Advies nodig: alleen op stal of verhuizen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:26

Ik zou in dit geval dan ook zeker prio geven aan gewoon snel weg kunnen en de afstanden voor even voor lief nemen en dan gewoon door blijven zoeken naar een andere plek, terwijl je paard wel tot die tijd in ieder geval goed gestald staat - tenzij het Echt echt echt niet haalbaar is financieel, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar ervan uitgaand dat het tijdelijk zou zijn tot je weer ergens kortbij kunt staan, is het misschien wel een optie?

Hier ook ergens gestaan een tijdje waar het 33m enkeltje was. Was inderdaad pittig, en zou ik ook niet als eerste voor kiezen in een normale situatie waarin ik de rust/tijd heb om uit meer mogelijkheden te kiezen- maar ik zou het persoonlijk wel doen als je ergens graag/snel weg wilt/moet. Dan zou ik toch de prioriteiten even schuiven en kijken of - als het duurder wordt met extra reiskosten - je dat ergens anders financieel tijdelijk kunt compenseren bv. Op dit moment zou ik vooral kijken waar je snel terecht kunt en dan idd op stal hebt wat je wilt hebben voor je paard (& erna jezelf) en de extra reiskosten proberen te compenseren en dan ook gewoon actief blijven doorzoeken naar iets anders, ipv nu al zoeken naar je volgende vaste plek. Wie weet vind je dan alsnog snel een ander plekje weer.

Maar is net waar/hoe je prioriteiten liggen ook natuurlijk en hoe zwaar die afstand weegt. Qua reistijd zit je namelijk wel net binnen die 30min rijden waar je het eerder over had - als je naar die in Hulsberg kijkt bv. Als je de autosnel weg op gaat iets verder als Simpelveld en dan in Valkenburg van de autosnelweg af gaat is het nog maar een paar minuten rijden en ben je er bv, dus het is echt goed bereikbaar ook. En je rijdt vrijwel alleen maar rustige autosnelwegen vanuit jouw kant, zodra je op de autosnelweg zit, dus het is ook niet 'lastig' rijden zeg maar. Snap dat het qua benzinekosten wel erg snel aantikt zo, maar misschien dat je elders in je maandelijkse uitgaves tijdelijk in ieder geval wat kunt compenseren bv. Dat zijn in ieder geval wel dingen waar ik dan nu naar zou kijken, of daar echt tijdelijk iets mogelijk zou zijn.

Ik denk op zo'n kort termijn dat het gewoon echt heel moeilijk is iets te vinden wat meteen perfect aansluit bij alles en dan moet je ergens toch concessies gaan doen ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-11-21 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:27

dakplaat schreef:
Als je paard niet 22u per dag in een stal staat blijft die een stuk schoner :)*


Juist, dat ten eerste.

En hoe kan het dat jouw geluk en wensen zwaarder opweegt tegen het geluk en de wensen van je paard? max. 1 uur per dag vrije beweging (nota bene alleen) is not done. Hij ziet geen andere paarden meer, en kan er ook niet mee kroelen zoals een paard hoort te doen (kuddedier) en dat voor tenminste een half jaar...

Dus je vraagt om advies, mijn advies: heel snel wegwezen daar!!

EmmyAJ

Berichten: 111
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:31

Equine park heb ik gebeld en is van de ene kant perfect en van de andere kant niet. Stal is 380 excl voer. Maar haha.. dat is 60 km dagelijks rijden.. dat is 1800 km per maand. Mijn auto rijdt 1/12. Tel uit je winst.[/quote]

Doordat ikzelf 3 jaar geleden ben verhuisd maar mijn paard niet, rijd ik nu ook iedere dag minimaal 20km enkel naar stal. Ik heb me een 2de hands scooter aangeschaft en als het weer het even toelaat ga ik daarmee. M'n scooter rijdt 1 op 40 dus dat scheelt behoorlijk qua benzine. Scooter rijdt op e98 dus een ritje kost me nu €2,10 aan benzine.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:32

Ik val van mijn stoel....

Begrijp ik goed dat een binnenbak zwaarder weegt dan het welzijn van het paard?

Dat is toch best ernstig.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:37

Ninx schreef:
Ik val van mijn stoel....

Begrijp ik goed dat een binnenbak zwaarder weegt dan het welzijn van het paard?

Dat is toch best ernstig.


Heel ernstig! TS, sluit jezelf eens 22 uur op een dag op in je WC. Ik bedoel dat niet rot, maar dat is hoe ik me het voorstel, als ik me er in wil verplaatsen, die tijdsduur qua stal. En overweeg de situatie dan eens opnieuw! Ik snap het wel hoor, dat het zeker niet eenvoudig is om een geschikte plek te vinden en ik hoop natuurlijk dat je hier in slaagt. Maar ik zou luxe voor jezelf geen dealbreaker laten zijn. De dealbreaker zou voor mij juist zijn zoveel op stal en dan ook nog eens geen contact met andere paarden.

Hoop voor jou en vooral je paard dat je op korte termijn jullie gouden plekje vind!
Laatst bijgewerkt door Marizi op 17-11-21 10:21, in het totaal 3 keer bewerkt

silvericathy

Berichten: 1918
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:42

Is het geen idee om het paard tijdelijk ergens in een kudde te gooien waar hij dus veel buiten komt. En dan rustig opzoek te gaan naar een nieuwe stal die aansluitend is op jouw wensen? Dan kan je paard in de tussentijd in ieder geval wel lekker paard zijn, maar is jouw luxe even wat minder. Nu in de winter staat bijna alles vol ook, stallen zijn gevuld.

Misschien ook een optie om het paard ergens neer te zetten waarbij je gebruik kunt maken van de rijbak van de manege in de buurt bijvoorbeeld.

Zo stonden mijn twee pony's 24/7 buiten, maar kon ik voor €5,- een heel uur gebruik maken voor de rijbak bij de plaatselijke manege als ik dat zou willen.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 09:48

Ten eerste, ik heb nog niks besloten en ik praat niks goed. Ik zeg alleen dat het een hard pill to swallow is dat ik daar weg moet. Het is dichtbij, goedkoop, de meest prachtige plek in Limburg en most of all, mijn paard is echt happy daar. Als ik het voor de een of andere reden niet op móét geven, dan zou ik het dus inderdaad liever niet doen.

Er zijn genoeg sportstallen waar weidegang het hele jaar door beperkt is. Daarmee praat ik mijn keuze niet goed, maar Ik heb toen de keuze gemaakt om hierheen te komen omdat hier 10 andere dingen zijn die wél bijdragen aan het welzijn van mijn paard en één ding wat dan inderdaad 4 maanden lang niet perfect is. Bij een stalling waar alles zo was zoals jullie idealisten het nu omschrijven, was mijn merrie geen ontspannen en lief paard hoor. Dat is ze nu wel.

En ookal heb ik dus niks besloten, “tijdelijk” iets overbruggen is bijna geen optie. Mijn merrie heeft overduidelijk meer stress van een verhuizing dan alleen op stal staan. Is het een gunstige situatie? Nee helemaal niet, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb.

Ik heb eerst mijn eigen dierenarts gebeld en daarna een ander voor een second opinion. Beiden artsen zeggen dat het niet erg is zolang het paard rustig is. Dit zeg ik niet om weer een discussie aan te wakkeren, maar zelfs deskundigen kunnen dus een andere mening hebben.

En Ik ben bereid om in te leveren op alles, geld, tijd, faciliteiten. Maar qua financiën zit er natuurlijk een grens aan. En ik ben eigenlijk niet bereid om nog een paard erbij te kopen (zoals ik al eerder in een reactie aangeef) omdat het niet verantwoord is. Echter, en daarmee wil ik alleen de situatie verduidelijken, een tweede paard voor bij mijn merrie op stal is goedkoper dan dat ik met mijn merrie ergens anders naartoe ga. Moet je even nagaan…

Als ik alleen aan mezelf zou denken zou ik daar gisteren al weg zijn. Denk maar niet dat ik nu nog met plezier naar stal ga. En als ik afgekat wordt en jullie me veroordelen door de keuzes die ik zelfs nog niet heb gemaakt, kan ik dit topic beter helemaal verwijderen, asap. Als het voor jullie zo’n easy keuze is, vind ik dat ontzettend fijn voor jullie. Ik gun dit namelijk niemand. Voor mij ligt het wat zwaarder. En nee niet omdat er een binnenbak is, jezus…

noviceh

Berichten: 4793
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:55

verrekieker schreef:
Als ik alleen aan mezelf zou denken zou ik daar gisteren al weg zijn. Denk maar niet dat ik nu nog met plezier naar stal ga.
Je paard komt alleen hele dagen op stal te staan, die doe je daar ook geen plezier mee. Waarom zou je dan nog blijven? Dan kan de accommodatie en omgeving nog zo mooi zijn, jullie worden er allebei ongelukkig van.

Jouw vriendin heeft het zo te horen goed voor elkaar daar. Ook worden de appels geregeld en de stallen op zn tijd uitgemest door een ander. Dit kan je haar niet kwalijk nemen en heb je zelf ook laten gebeuren.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 09:58

emmyniks schreef:
Doordat ikzelf 3 jaar geleden ben verhuisd maar mijn paard niet, rijd ik nu ook iedere dag minimaal 20km enkel naar stal. Ik heb me een 2de hands scooter aangeschaft en als het weer het even toelaat ga ik daarmee. M'n scooter rijdt 1 op 40 dus dat scheelt behoorlijk qua benzine. Scooter rijdt op e98 dus een ritje kost me nu €2,10 aan benzine.


30 km enkele rit is over de snelweg. Kan niet met een scooter. Dan zou ik al op 40 km zitten. Nieuwe auto aanschaffen zit er ook financieel niet in helaas

SjonnieZ

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:02

Heb jouw eigen commentaren even terug gelezen.
Je geeft aan student te zijn en in Vaals te wonen.
Dan snap ik jouw 500,- euro per maand idee. De mogelijkheid van Duitse pensionklanten heeft de prijs bij een aantal stallen in de grensstreek verhoogd.

Met binnenbak zou je de manege in Vaals kunnen proberen, mocht die nog bestaan, stal Rademacher zal wel te duur zijn.

Iets meer land inwaarts zit.. met goede buitenbak
- Mechelen: pensionstal van van houtem en possen. Geen idee hoe die heet maar is een prima stal
- Terziet/Epen stal van Raymond vanderheijden.
- in Bocholtz een 24/7 buiten stal van mireille gehlen.


En je geeft aan student te zijn. mocht je aan de UM studeren.. dan heb je nog legio mogelijkheden rondom Maastricht. Daar zijn diverse stallen met binnenbak voor Max 395
En vallen jouw extra reiskosten weg.
Allemaal stallen die ik ken, waar ik mijnpaard zo zou durven zetten en waar je zeker geen 500,- betaald.
Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 17-11-21 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 10:03

noviceh schreef:
verrekieker schreef:
Als ik alleen aan mezelf zou denken zou ik daar gisteren al weg zijn. Denk maar niet dat ik nu nog met plezier naar stal ga.
Je paard komt alleen hele dagen op stal te staan, die doe je daar ook geen plezier mee. Waarom zou je dan nog blijven? Dan kan de accommodatie en omgeving nog zo mooi zijn, jullie worden er allebei ongelukkig van.

Jouw vriendin heeft het zo te horen goed voor elkaar daar. Ook worden de appels geregeld en de stallen op zn tijd uitgemest door een ander. Dit kan je haar niet kwalijk nemen en heb je zelf ook laten gebeuren.


Heb jij moeite met lezen? Hierna ga ik echt niet meer in herhaling vallen

Mijn paard is beter af door een tijdje alleen in een stal te staan, dan 2/3 keer op korte termijn te verhuizen. Daarom ben ik dus nog niet weg daar op stal. We hebben het over dagen geleden dat dit gebeurd is hé. Logisch moet ik hierover nadenken en een weloverwogen beslissing maken - en dus niet impulsief.

Ik neem mijn vriendin niks kwalijk, behalve dat zij het als normaal ziet dat ik moet schuiven zodat het voor haar praktischer is, waardoor het voor mij onmogelijk wordt.

fransje23

Berichten: 15395
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:08

Ik zou ook kiezen om te blijven tot je een goede nieuwe plek gevonden hebt en geen tijdelijke plek voor een paar maanden.
Dat levert namelijk ook veel stress op!

Het is natuurlijk wel sneu dat je paard 1/3 van het jaar binnen staat zonder contact en nauwelijks vrije beweging. Nog buiten de spanningen die je nu zelf ervaart, genoeg reden om snel een andere plek te zoeken.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 10:12

SjonnieZ schreef:
Heb jouw eigen commentaren even terug gelezen.
Je geeft aan student te zijn en in Vaals te wonen.
Dan snap ik jouw 500,- euro per maand idee. De mogelijkheid van Duitse pensionklanten heeft de prijs bij een aantal stallen in de grensstreek verhoogd.

Met binnenbak zou je de manege in Vaals kunnen proberen, mocht die nog bestaan, stal Rademacher zal wel te duur zijn.

Iets meer land inwaarts zit.. met goede buitenbak
- Mechelen: pensionstal van van houtem en possen. Geen idee hoe die heet maar is een prima stal
- Terziet/Epen stal van Raymond vanderheijden.
- in Bocholtz een 24/7 buiten stal van mireille gehlen.


En je geeft aan student te zijn. mocht je aan de UM studeren.. dan heb je nog legio mogelijkheden rondom Maastricht. Daar zijn diverse stallen met binnenbak voor Max 395
En vallen jouw extra reiskosten weg.
Allemaal stallen die ik ken, waar ik mijnpaard zo zou durven zetten en waar je zeker geen 500,- betaald.


Dank je voor het meedenken

De manege in Vaals ben ik langsgeweest, maar daar krijgt ze een stal in de grote gang waar dus heel veel mensen en paarden staan. Ja ze komt op de wei, maar ze zal zich niet fijn hierbij voelen. Die drukte zorgt voor stress en dan is het binnen de kortste keren weer een rodeopaard.

Radermacher is een optie, ook al is het duur, maar is geen stal vrij. Ik ga straks langs om me op de wachtlijst te zetten.

Ik studeer in Sittard (nu deels online natuurlijk) dus ik ben lang niet elke dag onderweg. Combineren is dan ook verwaarloosbaar. Equine park in Hulsberg lijkt me de beste optie maar dan ben ik bijna evenveel geld kwijt aan benzine dan aan stalling :’) ik weet niet of ik langdurig die kosten kan dragen

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 10:14

fransje23 schreef:
Ik zou ook kiezen om te blijven tot je een goede nieuwe plek gevonden hebt en geen tijdelijke plek voor een paar maanden.
Dat levert namelijk ook veel stress op!

Het is natuurlijk wel sneu dat je paard 1/3 van het jaar binnen staat zonder contact en nauwelijks vrije beweging. Nog buiten de spanningen die je nu zelf ervaart, genoeg reden om snel een andere plek te zoeken.


Precies hoe ik erover denk. Dank je wel

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:15

Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.

Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:16

fransje23 schreef:
Ik zou ook kiezen om te blijven tot je een goede nieuwe plek gevonden hebt en geen tijdelijke plek voor een paar maanden.
Dat levert namelijk ook veel stress op!

Het is natuurlijk wel sneu dat je paard 1/3 van het jaar binnen staat zonder contact en nauwelijks vrije beweging. Nog buiten de spanningen die je nu zelf ervaart, genoeg reden om snel een andere plek te zoeken.


Maar met de 'eisen' van TS gaat ze waarschijnlijk geen stal vinden. Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen dat alleen staan en op stal. Zelf pas paarden aangeschaft toen ik ze een paardwaardig bestaan kon bieden. Ik zou echt kijken of je wat eisen los kan laten, of duurdere stal met evt een betalende bijrijder? Hoef je ook niet iedere dag zelf te gaan wat benzine kosten scheelt

noviceh

Berichten: 4793
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:17

verrekieker schreef:
Heb jij moeite met lezen? Hierna ga ik echt niet meer in herhaling vallen

Mijn paard is beter af door een tijdje alleen in een stal te staan, dan 2/3 keer op korte termijn te verhuizen. Daarom ben ik dus nog niet weg daar op stal. We hebben het over dagen geleden dat dit gebeurd is hé. Logisch moet ik hierover nadenken en een weloverwogen beslissing maken - en dus niet impulsief.

Ik neem mijn vriendin niks kwalijk, behalve dat zij het als normaal ziet dat ik moet schuiven zodat het voor haar praktischer is, waardoor het voor mij onmogelijk wordt.

Je hoeft niet zo aanvallend te reageren. Jij vraagt of je paard alleen op stal moet blijven staan of dat je moet verhuizen. Ik geef mijn mening op basis van jouw reacties: verhuizen. Niet gelijk morgen, beter dat je op langere termijn een weloverwogen beslissing maakt, zoals je zelf ook zegt.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 10:20

Marizi schreef:
Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.

Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?


Yes, ik ga me bij die plekjes zeker op de wachtlijst zetten.

Wat betreft de paddocks: die zijn er, maar die zijn niet bruikbaar atm. Daar ligt rotzooi in. Meneer eigenaar kan door blessure nu even niks dus die kunnen ook niet schoongemaakt worden.

En ik moet inderdaad even met haar praten. Je begrijpt natuurlijk dat die communicatie nu niet heel soepel loopt, aangezien mijn bloed kookte :)

StonedRomy

Berichten: 7543
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:21

verrekieker schreef:
Marizi schreef:
Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.

Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?


Yes, ik ga me bij die plekjes zeker op de wachtlijst zetten.

Wat betreft de paddocks: die zijn er, maar die zijn niet bruikbaar atm. Daar ligt rotzooi in. Meneer eigenaar kan door blessure nu even niks dus die kunnen ook niet schoongemaakt worden.

En ik moet inderdaad even met haar praten. Je begrijpt natuurlijk dat die communicatie nu niet heel soepel loopt, aangezien mijn bloed kookte :)


En waarom dan niet zelf de paddocks klaar maken voor gebruik? Dan heb je voor nu een tussenoplossing.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:21

verrekieker schreef:
Marizi schreef:
Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.

Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?


Yes, ik ga me bij die plekjes zeker op de wachtlijst zetten.

Wat betreft de paddocks: die zijn er, maar die zijn niet bruikbaar atm. Daar ligt rotzooi in. Meneer eigenaar kan door blessure nu even niks dus die kunnen ook niet schoongemaakt worden.

En ik moet inderdaad even met haar praten. Je begrijpt natuurlijk dat die communicatie nu niet heel soepel loopt, aangezien mijn bloed kookte :)


Kun je niet wat mensen regelen, mouwen opstropen en zelf aan de slag gaan? Als je een goede paddock realiseert kun je voorlopig gewoon blijven....

Cowgirl

Berichten: 23751
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:24

Ik zou echt een concessie doen op de binnenbak. Als je een goede buitenbak hebt heb je daar net zoveel plezier van en zeker als je dan een rustige plek hebt waar er gemest word en je paard buiten staat. Tot die tijd blijven staan, van stalhoppen worden paarden echt niet blij.

Koop een goede jas en een rijbroek en je overleeft die 4 maanden wel hoor, zeker als je ook wat fanatieke stalgenoten hebt.

Verder is ook veel gezonder voor beide om lekker buiten te zijn. We hebben nou eenmaal een buitensport :D

Maar ik snap je frustraties hoor, heel goed zelfs aangezien ik 3 weken geleden te horen heb gekregen dat mijn stal ermee stopt. Door flink wat concessies te doen (en ik ook echt niet weg wil zoals jij), blijven we nu met een klein groepje staan en gaan het zelf doen terwijl ik hier gekomen ben voor volpension ivm mijn eigen gezondheid en de leeftijd van mijn paard.

'slechte kleding bestaat niet ' en 'Hier laat je wat en daar vind je wat' ;)

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:25

Ts zegt dat haar paard happy is op die stal.Daar gaat het om. Dat kun je zien en ook in de omgang en met rijden merk je dat.Een ongelukkig paard is niets meer mee te beginnen of wordt zelfs ziek.Ik heb in mijn lange paardencarriere heel veel heel verschillende stallen gehad en heb er ervaring mee.Wat een ellende soms.Ik ben wel eens ergens met knallende ruzie vertrokken (acuut paard opgezadeld en te voet langs de snelweg naar andere stalling en daar aangebeld op een zondag!) omdat zijn box was afgepakt (kwam ook alleen te staan in ander gebouwtje,zonder drinkbak) en eveneens tot diep in het voorjaar geen weidegang zogezegd om de wei te sparen maar de zoon van de eigenaar ging er wel in springen.Dit is wel bijna 40 jaar geleden maar ik word nog steeds witheet van woede als ik er aan denk.

verrekieker
Berichten: 81
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 10:26

Paardenfan25 schreef:
Maar met de 'eisen' van TS gaat ze waarschijnlijk geen stal vinden. Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen dat alleen staan en op stal. Zelf pas paarden aangeschaft toen ik ze een paardwaardig bestaan kon bieden. Ik zou echt kijken of je wat eisen los kan laten, of duurdere stal met evt een betalende bijrijder? Hoef je ook niet iedere dag zelf te gaan wat benzine kosten scheelt


Haha. Nee. Is een merrie met gebruiksaanwijzing waar je met 1 verkeerde beweging 2 weken vooruitgang kan terugdraaien. No way in hell dus.

Dank je voor je advies

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:27

Ik zou daar blijven staan en kijken hoe je een tweede box kan vullen. Misschien een leuke tweejarige of een pensioenpaard of een kleine pony er naast. Misschien een revalidatiepaard van iemand, dan heb je ook geen extra kosten.

Marizi

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:28

verrekieker schreef:
Marizi schreef:
Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.

Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?


Yes, ik ga me bij die plekjes zeker op de wachtlijst zetten.

Wat betreft de paddocks: die zijn er, maar die zijn niet bruikbaar atm. Daar ligt rotzooi in. Meneer eigenaar kan door blessure nu even niks dus die kunnen ook niet schoongemaakt worden.

En ik moet inderdaad even met haar praten. Je begrijpt natuurlijk dat die communicatie nu niet heel soepel loopt, aangezien mijn bloed kookte :)

verrekieker schreef:
Marizi schreef:
Heb je evt. wel plekjes in de buurt die wel geheel aan je wensen voldoen, maar waar nog geen plek is? Anders zou ik me daar in ieder geval alvast wel op de wachtlijst laten plaatsen en mocht er dan wat vrij komen dan kun je op dat moment de situatie weer evalueren en beslissen.

Of mag er misschien een klein stukje land opgeofferd worden om een paddock idee te creëren? Daar heeft je vriendin dan ook voordeel van. Als de eigenaar haar zo hoog heeft zitten misschien kan zij het dan vragen?


Yes, ik ga me bij die plekjes zeker op de wachtlijst zetten.

Wat betreft de paddocks: die zijn er, maar die zijn niet bruikbaar atm. Daar ligt rotzooi in. Meneer eigenaar kan door blessure nu even niks dus die kunnen ook niet schoongemaakt worden.

En ik moet inderdaad even met haar praten. Je begrijpt natuurlijk dat die communicatie nu niet heel soepel loopt, aangezien mijn bloed kookte :)


Oeh, wel fijn dat ze er iig zijn! Ik weet niet om wat voor rotzooi het gaat, maar als de eigenaar het verder wel goed zou vinden als ze opgeruimd zouden worden (misschien kunnen jij en je vriendin dat dan organiseren). Zou toch mooi zijn als het probleem daarmee al deels wordt opgelost! En heeft hij weer een deel van zijn erf opgeruimd haha, paarden lekker buiten en jij een deel van je stress kwijt.

Excuses voor de dubbele quote, bokt was aan het haperen
Laatst bijgewerkt door Marizi op 17-11-21 10:30, in het totaal 2 keer bewerkt