Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 13 [ 320 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Plaats een nieuw onderwerp

Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

 
Profiel   

Ik heb mijn paarden altijd de hele dag buiten gehad ( en jarenlang 24/7 en nu ook weer voor gekozen). Toen onze wei een keer echt té nat werd en er niks aan mocht worden gedaan ( stukje gehuurde gemeentegrond) hebben we de pony's drie maanden naar een manege gebracht. Daar mochten ze alleen onder toezicht in de paddock. Nou reken maar dat ze er drie keer per dag uitkwamen met zijn allen. De rest van de eigenaren daar vond het blijkbaar wel prima dat hun paard opgehokt stond. Ik vond dit al veel te weinig maar kon toen niks anders vinden. De winter erop heb ik ze naar een stal gebracht wat verder weg lag maar ze wel buiten stonden. Dit was 15 jaar geleden, hopelijk is het daar in de tussentijd in positieve zin veranderd.
Zijn je omstandigheden niet ideaal dan vraagt het meer inzet van jezelf.

Los van het feit dat je paard uiteraard echt niet alleen hoort te staan kun je ook heus zorgen voor meer beweging voor je paard, door zelf twee keer per dag heen te gaan, langer te gaan, zorgen dat iedereen altijd elk paard er even uit laat enz enz.
Lukt dat ook niet, dan hoor je daar in de winter niet te staan.
Je zou dan evt ook alleen die 4 maand misschien elders een plekje kunnen zoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 07:09 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Ik heb mijn paarden altijd de hele dag buiten gehad ( en jarenlang 24/7 en nu ook weer voor gekozen). Toen onze wei een keer echt té nat werd en er niks aan mocht worden gedaan ( stukje gehuurde gemeentegrond) hebben we de pony's drie maanden naar een manege gebracht. Daar mochten ze alleen onder toezicht in de paddock. Nou reken maar dat ze er drie keer per dag uitkwamen met zijn allen. De rest van de eigenaren daar vond het blijkbaar wel prima dat hun paard opgehokt stond. Ik vond dit al veel te weinig maar kon toen niks anders vinden. De winter erop heb ik ze naar een stal gebracht wat verder weg lag maar ze wel buiten stonden. Dit was 15 jaar geleden, hopelijk is het daar in de tussentijd in positieve zin veranderd.
Zijn je omstandigheden niet ideaal dan vraagt het meer inzet van jezelf.

Los van het feit dat je paard uiteraard echt niet alleen hoort te staan kun je ook heus zorgen voor meer beweging voor je paard, door zelf twee keer per dag heen te gaan, langer te gaan, zorgen dat iedereen altijd elk paard er even uit laat enz enz.
Lukt dat ook niet, dan hoor je daar in de winter niet te staan.
Je zou dan evt ook alleen die 4 maand misschien elders een plekje kunnen zoeken.

Ik bemoei me verder liever niet met de zaken van andere paardenbezitters. Maar zoiets als zeggen,je moet er maar 2 X per dag zelf heengaan en zo, het is ook zeer belangrijk dat je ergens iets doet om aan het stalgeld te komen dat je elke maand moet betalen.We (paarden en mensen) leven helaas niet in een ideale wereld waarin alles vanzelf goed gaat .Als iedereen zijn best doet en vriendelijk voor elkaar zou zijn zou het er al heel wat beter uitzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:41 



 
Profiel   

2 of 3 keer per dag er heen is voor de meeste ook gewoon niet haalbaar. Mensen hebben ook nog een leven met werk en gezin naast hun paard. Precies daarvoor is volpension uitgevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:48 



 
Profiel   

Ik stond volpension en had ook werk.
Op mijn werkdagen ging ik twee keer en op vrije dagen drie keer. Voor een paar maand vond ik het te overzien.
Ik zeg ook niet dat ze dat verplicht moet doen, er zijn vast meerdere opties en dit is één daarvan zoals ik al zei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:10 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Ik stond volpension en had ook werk.
Op mijn werkdagen ging ik twee keer en op vrije dagen drie keer. Voor een paar maand vond ik het te overzien.
Ik zeg ook niet dat ze dat verplicht moet doen, er zijn vast meerdere opties en dit is één daarvan zoals ik al zei.



Ben wel benieuwd waarom je vind dat je 2-3x per dag naar jouw paard moet gaan op een volpension stal.
Mijn paard wordt in de ochtend gevoerd op de wei gezet en af en toe bij heel slecht weer op de paddock. bij een dag stal/paddock nog een keer kuil.
S avonds wordt ie wederom gevoerd.. het enige dat ik hoef te doen is halster af en rijden.. daarvoor sta je toch juist op een vol pension stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:29 



 
Profiel   

Lees even haar eerdere post.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:35 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Ik stond volpension en had ook werk.
Op mijn werkdagen ging ik twee keer en op vrije dagen drie keer. Voor een paar maand vond ik het te overzien.
Ik zeg ook niet dat ze dat verplicht moet doen, er zijn vast meerdere opties en dit is één daarvan zoals ik al zei.


Fijn dat het bij jou wel lukte, maar dat wil nog niet dat dat voor iedereen geldt. Je kent immers de omstandigheden van een ander niet. Welke verplichtingen hebben ze nog meer, behalve werk. Ik heb ook iemand in pension staan en ondanks dat ze vlakbij woont komt ze niet alle dagen. En waarom niet? Ze studeert, moet alle dagen uur heen en uur terug reizen voor school. Daarnaast heeft ze twee bijbaantjes. Ze slaat hooguit 2x per week over en dat moet ook kunnen. Nu lopen ze hier 24/7 buiten maar toen ik volpension stond sloeg ik ook wel eens een dag over. Bij een goede pensionstal mag je er immers vanuit gaan dat er goed voor je paard gezorgd wordt. Natuurlijk ging ik ook wel meerdere keren op een dag als mijn paard geblesseerd was of medicijnen moest hebben, maar dan heb je het over het algemeen over een paar weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:40 



 
Profiel   

Askja schreef
Lees even haar eerdere post.


Oké daar had ik overheen gelezen.
Maar dan nog. De paarden werden verzorgd en kwamen buiten. Met 1x gaan extra paddock tijd geven en rijden kom je er dan ook hè
Niet iedereen leeft in de omstandigheid dat hij/zij zo vaak naar stal kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:06 



 
Profiel   

Maar dat zou je mijns inziens wél moeten doen als je paard anders alleen maar op stal staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:05 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Askja schreef
Lees even haar eerdere post.


Oké daar had ik overheen gelezen.
Maar dan nog. De paarden werden verzorgd en kwamen buiten. Met 1x gaan extra paddock tijd geven en rijden kom je er dan ook hè
Niet iedereen leeft in de omstandigheid dat hij/zij zo vaak naar stal kan gaan.


Ik had al eerder suggestie gedaan duurdere stal meer buiten en betalende bijrijder. Maar daar kan paard van ts blijkbaar niet tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:05 



 
Profiel   

Gaan jullie hier blijven discussiëren over hoe veel paard buiten moet komen of hoe vaak de eigenaar moet komen? We mogen allemaal onze mening hebben natuurlijk, ik vind het ook niet oke.. TS heeft er weinig oor naar verder. Dan beter in een ander topic de discussie hervatten, dit soort topics zijn al 1000x tevoorschijn gekomen ondertussen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:17 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Gaan jullie hier blijven discussiëren over hoe veel paard buiten moet komen of hoe vaak de eigenaar moet komen? We mogen allemaal onze mening hebben natuurlijk, ik vind het ook niet oke.. TS heeft er weinig oor naar verder. Dan beter in een ander topic de discussie hervatten, dit soort topics zijn al 1000x tevoorschijn gekomen ondertussen :)


Mensen zijn hardleers blijkbaar ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:59 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Maar dat zou je mijns inziens wél moeten doen als je paard anders alleen maar op stal staat.


Dan is het dus geen goede pensionstal en moet je zorgen dat je een andere plek vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:05 



 
Profiel   

Ninx schreef
Joliieeenn schreef
Gaan jullie hier blijven discussiëren over hoe veel paard buiten moet komen of hoe vaak de eigenaar moet komen? We mogen allemaal onze mening hebben natuurlijk, ik vind het ook niet oke.. TS heeft er weinig oor naar verder. Dan beter in een ander topic de discussie hervatten, dit soort topics zijn al 1000x tevoorschijn gekomen ondertussen :)


Mensen zijn hardleers blijkbaar ;-)


Het staat jullie vrij om dit topic te ontstippen net zoals het ons vrij staat om door te discussiëren als wij dat willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:09 



 
Profiel   

Wacht ff….. ik bedoel dat mensen zoals ts blijkbaar hardleers zijn.

Ik denk dat men niet genoeg kan herhalen hoe kwalijk het is paarden op deze manier te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:32 



 
Profiel   

Ja wat zou het toch mooi zijn als die "wereld verbeteraars" geen topics meer konden vinden zeg. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:35 



 
Profiel   

Alsof je een wereldverbeteraar bent, als je het not done vind dat een paard 21/22 uur op stal staat |o |o |o

Het is 2021 hé jongens.

Als je op een stal staat waar ze zo weinig eruit komen, dan
A ga je zelf vaker
B regel je iets met stalgenoten
C regel je een verzorger die hem er ook nog uit haalt
D ga je verhuizen
E betaal je extra zodat stalhouder er hem uit haalt

Of alle 5 natuurlijk.

Doe je dat niet, dan ben je in mijn ogen een enorme egoist

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:47 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
SjonnieZ schreef

Oké daar had ik overheen gelezen.
Maar dan nog. De paarden werden verzorgd en kwamen buiten. Met 1x gaan extra paddock tijd geven en rijden kom je er dan ook hè
Niet iedereen leeft in de omstandigheid dat hij/zij zo vaak naar stal kan gaan.


Ik had al eerder suggestie gedaan duurdere stal meer buiten en betalende bijrijder. Maar daar kan paard van ts blijkbaar niet tegen.[/quote]

Nou dat is een aanname. TS gaf aan zich in te schrijven bij een stal gericht op Duitsers die daardoor een hoger tarief vraagt dan hier gebruikelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 19:20 



 
Profiel   

Ts, ik heb je gezocht op fb toen je naam er wel nog stond.
Zag dat je kennissen hebt die ik toevallig ook ken.

Is het geen mogelijkheid om bij die kennis je paard 24/7 buiten in een kleine kudde te zetten, en dan gebruik te maken van de rijbak bij de manege/ er liggen zeker drie andere rijbakken in de buurt, op maximaal 10/15 minuten lopen aan de hand. Het is vanuit je woonplek wel een stukje rijden, maar je kunt wel puur voor je plezier erheen gaan en het hoeft dan ook echt niet elke dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 10:10 



 
Profiel   

Ik las in een eerder bericht dat equine park 380 euro excl vier zou zijn?... dat klopt niet. Het kost er 210 excl voer..hooi en stro koop je zelf in..

Er is veel mogelijk..half of volpension... stallen zijn groot.. paarden kimen he5 gehele jaar door buiten. Je kunt het soort weide (alleen in een groep of met z’n tween) zelf kiezen.

Verder heb je er echt alle faciliteiten...
Grote wedstrijd binnen bak met achterberg bodem
Nog een iets kleinere binnenbab
Buitenbak van normale grootte
En een buitenbak van 1 hectare

Bakbodems zijn zeer goed en verder kun je er ook nog fijn buitenrijden... je zit direct tegen het buitenrij gebied aan.

Ik sta er zelf... vandaar dat ik dit weet (al ongeveer 13 jaar). Je hoeft ook niet perse iedere dag te komen o dat je ook ervoor kunt kiezen dingen te laten doen

Dus qua prijs en faciliteiten volgens mij wel ideaal voor jou..

Afstand vaals hulsberg is ook redelijk te doen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 13 [ 320 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen