Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Slowfeeder voor in stal

 
Profiel   

Dat lijkt mij nu echt een frustrerende toestand als paard om daar m’n hooi uit te moeten eten....
Niet natuurlijk ook zo verticaal
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:56 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Even een foto. Dit is wat wij op stal hebben. Is voldoende voor een hele dag.
[ [url=m/6qxIkg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie ruif,lijkt idd op de grote variant, hoeveel doe je erin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 11:21 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Even een foto. Dit is wat wij op stal hebben. Is voldoende voor een hele dag.
[ [url=m/6qxIkg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar heb ik ook nog wel naar gekeken, maar moeten ze dan hun nek niet draaien om er fijn bij te komen?

(Voel me wel een beetje zo'n zeikende overbezorgde paardenmama soms hoor :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 09:40 



 
Profiel   

Ik vind je geen zeikende paarden mama!
Een paard moet hier dagelijks inderdaad op een heel onnatuurlijke manier zijn hooi uit trekken ja en nee, dat kan op den duur niet goed zijn. En ik snap het hoor dat mensen dit aanschaffen want lekker makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 09:54 



 
Profiel   

Gelukkig maar, het voelt alsof ik alle opties af aan het knallen ben, maar ik wil echt het liefst iets waar ze zonder al teveel ruk- en trekwerk hun hooi vandaan kunnen halen.

Ik kwam de Horsegraze van Kerbl ook nog tegen, maar die leek me wat klein..

Natural feeder en haybar staan nog steeds op de eerste plek. Lastig dat je ze niet ergens live kan zien. Dit verkopen ze dan weer niet bij de Divoza. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:09 



 
Profiel   

upendo schreef
Daar heb ik ook nog wel naar gekeken, maar moeten ze dan hun nek niet draaien om er fijn bij te komen?

(Voel me wel een beetje zo'n zeikende overbezorgde paardenmama soms hoor :') )




Even hardop denkend,die hooiruif overdwars ophangen dan geen optie?

Even vanuit gaande dat het een hele grote box of inloopstal is

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:45 



 
Profiel   

Ik denk dat als je het overdwars ophangt dat het hooi er door de spijlen aan de onderkant uit komt?

Het gaat om een 'gewone' box, wel groter dan 3x3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:57 



 
Profiel   

upendo schreef
Ik denk dat als je het overdwars ophangt dat het hooi er door de spijlen aan de onderkant uit komt?

Het gaat om een 'gewone' box, wel groter dan 3x3.

Welke regio zit je? Mag hier altijd naar de nf bakken komen kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:08 



 
Profiel   

Omgeving Veluwezoom. :)
Dat zou superlief zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:22 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn paarden allemaal een haybar. Ik vind ze super, alleen gooien 2 paarden het hooi er regelmatig uit. Zo'n rek wil ik dan wel graag hebben, maar kan ze hier niet zo krijgen.
Misschien dat ik zelf nog iets ga maken, zodat ze het er niet zo uit kunnen gooien. Slowfeeder hoeft niet, ze mogen van mij onbeperkt, dus een net vind ik niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:42 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik vind je geen zeikende paarden mama!
Een paard moet hier dagelijks inderdaad op een heel onnatuurlijke manier zijn hooi uit trekken ja en nee, dat kan op den duur niet goed zijn. En ik snap het hoor dat mensen dit aanschaffen want lekker makkelijk.


Joh, wie zegt dat dit een keuze is omdat dit lekker makkelijk was? Waarom moet je op zo een onaardige manier je mening geven? Het gaat om het product en het hoeft niet persoonlijk nu om mij te gaan waarom ik een hooiruif heb gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 12:19 



 
Profiel   

Nou bedoel dat niet onaardig hoor.
Het lijkt mij ook makkelijk een ruif als dat en als die op een iets andere manier bestond dan verticaal zou ik er ook voor kiezen maar ik vind het niet fijn voor een paard om zo te moeten eten. Zal vast makkelijk gaan mits die vol gestampt is maar als deze wat leger gaat zijn dan lijkt het me niet fijn. Sorry als ik je daar mee kwets

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 12:32 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Popstra schreef
Ik vind je geen zeikende paarden mama!
Een paard moet hier dagelijks inderdaad op een heel onnatuurlijke manier zijn hooi uit trekken ja en nee, dat kan op den duur niet goed zijn. En ik snap het hoor dat mensen dit aanschaffen want lekker makkelijk.


Joh, wie zegt dat dit een keuze is omdat dit lekker makkelijk was? Waarom moet je op zo een onaardige manier je mening geven? Het gaat om het product en het hoeft niet persoonlijk nu om mij te gaan waarom ik een hooiruif heb gekozen.


Vond het erg veroordelend overkomen.
Wrs niet zo bedoelt.
Ik zag dat Jill Huijbregts ze ook heeft, die grote versie
Haybar zou mijn het hooi ook uitgooien, dan moet er weer een net in

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 14:22 



 
Profiel   

upendo schreef
[ [url=m/7T0lZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

TS, waar heb je dit rek gespot?

Ik heb namelijk een hay bar in de stal, maar voer in een net omdat de haybar geen slowfeeder is. Dit zou perfect zijn. Dan kan ik gewoon de haybar weer gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:10 



 
Profiel   

upendo schreef
Romeo2007 schreef
Even een foto. Dit is wat wij op stal hebben. Is voldoende voor een hele dag.
[ [url=m/6qxIkg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar heb ik ook nog wel naar gekeken, maar moeten ze dan hun nek niet draaien om er fijn bij te komen?

(Voel me wel een beetje zo'n zeikende overbezorgde paardenmama soms hoor :') )


Mijn pony heeft deze hooiruif bij de vorige stal gehad en ik vond niet dat hij zijn nek moest draaien om uit de ruif te eten.
Maar dat is mijn ervaring ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:17 



 
Profiel   

Een aantal mensen bij ons op stal hebben ook een natural feeding hooibak, zo'n driehoekige die in de hoek van de stal past. Wij hebben 'm ook geprobeerd voor onze ruin die snel schraal is. Je kunt er een serieuze hoeveelheid in kwijt, moest echt zijn best doen om de bak leeg te krijgen. Kan er wel goed bij.

Enige lastige vond ik dat ze wel met hun hoofd in een dichte bak staan, en die van ons is gevoelig op de longen. Hij krijgt hooi, dat soms heel mooi is, maar soms toch ook wat meer stof bevat. Daarom zijn wij er toch niet mee door gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:47 



 
Profiel   

Wij hebben deze bakken, hebben wel spijlen om en om ertussen uit geslepen, zodat ze het hooi makkelijker kunnen eten (geen getrek en gepluk in andere houdingen) en het alleen knoeien tegen gaat.[ img ]

Edit: lees nu terug en zie dat je die hebt. Qua grootte is deze voor de voerbeurten die wij hebben prima. Als hij verder wel bevalt, zou je er ook 2 naast elkaar kunnen hangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:51 



 
Profiel   

upendo schreef
Omgeving Veluwezoom. :)
Dat zou superlief zijn!

Oef haha dat is wel heel ver weg. Ik zit richting Eindhoven. Heeft Lelymare ze niet in de stallen staan? Daar ben je vast welkom om eens te gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:34 



 
Profiel   

https://www.landbouwwinkel.nl/paarden-s ... oster.html

Ik heb deze, maar ook die zijn zeker niet goedkoop. wel onwijs fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:44 



 
Profiel   

Kim_97 schreef
https://www.landbouwwinkel.nl/paarden-s ... oster.html

Ik heb deze, maar ook die zijn zeker niet goedkoop. wel onwijs fijn!


Zakt het rooster mee naar beneden naarmate de hoeveelheid hooi afneemt tijdens het eten? Schuren ze niet met tanden langs het metalen rooster?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 19:27 



 
Profiel   

Chantal_1978 schreef
Kim_97 schreef
https://www.landbouwwinkel.nl/paarden-s ... oster.html

Ik heb deze, maar ook die zijn zeker niet goedkoop. wel onwijs fijn!


Zakt het rooster mee naar beneden naarmate de hoeveelheid hooi afneemt tijdens het eten? Schuren ze niet met tanden langs het metalen rooster?


Het rooster zit aan een zijde vast (groene kant op foto) en zakt dan mee naar beneden tijdens het eten inderdaad.

[ img ]

Dat schuren doen de mijne niet tegen de slowfeeder, niet dat ik ook zie tenminste, maar dat is wellicht paard afhankelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 19:45 



 
Profiel   

Kim_97 schreef
Het rooster zit aan een zijde vast (groene kant op foto) en zakt dan mee naar beneden tijdens het eten inderdaad.

[ [url=m/WcrZe5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat schuren doen de mijne niet tegen de slowfeeder, niet dat ik ook zie tenminste, maar dat is wellicht paard afhankelijk.


Dankjewel voor de toelichting. Lijkt me fijne ruif voor op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 20:30 



 
Profiel   

Misschien is de Nosebagz iets? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kwam het tegen op insta. Lijkt op de Haybar maar dan flexibel en het gruis kan er aan de onderkant uitvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 13:32 



 
Profiel   

Ik heb jaren lang uit hooinetten/slowfeeders gevoerd maar toen mijn merrie gisteren voor de 3e keer met beide hoefijzers vast zat in het hooinet heb ik deze uit de stal gehaald en heb ik een hay bar opgehaald. Heb een groot XXL hooinet erin zitten en deze vastgeklikt aan de tralies zodat ze deze er niet uit kan trekken. Er kan genoeg in voor 24 uur!

(je ziet op de foto nu nog los hooi, dat heb ik alleen gisteren even gedaan zodat ze eraan kon wennen, eronder zit het hooinet)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:45 



 
Profiel   

Dat is ook een mooie oplossing!!

Ik heb voor de paarden twee natural feeder gekocht, hopelijk kunnen we ze snel ophalen en kijken hoe het bevalt. Ik zal hier wel even updaten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 22:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen