Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:16

Ik zou ook gaan voor verhuizen.
Mijn paard komt van een stal waar ze zeiden ' hij is gelukkiger alleen'. Hij stond toen al een tijdje in wat ik altijd ' eenzame opsluiting' noem, geen contact met andere paarden, wel elke dag rijden en/of los in de bak. Hij stond op stal ook vrij rustig. Overdag. Toen we daar bleven slapen heeft hij s nachts bijna de deur eruit geramd. Hij beet ook, gericht naar mensen. Pure frustratie. Daarna nog een tijdje heel veel persoonlijke ruimte gehad, ook op stal. Hij is er echt bijna gestoord van geworden. Deze situatie heeft in totaal 1,5 jaar geduurd.
Later nog wat issues gehad met niet een stal in willen, niet alleen meer op stal kunnen staan etc. Nu allemaal eigenlijk wel opgelost, hij moest laatst een dagje binnen staan van de dierenarts, met z'n vriendinnetje erbij geen problemen meer.
En echt hoor, hij leek echt behoorlijk rustig op stal te staan. Beetje eten, beetje chillen, gigantisch grote stal (opfok stal). Maar gelukkig? Nee.

Ik snap zelf ook hoe lastig het is om een goede stal te vinden. Ik heb echt heel erg lang gezocht naar de ideale stal. En ik heb ook op stallen gestaan waarvan ik nu denk waarom dacht ik dat dat ooit een goed idee was...
Op elke stal is er wel wat, het is eigenlijk nergens perfect. Zelf een advertentie schrijven, via via met mensen praten en goed rondkijken wil weleens helpen. Ik wens je heel veel succes met je zoektocht en hoop dat je een fijne stal voor zowel jij als je paard kan vinden!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:22

Er staan zat stallen op marktplaats. is al een paar keer benoemd maar ts geeft daar steeds geen reactie op

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:30

Dat TS een rel account geopend heeft geloof ik niet. Daarvoor geeft ze teveel informatie. Ik snap dus ook wel dat ze haar profiel naam aangepast heeft.

Maar TS ik snap zo langzamerhand ook wel waarom mensen denken dat dit een rel account is.
Op jouw vraag of het ok is om een paard alleen en zonder structurele sociale contacten te zetten geeft iedereen hetzelfde antwoord. Nee dat is het niet.
Ik denk ook dat je dat diep in jouw hart zelf ook wel weet.

Maar wat mij, en met mij sommige andere bokkers, stoort is dat je weinig lijkt open te staan voor alternatieve stallingen (blijvend of als tussen oplossing)
Je geeft aan dat je bij rademacher op de wachtlijst wilt. Die stal heeft normaal gesproken een enorme lange wachtlijst.

Je geeft aan dat een binnenbak geen dealbreaker is, maar op de opties van goede stallen zonder en met acceptabele reistijd reageer je niet.

Hoe lang vind je dan de huidige situatie eerlijk naar je paard?

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:32

Een stal waar je paard 4 maanden lang niet op de wei / paddock kan en het moet doen met een uurtje los in de bak en of uurtje stapmolen is geen geschikte stal .
Een sportpaard wat niet los komt vanwege angst op blessures heeft nog meer" leuke " kom uit de box momenten per dag en staan niet in eenzame opsluiting.
TS
Zoek een andere stal , voor nu zal je moeten dealen met wat er is .
Maar ben van mening dat je niet kunt zeggen mijn paard vindt alleen op stal staan niet erg je hebt haar vanaf juni in bezit dus deze situatie ook nog niet gehad met haar .
De keren dat ik in zuid Limburg was heb ik op vele plaatsen de paarden buiten zien lopen.
Ook stallen waar ze een zogenaamde winterweide hebben en je onderling regelt dat ze buiten komen in de winter maar dat is minder erg als helemaal niet buiten .
Succes

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:04

Je zegt dat je paard gelukkig is op de huidige stal en dat geloof ik best. Maar is deze dat straks ook denk je, als hij 22 uur per dag binnen staat, afgezonderd van de rest. Nee natuurlijk niet, dat gaat zeker weten ten koste van de gezondheid. Dan beter even korte stress van het verhuizen. Neem aan dat je niet op dure dierenarts rekeningen zit te wachten.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:18

_lauraaa_ schreef:
Absolem schreef:
Weet je wat ik grappig vind je zegt dat je niks kunt.

Maar tegenwoordig moeten alle paarden geregistreerd worden in Nederland.

Wettelijk is het zo dat als je boven de zes paarden gaat houden je geen particulier bent maar automatisch pensionstal wordt bedrijfsmatig. Dat betekend een Heeeeeele boel regeltjes en belasting betalen voor de beste man :Y). Nou is een mondelinge afspraak gewoon geldig. Jouw paard staat daar al een poos op stal.

Ik zou als dus gewoon naar de stalhouder stappen en zeg joh ik ben dit gelazer zat en jij wil geen problemen. Ik ga slapende honden (a. K.a belastingdienst) wakker maken als mijn paard verplaatst wordt wegens een nieuw paard.

Dan kunnen er vijf dingen gebeuren. 1.Die vriendin vertrekt.2. Die stal baas steekt een stokje voor de aankoop van dat nieuwe paard.3 het nieuwe paard komt wel. Maar wordt dus wel alleen gezet waar jouw merrie nu staat. 4. Het nieuwe paard wordt samen gezet met een van die vriendin haar andere paarden. 5.ze zeggen dat je bluft lazeren jouw paard alsnog in die stal waarop jij de slapende honden wakker maakt en die vent die heerlijke problemen en gedoe die hij probeert te ontwijken verviervoudigd over zich heen krijgt. :)F

Wil niet wil praten wil moet maar voelen.
optie 6: hij vertelt dat ts met paard voor X datum of per direct kan vertrekken en Ts staat op straat met paard voordat ze een andere stal heeft. Lijkt mij niet de beste oplossing.

TS, ik zou inleveren op je eis van een binnenbak en kijken naar een plek waar je paard meer buiten komt. Je paard hier laten staan tot je klaar bent met je opleiding, een baan hebt, wat meer te besteden hebt en dan gaan zoeken naar een plek met een binnenbak als die zo belangrijk is.

Paarden die 24/7 op stal staan kunnen wel rustig zijn en relaxt ogen maar in principe zijn gewoon “dood” en accepteren ze de situatie maar.



Dan mag de stalhouder gaan verklaren waarom het paard niet op het terrein aanwezig is. Want volgens mij kun je een paard niet van het adres afschrijven tenzij verkocht /verhuisd(dus aantoonbaar ingeschreven op een ander adres) of afgemaakt. Lang leven de nieuwe registratie...

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:25

Ik ga je geen advies geven, wel wil ik mij ervaring met je delen. Misschien heb je daar wat aan.
Afgelopen zomer ben ik met mijn pony van stal verhuisd.
Mijn pony stond op een mooie plek, genoeg shetland vriendinnetjes en kwam niets te kort.
Als ik een paar dagen niet kon komen was dat geen probleem, hij kreeg nog steeds zijn aandacht en eten.

Maar vanwege omstandigheden verhuisde ik weer naar mijn geboorte plaats. In eerste instantie besloot ik mn pony in daar te laten staan. Want zo'n plek vind ik toch niet weer?
Maar de afstand (25 km enkele reis) en de lange zware dagen op werk braken mij op. Ik ging steeds minder naar stal.
Uit eindelijk de knoop door gehakt en opzoek gegaan naar wat nieuws. Een plekje dichter bij huis. Ik had een oproep om marktplaats gezet.
En na ongeveer 2 a 3 maanden kreeg ik bericht van een vrouw die nog wel een plekje had. Voldeed deze stal aan al mijn eisen? Nee dat zeker niet. Maar was tot dan toe wel de beste plek die ik tegen was gekomen (ik ben bij meerdere plekken wezen kijken).

Ik was ook €30 meer aan stalling kwijt, maar goed die bespaarde ik wel weer op de benzine kosten.
Daarnaast vond ik het heel spannend. De 3 jaar dat ik hem had heeft hij altijd op de zelfde plek gestaan en dan ga je verhuizen. Klikt het wel tussen de paarden? Maar ook tussen mij en de stal eigenaar?
Hij heeft altijd bij shetjes van zijn eigen formaat gestaan, en dan kwam hij in een keer bij zo'n groot paard (shire).
Ja wij hebben er allebei evne stress van gehad, en we hebben allebei erg moeten wennen. Maar uit eindelijk ben ik heel blij dat ik deze keuze gemaakt heb om daar heen te verhuizen.


Ik kan je in ieder geval aanraden om een oproepje op facebook of marktplaats te zetten. En ga kijken, ook al voeldoet de stal niet helemaal aan je eisen. Uit eindelijk zul je de gulde middenweg moeten vinden.

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:29

DuoPenotti schreef:
nee want die liggen vol rommel en gaan ook niet opgeruimd worden zoals ik lees.
Paard word door ts in de binnenbak gezet tijdens mesten.

Maar het kan toch zijn dat TS er bij de keuze van de stal vanuit ging dat de paddocks beschikbaar zouden zijn in de winter?

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:34

daar lijkt het niet op want ze zegt dat ze er geen problemen mee heeft dat hij 4 maanden in de stapmolen komt en als ze er zelf is even in de binnenbak.
Daarnaast was dit al de situatie in de zomer en gaf de eigenaar toen al aan het zo te laten.
En ze heeft dit paard dit jaar pas gekocht, dus leek aan de hand van de berichten de situatie van niet buiten komen in de winter al bekend. Het enige verschil is het niet naast een ander staan.
Dus van een goede stal is nooit sprake geweest.

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:17

verrekieker schreef:
Ik heb inderdaad al een oproep geplaatst op marktplaats. Het euvel is dat de eigenaar geen nieuwe mensen over de vloer wil. Je mag je paard dus naast mijn paard zetten voor 200 pm maar je mag dan niet wekelijks komen kijken. Ik zou het paard dan helemaal verzorgen. Maarja, iemand die zijn eigen paard zelden wil zien is ook bijna onmogelijk te vinden (gelukkig)


Aanbieden als pensioen stalling.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:52

Ik gun pensioenpaarden een beter leven dan ff half uurtje losgooien met uitmesten en voor de rest binnen opgehokt staan :+

Ff dat oproepje opgezocht en volgens de marktplaats-versie komen de paarden wel degelijk naar buiten in de winter, in een paddock ook nog :=

"In de winterperiode komen ze dagelijks op de paddock en stapmolen indien gewenst. In de zomerperiode komen ze op de wei in een kudde waarvan de jongste 0,5 is momenteel en de oudste 26. De kosten voor dit alles bedragen €200,- exclusief voer."

Deze prijs is oprecht de enige verklaring waarom iemand daar überhaupt een paard zou houden. Maar als je er niet meer voor over hebt dan 200 per maand dan moet je imo geen paard willen aanschaffen, dat gaat in de meeste regio's ten koste van dierenwelzijn (op stalling aan eigen huis, shetlanders, tijdelijke weidegang en vergelijkbare uitzonderingen na).

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:04

Santos_05 schreef:
verrekieker schreef:
Ik heb inderdaad al een oproep geplaatst op marktplaats. Het euvel is dat de eigenaar geen nieuwe mensen over de vloer wil. Je mag je paard dus naast mijn paard zetten voor 200 pm maar je mag dan niet wekelijks komen kijken. Ik zou het paard dan helemaal verzorgen. Maarja, iemand die zijn eigen paard zelden wil zien is ook bijna onmogelijk te vinden (gelukkig)


Aanbieden als pensioen stalling.

Een pensioenpaard is een paard wat gepensioneerd is,d.w.z. dat hij weinig of niet meer gereden wordt en daarom wel juist vrije beweging moet hebben.Daarvoor is de stalling van ts niet geschikt. En als je voor de stalling moet betalen dan moet je ook kunnen komen wanneer je wilt vind ik.Dat mag daar dus ook niet.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:14

Een pensioenpaard is een paard wat gepensioneerd is,d.w.z. dat hij weinig of niet meer gereden wordt en daarom wel juist vrije beweging moet hebben.Daarvoor is de stalling van ts niet geschikt. En als je voor de stalling moet betalen dan moet je ook kunnen komen wanneer je wilt vind ik.Dat mag daar dus ook niet.[/quote]

De stalling van ts is voor geen enkel paard geschikt. Tenminste, niet in de herfst/ winter

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:35

Absolem schreef:
Absolem schreef:
Weet je wat ik grappig vind je zegt dat je niks kunt.

Maar tegenwoordig moeten alle paarden geregistreerd worden in Nederland.

Wettelijk is het zo dat als je boven de zes paarden gaat houden je geen particulier bent maar automatisch pensionstal wordt bedrijfsmatig. Dat betekend een Heeeeeele boel regeltjes en belasting betalen voor de beste man :Y). Nou is een mondelinge afspraak gewoon geldig. Jouw paard staat daar al een poos op stal.

Ik zou als dus gewoon naar de stalhouder stappen en zeg joh ik ben dit gelazer zat en jij wil geen problemen. Ik ga slapende honden (a. K.a belastingdienst) wakker maken als mijn paard verplaatst wordt wegens een nieuw paard.

Dan kunnen er vijf dingen gebeuren. 1.Die vriendin vertrekt.2. Die stal baas steekt een stokje voor de aankoop van dat nieuwe paard.3 het nieuwe paard komt wel. Maar wordt dus wel alleen gezet waar jouw merrie nu staat. 4. Het nieuwe paard wordt samen gezet met een van die vriendin haar andere paarden. 5.ze zeggen dat je bluft lazeren jouw paard alsnog in die stal waarop jij de slapende honden wakker maakt en die vent die heerlijke problemen en gedoe die hij probeert te ontwijken verviervoudigd over zich heen krijgt. :)F

Wil niet wil praten wil moet maar voelen.


Zo dit is wel het slechtste advies van dit topic.. en nog slecht gelezen ook, want er komt geen extra paard bij. Bovendien is de meest waarschijnlijke optie dat je van het erf gegooid wordt als je gaat chanteren. Je bent wel afhankelijk van die man, en profiteert er ook aan mee dat het geen officiële plek is. Met wat algemene fatsoensnormen kom je een stuk verder in het leven..


@TS: Zo tussen de regels door leest iedereen volgens mij hetzelfde, dat je daar het liefst wil blijven staan. Is de sfeer nu niet vreselijk ongemakkelijk daar dan?

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 06:52

karrij schreef:
Kinke schreef:


Nou precies dat! Dat ts steeds blijft verdedigen dat ze daar zou willen blijven staan, werkelijk onvoorstelbaar!
Als ik mijn paard niet optimaal naar buiten kan laten gaan, dan zou ik hem (uit liefde voor hem ) verkopen aan iemand die hem dat wel kan bieden!

Snap werkelijk niet dat er mensen zijn die het heel normaal vinden dat hun paard nog zo'n 16 tot 20 uur op stal hebben staan.

Ik snap best dat de paardensport onder de loep genomen wordt de laatste jaren.

Nou kom zeg,dat vind ik echt overdreven. Ts vraagt hier om raad en dan wordt ze afgekat.Ze heeft dit paard nog maar heel kort en in het begin is het vaak wat proberen en uitzoeken wat goed is voor je paard,en ja,het moet ook goed zijn voor jezelf.Daarbij is niet elk paard hetzelfde.Overigens,in de donkere wintermaanden komen paarden overal vaak korter buiten hoor en 24\7 buiten is dan ook niet voor elk paard goed en nu heb je ook nog wolven.Ts vraagt om tips en niet om het advies haar paard te verkopen,trouwens,waar komt hij dan terecht?


Overdreven? TS is zich in allerlei bochten aan het wringen om daar maar op stal te blijven staan!
Het is toch werkelijk niet normaal dat iemand het uberhaupt zou willen dat zijn paard zeker 20 uur per dag op stal staat en dan nog helemaal in zijn uppie ook nog!

Inmiddels denk ik dat er veel meer aan de hand is en dat de staleigenaar deze dame liever kwijt dan rijk is!

En waar zeg ik dat paarden 24/7 buiten moeten staan, maar veel paardeneigenaren zijn het aan het vergoeilijken waarom zijn/haar paard 20 uur (of meer)op stal staat. Heb je de faciliteiten niet , of je kunt het niet betalen, om je paard minimaal 8 uur vrijheid te geven/gunnen(lees: dan staat het dier nog 16!!! uur op stal) dan moet je niet aan een paard beginnen!

Ik weet het , ik schop nu veel mensen tegen het been, maar zo is het wel. Ga zelf eens 16 uur in een box staan en je ziet niemand, helemaal niemand. en dan niet 1 dag per week, maar 7 dagen per week.

Ik snap werkelijk niet dat mensen dit nog goed praten.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:29

Ik ben het geheel met je eens. Heb ze zelf 24/7 buiten maar ik snap dat dat niet voor iedereen haalbaar is. Maar er is nog altijd een tussenweg tussen 2 uurtjes uit de box en 24/7 buiten. Helaas vinden heel veel paarden eigenaren het nog steeds heel gewoon dat een paard niet buiten komt als het drie druppels regent. Kom op zeg! Ze zijn niet van suiker.

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:35

Ik denk dat veel paarden 4 uur fatsoenlijk buiten al een hemel op aarde vinden.
Fatsoenlijk is droge ondergrond, groot genoeg dat ze ook kunnen rennen, dus geen 10x10. En uiteraard samen met minimaal 1 ander.
En als die minimale basis er nog niet is zou zo'n stal moeten sluiten en de baasjes die dat goed vinden zich mogen schamen. Die houden de ellende in stand. Maar wil eigenlijk niet weten hoeveel paarden dat lot hebben...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:50

Ik ben het met je eens, maar in de praktijk zal dat niet haalbaar zijn.

Zeker niet nu er steeds meer mensen een eigen paard kopen, en bijna overal wachtlijsten zijn voor pensionplekken, zeker in de stedelijke regio's. Dan is een goed gedraineerde paddock van 10 bij 10 voor overdag in ieder geval al veel beter dan 24/7 op stal met dagelijks een rondje stapmolen.
Vergeet ook niet dat op veen- of kleigrond paarden 's winters vaak niet op de wei kunnen omdat ze dan alles stuklopen en tot hun knieën wegzakken. Op zandgrond (zoals hier in Noord Drenthe) is het veel haalbaarder paarden het hele jaar door weidegang te bieden.

Hoe dan ook, het is jammer dat er nog te veel stallen zijn zoals de stal uit dit topic, waar het gemak van de mens vóór het welzijn van het paard gaat.

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:59

Dan zou de praktijk moeten zijn dat niet iedereen een paard kan houden.
Ik hou hier ook geen tijger in mijn hondenren of een dolfijn in het zwembad.
Ja nu zullen er zeggen doe niet zo extreem, dat is geen vergelijk.
Ja dat is wel een vergelijk en naar mijn idee zelfs hetzelfde.
Als de simpele basisvoorwaarden er niet zijn hoort er geen paard gehouden te worden.

Ze kunnen van zee land maken tegenwoordig (of ja tegenwoordig) dus ook droge paddocks. De afmeting maakt het duurder, maar niet onmogelijk. Ja dan word zo'n stal heel duur, dat is dan maar zo....
Een paard mag niet lijden omdat het baasje perse een paard wil.

4 uur buiten, dan is er een ochtend en middag groep, dus die hoeveelheid paarden zijn er dan te houdenop een stal.

En 4 uur is echt nog steeds erg weinig.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:17

Een paard isoleren ? Bedenk je eens hoe het zou voelen als ze jou de hele winter in een kamer zouden opsluiten zonder dat je andere mensen ziet. NOOIT doen.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:08

Probleem is: het paard is er, de omstandigheden zijn gewijzigd sinds de aanschaf. TS heeft een zeer beperkt budget, waardoor andere mogelijkheden uitgesloten zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29508
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:13

problemen zijn maar deels gewijzigd. Ja nu 24/7 geisoleerd.
Maar betreft vrije beweging is het gelijk.

Er zijn al heel wat opties gegeven door bokkers in de buurt.
Maar op alles is een ja maar....

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:21

nikkel schreef:
Probleem is: het paard is er, de omstandigheden zijn gewijzigd sinds de aanschaf. TS heeft een zeer beperkt budget, waardoor andere mogelijkheden uitgesloten zijn.


Nou en ? Dan moet je geen paard nemen. Verhipte egoistisch dat je paard zou moeten vereenzamen omdat jij geen geld hebt.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:36

Heb jij een Glazen Bol. Het plekje schijnt het mooiste te zijn in Zuid Limburg gedurende 9 maanden per jaar.

Ik heb even meer dan 30 jaar geleden, 2 jaarlingetjes op gefokt voor iemand die woonde op de zuid hollandse eilanden. Daar vraten ze in de herfst en winterdag met vijf bekken. Alles ging goed( schuilstal ruimte plenty lekker op de zandgrond) totdat het 17 graden ging vriezen en er geen stromend water meer voorhanden was. Jaarlingen terug naar de fokker en kwamen full tijd op stal te staan zonder uitloop e.d.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 18-11-21 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:38

nikkel schreef:
Heb jij een Glazen Bol. Het plekje schijnt het mooiste te zijn in Zuid Limburg gedurende 9 maanden per jaar.


De andere maanden een persoonlijke hel voor het paard