In de winter staat mijn paard:
aan huis 0-4 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
aan huis 4- 8 uren buiten 6%  6%  [ 61 ]
aan huis 8+ uren buiten 34%  34%  [ 310 ]
op pension 0-2 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
op pension 2-4 uren buiten 5%  5%  [ 54 ]
op pension 4-8 uren buiten 17%  17%  [ 160 ]
op pension 8+ uren buiten 31%  31%  [ 282 ]
Totaal aantal stemmen : 901

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe staat jou paard er in de winter bij?

 
Profiel   

Mijn paard staat in de zomer 24/7 buiten en staat sinds 3 weken nu 's nachts op stal. :)F
Paddock paradise vind ik mooi, maar zie te vaak dat er niet over nagedacht wordt. Mijn paard heb ik een tijd in een paddock Paradise gehad, maar t was echt een groot drama.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:45 



 
Profiel   

Nikass schreef
Bellatrix schreef
Mijn bijrijdpaard staat op een pensionstal waar ze 12 uur per dag buiten staan. Van 07.00 tot 19.00. Onbeperkt hoor en een schuilstal. (al staat die van mij er nooit in maar altijd bij het eten :') )
Hij staat met 5 anderen op de paddock.

Zomerse foto maar dan heb je een idee.
[ [url=m/ZshRtK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat ik weet welke stal dit is, en ik vind het erg mooi. Maar mijn paard kan dit dus niet. Ze komt nooit bij de hooiruif.

Fransje23: ik denk dat het heel prima kan zoals jij doet.


Er zijn 2 plekken waar ze kunnen eten. Kans op wegjagen is dan al een stuk kleiner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:48 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Bij de varkens komen toch ook controleurs? Of de kippen of de koeien.
Alleen bij paarden is geen enkele regel. Nul.
En dat is dan hobby. Paarden 24/7 opsluiten.
Kun je alles controleren. Nee. Maar het idee van een boete bij niet naleven kan al zeker wat doen.

Ja minimum eisen zijn er gewoon te maken.
Ik denk ook erg verstandig als sector dat zelf eindelijk eens serieus te gaan doen. Voordat activisten clubjes het opgelegd krijgen. Dan zal er weinig grijs gebied meer zijn...


Ben ik met je eens :j

Gewoonlijk wettelijke minimumeisen voor boxafmetingen, vrije uitloop, frisse lucht en hoeveelheid licht, geen paarden zonder soortgenoten in de buurt, niet 24//7 zonder droge plek om te liggen etc. Als het in Zweden kan, waarom in Nederland niet?

Voor de veehouderij kan het tenslotte ook!

Bij paarden mag de sector zichzelf grotendeels reguleren maar dat gaat traag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:55 



 
Profiel   

Hij staat op pension. Om 0600 word er gevoerd en rond 10 uur gaan ze naar buiten. Op de weide. T hele jaar lang. Ik zet hem zelf weer binnen. Als t erg hard regent dan. Tegen 1500 en anders net voordat t donker is. In de zomer staat ie dan lekker lang buiten. Maar hij staat nu vanaf een uur of 1500 bij t draad te zeuren. Binnen staat hij in een ruime stal met een dik stro bed en ruim contact met soortgenoten. Open stallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:13 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Er zijn 2 plekken waar ze kunnen eten. Kans op wegjagen is dan al een stuk kleiner.

Die muts van mij doet dat alsnog.

Die staat dus bewust niet op zo'n plek. En niet omdat ik er geen voorstander van ben, maar omdat het met mijn paard simpelweg geen optie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:20 



 
Profiel   

Paard en mini staan bij een boer aan de overkant van ons huis.
Zet ze rond 7.30uur naar buiten toe en rond 22.00uur weer naar binnen.
Hebben buiten een paddock, verhard stuk en inloopstal. En op 5plekken hooi.
In de zomer 2 keer een uurtje op het gras, maar mijn paard staat liever hooi te eten, naast zijn vrienden de koeien. En loopt na een half uurtje al vanzelf de wei uit.
Laat me duidelijk merken in de lente dat hij 's nachts niet meer op stal wil staan, want komt dan niet meer naar me toe. Als het koud is en bij slecht weer staat hij dan wel weer te wachten, om naar stal toe gebracht te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:39 



 
Profiel   

De staldeur staat 24/7 open bij ons, zodat ze in de paddock kunnen komen.
M'n fries staat wel veel binnen, helemaal met regen. :') (mietje). De shet is wel meer buiten..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 06:49 



 
Profiel   

Mijn paard heeft 3 jaar op een stal gestaan waar ze met wat geluk een uurtje naar buiten kon als ik er was. Moesten 4 paddocks worden gedeeld met 100 mensen. Dus als er iemand na je was mocht je maar een half uurtje.
Vorige winter heeft mijn paard 24/7 op stal gestaan. 0 uren buiten, 10 minuten per dag eruit om te stappen. Ze was behoorlijk geblesseerd dus ik had geen keus. Ze leeft nog steeds hoor :D
Het duurde even maar nu staat ze op een plek waar ze ongeveer 10-12 uur per dag buiten staat. Bij slecht weer gaan ze eerder naar binnen want dan zijn ze het echt zat. Staan in de paddock met schuiltent. En zomer op de wei.

Dit alles regio schiphol. Paard staat nu op een kleine pension aan huis. 5 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:13 



 
Profiel   

Wij hebben de paarden aan huis. Vanaf 2015. Maar we zijn 1,5 jaar geleden verhuisd. Dus alles is nog niet helemaal zoals we het willen hebben. Het begint er wel op te lijken.

Vorig winter hadden de paarden maar een heel klein stukje om buiten te staan. Omdat de weides, de paddock en de binnenbak niet klaar waren.

Dit jaar staan ze er al beter bij! :D

We hebben nu een paddock, die goed droog blijft.
[ img ]

Vanuit de paddock kunnen ze ook de binnenbak in lopen.
Op de foto zit de binnenbak deur dicht. De deur rechts naast het betonblok staat overdag open.
[ img ]

[ img ]

Als het weer het toelaat, mag de draad naar de weide open.
Deze week even niet. Maar als de weide open is dan hebben de paardjes heuvels, gras en een vijver tot hun beschikking.
Het wordt tzt nog aangekleed met knabbelstruiken. En wat natuurlijke obstakels.

[ img ]

[ img ]

De paarden staan dus aan huis, letterlijk. Want als de weide open is, lopen ze ook gezellig voor het raam langs. :D
[ img ]

Vorig winter stonden ze op een stukje wat nu een hondenweitje is.
Om het gras daar kort te houden, mogen ze daar ook regelmatig grasmaaien. Er is een poort tussen de honden- en paardenwei die af en toe open gaat voor de grasmaaiers.
[ img ]

Dit is de moestuin. De moestuin ligt naast/tegen de paddock. Een paar weken geleden hebben we alles eruit gehaald en mochten de paarden de rest glad eten, zodat wij het weer kunnen klaarmaken voor komend seizoen.
[ img ]

's Avonds kunnen ze op stal. Ze hebben beide hun eigen stal. De stallen zijn inpandig.
We hebben niet echt vast ritme. We passen ons aan op het weer en aan hoe we onze eigen dag indelen.
's Ochtends worden er hooi netten opgehangen binnen of buiten. Dat ligt ook aan het weer.
Met de wind zoals vandaag worden ze binnen gevoerd.
's Middags voer ik naar behoefte, ligt er aan waar ze op dat moment staan. In paddock of wei.
Rond het avond eten krijgen ze weer wat. Naar behoefte.
En dan nog de late avond voerronde. Dan gaat er weer een flink portie in de hooinetten.
Overdag hebben ze dus sowieso de binnenbak en de paddock tot hun beschikking. En eventueel de weide, moestuin of het hondenweitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:05 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
DuoPenotti schreef
Maar die stallen die geen woord houden zijn helaas overal.
En eigenlijk houd iedereen die dat dan maar pikt in stand.

Je kunt het dan allemaal wel te gemakkelijk vinden wat ik zeg... Maar wat heeft het paard daar aan?

Dus ja tijd voor wetten. Dat die lakse stalhouderers al anders moeten.


Waarom zou je dat in een wet moeten gieten?
Iedereen is toch vrij om een andere plek te zoeken als het niet goed is.
Dan zouden toch vanzelf de goede stallen veel succes moeten hebben en de slechte stallen leeg staan.
Ik denk dat het probleem vooral is dat mensen goedkoop gesteld willen zijn en niet bereid zijn meer te betalen voor een goede stal.
Mochten er geen goede stallen bestaan is dat een gat in de markt en zal er wel een ondernemer in dat gat springen.


Nee hoor dat is het niet. Ik ken bijvoorbeeld een stal aan het Amsterdamse bos die altijd vol staat. Mensen nemen er na het overlijden/verkoop van hun paard het volgende paard. Die stal is heel geliefd, je komt er bijna niet tussen (als je het zou willen dan)
De stal kost 460 pm. Er is geen weidegang en er zijn op +- 100 paarden een stuk of zes paddocks waar je je paard zelf in/uit moet zetten en niet mag voeren.
Dat zijn geen mensen die goedkoop willen staan, en 3 kwart van de mensen rijdt niet in het bos. (Dus dat is ook de reden niet)

Iedereen is vrij om een andere plek te zoeken, maar het ontgaat je blijkbaar dat die plekken er niet zijn.
Regio Apeldoorn/Arnhem/Ede/Elst (ongeveer die hoek) heeft alles wachtlijsten.
Dus als je ergens niet tevreden bent kun je dat zeker zeggen, maar weggaan is niet altijd een optie. En als je er nog minimaal een tijd moet blijven (tot er misschien ergens een plek vrij komt - waarschijnlijk ook geen geschikte stal) dan kan het ook nog flink in je nadeel zijn als de verstandhouding met de eigenaar slecht is doordat jij hebt laten weten dat je er niet tevreden bent. Afhankelijk van de eigenaar, maar je bent dan al helemaal de pineut als de eigenaar jouw stal opzegt (voor jou 10 anderen) en je binnen een maand iets zou moeten vinden.
Dus ja, ik ben wel voor verandering van wetgeving. Hoe de uitvoering ervan precies gerealiseerd moet worden weet ik niet, dat lijkt me wel ingewikkeld.

DP, ik bedoelde eigenlijk ook dat als iets op papier wat lijkt en je gaat kijken dat het dan in de praktijk tegenvalt.
Soms kun je er natuurlijk over twisten of een eigenaar zich aan de afspraken houdt. Wat de één een vieze stal vindt, vindt de ander misschien heel acceptabel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:25 



 
Profiel   

hier zomers 24/7 buiten en nu gemiddeld van 8-19 uur buiten soms langer soms korter, hangt af van wie er dienst heeft.. het is niet wat ik zou willen. ik prefereer een paddock Paradise met inloopstal of grote schuilstal en 24/7 vrijheidskeuze maar dat is hier in de omgeving niet. In mijn omgeving is dit zowat de enigste plek waar ze in de winter nog zo lang buiten komen. Ik ben aan het overwegen om verder weg te gaan staan enkel zie ik dan weer andere nadelen.. dus tis nog veel nadenken wat wijsheid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:30 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Nikass schreef
Ik denk dat ik weet welke stal dit is, en ik vind het erg mooi. Maar mijn paard kan dit dus niet. Ze komt nooit bij de hooiruif.

Fransje23: ik denk dat het heel prima kan zoals jij doet.


Er zijn 2 plekken waar ze kunnen eten. Kans op wegjagen is dan al een stuk kleiner.


Helaas is de ervaring anders.
Je zal minimaal het aantal voerplekken moeten hebben als er paarden zijn. Ver uit elkaar. En dan nog krijgt zij niet de tijd om rustig te eten omdat anderen bepalen wanneer zij waar eten. Zij gaat voor iedereen opzij. Daarmee zijn de andere paarden prima sociaal hoor, maar ze lopen gewoon wel eens van de ene voerplek naar de andere. Dat is heel normaal, alleen moet mijn paard dan ook weer doorschuiven. Daarbij heeft zij veel ruwvoer nodig om op gewicht te blijven en eet zij iets langzamer dan de meeste paarden. Ga er maar aan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:37 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Voor de poll heb ik ingevuld 'aan huis, 4-8uur'.
Ons schema ziet er in de winter ongeveer zo uit :
8u : eten
8.30u : naar de paddock met hooi
11u : naar de wei
17u : paddock met hooi
20u : naar de stal met hooi en krachtvoer

Als ze op de paddock staan met hooi eten ze onder een afdak en als het hooi op is staan ze bijna de heel tijd in de schuistal. Vandaar dat ik dat eerder als binnen tijd zie dan als buiten tijd.
In hun weidetijd staan ze praktisch nooit in de schuilstal.
Dus dan kom ik aan ongeveer 6u effectief buiten.

De algemene tendens is nu zo een beetje dat buiten 'goed' is en binnen 'slecht'. Een paard dat in een ruime box, dik in het stro een hele hoop goed hooi staat te eten is 'opgehokt' en als datzelfde paard in de plenzende regen hooi probeert te eten in gezelschap van een ander paard dat hem de hele tijd wegjaagt is dat 'fijn buiten met een vriendje'.

Ik vind het jammer dat er altijd in 'uren buiten' gerekend wordt. Net alsof paarden het buiten altijd goed en op stal altijd slecht hebben. Wat ik vooral mis is de kwaliteit van zowel binnen als buiten. Het zou logischer zijn een soort 'quality-score' te maken door bv; elk uur jouw paard een getal tussen 0 en 10 toe te kennen en dan het gemiddelde over 24u te berekenen. Dus als paard het prima naar zijn zin heeft : 10, staat hij zich wat te vervelen : 5, voelt hij zich duidelijk onprettig of wordt hij opgejaagd door andere paarden : 0

Voor onze paarden zou de quality-score meestal het hoogst op de wei zijn, maar ook de eerste uren op stal. Het minst populair is hier de paddock tijd. Toch moeten ze daar in de winter ook een aantal uren per dag slijten. Want we willen de wei een beetje sparen om de winter door te komen (als de wei helemaal kaal is vinden ze er ook niets meer aan). En meer uren op stal is dan weer meer werk. En zelfs als ze de paddock niet zo fijn vinden maakt het de dag toch wat meer afwisselend.
In de winter blijft het behelpen maar als we het voorjaar halen met het huidige schema ben ik tevreden.


Dit vind ik wel een goed punt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:40 



 
Profiel   

suus_toes schreef
De staldeur staat 24/7 open bij ons, zodat ze in de paddock kunnen komen.
M'n fries staat wel veel binnen, helemaal met regen. :') (mietje). De shet is wel meer buiten..
[ [url=m/2bwysy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even als voorbeeld, zo'n schuilstal met smalle en enkele ingang, is voor mijn paard absoluut geen optie, tenzij ze alleen staat. Maar staat er een ander paard in de schuilstal of voor de ingang, dan heeft zij niks.
Ook de reden waarom ik nooit voor een hitactief zal gaan. Deels vind ik dat best een goed concept, maar mijn paard gaat echt niet in zo'n gangetje, zij wil te allen tijden kunnen vluchten voor kudde genoten.
PP: idee is goed, maar de uitvoering meestal niet. Om te beginnen zijn de paden meestal veel te smal. <4 m breed betekent dat passeren niet altijd mogelijk is zonder conflict. Dan over het algemeen te weinig schuilmogelijkheden en vaak staan er met name sobere paarden die dan niet teveel gras krijgen. En laat ik mijn paard nou zoveel mogelijk op gras willen. Dan blijft ze het beste op gewicht, beweegt ze het meest, en is ze het meest happy.
Maar dan dus GEEN strookbegrazing -zucht-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:51 



 
Profiel   

Ik heb de mijne nu thuis staan maar wissel wel eens af tussen thuis/'pension' (pension is dan bij mijn schoonfamilie op de boerderij). De algemene 'regel' hier is dat ze het hele jaar 24/7 buiten staan en dat is tot vorig jaar altijd gelukt.
Vorig jaar echter heb ik ze half december naar de boerderij gebracht omdat het in mijn paddock zo drassig was dat ik zelf niet meer aan de hooibak geraakte om te voeren, zonder op mijn gezicht te gaan. De paarden liepen niet meer rond en bleven in een hoekje staan, toen heb ik besloten dat het niet meer ging. De toegang naar de grote weide, die wel relatief droog bleef, is een stukje bergaf en daar was het wél drassig waardoor ze de weide inglijden en na 3 dagen dus niet meer er in wilden.

Op de boerderij hebben ze 's nachts binnen gestaan, 2 van de drie vonden dit helemaal niks maar het kon even niet anders. Eentje lag elke nacht languit in het zaagsel te ronken, die had de tijd van zijn leven.

Dit jaar, als het weer zo'n slijkbende blijft (waar het op dit moment sterk naar uitziet) zullen ze weer naar de boerderij gaan. Waar ze 's nachts naar binnen moeten en misschien zelfs af en toe ook overdag binnen blijven staan. Ik ga daar niet beslissen dat zij hun weides maar kapot moeten laten lopen voor mijn gemak :o Maar als je moet kiezen tussen 2 kwaden kies je voor de gezondheid denk ik dan en ik zag thuis in de derrie geen gelukkige paarden.

Overigens heb ik hetzelfde probleem qua schuilstal als Nikass hierboven, het jongste paard is altijd het kneusje en wordt met zijn kont in de regen gezet als de 2 ouderen beslissen dat hij niet in de stal mag. En dat is natuurlijk net diegene die zijn nachtjes op stal zo op prijs stelde, het grootste watje :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:52 



 
Profiel   

Ik weet niet of je wel eens bij een varkens of kippenboer geweest bent? De natuurlijke
Levensbehoefte van een varken is scharrelen, de grond om spitten, droog kunnen slapen. Het gemiddelde varken in de vlees industrie heeft nog nooit daglicht gezien. Staan met z’n tienen in een klein hok. Zeugen liggen tussen stangen. En dát mag ook. En nee dat vind ik niet oké. Maar als je over de wet gaat praten, vraag ik me serieus af wat je je daarbij voorstelt?

ik denk niet dat een wetswijziging een positieve verandering gaat brengen. Of dat een paard geen 20 uur per dag op stal in zijn dikke laag stro mag staan. :Y)

Maar nogmaals, ik ben ook zeker van mening dat een paard lekker buiten hoort met soortgenoten. Het liefst het grootste gedeelte van de dag. Vroeger had ik mijn paard op pension staan. was ik een slechte eigenaar, waren de mensen om mij heen net zo slecht? Dat vind ik wat kort door de bocht.

Bij mij was het onwetendheid. Ik zal er nu nooit meer voor kiezen mijn paard zo te houden als ik vroeger deed. Dat is voor nu ook een reden dat ik geen eigen paard meer wil. Omdat hier de mogelijkheden zo minimaal zijn. Want ja, ik wil dus het volledige pakket: een pensionstal waarin alles voor me gedaan word, een goede rijbak is, voldoende buitenrij mogelijkheden zijn bij voorkeur bos en waar het met paard zomer en winter been groot deel van de dag buiten kan lopen met soortgenoten.

En dat is precies wat ik hier nog nergens gevonden heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:21 



 
Profiel   

Toch is wat regels via een ,wet, geen slecht idee. In landen om ons heen zijn immers ook wetten wat het houden van paarden betreft.

In Duitsland moet een box aan een bepaalde afmeting voldoen en moeten ze soortgenoten kunnen zien dmv tralies e.d

In Zweden bijv mag je geen paard alleen houden. Moet een maatje hebben.
Het kan dus wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:30 



 
Profiel   

Mijn paard staat bij mensen aan huis, zij hebben 5 eigen paarden en twee paarden van andere mensen staan. Doorgaans gaan ze er rond een uur of 10 in de ochtend uit en komen ze binnen wanneer er iemand aan denkt :+. De ene keer is dat rond 6/7u want dan zijn meestal de mensen die de paarden rijden aanwezig, maar als er een keer in de avond niemand is staan ze ook wel eens tot een uur of 22:00 buiten. Ze staan het hele jaar rond op de wei, want deze is zo groot dat er altijd wel droge stukken en stukken met gras zijn. In het winter krijgen ze vaak ook hooi bijgevoerd.

Waar ik zelf ook erg blij mee ben is dat de stallen erg open zijn, waardoor de paarden op stal ook altijd met elkaar in contact kunnen zijn en alle ruime hebben om helemaal rond te kijken en met hun hoofd buiten de stal te staan. Ik heb het idee dat ze hierdoor een stuk minder verveeld zijn als ze wel eens op stal staan en het ook helemaal niet erg vinden als het een keer voor komt dat ze iets langer binnen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:35 



 
Profiel   

ja ben ik geweest
En dan denk ik echt dat het 24/7 stalpaard het niet beter heeft. Want die moet dan ook nog eens luisteren als zijn eigenaar dat zegt, zoniet krijgt hij nog wat snokken in zijn mond of erger.
En ja die ziet met geluk wat daglicht maar als dat alleen door de dakplaten is of door een raampje, is dat dan zoveel beter?
Maar dat vergelijk mag ik niet maken want dan schop ik wat tere zieltjes tegen de schenen.
Maar dat heet dan wel hobby...

Ja regels moeten er komen bij de paarden.
En ja dat mag uiteraard heel wat strenger dan bij de bio industrie.
Aantal uren verplicht buiten, afmeting stal, hoe licht is het in die stal.
Het altijd zicht hebben op andere binnen een paar meter.
Ondergrond van paddock en stal.

En nee dat zal nooit voor iedereen voldoende zijn, maar het ergste ga je er wel uitfilteren.
En misschien schud het eindelijk wat mensen wakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:46 



 
Profiel   

24/7 buiten in een kudden met grote hal met stro waar ze altijd in kunnen.
Ook een groot stuk bestraat rond de hal waar verschillende hooibakken staan en dan een stuk land dat deels gedraineerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:02 



 
Profiel   

Merries staan op pension waar ze in de winter 7 uur buiten op de weide komen (alleen gras).

Hengst en mini staan op pension waar ze in de winter 6-9 uur op de wei staan (bijgevoerd met hooi). Zij staan ook samen in 1 stal van 25 m2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:33 



 
Profiel   

@Chasey: wat een heerlijk plekje heb jij zeg!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:27 



 
Profiel   

Aan huis. 2 paarden
Liefst zoveel mogelijk in de wei, maar we hebben niet heel veel land en natte grond.
Momenteel 3 a 5 uur per dag in wei.
Rest in paddock van 200m2.
Deels overdekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:36 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik weet niet of je wel eens bij een varkens of kippenboer geweest bent? De natuurlijke
Levensbehoefte van een varken is scharrelen, de grond om spitten, droog kunnen slapen. Het gemiddelde varken in de vlees industrie heeft nog nooit daglicht gezien. Staan met z’n tienen in een klein hok. Zeugen liggen tussen stangen. En dát mag ook. En nee dat vind ik niet oké. Maar als je over de wet gaat praten, vraag ik me serieus af wat je je daarbij voorstelt?

ik denk niet dat een wetswijziging een positieve verandering gaat brengen. Of dat een paard geen 20 uur per dag op stal in zijn dikke laag stro mag staan. :Y)


Ja zeker ben ik daar geweest :j
Alles wat betrekking heeft tot het houden van die dieren ligt vast in wetgeving. Natuurlijk kun je daar wat van vinden maar het is niet per boer anders. Iedereen moet zich aan minimumeisen houden.
Dat zou in de paardenhouderij ook moeten!

Vier paddocks op 100 paarden is bizar!
Sommige paarden zien ook nauwelijks daglicht want gaan van stal binnendoor naar de binnenrijbaan.

Dit gaat niet veranderd worden door de sector..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:03 



 
Profiel   

Op pension bij iemand aan huis 24/7 buiten met schuilstal.
Helaas wel drek nu na al die regen maar verbetering ligt in het verschiet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen