Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe ziet jouw combi-omheining eruit?

 
Profiel   

Wij zijn ons aan het oriënteren op combi-omheiningen voor zowel paard, schaap als kip. En we hebben eigenlijk even beeld nodig bij alle mogelijkheden die er zijn. Vooral hout, grofmazig gaas, stroomdraadje bovenop?

Wie beter dan bokt te vragen: hoe ziet jouw combi-omheining eruit?

Bedankt alvast _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:17 



 
Profiel   

Hier aan de achterkant van d'r palen (weg/slootkant) gaas, 1 meter hoog en niet de dunste variant en aan de wei kant 7 stroomdraden, vanaf ongeveer 15 cm tot 1.50 hoog (we dachten met draad de schapen binnen te houden).

De omheining werkt ook goed om de beesten van de buurman met een wat minder hekwerk buiten onze weides te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:29 



 
Profiel   

[ img ]


Gaas, hek en 3 stroomdraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:32 



 
Profiel   

Wij hebben onze omheining vorig jaar laten plaatsen door Poda Omheiningen Drenthe. We hebben gekozen voor gecreosoteerde palen, 60 cm gaas en daarboven 2 draden hippolux op 70 en 130cm. Hippolux heeft een stalen kern waardoor het een goede geleiding heeft met daaromheen een kunststof coating. De kunststof coating zorgt ervoor dat het draad dikker is en daardoor niet snijdend is. Één van onze paarden heeft er eens met de achterbenen in gezeten en nog geen schrammetje aan over gehouden. Wij zijn hier erg tevreden over en zouden er zo weer voor kiezen.[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:45 



 
Profiel   

[ img ]

Voor schapen zou ik nog 1 draadje lager maken. De witte draad zit nu ongeveer op 1 meter.
Maar deze is prima voor de honden en de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:55 



 
Profiel   

[ img ]
Wij hebben gewoon gaas voor de geiten, maar dan krijg je wel dit natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:03 



 
Profiel   



Ik heb paarden/schapen, de buren kippen en alles blijft mooi aan z'n eigen kant. Een laag stroomdraadje voor de schapen vind ik zelf wel zo fijn, anders durven ze erg tegen het gaas te duwen om aan de laatste grassprietjes te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:50 



 
Profiel   

Bedankt voor de voorbeelden, dat helpt heel erg.
Poda Omheiningen heb ik inderdaad een catalogus van ontvangen.

Hebben jullie je omheiningen zelf bedacht en aangelegd: en waar haal je dan je materiaal vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:03 



 
Profiel   

Hier dezelfde omheining als DuoPenotti met idd een stroomdraadje op konthoogte. Om het gras'duwen' onmogelijk te maken heb ik een strook winddoek aan de onderkant zitten (om te voorkomen dat ze met de neuzen het gaas helemaal naar buiten duwen om bij het gras aan de andere kant te komen).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:15 



 
Profiel   

Arcodavella schreef
Bedankt voor de voorbeelden, dat helpt heel erg.
Poda Omheiningen heb ik inderdaad een catalogus van ontvangen.

Hebben jullie je omheiningen zelf bedacht en aangelegd: en waar haal je dan je materiaal vandaan?


Dit was voor mij de eerste keer dat ik zelf een omheining moest zetten, wel natuurlijk al dingen gezien op pensionstallen wat ik wel of niet handig vond. Ik ben met een plattegrond en ideeen naar mn omheiningboer gegaan en die heeft meegedacht over wat handig was, wat in zijn ogen niet handig was en welke materialen hij zou aanraden.
Daar ben ik in meegegaan en ik ben nu (3 jaar later) nog steeds erg tevreden. Het zetten hebben wij zelf gedaan om kosten te sparen.
Ik heb alles bij https://boerderijshop.be/ vandaan. Super service daar, maar wel een kleiner lokaal bedrijf, dus of ze in heel Nederland komen durf ik niet te zeggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen