Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Gehakseld stro: erg stoffig?

 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik heb ook strokorrels. Vorig jaar behoorlijk aan moeten wennen. Nu ben ik er erg blij mee!


Duurt idd ff voordat je het optimaal voor elkaar hebt voor een paard. Als het eenmaal goed is dan is het ook echt goed! Ik hoef nog maar 1x in de 2 weken de pisvlek eruit te halen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:03 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
[ [url=m/VGzSwf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is niet wat ik ken als gewoon stro hoor. Gewoon stro ken ik als 1 drol wegscheppen en een halve kruiwagen “collateral damage”

Sorry, dit voegt niets toe, maar dze opmerking heeft mijn dag gemaakt :') . Dit is echt precies wat ik ook denk bij gewoon stro...buiten dat het gewoon een vieze smeerboel is

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 12:21 



 
Profiel   

Siesjuh schreef
pluisje88 schreef
[ [url=m/VGzSwf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is niet wat ik ken als gewoon stro hoor. Gewoon stro ken ik als 1 drol wegscheppen en een halve kruiwagen “collateral damage”

Sorry, dit voegt niets toe, maar dze opmerking heeft mijn dag gemaakt :') . Dit is echt precies wat ik ook denk bij gewoon stro...buiten dat het gewoon een vieze smeerboel is


Vond ik ook altijd hoor. Vieze natte stinkende bende met veel afval. Ik gebruikte daarom vlas. Maar paarden staan nu nog geen twee uur per dag in de stal dus dan vind ik het niet zo’n probleem ;) het moest vooral lekker droog, zacht en lekker zijn om in te rollen of liggen. En dus stro ;) nou dit voldoet dan absoluut beter dan gewoon stro. En staleigenaar kan dit wel waarderen Ivm compost en niet zo mega Veel afval.

Ik heb er 1,5 gieter water per stal overheen verdeeld en na twee uur binnen nog geen stof te zien. Heb het recht getrokken en morgen nog een keertje. Zonder stof ben ik die tevreden :D

Stropellets heb ik ooit geprobeerd toen ze nog volledig op stal stond. Vond het erg duur in gebruik en niet mooi. Dus dat vond ik geen aanrader..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:01 



 
Profiel   

Ik gebruik vlas voor 1 merrie, de ander staat half op vlas half op tarwestro. Ik snap niet dat er hier bokkers zijn die vlas stoffig vinden. Nog nooit stoffige pakken gehad. Ik gebruik het zeker al meer dan 15 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:29 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
[ [url=m/VGzSwf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is niet wat ik ken als gewoon stro hoor. Gewoon stro ken ik als 1 drol wegscheppen en een halve kruiwagen “collateral damage”

Dit noem ik ook geen gehakseld stro :o

De langste spriet thuis is een viertal cm en de meeste komen daar niet in de buurt.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:30 



 
Profiel   

Ayasha schreef
pluisje88 schreef
[ [url=m/VGzSwf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is niet wat ik ken als gewoon stro hoor. Gewoon stro ken ik als 1 drol wegscheppen en een halve kruiwagen “collateral damage”

Dit noem ik ook geen gehakseld stro :o

De langste spriet thuis is een viertal cm en de meeste komen daar niet in de buurt.

[ [url=m/O3fC2e.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vergelijk het maar eens met een mestbal links bovenin de foto. Zo groot zijn de stukken echt niet hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:58 



 
Profiel   

petraaken schreef
Ik gebruik vlas voor 1 merrie, de ander staat half op vlas half op tarwestro. Ik snap niet dat er hier bokkers zijn die vlas stoffig vinden. Nog nooit stoffige pakken gehad. Ik gebruik het zeker al meer dan 15 jaar.

Ik heb ooit een partij gehad. Rotzooi was dat. Geen merk.
Later jopack en lin-o-star en geen stof meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:00 



 
Profiel   

Dit is geen gehakseld stro. Dat is een stuk kleiner. Dit zit tussen gewoon stro en gehakseld stro in. Maar is zeker geen gehakseld stro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:25 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
petraaken schreef
Ik gebruik vlas voor 1 merrie, de ander staat half op vlas half op tarwestro. Ik snap niet dat er hier bokkers zijn die vlas stoffig vinden. Nog nooit stoffige pakken gehad. Ik gebruik het zeker al meer dan 15 jaar.

Ik heb ooit een partij gehad. Rotzooi was dat. Geen merk.
Later jopack en lin-o-star en geen stof meer gehad.

Ik vind die van Jo-pack nu echt niet beter dan de merkloze die ik bij de Horta winkel haal in mijn buurt of bij een andere winkel in een andere gemeente. Ja heb er een paar keer gehaald buiten dat ze duurder waren dan mijn merkloze vlaspakken vond ik er echt geen verschil tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 17:58 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Dit is geen gehakseld stro. Dat is een stuk kleiner. Dit zit tussen gewoon stro en gehakseld stro in. Maar is zeker geen gehakseld stro.

Het is wel gehakseld, alleen met een grovere afstelling van de hakselaar.
Het is absoluut geen normaal stro, dat zijn nl de hele stengels, waar de korrels uit gedorst zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:21 



 
Profiel   

Nu haal ik het niet meer, was jaar of 5 terug denk ik, toen was het stofvrij.
Kon daarna goedkoper lin o star krijgen, dus dat gaan halen.
petraaken schreef
Ik vind die van Jo-pack nu echt niet beter dan de merkloze die ik bij de Horta winkel haal in mijn buurt of bij een andere winkel in een andere gemeente. Ja heb er een paar keer gehaald buiten dat ze duurder waren dan mijn merkloze vlaspakken vond ik er echt geen verschil tussen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen