, ik woon in de Randstad dus heb al veel meer van dergelijke stallen gezien dan het me lief is :+ maar dat is letterlijk de slechtste vorm van huisvesting die je je paard kunt bieden. De enige verstandige keuze is je paard opladen en z.s.m. vertrekken, zonder dat een binnenbak een harde eis is moet het echt makkelijk lukken om een stal in de buurt te vinden waar paarden beter verzorgd worden :) Zelfs midden in de Randstad kan het prima, eerlijk gezegd vind ik het moeilijk te geloven dat Zuid Limburg in dit opzicht zo veel erger is.

En, hoe bot het wel en niet overkomt, als je daadwerkelijk geen een stalling kunt betalen waar je paard het hele jaar door met enige regelmaat naar buiten komt dan moet je maar geen paard willen houden :n

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:12

Tja...mijn mening. Ik denk dat de TS dit allemaal uit haar grote dikke duim zuigt. Een account maken puur en alleen voor dit topic, bokt naam al veranderd in die tussentijd. Ik denk dat iemand zich verschrikkelijk zit te vervelen en hier gewoon probeert wat bokkers over de zeik te krijgen.

En eerlijk, in elk ander geval zou ik zeggen, TS ga je dan maar gewoon heel diep schamen dat een meid van 23 een binnenbak boven het welzijn van haar paard stelt. Dan heb ik maar 1 conclusie....arm arm paard dat jij zo'n baasje hebt getroffen.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 12:15

oji schreef:
Tja...mijn mening. Ik denk dat de TS dit allemaal uit haar grote dikke duim zuigt. Een account maken puur en alleen voor dit topic, bokt naam al veranderd in die tussentijd. Ik denk dat iemand zich verschrikkelijk zit te vervelen en hier gewoon probeert wat bokkers over de zeik te krijgen.

En eerlijk, in elk ander geval zou ik zeggen, TS ga je dan maar gewoon heel diep schamen dat een meid van 23 een binnenbak boven het welzijn van haar paard stelt. Dan heb ik maar 1 conclusie....arm arm paard dat jij zo'n baasje hebt getroffen.


Jezus man, hoe ga jij met je medemens om. Ik had mijn echte naam gebruikt en gezien de weerstand en uiteenlopende meningen over dit topic vond ik het verstandig om mijn naam te veranderen. Ik zit al jaren op bokt en lees alles mee. Ik heb alleen nooit de behoefte gehad om mijn mening te delen (of op te dringen) aan iemand die om hulp vraagt dus vandaar was er nooit een eigen account nodig.

Wat een nare, negatieve mensen op deze wereld zeg. Ik kies ervoor om niet zo negatief door het leven te gaan! Groetjes en veel liefs

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:42

verrekieker schreef:
oji schreef:
Tja...mijn mening. Ik denk dat de TS dit allemaal uit haar grote dikke duim zuigt. Een account maken puur en alleen voor dit topic, bokt naam al veranderd in die tussentijd. Ik denk dat iemand zich verschrikkelijk zit te vervelen en hier gewoon probeert wat bokkers over de zeik te krijgen.

En eerlijk, in elk ander geval zou ik zeggen, TS ga je dan maar gewoon heel diep schamen dat een meid van 23 een binnenbak boven het welzijn van haar paard stelt. Dan heb ik maar 1 conclusie....arm arm paard dat jij zo'n baasje hebt getroffen.


Jezus man, hoe ga jij met je medemens om. Ik had mijn echte naam gebruikt en gezien de weerstand en uiteenlopende meningen over dit topic vond ik het verstandig om mijn naam te veranderen. Ik zit al jaren op bokt en lees alles mee. Ik heb alleen nooit de behoefte gehad om mijn mening te delen (of op te dringen) aan iemand die om hulp vraagt dus vandaar was er nooit een eigen account nodig.

Wat een nare, negatieve mensen op deze wereld zeg. Ik kies ervoor om niet zo negatief door het leven te gaan! Groetjes en veel liefs

Sta jij dan zodanig niet achter je eigen mening dat dat een reden is om je Boktnaam aan te passen? Als het, zoals jij aangeeft, toch uitsluitend gaat om wat anderen hier posten? Dat straalt toch niet op jou af?

Je vindt dat mensen negatief zijn tegenover jou in dit topic, maar ligt dat ook niet een beetje aan hoe jij af en toe reageert? Zoals hierboven ook weer.
Tuurlijk, er zijn altijd mensen die kort door de bocht reageren, of zelfs te ver gaan in hun commentaar, maar ik lees hier vooral veel meedenkende reacties, en hier en daar wat kritische noten. Het is maar wat je er zelf uithaalt, en wat je je aantrekt.

Ik hoop oprecht dat je op korte termijn een fijne plek vindt voor je merrie. Voor geen enkel paard is het goed om veel op stal te staan. Dat ze er nu rustig bij staat, wil nog niet zeggen dat ze gelukkig is, of dat het goed voor haar is.

Succes!

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:53

Absolem schreef:
Weet je wat ik grappig vind je zegt dat je niks kunt.

Maar tegenwoordig moeten alle paarden geregistreerd worden in Nederland.

Wettelijk is het zo dat als je boven de zes paarden gaat houden je geen particulier bent maar automatisch pensionstal wordt bedrijfsmatig. Dat betekend een Heeeeeele boel regeltjes en belasting betalen voor de beste man :Y). Nou is een mondelinge afspraak gewoon geldig. Jouw paard staat daar al een poos op stal.

Ik zou als dus gewoon naar de stalhouder stappen en zeg joh ik ben dit gelazer zat en jij wil geen problemen. Ik ga slapende honden (a. K.a belastingdienst) wakker maken als mijn paard verplaatst wordt wegens een nieuw paard.

Dan kunnen er vijf dingen gebeuren. 1.Die vriendin vertrekt.2. Die stal baas steekt een stokje voor de aankoop van dat nieuwe paard.3 het nieuwe paard komt wel. Maar wordt dus wel alleen gezet waar jouw merrie nu staat. 4. Het nieuwe paard wordt samen gezet met een van die vriendin haar andere paarden. 5.ze zeggen dat je bluft lazeren jouw paard alsnog in die stal waarop jij de slapende honden wakker maakt en die vent die heerlijke problemen en gedoe die hij probeert te ontwijken verviervoudigd over zich heen krijgt. :)F

Wil niet wil praten wil moet maar voelen.

Dit is een extreem slecht advies.Als je de stalhouder gaat bedreigen dan kun je er niet meer staan.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:56

verrekieker schreef:
oji schreef:
Tja...mijn mening. Ik denk dat de TS dit allemaal uit haar grote dikke duim zuigt. Een account maken puur en alleen voor dit topic, bokt naam al veranderd in die tussentijd. Ik denk dat iemand zich verschrikkelijk zit te vervelen en hier gewoon probeert wat bokkers over de zeik te krijgen.

En eerlijk, in elk ander geval zou ik zeggen, TS ga je dan maar gewoon heel diep schamen dat een meid van 23 een binnenbak boven het welzijn van haar paard stelt. Dan heb ik maar 1 conclusie....arm arm paard dat jij zo'n baasje hebt getroffen.


Jezus man, hoe ga jij met je medemens om. Ik had mijn echte naam gebruikt en gezien de weerstand en uiteenlopende meningen over dit topic vond ik het verstandig om mijn naam te veranderen. Ik zit al jaren op bokt en lees alles mee. Ik heb alleen nooit de behoefte gehad om mijn mening te delen (of op te dringen) aan iemand die om hulp vraagt dus vandaar was er nooit een eigen account nodig.

Wat een nare, negatieve mensen op deze wereld zeg. Ik kies ervoor om niet zo negatief door het leven te gaan! Groetjes en veel liefs


Waarom reageer je wel op zo'n negatieve reactie en niet op mij of anderen die wel meeleven en mee willen denken?
Als je zoiets op internet zet dan kun je helaas zowel positieve als negatieve reacties verwachten. En je vraagt om advies, dat kan dus helaas ook advies zijn waar je niks aan hebt of niks mee kunt. Probeer je te richten op de reacties waar je wel iets mee kunt en de rest naast je neer te leggen.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:20

't is heel simpel, dat paard had gewoon niet aangeschaft moeten worden voor er een goede stal gevonden was. Maar dat is tegen het zere been van heel veel 'paardenliefhebbers'.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:22

verrekieker schreef:
Het. Gaat. ENiet. Om. De. Binnenbak.

verrekieker schreef:
Ieder zijn ding, maar ik wil écht een binnenbak :)

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:37

Heb niet alles gelezen. Me iets teveel van het doe dit en dat en er gebeurd niet wat :=

Maar heb zelf sterk de indruk dat je graag wil horen dat het helemaal geen kwaad kan dat half jaartje. Zodat je voor jezelf het goed kan maken dat je paardje alleen zonder contact. 23 uur per dag niet vrij kan bewegen. We kunnen de discussie zolang door laten gaan als we willen. Maar als je in het belang van je *baby* denkt. Zoek je gewoon een andere stal. Al is het een plekje zonder bak. Dan ga je toch lekker buiten rijden?

Mijn paard staat nu 45 min enkele reis met de auto verderop. Ideaal? Zeker niet. Maar zolang ik geen geschikte stal vind hier in de buurt. Is het niet anders.
Ik zal ALTIJD in haar belang een stal kiezen.

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:50

verrekieker schreef:
Ik zit echter elke dag met mijn neus in de boeken en kom door corona nergens meer (geen fitness) dus ik wil het liefst elke dag gaan voor mijn mentale gezondheid. Het doet me echt goed om even buiten te zijn, ik geniet er elke keer van. Ik weet niet of ik bereid ben om dat op te geven


En de mentale gezondheid van je paard dan? Het doet haar ook goed om dagelijks buiten te komen en contact met soortgenoten te hebben.
Jij kunt ook een wandeling door het park gaan maken, je paard niet. Ook zonder het gedoe met je vriendin en staleigenaar en je paard die alleen komt te staan op stal is dit gewoon geen paardwaardige plek. Je paard staat werkelijk de hele winter opgesloten in een hok ter grote van een wc.

Als je alleen al die binnenbak los laat zullen er waarschijnlijk in de omgeving al veel meer geschikte stallen zijn. Vaak zijn stallen zonder binnenbak ook nog wat kleinschaliger, dus heb je ook geen last meer van de rijen met 25+ boxen en rondrennende kinderen. Mijn tip is om een oproep te plaatsen in een locale paardengroep op Facebook. Waarschijnlijk is er veel meer geschikts in de nabije omgeving dan je nu denkt. En anders; liever je paard ergens hebben staan waar je wat minder vaak heen kunt maar waar je weet dat je paard het goed heeft, toch?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:56

Idd zelf een advertentie plaatsen. En ook daarin wat van jezelf laten zien, wat je belangrijk vindt en wat voor 'type paardenmens' je bent.
Ik sta bijvoorbeeld op een kleinschalige pensionstal, deze adverteert niet maar staat er heus voor open om nieuwe klanten aan te nemen mits de klik er is. De sfeer onderling is belangrijk dus je moet er bij passen zeg maar.
Misschien kan je zelf via een advertentie een fijne stal vinden.
Succes!

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:09

Kinke schreef:
't is heel simpel, dat paard had gewoon niet aangeschaft moeten worden voor er een goede stal gevonden was. Maar dat is tegen het zere been van heel veel 'paardenliefhebbers'.

Hoezo? TS had een goede stal, en die bleek de spelregels te veranderen. Dat kan geen enkele paardenliefhebber voorzien.

DuoPenotti

Berichten: 29532
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:11

Lieser schreef:
Kinke schreef:
't is heel simpel, dat paard had gewoon niet aangeschaft moeten worden voor er een goede stal gevonden was. Maar dat is tegen het zere been van heel veel 'paardenliefhebbers'.

Hoezo? TS had een goede stal, en die bleek de spelregels te veranderen. Dat kan geen enkele paardenliefhebber voorzien.

Nee, want ik zou al nooit op een stal gaan staan die in de winter paarden niet buiten zet.
Dat is niet veranderd. Dus een goede stal was het al nooit.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:12

DuoPenotti schreef:
Nee, want ik zou al nooit op een stal gaan staan die in de winter paarden niet buiten zet.
Dat is niet veranderd. Dus een goede stal was het al nooit.

Ze hebben toch paddocks?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:13

Lieser schreef:
Kinke schreef:
't is heel simpel, dat paard had gewoon niet aangeschaft moeten worden voor er een goede stal gevonden was. Maar dat is tegen het zere been van heel veel 'paardenliefhebbers'.

Hoezo? TS had een goede stal, en die bleek de spelregels te veranderen. Dat kan geen enkele paardenliefhebber voorzien.

Een stal waar ze niet naar buiten kunnen in de winter met soortgenoten is geen goede stal.

Ter overbrugging zou ik toch de stalhouder smeken de paddocks op te ruimen. Even een dag aanpoten met zijn alle en het probleem is al voor een deel opgelost

DuoPenotti

Berichten: 29532
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:14

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee, want ik zou al nooit op een stal gaan staan die in de winter paarden niet buiten zet.
Dat is niet veranderd. Dus een goede stal was het al nooit.

Ze hebben toch paddocks?

nee want die liggen vol rommel en gaan ook niet opgeruimd worden zoals ik lees.
Paard word door ts in de binnenbak gezet tijdens mesten.