Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Slowfeeder voor in stal

 
Profiel   

upendo schreef
Die natural feeder hooibakken had ik ook gezien, maar past daar genoeg hooi in? En als het bijna op is, komen ze dan bij het onderste restje zonder vast te zitten oid?


Er past als ik het goed herinner 10-15 kilo hooi in. Een klein baaltje hooi. Staat ergens op de site :) mijn paard komt letterlijk door de hele bak, al zit die 9/10 keer altijd vol, is het ook wel eens voorgekomen dat ik later bijvulde dan anders en hij dis letterlijk de hele bak leeg eet :+ dus ja ze komen eraan zonder vast te zitten! Ik ben er echt blij mee en mijn paard duidelijk ook. Ik vind het ook een meerwaarde dat paarden geen onnatuurlijke beweging moeten maken om het hooi uit bijv een net te trekken. Hij kreeg eerst uit netten hooi en ik heb altijd problemen gehad met zijn toplaag. Bleef nooit mooi rond en zakte altijd in. Sinds deze bak blijft alles zoals het moet zijn zelfs zonder rijden dus ik ben blij!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:36 



 
Profiel   

Dat is hoopgevend! Klinkt wel heel goed inderdaad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:21 



 
Profiel   

Even een vraag: hoeveel kilo past er ongeveer in een hay bar? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 20:26 



 
Profiel   

Ik ben er nog niet helemaal uit haha.
Ik neig het meest naar de natural feeder hooibak, Nadelen daarvan vind ik dat die dicht zijn aan de onderkant, dus dat je gruis en dergelijke niet kan weghalen en dat er scherpe randen aan schijnen te zitten.

Dus een haybar is dan de betere optie, maar er is nergens te vinden hoeveel kilo hooi daar fatsoenlijk in past..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 13:46 



 
Profiel   

Is een Hay Bar niet gewoon open aan de bovenkant? Ik ken ze eigenlijk niet in een slowfeeding-systeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:02 



 
Profiel   

In principe wel, je kan er wel een rek bij kopen zag ik, waardoor je het een slowfeeder maakt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:03 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:08 



 
Profiel   

Kijk, ze vinden alles wel uit. :D
Op deze website https://www.haybar.co.uk/our-products vind ik terug dat ze designed zijn om een klein baaltje hooi in plakken in kwijt te kunnen. Exact gewicht is dat natuurlijk ook niet, maar kleine baaltjes hooi zijn gemiddeld 20 kilo zoiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:08 



 
Profiel   

Hahaha zet er paard voor en je kan er al 50 euro extra voor vragen, dat helpt haha!

Dat zou heel mooi zijn, dan moeten ze daar ruim mee vooruit kunnen..!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:12 



 
Profiel   

Ik heb natural feeding bakken en totaal geen last van scherpe randen.
Schoonmaken is niet zo moeilijk, als hij helemaal leeg is even veger en blik erdoor en de rommel die onder ligt is er op 2 minuten uit.
Mijn merrie is een verschrikkelijke knoeier, en sinds ze deze bakken heeft veel netter in haar stal en minder verspilling van hooi. Ze is nu bijna 8mnd drachtig, gaat doordeweeks rond 21u naar binnen en om 9u/9u30 weer naar buiten en haar hooibak zit altijd nog halfvol. Ze geraken er makkelijk aan en eten er heel graag uit hier, zelfs de B pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:07 



 
Profiel   

Ik heb voor een maand op het land moeten bijvoeren en gebruikte een simpele grijze afvalbak(kliko). Paar grote vierkanten er uit en een net er in gemaakt. Past precies een klein baaltje in en ze deden er 24 uur mee. Neemt net zoveel ruimte in als een hooiman of andere slowfeeder wel een stuk goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:18 



 
Profiel   

Ik wil het liefst geen net en als het even kan wil ik dat ze zonder al teveel ruk- en plukwerk kunnen eten zonder hun nek te hoeven verdraaien.. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:24 



 
Profiel   

Ik heb een tweedehands Haybar, en doe daarin een groot hooinet van Shires (maas 4). Daar past heel veel hooi in. Ondersteboven in de Haybar, ophangtouw aan de onderkant eruit trekken en aan een haak aan de muur vastklikken. Toevallig zo bedacht, als ik er los hooi in doe gooit mevrouw er hele plukken uit en eet de minishet teveel hooi mee. Zij krijgt een eigen netje in haar hoekje. Werkt perfect. Je kan er ook nog een net met grotere of kleinere maas in doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:37 



 
Profiel   

Hier ook totaal geen scherpe randen aan mijn natrul feeder! De bak is ook heel licht dus gewoon onderste boven gooien en hij is leeg. Bij mij staat die wel nog los in de stal dus weet niet of je met het systeem dat zij hebben de bak ook los van de muur kan halen.. het ligt thuis in een doos, zal straks eens kiijken :+

Edit; al gekeken. Het is een systeem dat je gewoon kan losklikken als je de bak wel wilt vast hangen. Dus gewoon losklikken, omdraaien en je bak is leeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 07:08 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Hier ook totaal geen scherpe randen aan mijn natrul feeder! De bak is ook heel licht dus gewoon onderste boven gooien en hij is leeg. Bij mij staat die wel nog los in de stal dus weet niet of je met het systeem dat zij hebben de bak ook los van de muur kan halen.. het ligt thuis in een doos, zal straks eens kiijken :+

Edit; al gekeken. Het is een systeem dat je gewoon kan losklikken als je de bak wel wilt vast hangen. Dus gewoon losklikken, omdraaien en je bak is leeg :)


Valt die niet makkelijk om als ie los staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 09:18 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook zo’n natural feeder bak. Ik vind hem top, ik heb zelf geen last van scherpe randjes en het schoonmaken is best makkelijk. Als ik een keer wat later ben is die ook niet gelijk al helemaal leeg dus er past voldoende in voor 24 uur.

Mijn paard gooit hem zelf niet om en speelt er ook niet mee, maar hij kan wel omgooit worden. Als die wat leger is kunnen de paarden hem wel makkelijker omgooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 09:35 



 
Profiel   

Saaams schreef
Bij ons op stal is deze aangeschaft.
Ik weet niet of er 10kg in past. Maar voor ons wel voldoende voor de nacht.

[ [url=m/cFr0T3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UCPESX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze plastic variant ziet er ook wel fijn uit.
Welk merk is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:24 



 
Profiel   

Hier hebben alle stallen ook de Natural Feeder in de hoek staan. Er kan zo veel in dat ze de volgende morgen nog wat over hebben maar het zijn geen SLOWfeeders!!! . Je paard kan zich dus nog steeds het schompes vreten.
Het is meer voor de handig, omdat je ze vol kan stouwen.

Ik heb ze nu 6 jaar staan en er zijn er wel al intussen een aantal gesneuveld want als een paard wil ramt hij er zo door heen en ja, dan zijn er dus wel gevaarlijk scherpe randen want het kunstof waarvan ze gemaakt zijn is niet flexibel.
Zou dus mooi zijn als deze bakken van een flexibeler veiliger materiaal gemaakt worden.

Bij ons staan ze overigens vast geschroefd in de wand. Paarden kunnen er dus niet mee aan de haal

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:41 



 
Profiel   

upendo schreef
Ik wil het liefst geen net en als het even kan wil ik dat ze zonder al teveel ruk- en plukwerk kunnen eten zonder hun nek te hoeven verdraaien.. O:)

Maar wil je een slowfeeder of maakt het niet uit als zich helemaal volproppen?

Want alles wat je nu noemt zijn niet echt slowfeeders daar rukken ze het allemaal gewoon net zo hard uit dus kan je inderdaad krijgen dat in één nacht 15 kilo hooi wegvreten.

Mijne zou je dan kunnen rollen aangezien die sochtends en einde van de middag ook nog krijgt.

Edit, wat popstra hierboven ook zegt ja.

Dan is het puur handig dat het niet door de stal gelopen wordt maar geen slowfeeder effect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:48 



 
Profiel   

Die van ons mogen allebei echt wel onbeperkt. :) Als ze genoeg hebben stoppen ze met eten, dus het gaat me er vooral om dat ze niet tekort hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 10:50 



 
Profiel   

Dan is de NF bak wel interessant, groot genoeg dat je die echt heel vol kunt proppen en ze echt 24 uur hooi tot hun beschikking hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:23 



 
Profiel   

Ja, ik twijfel er echt over haha, als ik zo lees over de ervaringen met de NF bak is dat dan toch ook wel een hele goede kanshebber...

Lijkt ook wat steviger dan een haybar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 16:45 



 
Profiel   

Chantal_1978 schreef
Joliieeenn schreef
Hier ook totaal geen scherpe randen aan mijn natrul feeder! De bak is ook heel licht dus gewoon onderste boven gooien en hij is leeg. Bij mij staat die wel nog los in de stal dus weet niet of je met het systeem dat zij hebben de bak ook los van de muur kan halen.. het ligt thuis in een doos, zal straks eens kiijken :+

Edit; al gekeken. Het is een systeem dat je gewoon kan losklikken als je de bak wel wilt vast hangen. Dus gewoon losklikken, omdraaien en je bak is leeg :)


Valt die niet makkelijk om als ie los staat?


Als ze willen krijgen ze die makkelijk om ja.. de mijne sleurt er ook wel eens mee, voornamelijk als ik te laat ben met bijvullen .. Vandaar dat de mijne binnenkort word vast gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:30 



 
Profiel   

Ik heb hem bij mijn 2 jarige gewoon verzwaard met 2 grote stenen onderin. Vastzetten is hier lastig omdat ik geen vlakke wand heb. Mijn hoekpaal steekt uit tov de wand. Mijn merrie laat hem mooi staan dus die staat gewoon los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:20 



 
Profiel   

Even een foto. Dit is wat wij op stal hebben. Is voldoende voor een hele dag.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen