Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:37

Dus je paard mag iedere dag in z'n uppie 1 uur in de binnenbak en in de stapmolen en dan werk jij er nog een aantal uur per week mee en dan vraag je je nog af of je moet blijven op de huidige stal?

Ik heb jaren naast mn volledige werkweek 35km enkele reis stal gehad.
En mn paarden stonden ook nog eens op verschillende adressen.

Vond ik dat leuk? Nee, maar mijn paarden stonden wel lekker de hele dag in de wei met vriendjes en hadden een goed kost adres.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:45

Kan je geen stal net over de grens zoeken? Duitsland zijn de stallen vaak fijner.

Een vrouw die mijn veulen heeft gekocht woont ook in zuid Limburg en die heeft haar paard heel fijn net over de grens gestald staan. Zover ik hoor van haar zijn er in die omgeving juist heel veel fijne stallen

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:47

In het zuiden is het lastig, maar er zijn zeker opties. Op genoeg wachtlijsten gaan staan.

Ik heb uiteindelijk na wat tegenslagen qua stalling ( en een fantastische plek die helaas is verkocht ) uiteindelijk de keuze gemaakt voor een eigen weiland met stallen, dan maar geen rijbak.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:21

verrekieker schreef:
tamary schreef:
Kan ze ondertussen niet samen met een ander paard los terwijl jij uitmest, etc.?


Dat zou ook maar een uurtje zijn. En dat is dan ook te weinig..

Tussenoplossing, en als de eigenaar van het andere paard op een andere tijd komt en dat ook doet hebben ze beide al 2 uurtjes. Dit is nl meer in het kader van deze verbetering kan binnen dag tot week. Logisch dat een grotere stap als verhuizen mogelijk wat langer gaat duren, maar kijk dus wat er tot je weg kan mogelijk is.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:38

Laat je niet afschrikken door wachtlijsten

Ik stond ook op een wachtlijst wat maanden kon duren.. en binnen 2 maanden werdt ik gebeld dat er plek is.

Vaak vinden mensen die op de wachtlijst staan toch een ander goed plekje maar melden zich niet netjes af..

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:46

Verhuizen!

Met zo een vriendin heb je geen vijanden nodig...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:07

verrekieker schreef:
Selina schreef:
Maar rijden en longeren telt niet, want dat is geen vrije beweging. Net als de stapmolen. Paard kan dan geen sprintje trekken of kriebelen met andere paarden. Dus dan is het hooguit een uurtje. Een paard heeft toch minimaal 4, maar eigenlijk 8 uur nodig per dag aan vrije beweging. Dus dit klinkt sowieso al niet als de ideale stal voor je paard.


Ik kan je vertellen dat weidegang in de winter op de stallen die hier in de buurt zijn toch niet gangbaar is. Dus dan zou ik haar al op een wei moeten zetten zonder stalling erbij. Dat is nou ook weer net geen optie voor me

En ik kan je vertellen dat het wel kan, ook in de randstad. Dit is echt heel sneu voor je paard, maken dat je wegkomt. Elke dag vrije beweging en contact met andere paarden is echt een must.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:08

Iedereen zou graag zijn paard lang buiten willen hebben staan,
maar soms moet je ( tijdelijk) roeien met de riemen die je hebt.
Is het mogelijk om van de andere lege boxen 1 of 2 grote boxen te maken, en je paard samen met een
(leen) shetje te zetten.
Of dat je iets kan maken dat je paard met andere pony nog een inloopstal heeft, en dan zo op een stukje erf wat verhard is kan lopen.
Bij was het juist andersom, ik had een stukje verhard en paddock en geen schuilmogelijkheid.
En 2 jaar geleden heb ik dat kunnen realiseren.
Voor de mini betaal ik € 25 extra per maand voor het stro.

Anders zou ik kijken naar een andere stalling. Desnoods over de grens.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:21

Ik kan er niet bij dat we anno 2021 nog steeds dit soort problemen blijven tegenkomen.

Als stal moet je uit liefde voor paarden, goede stalling willen aanbieden.

Als eigenaar kies je voor je paard de beste plek. Niet voor vrienden etc. Je leest ook dat dit geen zekerheden geeft. En je paard woont ergens 24/7. Je vrienden kan je daarnaast nog zien en spreken als dit niet op stal is.

1 uurtje in een bak is echt helemaal niks en niet meer van deze tijd. Als mensen dat blijven accepteren, blijft dit probleem wel bestaan.
Overal in Nederland kan je zorgen dat paarden netjes en droog buiten kunnen staan. Maar dat vraagt soms wel een investering.

Paarden moeten naar buiten kunnen en echt even de benen kunnen strekken. Met vriendjes samen staan. Ik zal me niet wagen aan minimaal aantal uren, want hier staan ze 24/7 vrij buiten, maar incl stallen, vrije keus.
Dan goed en voldoende ruwvoer, schoon drink water, een droge plek om te staan en te liggen, beschutting.
Alle rest is voor de mens.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:10

Wat een valse vriendin.Ik denk dat er iets speelt waardoor ze van jou/van je paard afwillen ts.Zoiets heb ik ook wel eens gehad,het is een soort wegpesten.Zeker geen tweede paard erbij zetten daar!Er is heus wel een andere stalling te vinden,inderdaad wachtlijsten vallen vaak mee,er komt onverwacht plaats.Als het volpension is kun je ook wat verder weg gaan staan en niet elke dag komen.Ik heb 20 jaar op een stalling gestaan die enkele reis 5 kwartier fietsen was.Daar ging ik dan 2 of hoogstens 3 keer in de week naar toe want echt alles werd gedaan en inderdaad genoeg weidegang.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:50

Begrijp niet goed dat iedereen hier over die vriendin valt hoor... Zij doet ts toch niks aan?
Zij kocht gewoon een 3de paard en wil die naast haar 2 andere paarden...
Dat is toch eigenlijk heel normaal?

Het is aan de stalhouder te zeggen dat dit dan niet kan.

Moest die vriendin toestemming vragen aan ts om een paard bij te kopen? Dat dacht ik niet...

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:07

Little_Gift schreef:
Begrijp niet goed dat iedereen hier over die vriendin valt hoor... Zij doet ts toch niks aan?
Zij kocht gewoon een 3de paard en wil die naast haar 2 andere paarden...
Dat is toch eigenlijk heel normaal?

Het is aan de stalhouder te zeggen dat dit dan niet kan.

Moest die vriendin toestemming vragen aan ts om een paard bij te kopen? Dat dacht ik niet...

Nee,maar waar ik sta is het gebruikelijk dat een paard zijn gehuurde box behoudt en dat een nieuw paard komt te staan in een box die leeg was.

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:17

Little_Gift schreef:
Begrijp niet goed dat iedereen hier over die vriendin valt hoor... Zij doet ts toch niks aan?
Zij kocht gewoon een 3de paard en wil die naast haar 2 andere paarden...
Dat is toch eigenlijk heel normaal?

Het is aan de stalhouder te zeggen dat dit dan niet kan.

Moest die vriendin toestemming vragen aan ts om een paard bij te kopen? Dat dacht ik niet...


1. De vriendin weet toch ook de huidige stalindeling en welke stallen vrij zijn. Ze kon dus op voorhand wel de bedenking maken waar het paard van TS zou komen te staan.
2. Nee, het is niet normaal om een stal die al in gebruik is te claimen. Nieuwe paarden gaan in vrije stallen, dat is op praktisch iedere pensionstal de standaard. Wanneer het handiger is om in een bepaalde stal te staan die al bezet is, kan je dat vragen en je kan dat overleggen, maar dat achterom met de staleigenaar bedisselen is op zijn minst achterbaks te noemen.
3. Zelfs wanneer TS aangeeft zich er niet goed bij te voelen, wordt er niet tegemoet gekomen. Vriendinlief nestelt zich in de beste situatie en voor de rest is er niets bespreekbaar. Het gevoel van TS is nihil waard.

Nope, de zogezegde vriendin gaat hier echt niet vrijuit, echt niet.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 17:20

Little_Gift schreef:
Begrijp niet goed dat iedereen hier over die vriendin valt hoor... Zij doet ts toch niks aan?
Zij kocht gewoon een 3de paard en wil die naast haar 2 andere paarden...
Dat is toch eigenlijk heel normaal?

Het is aan de stalhouder te zeggen dat dit dan niet kan.

Moest die vriendin toestemming vragen aan ts om een paard bij te kopen? Dat dacht ik niet...


Oké, dan zal ik je even wat meer info geven over de situatie. Misschien denk je er dan anders over.

Mijn beste vriendin stond hier op stal omdat haar merrie zwanger was geraakt op de kudde terwijl dit niet de bedoeling was. Ze is toen teruggegaan naar de staleigenaar en heeft een mooie stalprijs aangeboden gekregen omdat het mede zijn schuld was. Haar merrie was niet te berijden wegens leeftijd en het veulen, maar ze had wel de mogelijkheid om daar een paard van de eigenaar te rijden. De eigenaar wilde dit paard later verkopen. Ik had net mijn eerste paardje en we wilden eigenlijk samen op een stal staan omdat het simpelweg gezelliger is. De staleigenaar wilde echter geen nieuwe pensionklanten. Hij wil rust en bovendien heeft hij om deze reden nog niet lang geleden een deel van zijn land (incl een flinke rij stallen en binnen- en buitenbak verkocht).

We hebben toen samen besloten om alsnog aan de eigenaar te vragen of hij mij dan niet alsnog als pensionklant wil nemen. Omdat mijn beste vriendin anders zou stoppen met het rijden van zijn paard, is hij daarmee akkoord gegaan en heeft mij (moet ik toegeven) een mooi prijsje gemaakt. Ik moest wel nog 70 euries aan de dames die het andere deel van de stalling hebben gekocht betalen, zodat ik gebruik kon maken van de binnenbak. Mijn beste vriendin hoefde dit bedrag niet te betalen, omdat zij het paard van de staleigenaar reed en omdat hij een regeling had met de dames dat dit voor niks kon. Verder had ik met mijn beste vriendin afgesproken dat ik af en toe haar stal zou doen, omdat zij het nog drukker heeft met de studie dan ik.

Mijn "beste vriendin" en ik hadden met de staleigenaar afgesproken dat onze paarden daar naast elkaar komen te staan. Zij heeft een merrie van 3,5 met een veulen van 0,5 die vanaf eind november apart op stal komen te staan. Mijn merrie zou dan naast haar merrie komen te staan, in een gebouw met twee stallen en haar veulen samen met een ander veulen in een andere stal. Zoals ik net al aangaf reed zij in de tussentijd het paard van de staleigenaar. En je raadt het al, toen de staleigenaar het paard wilde verkopen kon zij er natuurlijk geen afstand van nemen. Logisch, het was een super lief beestje. Ik gun het haar van harte en tot hier is alles (enigszins) fair and squar gelopen. Ik mestte wel haar stal af en toe uit (terwijl zij ging uiteten, dat was natuurlijk niet de afspraak) en ik betaalde 70 euro meer dan zij. We hadden ook een afspraak over appels samen kopen (om en om) en ik was de enige die het kocht. Maar ach, ik stond er nog steeds goedkoop en was dankbaar dat we daar samen ons plekje hadden, wat trouwens abnormaal mooi is.

De staleigenaar kwam afgelopen week naar mij toe en vertelde me dat mijn paard ergens anders kwam te staan. Ik was een beetje verbaasd en vroeg waarom mijn merrie verplaatst werd en niet een paard van mijn beste vriendin. Toen zei hij, maakt me niet uit welk paard verplaatst wordt, dat regelen jullie maar onderling. Ik was natuurlijk een beetje verbouwereerd en begreep niet zo goed wat er nu gebeurde. Ik moest dus weg uit mijn stal omdat mijn vriendin besloten had zijn paard te kopen, waar ik overigens niks vanaf wist totdat het zover was (ik had ze wel wat horen fluisteren op stal). Klinkt een beetje als vriendjespolitiek dacht ik. Daarna vroeg ik me af wat er gebeurd was als ik hetzelfde had gedaan. Als ik een nieuw paard had gekocht, had ik het niet over mijn hart gekregen om iemand, laat staan mijn beste vriendin, iets af te nemen (zonder overleg) wat diegene niet leuk zou vinden, puur omdat het praktisch voor mij zou zijn. Ik vind het dan ook regelrecht harteloos dat ze dit doet. Ik heb haar nog gevraagd of er aub aub aub nog iets te regelen viel, maar zoals zij zei, "het was al veranderd, sorry, vind het heel vervelend voor je maar ik kan er niks aan doen".

Dan heb ik het nog niet over het feit dat ze het goedpraatte door te zeggen dat ik daar "door haar" stond en dat het dan normaal is dat ik dan moet schuiven. Ik weet niet hoe dit voor jullie klinkt, maar volgens mij heet dat manipulatie. Ik deed haar stal vaak genoeg en ik betaalde 70 euro en zij 0, terwijl er ook een afspraak gemaakt kon worden dat het 50 pp werd. En dán heb ik het nog niet over die kleine dingetjes zoals de appels.

Safe to say dat ik ontzettend kwaad ben en dat dit nog een understatement is. Ik zit echter nu op 300 incl ALLES per maand en als ik van stal ga wisselen verdubbelt zich dit. Heb ik dit ervoor over? Ja, als het nodig is. Maar je kan je voorstellen dat dit wel echt even pijn doet.

Dus om even terug te komen op je berichtje:
Van de staleigenaar kan het niet op zakelijk gebied, maar van een beste vriendin is dit gewoon gemeen.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:24

Is er geen stal vrij bij die andere dames die de binnenpiste gekocht hebben?

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:24

Als zij dat paard al rijdt, dan staat het toch al op die stal? Dan komt er toch geen extra paard bij waardoor die van jouw verplaatst moet worden? Of begrijp ik het nu verkeerd?

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 17:26

Duhelo schreef:
Is er geen stal vrij bij die andere dames die de binnenpiste gekocht hebben?


Daar zijn heel veel stallen vrij, maar ook zij willen geen pensionklanten. Ook daar heb ik dus alles al geprobeerd...

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:26

verrekieker schreef:
Little_Gift schreef:
Begrijp niet goed dat iedereen hier over die vriendin valt hoor... Zij doet ts toch niks aan?
Zij kocht gewoon een 3de paard en wil die naast haar 2 andere paarden...
Dat is toch eigenlijk heel normaal?

Het is aan de stalhouder te zeggen dat dit dan niet kan.

Moest die vriendin toestemming vragen aan ts om een paard bij te kopen? Dat dacht ik niet...


Oké, dan zal ik je even wat meer info geven over de situatie. Misschien denk je er dan anders over.

Mijn beste vriendin stond hier op stal omdat haar merrie zwanger was geraakt op de kudde terwijl dit niet de bedoeling was. Ze is toen teruggegaan naar de staleigenaar en heeft een mooie stalprijs aangeboden gekregen omdat het mede zijn schuld was. Haar merrie was niet te berijden wegens leeftijd en het veulen, maar ze had wel de mogelijkheid om daar een paard van de eigenaar te rijden. De eigenaar wilde dit paard later verkopen. Ik had net mijn eerste paardje en we wilden eigenlijk samen op een stal staan omdat het simpelweg gezelliger is. De staleigenaar wilde echter geen nieuwe pensionklanten. Hij wil rust en bovendien heeft hij om deze reden nog niet lang geleden een deel van zijn land (incl een flinke rij stallen en binnen- en buitenbak verkocht).

We hebben toen samen besloten om alsnog aan de eigenaar te vragen of hij mij dan niet alsnog als pensionklant wil nemen. Omdat mijn beste vriendin anders zou stoppen met het rijden van zijn paard, is hij daarmee akkoord gegaan en heeft mij (moet ik toegeven) een mooi prijsje gemaakt. Ik moest wel nog 70 euries aan de dames die het andere deel van de stalling hebben gekocht betalen, zodat ik gebruik kon maken van de binnenbak. Mijn beste vriendin hoefde dit bedrag niet te betalen, omdat zij het paard van de staleigenaar reed en omdat hij een regeling had met de dames dat dit voor niks kon. Verder had ik met mijn beste vriendin afgesproken dat ik af en toe haar stal zou doen, omdat zij het nog drukker heeft met de studie dan ik.

Mijn "beste vriendin" en ik hadden met de staleigenaar afgesproken dat onze paarden daar naast elkaar komen te staan. Zij heeft een merrie van 3,5 met een veulen van 0,5 die vanaf eind november apart op stal komen te staan. Mijn merrie zou dan naast haar merrie komen te staan, in een gebouw met twee stallen en haar veulen samen met een ander veulen in een andere stal. Zoals ik net al aangaf reed zij in de tussentijd het paard van de staleigenaar. En je raadt het al, toen de staleigenaar het paard wilde verkopen kon zij er natuurlijk geen afstand van nemen. Logisch, het was een super lief beestje. Ik gun het haar van harte en tot hier is alles (enigszins) fair and squar gelopen. Ik mestte wel haar stal af en toe uit (terwijl zij ging uiteten, dat was natuurlijk niet de afspraak) en ik betaalde 70 euro meer dan zij. We hadden ook een afspraak over appels samen kopen (om en om) en ik was de enige die het kocht. Maar ach, ik stond er nog steeds goedkoop en was dankbaar dat we daar samen ons plekje hadden, wat trouwens abnormaal mooi is.

De staleigenaar kwam afgelopen week naar mij toe en vertelde me dat mijn paard ergens anders kwam te staan. Ik was een beetje verbaasd en vroeg waarom mijn merrie verplaatst werd en niet een paard van mijn beste vriendin. Toen zei hij, maakt me niet uit welk paard verplaatst wordt, dat regelen jullie maar onderling. Ik was natuurlijk een beetje verbouwereerd en begreep niet zo goed wat er nu gebeurde. Ik moest dus weg uit mijn stal omdat mijn vriendin besloten had zijn paard te kopen, waar ik overigens niks vanaf wist totdat het zover was (ik had ze wel wat horen fluisteren op stal). Klinkt een beetje als vriendjespolitiek dacht ik. Daarna vroeg ik me af wat er gebeurd was als ik hetzelfde had gedaan. Als ik een nieuw paard had gekocht, had ik het niet over mijn hart gekregen om iemand, laat staan mijn beste vriendin, iets af te nemen (zonder overleg) wat diegene niet leuk zou vinden, puur omdat het praktisch voor mij zou zijn. Ik vind het dan ook regelrecht harteloos dat ze dit doet. Ik heb haar nog gevraagd of er aub aub aub nog iets te regelen viel, maar zoals zij zei, "het was al veranderd, sorry, vind het heel vervelend voor je maar ik kan er niks aan doen".

Dan heb ik het nog niet over het feit dat ze het goedpraatte door te zeggen dat ik daar "door haar" stond en dat het dan normaal is dat ik dan moet schuiven. Ik weet niet hoe dit voor jullie klinkt, maar volgens mij heet dat manipulatie. Ik deed haar stal vaak genoeg en ik betaalde 70 euro en zij 0, terwijl er ook een afspraak gemaakt kon worden dat het 50 pp werd. En dán heb ik het nog niet over die kleine dingetjes zoals de appels.

Safe to say dat ik ontzettend kwaad ben en dat dit nog een understatement is. Ik zit echter nu op 300 incl ALLES per maand en als ik van stal ga wisselen verdubbelt zich dit. Heb ik dit ervoor over? Ja, als het nodig is. Maar je kan je voorstellen dat dit wel echt even pijn doet.

Dus om even terug te komen op je berichtje:
Van de staleigenaar kan het niet op zakelijk gebied, maar van een beste vriendin is dit gewoon gemeen.



Die is jouw vriendschap niet waard hoor. Ik zou het contact verbreken en lekker gaan genieten van je paard en leukere mensen zoeken. Misschien bloei je wel helemaal op tussen leuke stalgenoten wanneer jullie verhuisd zijn.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 17:27

Enzo_Ollie schreef:
Als zij dat paard al rijdt, dan staat het toch al op die stal? Dan komt er toch geen extra paard bij waardoor die van jouw verplaatst moet worden? Of begrijp ik het nu verkeerd?


Nee dat begrijp je goed.

In de zomerperiode staan 5 paarden 24/7 op de wei. Deze komen eind november naar binnen waardoor er meer stallen bezet zijn

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:28

Het gaat niet om plaatsgebrek, er zijn wel vrije stallen, maar vriendin wilt haar twee paarden langs elkaar hebben en daarvoor moet het paard van TS naar een mindere stal schuiven. Zo lees ik het.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 17:29

Gini schreef:
Het gaat niet om plaatsgebrek, er zijn wel vrije stallen, maar vriendin wilt haar twee paarden langs elkaar hebben en daarvoor moet het paard van TS naar een mindere stal schuiven. Zo lees ik het.


Juist :)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:31

Wat je vriendschap noemt, wat een achterbakse actie dit :x Dat laat je je toch niet welgevallen, zijn ze nou helemaal betoeterd om zo met jou en je paard om te gaan? Zij lijken gebruik te maken van dat jij niet voor jezelf opkomt, althans zoals jij het nu uitlegt.

Poets jouw eigenwaarde een beetje op, geef aan dat je niet akkoord gaat met de gestelde situatie voor je paard maar houd de eer aan jezelf en zoek asap een andere stal. Dit is in den beginne al niet paardwaardig voor je paard, maar ook absoluut niet eerlijk naar jou. Verhuizen kan het bijna alleen maar beter van worden.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:31

Ik zou je uitleg weghalen (kan nog binnen nu en een uur geloof ik), dat is allemaal privé informatie die niemand wat aan gaat :)

Het is zo ook al goed te begrijpen dat het erg jammer is dat jouw paard op deze manier weggestuurd wordt.
Het is te begrijpen dat ze graag haar 3 paarden samen wil, maar dat er dan een paard alleen over blijft kan natuurlijk niet.

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:32

Enzo_Ollie schreef:
Als zij dat paard al rijdt, dan staat het toch al op die stal? Dan komt er toch geen extra paard bij waardoor die van jouw verplaatst moet worden? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Precies,dat is net wat ik ook wou zeggen!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:32

Zo te lezen is het een behoorlijk rommeltje op die stal.

Ik ken dat soort stallen wel...........helaas. Heb er ook wel gestaan. Mensen kijken niet naar de paarden en welke matchen.

Mensen willen naast elkaar staan, ook al kunnen de paarden elkaar niet luchten of zien.

Als wij onze paarden naast elkaar wilden, kon dat niet als stallen bezet waren en anderen wilden daar nooit voor verplaatsen. Snappen we. Maar onze paarden liepen ook buiten samen en namen we bijv in 1x mee naar buiten.
Maar het gebeurt heel vaak dat mensen niet uit "hun" box weg willen.

Een goede stal heeft regels en een beleid waar iedereen zich aan heeft te houden. Niet dat de 1 meer mag dan de ander, dat iemand met meer paarden, meer macht kan krijgen, dan iemand met 1 paard.

Maar het wordt gedaan door mensen en daardoor gaat het vaak mis. Hier gaat echt niemand gelukkig worden en de kans dat het gaat escaleren is nu wel erg groot aan het worden.