In de winter staat mijn paard:
aan huis 0-4 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
aan huis 4- 8 uren buiten 6%  6%  [ 61 ]
aan huis 8+ uren buiten 34%  34%  [ 310 ]
op pension 0-2 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
op pension 2-4 uren buiten 5%  5%  [ 54 ]
op pension 4-8 uren buiten 17%  17%  [ 160 ]
op pension 8+ uren buiten 31%  31%  [ 282 ]
Totaal aantal stemmen : 901

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe staat jou paard er in de winter bij?

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

ik volg een aantal topics waarin het paard zijn leefomstandigheden worden gewijzigd.
vervolgens valt bokt volledig over hoe het paard wordt gehouden al voordat de leefomstandigheden zijn gewijzigd.

We weten allemaal dat buiten zijn en de benen kunnen strekken met een soortgenoot essentieel is voor een paard. Aan de andere kant gaan sommige reacties wel erg ver.

met deze poll ben ik benieuwd hoeveel jou paard nou daadwerkelijk buiten staat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:34 



 
Profiel   

Mijne staan aan huis en staan minimaal 14 uur buiten,liefst nog langer.

Ze hebben een schuilstal met hooi op meerdere plaatsen,droge uitloop en een paddock van 80 x 60 (ongeveer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:36 



 
Profiel   

top Daan.

ik heb zelf dus ook het idee dat wanneer ze aan huis staan ze meer buiten komen, omdat er gewoon meer mogelijkheden zijn. maar ben dus wel benieuwd wat er uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:37 



 
Profiel   

Hier staan ze gewoon het hele jaar door lekker buiten, weer of geen weer :+ [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:38 



 
Profiel   

Mijn bijrijdpaard staat dagelijks 8u buiten (op de wei) bij de eigenaar aan huis. Minder dan 8 uur buiten vind ik ook niet acceptabel voor een paard, dier staat dan alsnog 16u op stal.

Maarja, zolang er mensen zijn die hun paard 2u per dag buiten in een paddock zetten en dat oké vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:40 



 
Profiel   

Aan huis (niet bij mezelf, hij is de enige 'kostganger'), 24uur buiten met schuilmogelijkheden (hij kiest alleen voor gewoon buiten in de regen staan :') ). Zomer en winter niet anders.
Hiervoor op pension in een 24/7 groepsstal met eigen keuze binnen/buiten. In de zomer kwam daar 6 uur keuze weiland bij, dus inderdaad iets in vrijheid ingeperkt in het najaar / winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:40 



 
Profiel   

Hier aan huis. Gaan smorgens voor het werk naar buiten (7.00) en savonds weer naar binnen (19.00/20.00). Als ik wel thuis ben gaan ze 8/9/10 naar buiten (afhankelijk van de planning) en 17.00 naar binnen. Maar puur omdat de hengst het ook echt niet leuk vind om in het donker buiten te zijn, en alleen op stal is ook niets.
Op stal hebben ze grote boxen en onbeperkt hooi (kleine ponies in grote paarden boxen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:41 



 
Profiel   

Het paard wat ik bijrijd staat 24/7 buiten. Of hij moet zelf in de opgestrooide schuur gaan staan.

Staat met ongeveer 20 andere in kudde in de paddock. Deel is bestraat, met hooiruiven er op. Een bestegelde overkapping. Een opgestrooide grote schuur, waar ook een hooiruif in staat.
En een zandpaddock van 40 bij 60 schat ik.
Ze hebben genoeg plek om elkaar te ontwijken, beschut te staan en om sprintjes te terekken en te spelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:43 



 
Profiel   

Mijn paarden staan op pension, in stabiele kuddes veel buiten en vooral niet in paddocks maar gewoon op een grasland, dat in de loop van de winter wel stukgelopen raakt. Daarbij op het land zodra gras op is, bijvoer.
Ze gaan tegen 9u na een ochtend ronde voer naar buiten en gemiddeld tegen 17u weer naar binnen. Bij de hele dat snertweer en als ze dan bij de ingang van de wei staan te zeuren worden ze ook wel eerder naar binnen gehaald. Daar staan ze op ruime boxen met stro bedekking.
In de zomer staan ze langer buiten. Voor mij en mijn paarden werkt dit prima. In de winter eigenlijk buiten in de uren dat er daglicht is dus.
Ik kom in de avonden na mijn werk naar stal om te rijden, longeren of grondwerk te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:44 



 
Profiel   

Op een privéplekje, 24/7/365 dagen buiten. Tenzij ze zelf kiezen om binnen te staan, want we hebben een schuilstal :D
Ze staan hier met 6 pony's, met momenteel 9 hooiplekken. 6 bij stal in netten en 3 kuubskisten op de track.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:46 



 

Aan huis, 24/7 buiten met schuilmogelijkheden en 19 voerplekken in onze paddock paradise.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:47 



 
Profiel   

Ik heb op aan huis gestemd.. niet helemaal waar want onze stal is vrij staand en wij wonen iets verderop :D

Maar hier staan ze zo'n 8-9 uur buiten in de winter. Nu nog met een stukje gras, Straks op de paddock met hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:48 



 
Profiel   

Op pension, zo’n 6-7 uur buiten. Onbeperkt hooi.

Een van de weinige stallingen waar m’n hengst fatsoenlijk een paar uur buiten kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:55 



 
Profiel   

Ik heb gestemd 'op pension' 8+. Hij staat namelijk op een stuk wat in eigendom is van mijn moeder en stiefvader. Hij staat in een kleine kudde (nu 4, straks 5) op een kleinschalig paddock paradise dat nog in aanbouw is. Het is dus 24/7 buiten. We hebben tracks en een paddock op gras/klei die we kunnen openen en sluiten als het te nat wordt en daarnaast staan ze op een groot verhard stuk met een paddock van zand. In de praktijk sluiten we bijna nooit alle tracks af omdat het er zo veel zijn waardoor je zelfs op klei veilig tracks hebt. We wisselen af :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:56 



 
Profiel   

Mijn paard staat op een uit de kluiten gewassen privéstal. Zeg maar gerust een pensionstal. Hij staat het hele jaar door 24/7 buiten in een groepspaddock met halve schuilstal. Niet veel luxe, maar hij doet het er prima in. De rest van de paarden komt ook overdag de hele of halve dag buiten (net wat is afgesproken). Dat verschilt niet met de zomer. Enige verschil is dat het minder vaak voorkomt dat ze later gaan binnenhalen dan normaal. Soms een uurtje eerder zelfs, maar meer dan dat is het niet en is een beetje afhankelijk van wanneer het droog is. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:56 



 
Profiel   

Mijne staat bij iemand aan huis (geen officiële pensionstal) en ze staat 24/7 buiten met schuilstal en voldoende ruwvoer verdeeld over de gehele dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:57 



 
Profiel   

Ik heb ze op pension en op het moment staan ze in principe 5 uur buiten per dag. Echter zijn een stalgenoot en ik het daar niet mee eens. Prima dat ze een keertje langer binnen moeten staan ochtends of wat eerder naar binnen moeten. Maar dit moet niet structureel worden. Een paddock dat meer een zwembad is dan zand, dan snap ik echt wel dat ze het na een paar uur moe zijn. Sinds deze week heeft paardlief ook een bak waar hooi in gevoerd kan worden. Dus kan ze weer makkelijker de hele dag naar buiten. Humeur van paardlief is ook niet optimaal. Helaas zal het een beetje schipperen blijven op een pensioenstal, maar ik probeer er in ieder geval op aan te sturen dat het zo optimaal mogelijk wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:59 



 
Profiel   

Mijn 2 paarden staan op een pension paddock paradise. Dus ze kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten staan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:00 



 
Profiel   

24/7 op de wei. Volpension! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:02 



 
Profiel   

Volpension, in de zomer 24/7 buiten en in de winter minstens 12 uur per dag buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:04 



 
Profiel   

Hier aan huis/in eigen beheer en staan ze ca 12 uur per dag buiten, in de zomer 24/7 :) In de toekomst zou ik ze graag jaarrond 24/7 buiten willen kunnen houden, maar dan wil ik ze wel een mooie schuilstal (nu alleen een smal afdak) en droge ligplek aan kunnen bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:05 



 
Profiel   

Vanaf licht tot donker zo’n beetje. Verder bekijk ik het per dag. Als het vies weer is en ze willen graag naar binnen dan wat minder lang. Ik doe ze ook wel als het heel vies weer is meerdere keren korter buiten. Ze staan aan huis. Op het moment lopen ze nog op de wei en hebben ze in de paddock er hooi bij. Ik merk vooral als ze niet de wei op kunnen dat ze meer interesse hebben om binnen te gaan. Logisch natuurlijk en ik houd ze ook graag zo veel mogelijk op het gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:07 



 
Profiel   

Mijn paarden staan nu ongeveer 8 uur buiten.
Langer mag ook maar dat willen ze niet.
Ze staan op de wei, nog steeds stripbegrazing dus genoeg gras. Schuilstal met hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:08 



 
Profiel   

[Deleted]


Laatst bijgewerkt door SJP op 27-09-23 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:12 



 
Profiel   

Hier aan huis en 24/7 buiten. Meestal onder het afdak aan het hooi, en met héél slecht weer zie ik hem wel eens in de uitloopstal staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen